quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:18 schreef 525TDS het volgende:Tot nu toe gedaan op elektragebied:
Kabels aangelegd naar centraaldoos in woonkamer en daarvandaan naar WCD's in woonkamer
Kabel naar boven voor eerste verdieping, centraaldoos onder de overloop
Naar de kamers op eerste verdieping kabels getrokken
Aarddraad naar nieuw aan te leggen badkamer
Hoe bedoel je dit?
quote:
Aansluiting voor wasmachine en droger op zolder aangelegd (2 kabels daarvoor dus)
Aansluiting voor afzuigkap aangelegd
Aansluiting naar de garage verwijderd. Het lijkt er namelijk op dat de losse kabels (groen, rood en grijs) onder de tegels zonder bescherming dus, naar de garage lopen. Slecht plan dus.
![]()
vanwege de oude kleuren zul je deze oeten vervangen omdat de rest vernieuwd wordt.. Als je bedoelt losse draden dan is dat nog een reden om het weg te halen. Een grondkabel met aardscherm hoeft in dit geval niet dat is alleen waneer het in de vollegrond zit ivm met beschadiging bij graafwerkzaamheden. Maar een buis er om heen is wel zo netjes en handig minimaal 19mm beter 1". Doorvoer door de vloer moet altijd slagvast buis hebben als het opbouw is.
quote:
Kabel voor de kookplaat aangelegd
Aansluitingen naar de keuken uitgetekend op de muur.
Alles komt al uit in de meterkast. Deze week verwacht ik de offerte van Nuon voor het vergroten van de aansluiting. Die blijkt trouwens toch al uit 3 fasen te bestaan. Nuon belde me laatst om te vragen of ik niet al 3 fasen onder de meter had zitten. Toen ik vroeg of ZIJ dat niet moesten weten in plaats van ik, zei hij doodleuk:"haal dan het loodje er even af". Dus dat gedaan en ja hoor, 3 kabels van 4mm2. Gemeten: 3x230v.
Klinkt idd bekent
![]()
de verzegeling van de kwh meter is een heel ander verhaal.
quote:
Verder heb ik nog naar elk vertrek twee UTP kabels getrokken die samenkomen in een vaste kast op zolder.
Kortom, het schiet lekker op!