quote:
Veel gezinnen hebben drie tv's
De derde televisie is stevig in opmars. Een op de tien Nederlandse huishoudens kon zich afgelopen jaar drie tv-toestellen permitteren. Tien jaar geleden was die luxe nog voorbehouden aan 2 procent van de bevolking.
Uit een jaarlijks onderzoek van de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek van de NOS blijkt dat een op de drie gezinnen nu twee tv's in huis heeft. Het aantal Nederlanders zonder tv is gedaald tot 1 procent.
...
Van alle Nederlanders boven de 13 beschikt 98 procent over een kleurentelevisie, meestal met afstandbediening en vaak met veertig of meer kanalen erop.
Driekwart van alle huishoudens heeft daarnaast ook een videorecorder.
Drie tv's per gezin?? Wow, we worden veel te verwend zo langzamerhand. Straks valt de stroom langdurig uit. Wat dan? Half Nederland in paniek: geen soaps of Jerry Springer
Maar eens verder zoeken naar artikelen over het aantal pc's in een gezin, of het aantal internetaansluitingen enzo. Ook wel interessant.
Overigens heb ik zelf een boterberg op mijn hoofd: thuis vier tv's, 2 vcr's, 3 pc's en dat in een gezin van 4 personen.
Ik denk niet dat de stroom zo snel zal uitvallen.. tenzij iedereen een vette K7 Kryotech gaat draaie
Trouwens mijn tv stelt niks voor. Zo'n oud wrak, 12 zenders kunnen erop en het is nog maar net kleuren afstandsbediening?? Ja handig zo'n vliegenmepper
Vegeet ik het belangrijkste: (die staan dus niet in de tuin he)
hmmz
[Dit bericht is gewijzigd door SiGNe (Datum 17 Augustus 1999).]
[Dit bericht is gewijzigd door roadrunner (Datum 18 Augustus 1999).]
even denken,
1 koelkast
1 TV
1 vaatwasser (uit de 2e wereldoorlog)
1 PC k6-3 @475mhz
1 PC C400 @450mhz
1 PC k6 233
1 Laptop p120mmx
1 waterbed