abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:50:46 #31
159761 Arn0
Abbey Road
pi_42488809
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:47 schreef Moon_of_74 het volgende:

[..]

doe ik regelmatig voor ik in slaap val
Ooit gelukt ? Ik Dacht heel soms dat het me lukte; maar vermoedelijk denk ik dat het niet klopt. Het moet btw ook doodstil zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_42488938
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:50 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ooit gelukt ? Ik Dacht heel soms dat het me lukte; maar vermoedelijk denk ik dat het niet klopt. Het moet btw ook doodstil zijn.
ja, vaak genoeg.....soort ontspanning. doodstil hoeft het niet te zijn dan.
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42489005
Ik denk in een soort van powerpoint presentatie met beelden en filmpjes ondersteund door stem
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:57:10 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42489072
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:55 schreef cheukert het volgende:
Ik denk in een soort van powerpoint presentatie met beelden en filmpjes ondersteund door stem
Zoiets als deze gast?

http://www.identity20.com/media/OSCON2005/

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_42489535
Ik denk ook meestal in een stem, soms zelfs in het Engels.

En wanneer ik iets lees of hoor stel ik me er omgevingen bij voor, dan zie ik juist weer dingen voor me.
pi_42490175
In eigen stem en beelden. Wel grappig, als ik een voorwerp zie (tv, koelkast, auto) dan neem ik dat voorwerp in gedachte op en ontleed ik hem in mijn gedachte. Dus dan visualiseer ik compleet hoe iets in elkaar zit (zover ik daar kennis van heb, anders doe ik het gewoon op eigen gevoel).
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:39:11 #37
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_42490691
en stel je bedenkt je dat je wat in de winkel moet hebben? hoe doe je dat? die vriend van me kreeg een soort van lampje idee zag dan de c1000, en bv een flesje koffiemelk...

ik denk gewoon: o damn vergeten koffiemelk mee te nemen, naja moet ik zo nog maar ff lopen. want X drinkt wel koffie vanaaf..of zou ik ook gewoon melk pakken? onee die heb ik ook niet meer, toch maar ff lopen. tuutututtuuduuduuudutututu (ik tutudu of zing ofzo ook in gedachten) en dan hu weer een boel andere gedachten erachteraan
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:01:24 #38
79871 Poppetjuh
Pas op! Ik pop!
pi_42491578
Ik denk vooral in beelden en dat de hele dag door. Ik dwaal altijd af in een soort dagdroom waar mijn gedachte de overhand neemt. In kroegen, op feesten, bij concerten ik dwaal altijd af in gedachten. En opeens *plof* ben ik weer terug.

Als er echter serieus denkwerk moet worden verricht (op me werk, bijvoorbeeld) is er een stem die me gedachten leidt. Hoewel ik een nette sociale jongen ben, is deze stem continue aan het vloeken en schelden op vanalles, vaak in het engels.

bizar!
pi_42491665
Kijk je hebt een wazig plaatje met een heel groot vraagteken ervoor, zodat je nog niet kunt zien wat het is. Vervolgens ga je letters raden, net als Char. Zit er een A in, misschien een M, of een E? Begint het met ME of is het KE? En dan ga je door en uiteindelijk wordt je gestoord door een oude oma die met haar rollator er langs moet en bij het woord waar je dan bent stop je en dan krijg je dat plaatje voor je. Vervolgens koop je dat
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:15:43 #40
131066 scrub_nurse
pi_42492201
pffffff dan sta je lang in de supermarkt voor je dat hebt wat je nodig hebt...
pi_42492482
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:15 schreef scrub_nurse het volgende:
pffffff dan sta je lang in de supermarkt voor je dat hebt wat je nodig hebt...
je weet toch al wat je nodig hebt?
...tenminste...lijkt me wel aangezien je weet welke letters er niet in voorkomen.
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:31:49 #42
131066 scrub_nurse
pi_42492932

ik dacht dat ik geobsedeerd was door t alfabet maar dit gaat iets verder haha
pi_42492966
Als ik gewoon denk doe ik dat meestal in beelden.

Als ik serieus een probleem moet oplossen dan is dat meestal een stemmetje in mijn hoofd die allerlei oplossingen bedenkt en beoordeelt.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:34:27 #44
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42493039
beelden/gevoelens gaan vooraf aan de stem, je hoeft je gedachten niet te verbaliseren
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
pi_42493076
Doen, denken, aanpassen, overdoen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:58:14 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42494037
ik denk eigenlijk niet, nooit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_42494416
Ik denk in het mongools
Tralalalala Die Dom Die Dom
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:10:44 #48
159768 Katey
Snap out of it!
pi_42494486
Ik denk zowel in woorden als in beelden. Als ik bijvoorbeeld ga bedenken welke boodschappen ik moet hebben, dan loop ik in gedachten rond in de winkel (en zie de winkel dan echt voor me). Loop ik dan in gedachten langs de suiker, dan denk ik 'oja, suiker' .. Volgens mij is de stem in mijn hoofd wel mijn eigen stem, maar daar heb ik nog nooit echt bij stilgestaan

Mijn gedachten dwalen heel vaak af, omdat ik in associaties denk. Denk ik bijvoorbeeld aan suiker, dan komt gelijk 'bibliotheek' bij me op.
suiker -> koffie -> drink ik vaak op school -> boeken -> ik moet nog naar de bieb
Maar ik ben me dus helemaal niet van de stapjes bewust, ik denk meteen suiker -> bibliotheek. Zo dwaal ik van associatie naar associatie tot ik me bedenk dat ik eigenlijk de boodschappen aan het bedenken was
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_42495498
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:10 schreef Katey het volgende:
Mijn gedachten dwalen heel vaak af, omdat ik in associaties denk. Denk ik bijvoorbeeld aan suiker, dan komt gelijk 'bibliotheek' bij me op.
suiker -> koffie -> drink ik vaak op school -> boeken -> ik moet nog naar de bieb
Maar ik ben me dus helemaal niet van de stapjes bewust, ik denk meteen suiker -> bibliotheek. Zo dwaal ik van associatie naar associatie tot ik me bedenk dat ik eigenlijk de boodschappen aan het bedenken was
Soms maak ik er een spelletje van om die stapjes te reconstrueren. Ik doe dat heel vaak vlak voor ik ga slapen. Meestal ben ik me er dan van bewust dat ik ergens aan denk. Dan ga ik nadenken hoe ik aan dat onderwerp ben gekomen. Heel vaak komt dat door een andere gedachte, die weer geinitieerd is door een gedachte. Soms kan ik wel 7 a 8 stapjes terugdenken. Als ik dat hele verhaal dat zich in mijn hoofd heeft afgespeeld aan iemand zou vertellen, denk ik dat het lastig te volgen zou zijn.
Grappig, je kunt nog zoveel mensen om je heen hebben, in je hoofd ben je echt alleen...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_42496690
Ik denk soms in tekenfilmpjes. Extreem grappig als iemand een supersaai verhaal vertelt
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_42502474
Oh, dus stemmen in mijn hoofd zijn eigenlijk best normaal. Of iig 1 stem dan.
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:45:10 #52
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_42502764
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:36 schreef Arn0 het volgende:
Iemand al geprobeerd nix te denken?
Anyway, ik denk gewoon onnozele opmerkingen die ik meestal voor mezelf hou.
niks denken is tecnisch onmogelijk helaas. Zelfs met diepe meditatie lukt het je niet volledig om al je gedachten uit te schakelen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:47:33 #53
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_42506166
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:04 schreef koenimex het volgende:
Oh, dus stemmen in mijn hoofd zijn eigenlijk best normaal. Of iig 1 stem dan.
precies jij blij zodra het er een stuk of 5 worden moet er toch wel een belletje gaan rinkelen denk ik
pi_42507082
ik klets echt de hele dag in mezelf , vermoeiend
ik zie er ook vaak wel beelden bij.

maar vriendje kan bewust gaan nadenken, en dan soms (want hij kan het wel haha) tot de conclusie komen, eigenlijk kom ik niet verder dan het beeld van waaruit ik ga denken

strange

[ Bericht 1% gewijzigd door candygirl op 09-10-2006 15:17:36 ]
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_42507300
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:37 schreef ArendBarend het volgende:
ik denk ook in een stem
Idem, kan me niet voorstellen hoe het is om in beelden te denken

[ Bericht 2% gewijzigd door Crizzz_ op 09-10-2006 15:23:23 ]
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:19:14 #56
131066 scrub_nurse
pi_42512208
ja hij ziet gewoon n filmpje, of zoals iemand al eerder zei, hij denkt aan de winkel loopt virtueel door de winkel en denkt dan verrek ik moet suiker hebben ofzoiets.

nog n variant, als je schrijft/typt schrijf/typ je dan alleen of lees je in je hoofd "hardop" mee?
ik dus wel..

ik zeg maar zo, ik ben nooit alleen!
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:39:16 #57
159768 Katey
Snap out of it!
pi_42512832
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:19 schreef scrub_nurse het volgende:
ja hij ziet gewoon n filmpje, of zoals iemand al eerder zei, hij denkt aan de winkel loopt virtueel door de winkel en denkt dan verrek ik moet suiker hebben ofzoiets.

nog n variant, als je schrijft/typt schrijf/typ je dan alleen of lees je in je hoofd "hardop" mee?
ik dus wel..

ik zeg maar zo, ik ben nooit alleen!
Is dat niet altijd zo? Ik doe het iig wel, ik denk de woorden terwijl ik ze type .. net zo als lezen, alleen dan tijdens het schrijven of typen
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_42515211
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:39 schreef Katey het volgende:

[..]

Is dat niet altijd zo? Ik doe het iig wel, ik denk de woorden terwijl ik ze type .. net zo als lezen, alleen dan tijdens het schrijven of typen
is irritant als je sneller denkt dan je typt, gaan woorden door elkaar lopen

* LoggedIn denkt ook in een stem met beelden erbij (niet bij lezen/ schrijven dan, maar gewoon dingen)
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:26:55 #59
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_42522554
Ik denk zowel in stemmen als beelden. Als ik abstracte teksten lees als op het forum denk ik in een stem (niet mijn eigen) en als er om tastbare dingen gaat in beelden.
pi_42523417
Ik ben een beelddenker... ik kan bij elk ding een foto of situatie voor me halen..
Als ik naar muziek luister zie ik in gedachte de woorden (of beelden die ik daarbij heb) die ze zingen voor me.
Heel lang dacht ik dat dit normaal was en dat iedereen dit zo ervaart maar dit blijkt dus niet zo te zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')