Want drie hokjes is natuurlijk genuanceerder dan twee...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:08 schreef spoor4 het volgende:
Ik denk dat het verstandiger is om een onderscheid te maken tussen: Confessioneel, Liberaal en Sociaal-democratisch.
Het is hoe deze media zichzelf presenteren. Ik zou AD bijv. ook eerder bij rechts scharen, maar men beschouwt zichzelf als neutraal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:11 schreef K-Billy het volgende:
En welk onderzoek heb jij gevonden om deze uitspraken over een zogenaamd linkse of rechtse mentaliteit van bepaalde kranten/tijdschriften/tv-programma's te verifiëren?
Ze hebben een andere mening. Een mening die beter aansluit bij die van de kiezer. Zeker bij opiniestukken is dat van belang. Voor de neutrale nieuwsgaring wat minder.quote:Bovendien, waarom zou het wenselijk zijn om meer linksgeoriënteerde mensen in ons mediabestel te hebben? Zijn mensen die dit gedachtegoed delen kritischer? Hebben ze een realistischer wereldbeeld? Genuanceerder? Eerlijker? Liever?
De ANP zie ik toch als politiek vrij neutraal, en laat de ANP de bron van 95% van de berichten in die twee kranten zijn. Dus wat maakt hun rechts? De Telegraaf is populistisch, maar in mijn ogen niet persé rechts.quote:- Metro - ca. 471.000
- Spits - ca. 421.000
Spits is niet zo heel rechts, ondanks het feit dat het een 'kleine Telegraaf' is. Metro wel heel duidelijk. Veel artikelen in Metro worden door de eigen verslaggevers geschreven, en in feite worden alle columns geschreven door rechtse mensen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De ANP zie ik toch als politiek vrij neutraal, en laat de ANP de bron van 95% van de berichten in die twee kranten zijn. Dus wat maakt hun rechts? De Telegraaf is populistisch, maar in mijn ogen niet persé rechts.
En Harry Mens trekt bijna geen kijkers, dus die hoeven we niet mee te rekenen.
Ik ben van mening dat het NRC een neutrale krant probeert te zijn, omdat ze ten eerste kritisch zijn tegen zowel links als rechts georiënteerde regimes/politici en zich niet laten leiden door achterhaalde ideologische scheidslijnen. Rationeel en pragmatisch, met aandacht voor opinies van allerlei kanten. Ten tweede heb ik niet het idee dat het NRC veel belangen heeft bij het verspreiden van een linkse of rechtse ideologie, dan wel het afbranden of ophemelen van bepaalde politici.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is hoe deze media zichzelf presenteren. Ik zou AD bijv. ook eerder bij rechts scharen, maar men beschouwt zichzelf als neutraal.
[..]
Ze hebben een andere mening. Een mening die beter aansluit bij die van de kiezer. Zeker bij opiniestukken is dat van belang. Voor de neutrale nieuwsgaring wat minder.
Metro is wel degelijk zeer rechts. Dat zit niet in de kant-en-klare ANP hapjes, maar wel in de eigen opinie-interviews en de selectie van ingezonden brieven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De ANP zie ik toch als politiek vrij neutraal, en laat de ANP de bron van 95% van de berichten in die twee kranten zijn. Dus wat maakt hun rechts? De Telegraaf is populistisch, maar in mijn ogen niet persé rechts.
Ik zie politiek gezien overigens weinig verschil tussen RTL-Nieuws en NOS-Journaal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:36 schreef JohnDope het volgende:
Jarenlang zijn wij burgers dom gehouden met de staatsomroep. Het was zelfs zo erg dat RTL niet vanuit Nederland mocht uitzenden, maar uit eindelijk via een maas in de wet van uit Luxemburg kon uitzenden.
Je zou denken dat dit alleen in landen gebeurt waar een dictator de dienst uit maakt!
nou zeker dus wel! Je moet alles goed interpreteren dat jij ziet en hoort.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:39 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Ik zie politiek gezien overigens weinig verschil tussen RTL-Nieuws en NOS-Journaal.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nou zeker dus wel! Je moet alles goed interpreteren dat jij ziet in en hoort.
Ok 1 voorbeeldje. Toen Hirsi Ali Person of the Year was in de VS begon rtl met dat onderwerp en dat duurde een aantal minuten. Op de NOS kwam dat ergens achter in het journaal en duurde het enkele seconden.quote:
RTL is misschien iets kritischer t.a.v. de regering Balkende, vooral ten opzichte van het beleid van Verdonk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:39 schreef akkefietje het volgende:
Ik zie politiek gezien overigens weinig verschil tussen RTL-Nieuws en NOS-Journaal.
Je leest geen krant?quote:
Dat is overigens een hele goede opmerking.quote:
Mwah, ik vind de Viva verdiepend genoeg.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:47 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je leest geen krant?![]()
Valt me tegen. Juist met een krant krijg je nog wat verdiepende artikelen te lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |