abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43339484
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Klimaat verandert altijd al, dat is niet iets nieuws. Zelfs al zou onomstotelijk vast-staan dat co2 in direct verband staat met opwarming, dan is dat nog geen garantie dat we een kans hebben om klimaatverandering tegen te gaan.
Jawel, wij kunnen ons aandeel in de CO2-uitstoot (wij zijn degene die ervoor zorgen dat de uitstoot stijgt) verminderen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:35:43 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43339512
En waarschijnlijk helpt dat gewoon niets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43339563
Inderdaad, het punt is dus dat CO2 lang niet de enige factor is in klimaatverandering.
pi_43339690
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:35 schreef Fir3fly het volgende:
En waarschijnlijk helpt dat gewoon niets.
Jawel, minder CO2-uitstoot = minder broeikasgassen = minder broeikaseffect. We hebben overigens al veel schade toegebracht:
quote:
Imagine Earth without people

Carbon dioxide, the biggest worry in today's world because of its leading role in global warming, will have a more complex fate. Most of the CO2 emitted from burning fossil fuels is eventually absorbed into the ocean. This happens relatively quickly for surface waters - just a few decades - but the ocean depths will take about a thousand years to soak up their full share. Even when that equilibrium has been reached, though, about 15 per cent of the CO2 from burning fossil fuels will remain in the atmosphere, leaving its concentration at about 300 parts per million compared with pre-industrial levels of 280 ppm. "There will be CO2 left in the atmosphere, continuing to influence the climate, more than 1000 years after humans stop emitting it," says Susan Solomon, an atmospheric chemist with the US National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) in Boulder, Colorado. Eventually calcium ions released from sea-bottom sediments will allow the sea to mop up the remaining excess over the next 20, 000 years or so.
pi_43339718
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

De "could have been caused" gaat over wat het wél kan zijn (waarschijnlijk). Het artikel is glashelder: de vertraging kun je niet toepassen in een discussie over opwarming van de aarde.
Dat het artikel glashelder is zal best, maar het bewijs is dat niet. Sterker nog, eigenlijk bewijst hij het omgekeerde. Feit: de eerste 800 jaar temperatuurstijging zijn niet het gevolg van CO2 stijging. Die treedt pas na 800 jaar op. Als je die redenering volgt, zou het omgekeerde ook waar moeten zijn (causaal verband!). De stijging in CO2 die we nu mee maken is tegengesteld aan het normale patroon bij klimaatswijziging, en zou derhalve kunnen leiden tot een temperatuursdaling. Kijk ik kan ook speculeren.

Anyway, ik wacht nog steeds met smart op iemand die uitlegt waarom de eerste 800 jaar van een temperatuurstijging geen verhoging van CO2 te zien geven.
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:42:01 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43339777
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Jawel, minder CO2-uitstoot = minder broeikasgassen = minder broeikaseffect. We hebben overigens al veel schade toegebracht:
[..]
Zoals ik al eerder zei: was het maar zo simpel. Ik denk dat een verlaging van de CO2-concentratie niet automatisch zal leiden tot een stagnering van de temperatuurstijging.
pi_43339792
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:34 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Jawel, wij kunnen ons aandeel in de CO2-uitstoot (wij zijn degene die ervoor zorgen dat de uitstoot stijgt) verminderen.
Ok, laten we voor de discussie jouw hypothese volgen. Vertel me wat het effect is van vermindering van CO2 uitstoot, wanneer en hoeveel.
pi_43339821
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[..]
Heb je oogkleppen op ofzo? Klimaat veranderde ook al toen er nog geen mensen waren om extra co2 uit te stoten. Daarnaast zouden de meeste plekken van de aarde zonder het broeikaseffect niet boven het vriespunt uitkomen. Klimaat gaat veel verder dan het broeikaseffect, en de verandering van klimaat dus ook.
pi_43339891
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:40 schreef rvand het volgende:

[..]

Dat het artikel glashelder is zal best, maar het bewijs is dat niet. Sterker nog, eigenlijk bewijst hij het omgekeerde. Feit: de eerste 800 jaar temperatuurstijging zijn niet het gevolg van CO2 stijging.
WAS.
quote:
Die treedt pas na 800 jaar op. Als je die redenering volgt, zou het omgekeerde ook waar moeten zijn (causaal verband!). De stijging in CO2 die we nu mee maken is tegengesteld aan het normale patroon bij klimaatswijziging, en zou derhalve kunnen leiden tot een temperatuursdaling. Kijk ik kan ook speculeren.
Ja, je speculeert enorm in dit topic, zonder onderbouwing vooral. We weten dondersgoed dat de mens de laatste decennia veel CO2 uitstoot, en dat uitstoot van CO2 de aarde opwarmt.
quote:
Anyway, ik wacht nog steeds met smart op iemand die uitlegt waarom de eerste 800 jaar van een temperatuurstijging geen verhoging van CO2 te zien geven.
Dan lees je dat bericht nog een keer, deel het op in lettergrepen, laat het je moeder lezen, maar neem het bericht tot je.
pi_43339963
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:42 schreef rvand het volgende:

[..]

Ok, laten we voor de discussie jouw hypothese volgen.
Het is niet mijn hypothese, het is de wetenschappelijke consensus, remember.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:42 schreef rvand het volgende:
Vertel me wat het effect is van vermindering van CO2 uitstoot, wanneer en hoeveel.
Dat staat in het citaat over de simulatie van een aarde zonder mens. Kijk even naar boven.
pi_43340098
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Heb je oogkleppen op ofzo? Klimaat veranderde ook al toen er nog geen mensen waren om extra co2 uit te stoten.
Ja, de temperatuur fluctueert. De mate waarin dit nu stijgt is echter het hoogst in 600.000 jaar!
quote:
Daarnaast zouden de meeste plekken van de aarde zonder het broeikaseffect niet boven het vriespunt uitkomen. Klimaat gaat veel verder dan het broeikaseffect, en de verandering van klimaat dus ook.
Ja, het broeikaseffect is wat onze planeet levend maakt. Het kan onze planeet ook onleefbaar maken als het broeikaseffect vergroot wordt.
pi_43340113
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:31 schreef rvand het volgende:

[..]

Eh, ik weet niet of je het gemist hebt, maar het hele Kyoto protocol is gebaseerd op het idee dat de klimaatverandering wordt veroorzaakt door CO2 veranderingen. Maar ik ben blij dat je het met me eens bent dat dat dus onzin is
Ik geloof dat je de dingen niet helemaal begrijpt. Het feit dat ook andere factoren invloed hebben op het klimaat wil niet zeggen dat CO2 geen invloed heeft. Het feit dat in het verleden de aarde opwarmde door andere factoren wil niet zeggen dat de aarde nu niet opwarmt door CO2. Sterker nog in het artikel staat toch duidelijk aangegeven dat in eerste instantie de aarde opwarmde waarna later veel CO2 vrijkwam waardoor de aarde verder opwarmde. Zo moeilijk lijkt het me toch niet.

Overigens wil ik ook nog even commentaar leveren op je bronnen. Bronnen die gesponsord worden door Exxon zijn niet echt betrouwbaar. Vind je zelf ook niet?
pi_43340267
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het is niet mijn hypothese, het is de wetenschappelijke consensus, remember.

Ding ding ding! We hebben een winnaar: Een concensus, zelfs een wetenschappelijke, is dus niet hetzelfde als een feit!

Een wetenschappelijke concensus was ook ooit een geocentrisch universum, en geef ze eens ongelijk, alles dat ze zagen en wisten was bevestiging voor die concencus. Natuurlijk is de wetenschap nu wel wat verder, maar we begrijpen en weten eigenlijk maar zo onzettend weinig van het enorm complexe fenomeen klimaat dat het onverantwoordelijk en kortzichtig is om verregaande aannames te doen zonder een open instelling te behouden.
pi_43340299
quote:

[..]

Heb je oogkleppen op ofzo? Klimaat veranderde ook al toen er nog geen mensen waren om extra co2 uit te stoten. Daarnaast zouden de meeste plekken van de aarde zonder het broeikaseffect niet boven het vriespunt uitkomen. Klimaat gaat veel verder dan het broeikaseffect, en de verandering van klimaat dus ook.
Toen veranderde het klimaat over grote tijdsperiodes. De temperatuursstijging en tevens ook CO2 stijging die er nu is, gaat veel sneller als ooit is gebeurd.
pi_43340490
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ding ding ding! We hebben een winnaar: Een concensus, zelfs een wetenschappelijke, is dus niet hetzelfde als een feit!
. Omg. De wetenschappelijke consensus beschrijft de feiten, waaronder dat de mens klimaatverandering veroorzaakt.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Een wetenschappelijke concensus was ook ooit een geocentrisch universum, en geef ze eens ongelijk, alles dat ze zagen en wisten was bevestiging voor die concencus. Natuurlijk is de wetenschap nu wel wat verder, maar we begrijpen en weten eigenlijk maar zo onzettend weinig van het enorm complexe fenomeen klimaat dat het onverantwoordelijk en kortzichtig is om verregaande aannames te doen zonder een open instelling te behouden.
Dit is precies wat creationist Ted Haggard zegt over de evolutietheorie tegen Richard Dawkins (vertegenwoordiger van de consensus over de evolutietheorie)
http://www.youtube.com/watch?v=wkUi6dhwWx0.
pi_43340501
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:50 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, de temperatuur fluctueert. De mate waarin dit nu stijgt is echter het hoogst in 600.000 jaar!
Dat is verre van bewezen. Zoals ik al eerder zei zijn dat soort claims gebasseerd op een selectieve interpretatie van lokaal geologisch onderzoek. De resultaten die de concencus tegenspreken, worden voor het gemak genegeerd. Er zullen gelukkig weinig serieuze wetenschappers zijn die ontkennen dat wat we weten over klimaat buiten de 100 jaar meer schatting dan feit is.
pi_43340657
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is verre van bewezen. Zoals ik al eerder zei zijn dat soort claims gebasseerd op een selectieve interpretatie van lokaal geologisch onderzoek. De resultaten die de concencus tegenspreken, worden voor het gemak genegeerd. Er zullen gelukkig weinig serieuze wetenschappers zijn die ontkennen dat wat we weten over klimaat buiten de 100 jaar meer schatting dan feit is.
Het zijn geen schattingen hoor, maar metingen uit de poolkappen.
pi_43340754
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:46 schreef Autodidact het volgende:

Dat staat in het citaat over de simulatie van een aarde zonder mens. Kijk even naar boven.
Het staat er niet in. Het hele woord Kyoto, noch protocol komt in het artikel voor. Er staat niets in over de aanwijsbare concrete consequenties van het Kyoto Protocol. Dus graag een andere onderbouwing.
pi_43340815
En ook al zouden de metingen niet exact kloppen en zou er een verschil in zitten, de algemene lijn lijkt mij duidelijk. Je ziet dat de huidige CO2 hoeveelheid gewoon veel groter is dan ooit eerder is geweest. Dit is natuurlijk niet vreemd, want al die fossiele brandstoffen die in de grond zitten (zaten) zijn wij, in zeer korte tijd, aan het verbranden!
pi_43340851
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:50 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[..]
Ok, en nu nog hard bewijs dat dit veroorzaakt wordt door CO2 stijging en je bent er.
pi_43340871
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:05 schreef rvand het volgende:

[..]

Het staat er niet in. Het hele woord Kyoto, noch protocol komt in het artikel voor. Er staat niets in over de aanwijsbare concrete consequenties van het Kyoto Protocol. Dus graag een andere onderbouwing.
Wat lul je nou over het Kyoto-protocol? Het gaat over CO2-uitstoot, met of zonder Kyoto.
pi_43340948
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

. Omg. De wetenschappelijke consensus beschrijft de feiten, waaronder dat de mens klimaatverandering veroorzaakt.
Een consensus is ook geen beschrijving van feiten. Een consensus is een verheerlijkte mening met een democratisch tintje, een overeenstemming door een meerderheid dus.
pi_43341068
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:07 schreef rvand het volgende:

[..]

Ok, en nu nog hard bewijs dat dit veroorzaakt wordt door CO2 stijging en je bent er.
Alsjeblieft:
http://www.oism.org/pproject/s33p36.htm
pi_43341192
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:03 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het zijn geen schattingen hoor, maar metingen uit de poolkappen.
Aan de hand van onderzoek naar ijsboringen en andere geologische onderzoeken wordt het klimaat op een bepaald plekje rond een bepaalde tijd geschat. Het is een interpretatie van geologisch onderzoek, waarvan de resultaten elkaar nog al vaak tegenspreken omdat de ijsboringen op verschillende plekken verschillende resultaten opleveren. Daardoor lopen de interpretaties en dus de schattingen nogal uiteen.
pi_43341275
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een consensus is ook geen beschrijving van feiten. Een consensus is een verheerlijkte mening met een democratisch tintje, een overeenstemming door een meerderheid dus.
Niet zozeer democratisch hoor, het is de hele wetenschappelijke wereld minus 10.

Dit is de beschrijving van de feiten in de consensus:
quote:
1. The global average surface temperature has risen 0.6 ± 0.2°C since the late 19th century, and 0.17°C per decade in the last 30 years.
2. "Most of the warming observed over the last 50 years is attributable to human activities", in particular emissions of the greenhouse gases carbon dioxide and methane.
3. If greenhouse gas emissions continue, the warming will continue and indeed accelerate, with temperatures increasing by 1.4°C to 5.8°C between 1990 and 2100, causing sea level rise and increasing extreme weather events like hurricanes. On balance, the impacts of global warming will be significantly negative.
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:19:07 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43341311
En waar staat dat?
pi_43341378
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Aan de hand van onderzoek naar ijsboringen en andere geologische onderzoeken wordt het klimaat op een bepaald plekje rond een bepaalde tijd geschat. Het is een interpretatie van geologisch onderzoek, waarvan de resultaten elkaar nog al vaak tegenspreken omdat de ijsboringen op verschillende plekken verschillende resultaten opleveren. Daardoor lopen de interpretaties en dus de schattingen nogal uiteen.
De conclusies lopen niet uiteen: dat we het hoogste punt in 600.000 jaar bereikt hebben. Nou ja, tien wetenschappers denken er anders over.
pi_43341418
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:50 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ik geloof dat je de dingen niet helemaal begrijpt. Het feit dat ook andere factoren invloed hebben op het klimaat wil niet zeggen dat CO2 geen invloed heeft. Het feit dat in het verleden de aarde opwarmde door andere factoren wil niet zeggen dat de aarde nu niet opwarmt door CO2. Sterker nog in het artikel staat toch duidelijk aangegeven dat in eerste instantie de aarde opwarmde waarna later veel CO2 vrijkwam waardoor de aarde verder opwarmde. Zo moeilijk lijkt het me toch niet.
Dus eerst warmde de aarde op, daarna kwam er CO2 stijging, dus de oorzaak van opwarming is de CO2 stijging? en hoe zit het dan met de periodes dat de aarde warmer werd terwijl de CO2 daalde? Zo moeilijk is het dus wel. Wetenschap is bewijzen door uitsluiting van uitzonderingen. Er kan geen ander resultaat zijn.
quote:
Overigens wil ik ook nog even commentaar leveren op je bronnen. Bronnen die gesponsord worden door Exxon zijn niet echt betrouwbaar. Vind je zelf ook niet?
Ik heb ook dit al eerder beantwoord. Iedereen heeft een agenda, maar don't shoot the messenger. Ik probeer echt naar de feiten te kijken, en was zelf tot een jaar of 2 geleden fervent aanhanger van de Global Warming/CO2 theorie totdat ik steeds meer scheurtjes en scheuren in de hele onderbouwing begon te vinden.
Ik ben groot voorstander van een actief milieubeleid, ben voor verhoging van millieubudgetten, voorstander van verhoging van ontwikkelingshulp, etc. Daarom is het zo piijnlijk om te constateren dat er iets grondig mis is met het Global Warming debat. Dat is nog een keer tot daaraan toe. Maar de mogelijke verspilling van miljarden dollars aan een waardeloos Kyoto Protocol terwijl er veel betere manieren zijn om met de hele problematiek om te gaan is onverteerbaar.

Deze vraag heb ik al eerder gesteld: Hoe kijken jullie tegen het credits systeem van het Kyoto verdrag aan?
pi_43341461
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:19 schreef Fir3fly het volgende:
En waar staat dat?
IPCC.
pi_43341683
Hier staan de andere conclusies van andere organisaties. In ieder geval, dezelfde conclusie, kleine verschillen in formulering:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change
pi_43341804
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:13 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Alsjeblieft:
http://www.oism.org/pproject/s33p36.htm
Ok, dit gaat heel pijnlijk voor je zijn, maar daar kan ik verder niets aan doen. Ik haal dit letterlijk van jouw bron:

Summary

World leaders gathered in Kyoto, Japan, in December 1997 to consider a world treaty restricting emissions of ''greenhouse gases,'' chiefly carbon dioxide (CO2), that are thought to cause ''global warming'' severe increases in Earth's atmospheric and surface temperatures, with disastrous environmental consequences. Predictions of global warming are based on computer climate modeling, a branch of science still in its infancy. The empirical evidence actual measurements of Earth's temperature shows no man-made warming trend. Indeed, over the past two decades, when CO2 levels have been at their highest, global average temperatures have actually cooled slightly.

To be sure, CO2 levels have increased substantially since the Industrial Revolution, and are expected to continue doing so. It is reasonable to believe that humans have been responsible for much of this increase. But the effect on the environment is likely to be benign. Greenhouse gases cause plant life, and the animal life that depends upon it, to thrive. What mankind is doing is liberating carbon from beneath the Earth's surface and putting it into the atmosphere, where it is available for conversion into living organisms.

Deze heren beweren dus exact het omgekeerde effect. CO2 hoger, temperatuur lager. en deze is helemaal fraai: CO2 is goedaardig.

Dank voor je hulp
pi_43342177
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wat lul je nou over het Kyoto-protocol? Het gaat over CO2-uitstoot, met of zonder Kyoto.
Je gaf het als antwoord op mijn vraag over wat de effecten zijn van het Kyoto Protocol, wanneer en hoeveel? Of bedoel je hiermee te zeggen dat het Kyoto protocol geen effect heeft en het dus weggegooid geld is? In dat geval dank ik je wederom.

Edit: Ik zie nu dat ik in mijn oorspronkelijke vraag niet het Kyoto Protocol genoemd heb, dus mijn excuses voor deze verwarring. Toch zou ik graag nog een antwoord op de vraag zien: Hoe, wanneer en hoeveel draagt het Kyoto protocol bij aan het tegengaan van opwarmen van de aarde?

[ Bericht 20% gewijzigd door rvand op 07-11-2006 22:44:24 ]
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:42:04 #283
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43342395
quote:
The average surface temperature of earth has increased more than 1 degree Fahrenheit since 1900 and the rate of warming has been nearly three times the century-long average since 1970. Almost all experts studying the recent climate history of the earth agree now that human activities, mainly the release of heat-trapping gases from smokestacks, tailpipes, and burning forests, are probably the dominant force driving the trend. The gases add to the planet's natural greenhouse effect, allowing sunlight in, but preventing some of the resulting heat from radiating back to space. Drawing on research on past climate shifts, observations of current conditions, and computer simulations, many climate experts say that without big curbs in greenhouse gas emissions, the 21st century could see temperatures rise 3 to 8 degrees, weather patterns sharply shift, ice sheets shrink and seas rise several feet. Articles and multimedia about global warming published in the New York Times appear below.
NY Times: Global Warming (registratie vereist)
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_43343026
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:42 schreef ThinkTank het volgende:

[..]
The average surface temperature of earth has increased more than 1 degree Fahrenheit since 1900 and the rate of warming has been nearly three times the century-long average since 1970. Almost all experts studying the recent climate history of the earth agree now that human activities, mainly the release of heat-trapping gases from smokestacks, tailpipes, and burning forests, are probably the dominant force driving the trend. The gases add to the planet's natural greenhouse effect, allowing sunlight in, but preventing some of the resulting heat from radiating back to space. Drawing on research on past climate shifts, observations of current conditions, and computer simulations, many climate experts say that without big curbs in greenhouse gas emissions, the 21st century could see temperatures rise 3 to 8 degrees, weather patterns sharply shift, ice sheets shrink and seas rise several feet. Articles and multimedia about global warming published in the New York Times appear below.

NY Times: Global Warming (registratie vereist)
Ok, interessant. Laten we het artikel nu eens goed lezen (en geloof me 2 jaar geleden ging ik hier ook voor: Zie je wel!)

- In het artikel worden geen controleerbare bronnen genoemd. Wie zijn die 'almost all experts'? En nog veel interessanter, wie zijn dan die experts die het hier niet mee eens zijn? Een krant hoort toch hoor en wederhoor toe te passen?

- Let op het gebruik van woorden als 'probably', en 'could'. Het is speculatie. Let eens op hoe vaak woorden als 'misschien' 'wellicht', 'mogelijk', 'als', 'indien' in dit soort berichtgeving gebruikt worden.

- Het hele artikel leest als een persbericht

het is interessant om eens in het hele marketingfenomeen achter Global Warming te duiken. Dat is intussen ook een hele industrie geworden.
pi_43343183
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:20 schreef Autodidact het volgende:

[..]

De conclusies lopen niet uiteen: dat we het hoogste punt in 600.000 jaar bereikt hebben. Nou ja, tien wetenschappers denken er anders over.
Al zou dat inderdaad het geval zijn, je weet ook dat 600.000 jaar in het bestaan van de aarde (zo'n 4.500.000.000 jaar) net zoiets is als een fractie van een seconde in een mensenleven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Evil_Jur op 07-11-2006 23:06:11 ]
pi_43343372
Maar laten we de huidige stijging van de temperaturen gebruiken als excuus om te veranderen! (al was het slechts voor 10% de waarheid!!!)
Vissen sterven, steeds minder wild en meer vervuiling maar onze schuld zal het niet zijn... zolang de economie maar op volle toeren kan draaien en bedrijven zo weinig mogelijk kosten hebben.

Laat de regeringen zeggen bijvoorbeeld: een computer mag maar maximaal 80watt stroom verbruiken en dan doen de fabrikanten er alles aan om toch een zo'n snelle computer te maken met zo weinig mogelijk stroom verbruik. Wat je nu ziet is dat ze gewoon de snelste willen zijn en dus ook het meeste stroom verbruiken! En omdat stroom in amerika nog redelijk goedkoop is maakt het ook niet zoveel uit. De mensen kopen het toch!

Ook met (grote) tv's bijvoorbeeld die veel stroom verbruiken kunnen we als we echt willen en als dat min of meer verplicht wordt het stroomverbruik met vele honderden procenten terugbrengen.

Maar nu wordt dat niet echt gestimuleerd maar voornamelijk als extra inkomstenbelastingen gebruikt door de regering!!!! Amerika geeft nu het slechte voorbeeld en wij zijn net als hun (door hun?) een beetje verslaafd geworden aan de consumptie waar bedrijven het enkel om geld gaat en veel te veel vrijheid hebben!!!

We moeten veranderen al was het alleen al om langer met onze olie voorraden te doen.
Zoals het nu gaat zien de meeste gewoon wel in dat het niet de goede kant op gaat. Kijk gewoon even in de krant...
pi_43343850
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:58 schreef Tatutatu het volgende:
Kijk gewoon even in de krant...
Laten we dat doen:
quote:
There IS a problem with global warming... it stopped in 1998
By Bob Carter
(Filed: 09/04/2006)

For many years now, human-caused climate change has been viewed as a large and urgent problem. In truth, however, the biggest part of the problem is neither environmental nor scientific, but a self-created political fiasco. Consider the simple fact, drawn from the official temperature records of the Climate Research Unit at the University of East Anglia, that for the years 1998-2005 global average temperature did not increase (there was actually a slight decrease, though not at a rate that differs significantly from zero).

Yes, you did read that right. And also, yes, this eight-year period of temperature stasis did coincide with society's continued power station and SUV-inspired pumping of yet more carbon dioxide into the atmosphere.

In response to these facts, a global warming devotee will chuckle and say "how silly to judge climate change over such a short period". Yet in the next breath, the same person will assure you that the 28-year-long period of warming which occurred between 1970 and 1998 constitutes a dangerous (and man-made) warming. Tosh. Our devotee will also pass by the curious additional facts that a period of similar warming occurred between 1918 and 1940, well prior to the greatest phase of world industrialisation, and that cooling occurred between 1940 and 1965, at precisely the time that human emissions were increasing at their greatest rate.

Does something not strike you as odd here? That industrial carbon dioxide is not the primary cause of earth's recent decadal-scale temperature changes doesn't seem at all odd to many thousands of independent scientists. They have long appreciated - ever since the early 1990s, when the global warming bandwagon first started to roll behind the gravy train of the UN Inter-governmental Panel on Climate Change (IPCC) - that such short-term climate fluctuations are chiefly of natural origin. Yet the public appears to be largely convinced otherwise. How is this possible?

Since the early 1990s, the columns of many leading newspapers and magazines, worldwide, have carried an increasing stream of alarmist letters and articles on hypothetical, human-caused climate change. Each such alarmist article is larded with words such as "if", "might", "could", "probably", "perhaps", "expected", "projected" or "modelled" - and many involve such deep dreaming, or ignorance of scientific facts and principles, that they are akin to nonsense.

The problem here is not that of climate change per se, but rather that of the sophisticated scientific brainwashing that has been inflicted on the public, bureaucrats and politicians alike. Governments generally choose not to receive policy advice on climate from independent scientists. Rather, they seek guidance from their own self-interested science bureaucracies and senior advisers, or from the IPCC itself. No matter how accurate it may be, cautious and politically non-correct science advice is not welcomed in Westminster, and nor is it widely reported.

Marketed under the imprimatur of the IPCC, the bladder-trembling and now infamous hockey-stick diagram that shows accelerating warming during the 20th century - a statistical construct by scientist Michael Mann and co-workers from mostly tree ring records - has been a seminal image of the climate scaremongering campaign. Thanks to the work of a Canadian statistician, Stephen McIntyre, and others, this graph is now known to be deeply flawed.

There are other reasons, too, why the public hears so little in detail from those scientists who approach climate change issues rationally, the so-called climate sceptics. Most are to do with intimidation against speaking out, which operates intensely on several parallel fronts.

First, most government scientists are gagged from making public comment on contentious issues, their employing organisations instead making use of public relations experts to craft carefully tailored, frisbee-science press releases. Second, scientists are under intense pressure to conform with the prevailing paradigm of climate alarmism if they wish to receive funding for their research. Third, members of the Establishment have spoken declamatory words on the issue, and the kingdom's subjects are expected to listen.

On the alarmist campaign trail, the UK's Chief Scientific Adviser, Sir David King, is thus reported as saying that global warming is so bad that Antarctica is likely to be the world's only habitable continent by the end of this century. Warming devotee and former Chairman of Shell, Lord [Ron] Oxburgh, reportedly agrees with another rash statement of King's, that climate change is a bigger threat than terrorism. And goodly Archbishop Rowan Williams, who self-evidently understands little about the science, has warned of "millions, billions" of deaths as a result of global warming and threatened Mr Blair with the wrath of the climate God unless he acts. By betraying the public's trust in their positions of influence, so do the great and good become the small and silly.

Two simple graphs provide needed context, and exemplify the dynamic, fluctuating nature of climate change. The first is a temperature curve for the last six million years, which shows a three-million year period when it was several degrees warmer than today, followed by a three-million year cooling trend which was accompanied by an increase in the magnitude of the pervasive, higher frequency, cold and warm climate cycles. During the last three such warm (interglacial) periods, temperatures at high latitudes were as much as 5 degrees warmer than today's. The second graph shows the average global temperature over the last eight years, which has proved to be a period of stasis.

The essence of the issue is this. Climate changes naturally all the time, partly in predictable cycles, and partly in unpredictable shorter rhythms and rapid episodic shifts, some of the causes of which remain unknown. We are fortunate that our modern societies have developed during the last 10,000 years of benignly warm, interglacial climate. But for more than 90 per cent of the last two million years, the climate has been colder, and generally much colder, than today. The reality of the climate record is that a sudden natural cooling is far more to be feared, and will do infinitely more social and economic damage, than the late 20th century phase of gentle warming.

The British Government urgently needs to recast the sources from which it draws its climate advice. The shrill alarmism of its public advisers, and the often eco-fundamentalist policy initiatives that bubble up from the depths of the Civil Service, have all long since been detached from science reality. Intern-ationally, the IPCC is a deeply flawed organisation, as acknowledged in a recent House of Lords report, and the Kyoto Protocol has proved a costly flop. Clearly, the wrong horses have been backed.

As mooted recently by Tony Blair, perhaps the time has come for Britain to join instead the new Asia-Pacific Partnership on Clean Development and Climate (AP6), whose six member countries are committed to the development of new technologies to improve environmental outcomes. There, at least, some real solutions are likely to emerge for improving energy efficiency and reducing pollution.

Informal discussions have already begun about a new AP6 audit body, designed to vet rigorously the science advice that the Partnership receives, including from the IPCC. Can Britain afford not to be there?

• Prof Bob Carter is a geologist at James Cook University, Queensland, engaged in

bron: The Telegraph
pi_43344041
Die krant is volgens mij gewoon anti global warming en niet het eerste artikel daarover en zijn dus meer bezig om het tegendeel te bewijzen.
pi_43344119
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:11 schreef Tatutatu het volgende:
Die krant is volgens mij gewoon anti global warming en niet het eerste artikel daarover en zijn dus meer bezig om het tegendeel te bewijzen.
Wil je beweren dat alle aanhangers van de huidige global warming gekte wel objectief zijn?
pi_43344143
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:21 schreef rvand het volgende:
Maar de mogelijke verspilling van miljarden dollars aan een waardeloos Kyoto Protocol terwijl er veel betere manieren zijn om met de hele problematiek om te gaan is onverteerbaar.

Deze vraag heb ik al eerder gesteld: Hoe kijken jullie tegen het credits systeem van het Kyoto verdrag aan?
Het kyoto Protocol en zijn kosten (die overigens een jodenfooi zijn als je het om gaat rekenen per burger, het onderhouden van het koningshuis kost de Nederlander per hoofd meer) zijn politiek, ik zou je graag willen verzoeken dergelijke discussies in POL te voeren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_43344255
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wil je beweren dat alle aanhangers van de huidige global warming gekte wel objectief zijn?
Ja, je ziet met je eigen ogen toch wat er gebeurd over de hele wereld.
pi_43344286
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het kyoto Protocol en zijn kosten (die overigens een jodenfooi zijn als je het om gaat rekenen per burger, het onderhouden van het koningshuis kost de Nederlander per hoofd meer) zijn politiek, ik zou je graag willen verzoeken dergelijke discussies in POL te voeren.
Landen als Nederland kunnen zich wel permiteren om op basis van een theorie een stapje terug te doen, het zijn de ontwikkelingslanden die er het hardst aan onderdoor zullen gaan.
pi_43344347
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:15 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Ja, je ziet met je eigen ogen toch wat er gebeurd over de hele wereld.
Niets nieuws... Je bent toch niet zo naief om te beweren dat er nu meer natuurrampen ed zijn he?
pi_43344365
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:15 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Landen als Nederland kunnen zich wel permiteren om op basis van een theorie een stapje terug te doen, het zijn de ontwikkelingslanden die er het hardst aan onderdoor zullen gaan.
Of niet,
Straks hebben ze in die landen nóg minder regen en water waardoor er nóg meer mensen zullen sterven.
Of andersom natuurlijk.
pi_43344463
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:17 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Niets nieuws... Je bent toch niet zo naief om te beweren dat er nu meer natuurrampen ed zijn he?
Niet alleen natuurrampen. Als je nu alleen al naar buiten kijkt zit er nog groen blad aan de bomen! Jaren geleden was dat toch écht anders.
pi_43344495
we hebben bewijzen nodig!
Bewijzen.

Welk bewijs hebben wij nodig?
pi_43344537
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:20 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Niet alleen natuurrampen. Als je nu alleen al naar buiten kijkt zit er nog groen blad aan de bomen! Jaren geleden was dat toch écht anders.
En jaren daarvoor weer hetzelfde... Kom op zeg...
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:22:05 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43344542
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:20 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Het weer is wat anders dan het klimaat.
pi_43344581
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vraag niet naar de kosten. Ik vraag naar de mening over het Credits systeem als middel/effect/resultaat met betrekking tot tegengaan van Global Warming. En ik vraag naar de concrete resultaten van de maatregelen (volgend uit het Kyoto verdrag) op CO2 gehalte en temperatuurstijging. Dat is geen politieke discussie.
pi_43344695
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het weer is wat anders dan het klimaat.
Het weer heeft juist alles met het klimaat te maken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')