Het is niet belangrijk of wij de veroorzakers zijn, we versterken de klimaatverandering op substantiële wijze en dat zullen vrijwel alle wetenschappelijke publicaties op dit punt niet betwisten, zoals jij beweert.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat er klimaatverandering is lijkt me duidelijk. Dat deze door mensen een klein beetje versterkt wordt klinkt redelijk plausibel. Maar dat wij de veroorzakers ervan zijn is echt niet bewezen.
Ik heb toch al een paar rapporten gelezen die zeggen dat de invloed van de mens nihil is, en dat het proces hoogstens een klein beetje versneld wordt. Maar dat soort onderzoeken komen nooit in de media...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet belangrijk of wij de veroorzakers zijn, we versterken de klimaatverandering op substantiële wijze en dat zullen vrijwel alle wetenschappelijke publicaties op dit punt niet betwisten, zoals jij beweert.
Ik heb het niet over rapporten, ik heb het over wetenschappelijke publicates. Ik wéét dat er heel veel rapporten zijn die zullen zeggen dat er geen klimaatverandering is, dat de mens er niets aan kan doen, dat het eigenlijk wel meevalt, dat het in feite zelfs goed is, maar die worden nauwelijks door de wetenschap onderbouwd.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb toch al een paar rapporten gelezen die zeggen dat de invloed van de mens nihil is, en dat het proces hoogstens een klein beetje versneld wordt. Maar dat soort onderzoeken komen nooit in de media...
Het blad 'Nature' lijkt mij er niet een die onwetenschappelijke artikelen publiceert.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb het niet over rapporten, ik heb het over wetenschappelijke publicates. Ik wéét dat er heel veel rapporten zijn die zullen zeggen dat er geen klimaatverandering is, dat de mens er niets aan kan doen, dat het eigenlijk wel meevalt, dat het in feite zelfs goed is, maar die worden nauwelijks door de wetenschap onderbouwd.
Waarom?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
En de gedachte dat wij klimaatverandering kunnen stoppen door wat minder te stoken is natuurlijk helemaal absurd.
Over het algemeen niet, nee. Maar dan ben ik wel benieuwd naar het artikel dat betoogt dat de mens maar heel weinig invloed heeft op het klimaat.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blad 'Nature' lijkt mij er niet een die onwetenschappelijke artikelen publiceert.
Okee! Linkje graag naar dit onderzoek in Nature dat zegt dat de mens nauwelijks invloed heeft op broeikaseffect???quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blad 'Nature' lijkt mij er niet een die onwetenschappelijke artikelen publiceert.
Dit is NIET waar, de wetenschappelijke wereld is geheel op één lijn op dit gebied! Alleen de precieze snelheid van het broeikaseffect wordt over gedebatteerd.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:58 schreef Fir3fly het volgende:
Het was niet expliciet een artikel alleen daarover. Maar het is al een jaar of 2 geleden, kan het zo 1-2-3 niet vinden.
Maar in ieder geval, de wetenschappelijke wereld is nog nooit zo verdeeld geweest.
Nee, dat is niet waar. Zoals ik al zei: een onderzoek naar wetenschappelijke publicaties toont aan dat (vrijwel geen?) publicatie betwist dat de mens het klimaat beïnvloedt. Daarnaast zijn er al vele universiteiten en dergelijke geweest die zeggen: het IPCC, baserend op zo'n tweeduizend wetenschappers, heeft gelijk, de aarde warmt op en de mens is grotendeels verantwoordelijk daarvoor.quote:Maar in ieder geval, de wetenschappelijke wereld is nog nooit zo verdeeld geweest.
Ik zal vanavond eens gaan zoeken. Je zult versteld staan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:59 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
In geen enkel wetenschappelijk artikel wordt het bestaan van het broeikaseffect of de invloed van de mens erop ontkend.
Je lult gewoon ontzettend uit je nek, ik kan niet anders zeggen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zal vanavond eens gaan zoeken. Je zult versteld staan.
Ik heb de film gezien. Overdreven populistisch geneuzel.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ga de film van Al Gore eens kijken zou ik zeggen, daarin wordt dit allemaal besproken.
Maar waarom vind je die rapporten wel betrouwbaar en rapporten die het tegenovergestelde beweren niet?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:52 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb toch al een paar rapporten gelezen die zeggen dat de invloed van de mens nihil is, en dat het proces hoogstens een klein beetje versneld wordt. Maar dat soort onderzoeken komen nooit in de media...
Je lult weer, alles wat hij zegt is gebaseerd op toonaangevende wetenschappelijke artikelen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb de film gezien. Overdreven populistisch geneuzel.
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb mijn mening nog niet gegeven. Er zijn zoveel tegenstrijdigheden dat ik in deze kwestie geen uitgesproken mening heb.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:06 schreef Lod het volgende:
[..]
Maar waarom vind je die rapporten wel betrouwbaar en rapporten die het tegenovergestelde beweren niet?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:06 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Je lult weer, alles wat hij zegt is gebaseerd op toonaangevende wetenschappelijke artikelen.
Eenzijdig? Ik heb hem niet gezien trouwens. Maar wat bedoel je met eenzijdig?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Over die film zeg ik alleen maar dat ie op z'n zachtst gezegd eenzijdig is.
Het geeft een representatief beeld van de wetenschappelijke kijk op de zaak, dat zegt IEDERE expert op dit gebied. Inderdaad is die wetenschappelijke kijk vrij eenduidig: het klimaat verandert snel en de mens is de voornaamste oorzaak.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Over die film zeg ik alleen maar dat ie op z'n zachtst gezegd eenzijdig is.
Ach als het hier gaat verzuipen ben ik een staatsburger van een land met hoge bergen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb de film gezien. Overdreven populistisch geneuzel.
Kom op zeg, de doemscenario's van Al Gorequote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:09 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Het geeft een representatief beeld van de wetenschappelijke kijk op de zaak, dat zegt IEDERE expert op dit gebied. Inderdaad is die wetenschappelijke kijk vrij eenduidig: het klimaat verandert SNEL en de mens is de voornaamste oorzaak.
Ik ga niet uit van kletspraatjes op internet. Er zijn ook mensen die beweren dat de moord op Kennedy door aliens is gebeurd.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kom op zeg, de doemscenario's van Al Gore
Typ eens in in Google: an inconvenient truth debunk
Natuurlijk zegt dat niet veel, maar er zijn wel wat interessante artikeltjes te vinden met wetenschappers die de film bekritiseren.
Dit heet tendencieus redeneren. Je hebt zo te zien een paar jaar geleden deze mening opgepikt en hebt de discussie daarna niet meer echt gevolgd. Maar de tijd heeft niet stilgestaan, dus deze mening die jij hier ventileert behoeft echt een update.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
Als je met 'de wetenschap' bedoelt onderzoeken die door organisaties als Greenpeace uitgevoerd worden...
Er zijn bijna net zoveel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Het is gewoon onmogelijk om uit de wetenschap op dit moment een conclusie te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |