abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42575047
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat er klimaatverandering is lijkt me duidelijk. Dat deze door mensen een klein beetje versterkt wordt klinkt redelijk plausibel. Maar dat wij de veroorzakers ervan zijn is echt niet bewezen.
Het is niet belangrijk of wij de veroorzakers zijn, we versterken de klimaatverandering op substantiële wijze en dat zullen vrijwel alle wetenschappelijke publicaties op dit punt niet betwisten, zoals jij beweert.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:52:26 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575101
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is niet belangrijk of wij de veroorzakers zijn, we versterken de klimaatverandering op substantiële wijze en dat zullen vrijwel alle wetenschappelijke publicaties op dit punt niet betwisten, zoals jij beweert.
Ik heb toch al een paar rapporten gelezen die zeggen dat de invloed van de mens nihil is, en dat het proces hoogstens een klein beetje versneld wordt. Maar dat soort onderzoeken komen nooit in de media...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:53:30 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575129
En de gedachte dat wij klimaatverandering kunnen stoppen door wat minder te stoken is natuurlijk helemaal absurd .
pi_42575158
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb toch al een paar rapporten gelezen die zeggen dat de invloed van de mens nihil is, en dat het proces hoogstens een klein beetje versneld wordt. Maar dat soort onderzoeken komen nooit in de media...
Ik heb het niet over rapporten, ik heb het over wetenschappelijke publicates. Ik wéét dat er heel veel rapporten zijn die zullen zeggen dat er geen klimaatverandering is, dat de mens er niets aan kan doen, dat het eigenlijk wel meevalt, dat het in feite zelfs goed is, maar die worden nauwelijks door de wetenschap onderbouwd.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:55:06 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575186
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het niet over rapporten, ik heb het over wetenschappelijke publicates. Ik wéét dat er heel veel rapporten zijn die zullen zeggen dat er geen klimaatverandering is, dat de mens er niets aan kan doen, dat het eigenlijk wel meevalt, dat het in feite zelfs goed is, maar die worden nauwelijks door de wetenschap onderbouwd.
Het blad 'Nature' lijkt mij er niet een die onwetenschappelijke artikelen publiceert.
pi_42575215
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
En de gedachte dat wij klimaatverandering kunnen stoppen door wat minder te stoken is natuurlijk helemaal absurd .
Waarom?

Overigens, niemand wil klimaatverandering stoppen. Dat kan ten eerste pas over een paar honderd jaar, omdat onze vervuiling zo lang effect heeft, en dat dan zelfs als we meteen stoppen met al onze vervuiling en ten tweede zal een terugkeer naar een vorige situatie natuurlijk ook klimaatverandering zijn.
pi_42575252
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het blad 'Nature' lijkt mij er niet een die onwetenschappelijke artikelen publiceert.
Over het algemeen niet, nee. Maar dan ben ik wel benieuwd naar het artikel dat betoogt dat de mens maar heel weinig invloed heeft op het klimaat.
pi_42575260
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Okee! Linkje graag naar dit onderzoek in Nature dat zegt dat de mens nauwelijks invloed heeft op broeikaseffect???

We zijn benieuwd
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:58:11 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575291
Het was niet expliciet een artikel alleen daarover. Maar het is al een jaar of 2 geleden, kan het zo 1-2-3 niet vinden.

Maar in ieder geval, de wetenschappelijke wereld is nog nooit zo verdeeld geweest.
pi_42575300
Bizar trouwens dat er nog steeds mensen zijn die hun kop in het zand steken en alle feiten keihard ontkennen. Waarom is dat toch? Zou de waarheid te ongemakkelijk voor ze zijn?
pi_42575332
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:58 schreef Fir3fly het volgende:
Het was niet expliciet een artikel alleen daarover. Maar het is al een jaar of 2 geleden, kan het zo 1-2-3 niet vinden.

Maar in ieder geval, de wetenschappelijke wereld is nog nooit zo verdeeld geweest.
Dit is NIET waar, de wetenschappelijke wereld is geheel op één lijn op dit gebied! Alleen de precieze snelheid van het broeikaseffect wordt over gedebatteerd.

In geen enkel wetenschappelijk artikel wordt het bestaan van het broeikaseffect of de invloed van de mens erop ontkend.
pi_42575401
quote:
Nee, dat is niet waar. Zoals ik al zei: een onderzoek naar wetenschappelijke publicaties toont aan dat (vrijwel geen?) publicatie betwist dat de mens het klimaat beïnvloedt. Daarnaast zijn er al vele universiteiten en dergelijke geweest die zeggen: het IPCC, baserend op zo'n tweeduizend wetenschappers, heeft gelijk, de aarde warmt op en de mens is grotendeels verantwoordelijk daarvoor.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:01:27 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575404
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:59 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

In geen enkel wetenschappelijk artikel wordt het bestaan van het broeikaseffect of de invloed van de mens erop ontkend.
Ik zal vanavond eens gaan zoeken. Je zult versteld staan.
pi_42575452
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zal vanavond eens gaan zoeken. Je zult versteld staan.
Je lult gewoon ontzettend uit je nek, ik kan niet anders zeggen.

Ga de film van Al Gore eens kijken zou ik zeggen, daarin wordt dit allemaal besproken.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:03:50 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575486
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ga de film van Al Gore eens kijken zou ik zeggen, daarin wordt dit allemaal besproken.
Ik heb de film gezien. Overdreven populistisch geneuzel.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:06:08 #41
13250 Lod
Sapere aude!
pi_42575565
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:52 schreef Fir3fly het volgende:
Maar waarom vind je die rapporten wel betrouwbaar en rapporten die het tegenovergestelde beweren niet?
GNU Terry Pratchett
pi_42575575
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je lult weer, alles wat hij zegt is gebaseerd op toonaangevende wetenschappelijke artikelen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:07:33 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575615
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:06 schreef Lod het volgende:

[..]

Maar waarom vind je die rapporten wel betrouwbaar en rapporten die het tegenovergestelde beweren niet?
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb mijn mening nog niet gegeven. Er zijn zoveel tegenstrijdigheden dat ik in deze kwestie geen uitgesproken mening heb.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:08:19 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575636
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:06 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je lult weer, alles wat hij zegt is gebaseerd op toonaangevende wetenschappelijke artikelen.

Over die film zeg ik alleen maar dat ie op z'n zachtst gezegd eenzijdig is.
pi_42575669
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eenzijdig? Ik heb hem niet gezien trouwens. Maar wat bedoel je met eenzijdig?
pi_42575680
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het geeft een representatief beeld van de wetenschappelijke kijk op de zaak, dat zegt IEDERE expert op dit gebied. Inderdaad is die wetenschappelijke kijk vrij eenduidig: het klimaat verandert snel en de mens is de voornaamste oorzaak.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:14:14 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42575834
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach als het hier gaat verzuipen ben ik een staatsburger van een land met hoge bergen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:14:18 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42575836
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:09 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Het geeft een representatief beeld van de wetenschappelijke kijk op de zaak, dat zegt IEDERE expert op dit gebied. Inderdaad is die wetenschappelijke kijk vrij eenduidig: het klimaat verandert SNEL en de mens is de voornaamste oorzaak.
Kom op zeg, de doemscenario's van Al Gore

Typ eens in in Google: an inconvenient truth debunk

Natuurlijk zegt dat niet veel, maar er zijn wel wat interessante artikeltjes te vinden met wetenschappers die de film bekritiseren.
pi_42575998
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kom op zeg, de doemscenario's van Al Gore

Typ eens in in Google: an inconvenient truth debunk

Natuurlijk zegt dat niet veel, maar er zijn wel wat interessante artikeltjes te vinden met wetenschappers die de film bekritiseren.
Ik ga niet uit van kletspraatjes op internet. Er zijn ook mensen die beweren dat de moord op Kennedy door aliens is gebeurd.

Ik ga liever uit van wat de experts (wetenschappers) op dit gebied zeggen en die hebben de film over het algemeen toegejuicht.
pi_42575999
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
Als je met 'de wetenschap' bedoelt onderzoeken die door organisaties als Greenpeace uitgevoerd worden...

Er zijn bijna net zoveel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Het is gewoon onmogelijk om uit de wetenschap op dit moment een conclusie te trekken.
Dit heet tendencieus redeneren. Je hebt zo te zien een paar jaar geleden deze mening opgepikt en hebt de discussie daarna niet meer echt gevolgd. Maar de tijd heeft niet stilgestaan, dus deze mening die jij hier ventileert behoeft echt een update.

Feit: Zelfs de Amerikaanse regering erkent tegenwoordig dat het broeikaseffect bestaat en veroorzaakt wordt door de mens. (hun oplossing is iets anders: technologie ipv aanpassing van gedrag - maar feit is dat ze het erkennen).
Feit: Greenpeace doet of betaalt deze onderzoeken helemaal niet. Dat hoeven ze ook niet te doen, er zijn voldoende wetenschappers die dit soort onderzoeken uitvoeren. Er wordt zo veel onderzoek gedaan dat GP daar niet eens een fractie van zou kunnen betalen.
Feit: Er zijn niet 'net zo veel onderzoeken' die het tegendeel aantonen. Integendeel zelfs. Tegenover de vloedgolf van onderzoeken uit alle delen van de wetenschap staat een steeds kleinere groep die voornamelijk een 'nee' mening ventileert - en meestal geen onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')