Wellicht een erg late kick

Maar mijn vraag sluit hier goed op aan.
Ik heb namelijk een nogal onverwachte rekening gekregen voor de stookkosten t.b.v. de verwarming.
Ik moet 300 euro bijbetalen, terwijl ik voorgaande jaren altijd 100-200 euro terugkreeg. Op zich geen probleem, de energiekosten zijn dusdanig gestegen (verdubbeld), dat het logisch is op basis van de opgenomen meterstanden.
Maar waar ik nu dus nogal van opkijk is dat er verbruik is gemeten van in totaal 10 kubieke meter gas van 4 radiatoren die nog nooit aan hebben gestaan (ik heb de opnamebon niet ondertekend, omdat het appartement vlak daarvoor overgedragen is aan de nieuwe eigenaar). Dit betekent 200 euro verbruikskosten door natuurlijke verdamping?? Voorgaande jaren heb ik hier (stom genoeg) nooit bezwaar tegen aangetekend, omdat de stookkosten relatief laag waren en dus voor mij geen reden vormden om hier tegenin te gaan. Het is namelijk consequent zo opgemeten.
Ik woonde in een drie kamer appartement op de eerste verdieping van een groot complex. Onder mijn appartement liepen diverse warmteleidingen. Daarnaast was mijn appartement gericht op het Westzuidwesten. Bijna het gele jaar door (met uitzondering van eerder genoemde periode) was de gemiddelde temperatuur in het appartment meer dan 20 graden. Ik draaide zelfs in de periode Maart-November altijd de hoofdkranen dicht, zodat de leidingen naar de radiatoren toe zelf niet op konden warmen.
Nu ik bovenstaand verhaal lees zou er dus rekening gehouden worden met natuurlijke verdamping van de meters. Kijk ik echter naar de opgenomen meterstanden in 2007 en vergelijk ik deze met het totaal op de specificatie van de energieleverancier, dan zijn deze exact gelijk. Toevallig wonen mijn schoonouders en tante in hetzelfde complex op de tweede (buitenschil) en vijfde (binnenschil) verdieping, maar is geen verschil in tarief. Er wordt dus geen rekening gehouden met plaats van het appartement. Dit terwijl het volgens mij logisch is, dat de verdamping in ons appartement sneller zal gaan dan in het appartement van onze tante (buitenschil). Is mijn conclusie dan juist wanneer ik stel, dat er dus naar mijn mening geen rekening wordt gehouden met natuurlijke verdamping en zeker niet in combinatie met de plaats van het appartement?
Mijn vraag is, is de opname van het verbruik van deze radiatoren terecht of kan ik hier weldegelijk bezwaar tegen indienen?
Alvast mijn grote dank en ik hoop, dat mijn verhaal duidelijk is.