quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:57 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Huzarensaladeboeren
Huzarensaladeschoonmakersvandewc
Huzarensaladeschoonmakersvandelopendeband
Huzarensaladebereiders
Huzarensaladeverpakkers
Huzarensalademagazijnmedewerkers
Huzarensaladedistributeurs
Huzarensaladesecretaressen
Huzarensalademanagers
Huzarensaladedirecteuren
Ik gokte ook aan de hand van Stratego en oorlogsfilms/seriesquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:57 schreef WooZ het volgende:
ja ik dacht zelf ook wel het zullen wel legerrangen zijn, maar die had ik nooit 10 geweten
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wtf is Huzaren van Boreel? => een onderdeel binnen de landmacht
Soldaat 2e klasse = fout
Soldaat 1e klasse = fout
Korporaal = goed
Sergeant = fout
Sergean-Majoor = fout
Majoor = kan, maar zit niet bij de eerste 10
Luitenant = goed
Kapitein = fout
Kolonel = kan, maar zit niet bij de eerste 10.
Nummer 10 vergeten te gokken:
Generaal
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:57 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Klompenmakers
Domino D-Day dominostenenneerzetters
Berdrijfsuitjesorganisatoren
Pompbediendes
Huzarensaladeverpakkers
Bordeelschoonmaaksters
Taiwanese mikado-kampioenen
Rangeertereinbewakers
Neuriėnde gospelkoor-achtergrondzangeressen
Schapen
Kijk, daar hebben we de eerste twee juiste antwoorden al is het Kornet i.p.v. cornetto. En ritmeester is ook goed.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:04 schreef MarkPeterse het volgende:
ah dan heb je cornetto en ritmeester volgens mij
10 rangen in de goede volgorde van een legereenheid waar ik nog nooit van gehoord heb valt onder algemene kennis? Er komen hier vaker vragen langs die ik niet weet, maar deze vind ik wel redelijk overdreven hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:03 schreef RoofingBurner het volgende:
Hint, het gaat om een eenheid binnen de Cavalerie. Is trouwens gewoon een stukje algemene kennis hoor.
Dat gelijk iedereen bij een vraag die ze niet bekend voorkomt gaat zitten meuten valt me een beetje tegen.
De crux zit 'm in het woordje 'iedereen'. Als 'iedereen' het niet bekend in de oren klinkt, is het ook geen algemene kennis, lijkt me.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:03 schreef RoofingBurner het volgende:
Is trouwens gewoon een stukje algemene kennis hoor.
Dat gelijk iedereen bij een vraag die ze niet bekend voorkomt gaat zitten meuten valt me een beetje tegen.
blabla. Jij komt uit '69. De rest hier is wel net ietsie minder oud.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:03 schreef RoofingBurner het volgende:
Hint, het gaat om een eenheid binnen de Cavalerie. Is trouwens gewoon een stukje algemene kennis hoor.
Ik vind het best, maar iedereen is niet hard op je tenen aan het trappen hoor, slechts heel zachtjes.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:07 schreef RoofingBurner het volgende:
Ok, dan niet, zal ik de antwoorden geven?
Damn leestie het voor ik mijn leipe fout kan verbeterenquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:05 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we de eerste twee juiste antwoorden al is het Kornet i.p.v. cornetto. En ritmeester is ook goed.
Als je dit kan antwoorden reken ik het goed en heb je 2 punten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:09 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
Damn leestie het voor ik mijn leipe fout kan verbeteren
Ik vind de vraag veel te moeilijk om eerlijk te zijn. Had je gevraagd om 4 rangen en standen die speciaal bij de cavallerie horen, dan had ik het een goede, maar moeilijke vraag gevonden....
Wat is het antwoord nou?
Zo'n beetje alles wat rond 1981 en later geboren is heeft niet in het leger gezeten....quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:03 schreef RoofingBurner het volgende:
als je gewoon even een vraag stelt die niet te diep op iemand vakgebied ingaatquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:12 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Als je dit kan antwoorden reken ik het goed en heb je 2 punten.
en kan je gelijk een vraag op niveau stellen
Fout, bij een Cavalerie-eenheid heet een soldaat geen soldaat, maar een................huzaar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:15 schreef MarkPeterse het volgende:
Soldaat, wachtmeester en mijn twee eerdere
Voor 1981 geboren en nooit in het leger gezeten trouwens..... iedereen die vanaf 1-1-1978 is geboren hoeft niet in dienst....vriend van mij is op 1-1-1978 geboren om 4 uur 's ochtends, lucky bastard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |