abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42483658
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee hoor ik niet, ben blij dat hij dood is jammer dat het een laffe zelfmoord was maar dat is niet meer te veranderen. je geloofsgenootjes echter wel

http://www.windsofchange.net/archives/006690.php
en dat in een land die in de EU wil

http://www.nationalreview.com/29july02/pryce-jones072902.asp

plaatjes zeggen meer dan woorden:
[afbeelding]
Boehoe, boehoe, een land die hitlers boeken leest
Nou heb je me beet
Gelukkig is Turkije een seculier land he en dus niet representatief als land van de islam.
pi_42483682
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:10 schreef Zyggie het volgende:
Ik verwonder me nu echt hoe mensen zoiets vaags nog willen volgen. Het is een grote leugen. Mensen zijn uiteindelijk toch dwaas.
Wat is er vaag aan dan?

In dit topic bespreken we niet de kern van Islamitische leer of waarom of wel niet in God te geloven, maar vooral randdetails en excessen die zich voordeden in het leven van de profeet Mohammed (vzmh), en die terugkomen in de documentaire, de uiteindelijke basis en kern van het geloof is overgave aan de Schepper, wat leidt en dient te leiden naar vrede, met jezelf en de Schepper, en je houdt pas van de Schepper als je van Zijn Schepping houdt wat zich weer uit in het vrede leven met je omgeving, zowel mens als natuur.

Simple as that.
X
pi_42483719
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:15 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Oeh nu ga ik zeker branden in de hel. Er zijn in die tijd honderden verschillende religies. Alleen het feit dat Mohammed zo'n goede strijdheer was en wat geluk mee had, zorgde ervoor dat er nu miljarden mensen iets volgen. Toch hilarisch als je erover nadenkt.
wat je hilarisch vind... oorlogen, terrorisme en haat tegen alles dat anders is... wat een lol
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:21:12 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42483824
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:15 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Oeh nu ga ik zeker branden in de hel. Er zijn in die tijd honderden verschillende religies. Alleen het feit dat Mohammed zo'n goede strijdheer was en wat geluk mee had, zorgde ervoor dat er nu miljarden mensen iets volgen. Toch hilarisch als je erover nadenkt.

ik verslikte me bijna, bedoel je moslims?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42483945
Mohammed (de duivel hale hem) was niet de antichrist, ik geloof wel dat hij een demon was gezonden door satan (net als bijvoorbeeld hitler) naar deze aarde en dat alle moslims dus (in de meeste gevallen) onbedoeld volgers zijn van satan.

Naar verluid heeft "anti" in het grieks niet alleen de betekenis "tegen" maar ook "in de plaats van". Mohammed heeft geprobeerd de islam in de plaats van het judaïsme / chistendom te zetten. Heel sluw door gedeeltes uit de bijbel te gebruiken. Iedereen die wel eens liegt weet dat je dat het beste doet door zoveel mogelijk waarheden te vermengen met je leugen.

Dé antichrist bestaat denk ik niet, met bepaalde passages uit de bijbel wordt echter wel de islam bedoeld. Er wordt bijvoorbeeld gewaarschuwd tegen valse profeten die zeggen hun verhaal letterlijk van een engel te horen te hebben gekregen. dit kan ik niet anders interpreteren als mohammed.
Aangezien islam Jezus verwerpt nog een mooie waarschuwing van johannes:
quote:
1 John 4:3 And every spirit that does not confess that Jesus Christ, is come in flesh is not of God: and this is that spirit of antichrist, of which ye have heard that it should come, and that now it is already in the world.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:26:12 #206
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42483960
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:17 schreef Alulu het volgende:

[..]

Wat is er vaag aan dan?

In dit topic bespreken we niet de kern van Islamitische leer of waarom of wel niet in God te geloven, maar vooral randdetails en excessen die zich voordeden in het leven van de profeet Mohammed (vzmh), en die terugkomen in de documentaire, de uiteindelijke basis en kern van het geloof is overgave aan de Schepper, wat leidt en dient te leiden naar vrede, met jezelf en de Schepper, en je houdt pas van de Schepper als je van Zijn Schepping houdt wat zich weer uit in het vrede leven met je omgeving, zowel mens als natuur.

Simple as that.
Wat is er vaag aan, hm. We, als mens, zijn al duizend jaar oude boeken aan het herlezen van wat oude religies. Heb je enig idee hoeveel religies er weg zijn gevaagd? Geloof me, dat is veel. Koppigheid en pure indoctrinatie zorgde ervoor dat een aantal religies het wel overleefd hebben. En dan leven we nu in de moderne tijd, met zoveel mogelijk vrijheid en vrij intellect, en dan nog terugkijken naar een oud boek? Een boek geschreven in een tijd van constante strijd? En daar dan je normen en waarden van afkijken? Allemaal toeval dat die boeken het overleeft hebben en dat daar nu nog uit wordt gelezen. De jaren van interpretatie hebben het ook niet goed gedaan.
Zyggie.
pi_42484033
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:25 schreef buachaille het volgende:
Mohammed (de duivel hale hem) was niet de antichrist, ik geloof wel dat hij een demon was gezonden door satan (net als bijvoorbeeld hitler) naar deze aarde en dat alle moslims dus (in de meeste gevallen) onbedoeld volgers zijn van satan.
Hypocrisie ten top, keren tegen een ander Abrahamitisch geloof, sure wat Mohammed zei kwam omdat hij bezeten was door een Duivel, maar aan de andere kant alles wat Jezus zei was waar.
Waarom? "Simpel, omdat ik wel in Jezus geloof"
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:31:25 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42484124
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hypocrisie ten top, keren tegen een ander Abrahamitisch geloof, sure wat Mohammed zei kwam omdat hij bezeten was door een Duivel, maar aan de andere kant alles wat Jezus zei was waar.
nee omdat jezus geen strijder was die zijn geloof met het zwaard verkondigde.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:31:50 #209
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42484140
quote:

[..]

En waarom zou dat niet kloppen? Misschien geloof jij wel in het verkeerde?
Zyggie.
pi_42484159
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Jezus was een "vervullen" van oude testament. Je moet in oude testament geloven om in Jezus te kunnen geloven, aldus Jezus.
pi_42484171
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:31 schreef Zyggie het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet kloppen? Misschien geloof jij wel in het verkeerde?
Ik geloof wel in Jezus.
pi_42484223
quote:

[..]

Als eerste zou ik Jezus niet willen vergelijken met een Mohammed. Een betere vergelijking is bijvoorbeeld Jesaja met Mohammed.
pi_42484231
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als jij echt consequent bent in deze redenatie, dan verwerp jij ook Oud Testamentische profeten van Israelische volk, of wil je stellen dat zij allemaal volgens de Bijbel ook compleet pacifistisch waren? Joshua schiet me even te binnen, maar nog een paar.. hoe zie jij dat dan?

Daarnaast heeft Mohammed (vzmh) het geloof, praktizeren en het recht op vrijheid daarvan als mens en gemeenschap verdedigd, nooit anderen opgedrongen met het zwaard, wel uitgenodigd zoals het hoort.
X
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:35:19 #214
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42484256
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus was een "vervullen" van oude testament. Je moet in oude testament geloven om in Jezus te kunnen geloven, aldus Jezus.
tsja, maar die woorden zijn dan ook niet direct afkomstig van god he?

al hele lange tijd geloven christenen in de nieuwe bijbel. wordt tijd dat islamieten ook zoiets gaan maken anders is het snel afgelopen met de moslims. en uit de docu kan je beter de wortel en de tak uitroeien, want het komt steeds weer terug. zichtbaar mijn vriend.
pi_42484290
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:34 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als eerste zou ik Jezus niet willen vergelijken met een Mohammed. Een betere vergelijking is bijvoorbeeld Jesaja met Mohammed.
Ik hoef ze niet te vergelijken ik acht ze alle 3 heel hoog, voor de islam is Jezus en Mohammed de belangrijkste profeten, zelf speelt hij zelfs een cruciaal rol bij einde der tijden. Dus voor mij is er geen sprake van vergelijking, nee, respect, respect voor beide is het bij mij.
pi_42484343
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tsja, maar die woorden zijn dan ook niet direct afkomstig van god he?

al hele lange tijd geloven christenen in de nieuwe bijbel. wordt tijd dat islamieten ook zoiets gaan maken anders is het snel afgelopen met de moslims. en uit de docu kan je beter de wortel en de tak uitroeien, want het komt steeds weer terug. zichtbaar mijn vriend.
Als de islam een revoltie ondergaat moet het van binnenuit gebeuren, van de moslims zelf en niet van bemiddeling/invloed van externe ideologieen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:37:49 #217
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42484348
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik hoef ze niet te vergelijken ik acht ze alle 3 heel hoog, voor de islam is Jezus en Mohammed de belangrijkste profeten, zelf speelt hij zelfs een cruciaal rol bij einde der tijden. Dus voor mij is er geen sprake van vergelijking, nee, respect, respect voor beide is het bij mij.
Ik zou het zelf toch wel een beetje twijfelachtig beginnen te vinden als de Islam is gebasseerd op het Christendom dat weer gebasseerd is op het Jodendom dat weer verhalen heeft over genomen van de Babylonische religie.
Zyggie.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:38:03 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42484359
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

is dat zo. waarom dan toch zoveel christenen uitroeien? in de koran staat namelijk dat dat mag. en de koran is het woord van god.
pi_42484382
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:37 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik zou het zelf toch wel een beetje twijfelachtig beginnen te vinden als de Islam is gebasseerd op het Christendom dat weer gebasseerd is op het Jodendom dat weer verhalen heeft over genomen van de Babylonische religie.
Abraham
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:40:33 #220
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42484435
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Abraham
Ja ook wel bekend als het begin van het Joodse volk. Als die Joden nou niet zo enorm koppig aan hun godsdienst vasthielden tijdens de ballingschap in Babylon...
Zyggie.
pi_42484436
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat zo. waarom dan toch zoveel christenen uitroeien? in de koran staat namelijk dat dat mag. en de koran is het woord van god.
Denk je dat moslima's die geen hoofddoek dragen of mannen die bijvoorbeeld bier drinken twijfelen aan de Koran als woord van God? Dacht het niet, eerder een gedachte van na mijn 40e ga ik naar hadj en dan wordt alles vergeven en leid ik een serieus/oprecht leven
pi_42484468
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:40 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ja ook wel bekend als het begin van het Joodse volk. Als die Joden nou niet zo enorm koppig aan hun godsdienst vasthielden tijdens de ballingschap in Babylon...
God bless the jews
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:47:40 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42484665
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk je dat moslima's die geen hoofddoek dragen of mannen die bijvoorbeeld bier drinken twijfelen aan de Koran als woord van God? Dacht het niet, eerder een gedachte van na mijn 40e ga ik naar hadj en dan wordt alles vergeven en leid ik een serieus/oprecht leven
ik vind dat geen goed antwoord op mijn vraagstelling.

uit de inmense trots van jouw profeet blijkt dat het niet zo erg is om een anders gelovige of helemaal niet gelovige te doden als je eenmaal in de meerderheid bent, denkt de meerderheid te zijn of denkt dat dat allah pleased. laten we hopen dat 2012 een era inluidt waar moslims inzien dat hun levensvisie gebaseerd is op een jaloerse soldaat.
pi_42484790
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dat kan.
quote:
uit de inmense trots van jouw profeet blijkt dat het niet zo erg is om een anders gelovige of helemaal niet gelovige te doden als je eenmaal in de meerderheid bent, denkt de meerderheid te zijn of denkt dat dat allah pleased. laten we hopen dat 2012 een era inluidt waar moslims inzien dat hun levensvisie gebaseerd is op een jaloerse soldaat.
Laten we hopen dat de moslimwereld zich richt op Mohammeds laatste daad in oorlog jegens de niet moslims
pi_42484840
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dit is echt onzin zoalshetis.

Ik merk juist bij jouw trots, angst maar vooral koppigheid, ik heb je eerder zaken uitgelegt ook in die documentaire wat gewoon niet klopt, en vooral EENZIJDIG is!

Waarom blijf je dit soort zaken stellen?
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')