abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42442482
Simpele vraag, simpel antwoord?

Wat maakt jou leven het leven waard? Wat hoop je te bereiken? En dan bedoel ik niet een goede baan met een goed salaris. Dat is een mooi streven, maar wat voor zin heeft je leven gehad als dat het is?

Voor mij is denk ik het voornaamste dat ik verschil maak. Dat aan het eind van m'n leven ik het gevoel heb dat het uitgemaakt heeft dat ik er was...

Lastig... wanneer heeft een leven zin gehad? Echt zin.
pi_42442531
Dat ik het leuk gehad heb.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42442551
die rotzakken van de straat af halen zodat jullie je veilig voelen, maar ik had net zo goed begrafinis ondernemer kunnen worden.

Maar om te genieten

[ Bericht 45% gewijzigd door the_legend_killer op 07-10-2006 01:54:48 ]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:45:31 #4
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_42442585
Dat ik plezier in het leven heb gemaakt en dat ik daar andere mensen van heb mee kunnen laten genieten.
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_42442594
Ik doe maar net alsof ik leef.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_42442601
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:43 schreef Blivox het volgende:
Dat ik het leuk gehad heb.
Is dat genoeg voor je? Zou mooi zijn als dat het ook voor mij was!!

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ontzettend veel lol, en dat is ook erg belangrijk. Maar uiteindelijk zou m'n leven erg zinloos lijken, als het alleen maar om lol zou draaien....
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:47:06 #7
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42442636
Dat ik gelukkig ben, en de mensen om me heen ook voor zover ik daar wat aan kan helpen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_42442710
Om te sterven.
pi_42442827
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:46 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Is dat genoeg voor je? Zou mooi zijn als dat het ook voor mij was!!

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ontzettend veel lol, en dat is ook erg belangrijk. Maar uiteindelijk zou m'n leven erg zinloos lijken, als het alleen maar om lol zou draaien....
Natuurlijk. Zodra je eenmaal hebt geaccepteerd dat het leven zinloos is, is er nog maar één ding belangrijk.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42442856
Het enige reele doel dat je jezelf KAN stellen is een zo leuk mogelijk leven hebben. Op de lange termijn maakt jouw leventje toch geen verschil op het grote geheel.

Neem bijvoorbeeld een Lubbers, die toch aardig wat bereikt heeft vergeleken met de gemiddelde mens. Denk je dat ze die over 10 jaar nog kennen?

Of Hitler, die de wereld in zijn tijd heeft doen sidderen en beven... Over 250 jaar ook vergeten.

En dan heb ik het nog niet eens over 1000 jaar later. Voor mij is het grote streven dan ook om een zo leuk mogelijk leven te leiden, want alle andere doelstellingen zijn niet haalbaar... (Altijd als ik zoiets gezegd heb vraag ik me af waarom ik ook weer eens 40 uur in de week werk :S)
Ja, ik generaliseer.
pi_42442941
Mijn dna in de volgende generatie verwerken. Bruggen bouwen opdat deze nog voor eeuwig en altijd zullen staan zodat als de negers over een ziljoen jaar aan de macht zijn nog steeds respect hebben voor mijn bouwwerken.

Maar eigenlijk zoek ik gewoon liefde en acceptatie bij mensen die mij dierbaar zijn. Saai he?
pi_42443366
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:55 schreef Northside het volgende:
Het enige reele doel dat je jezelf KAN stellen is een zo leuk mogelijk leven hebben. Op de lange termijn maakt jouw leventje toch geen verschil op het grote geheel.

Neem bijvoorbeeld een Lubbers, die toch aardig wat bereikt heeft vergeleken met de gemiddelde mens. Denk je dat ze die over 10 jaar nog kennen?

Of Hitler, die de wereld in zijn tijd heeft doen sidderen en beven... Over 250 jaar ook vergeten.

En dan heb ik het nog niet eens over 1000 jaar later. Voor mij is het grote streven dan ook om een zo leuk mogelijk leven te leiden, want alle andere doelstellingen zijn niet haalbaar... (Altijd als ik zoiets gezegd heb vraag ik me af waarom ik ook weer eens 40 uur in de week werk :S)
Ook op de langere termijn kan je wel invloed hebben. Een paar "kleine" voorbeelden: Edison, Bell, Madame Curie, Pasteur, Flemming, Einstein, Watt enz. Die mensen hebben wel degelijk een grote invloed op de langere termijn.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42443409
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ook op de langere termijn kan je wel invloed hebben. Een paar "kleine" voorbeelden: Edison, Bell, Madame Curie, Pasteur, Flemming, Einstein, Watt enz. Die mensen hebben wel degelijk een grote invloed op de langere termijn.
Ja, goed, en dan hebben we het alles bij elkaar over... 200 grote denkers op al die miljarden mensen die geleefd hebben? Beetje ambitieus, niet?
Ja, ik generaliseer.
pi_42443664
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:18 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, goed, en dan hebben we het alles bij elkaar over... 200 grote denkers op al die miljarden mensen die geleefd hebben? Beetje ambitieus, niet?
Er is helemaal niks mis met ambitie.

Maar waarom zou je gelijk een (grote) invloed willen hebben op de lange termijn? Al die mensen zijn klein begonnen, waarom jij ook niet?
Dit klinkt wel heel erg "een betere wereld begint bij jezelf" maar uiteindelijk is het natuurlijk wel zo.
Iedereen zou zo'n invloed kunnen hebben op de lange termijn, maar dan moet je je er wel voor inzetten en niet te beroerd zijn om klein te beginnen met het risico dat het uiteindelijk geen verschil gemaakt heeft.

Ik heb wel een beetje wereldverbeteraar in me, het gaat mij niet om de roem op de lange termijn (een ongelofelijk egoïstisch streven overigens) maar om de positieve invloed die ik nu kan hebben.
Naast het lol hebben en gelukkig zijn natuurlijk.
pi_42444011
1) Om m,n zoon fatsoenlijk op deze wereld te zetten
2) Om samen met m,n vriendin een leuk leven te hebben
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 03:11:13 #16
157622 Stijn_IJskonijn
nihilistisch tennisfilosoof
pi_42444590
mart smeets op de zondag middag, daar leef ik voor

en alive and cooking met siebrand niessen, joling, moors, boschhart, live op tv.

met een heerlijke roze koek versnaperend onderwijl we stevig vertoeven in knus knus tv land, wat jij?
at·ten·tie·hoer (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] iemand die aandacht opeist 2 [stud.] iem. diegeen überhaupt helemaal van lotje getikt is. 3 [schimpn."] hij die altijd het jolijt in de tent weet te waarborgen.
pi_42444956
Iedereen doet maar!

Kan iemand het wat verrotten wat je met je leven doet? Al pleeg je nu zelfmoord of je wordt een Einstein...het maakt geen enkel verschil!!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_42444989
Harmonie
pi_42445029
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:25 schreef partyyboyy het volgende:
Iedereen doet maar!

Kan iemand het wat verrotten wat je met je leven doet? Al pleeg je nu zelfmoord of je wordt een Einstein...het maakt geen enkel verschil!!
Mwoah, ik denk dat er zonder Flemming een heleboel minder mensen op de wereld waren geweest nu.

En zonder Watt en Bell had je nu niet zitten internetten.
pi_42445050
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:25 schreef partyyboyy het volgende:
Iedereen doet maar!
En nu een antwoord op de vraag?
pi_42445117
Ik leef voor het leren van dingen, de wereld om ons heen vind ik erg interessant. Op allerlei vlakken, natuurkundig, scheikundig, economisch. Ik ben heel nieuwsgierig, als ik niet meer kan leren op de vlakken die ik net noemde zou ik het leven niet meer zo waarderen. Op de tweede plaats komt een lief vriendinnetje, die ik nu helaas nog niet heb. En als derde punt zou ik dolgraag een sportwagen (een speciale die verder maar weinig mensen hebben) bezitten of met treinen willen rijden (machinist dus ).
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 03:39:46 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42445253
Ik leef voor de ervaring, dat is meer dan genoeg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_42445322
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:39 schreef jogy het volgende:
Motiveer, jij speelbal der aarde
pi_42447366
Ik leef om mezelf en andere (dingen) te leren kennen. Zoiets denk ik .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_42450525
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:49 schreef Stoomhamer het volgende:
Om te sterven.
You're stealing my line!
pi_42450563
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:28 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk dat er zonder Flemming een heleboel minder mensen op de wereld waren geweest nu.

En zonder Watt en Bell had je nu niet zitten internetten.
Noem me een idioot, maar wie was Flemming?

OT: gewoon beetje tof doen enzo, zorgen dat ik 't leuk heb tot 't voorbij is.
pi_42451248
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:29 schreef Italo het volgende:

[..]

En nu een antwoord op de vraag?
Het leven heeft geen zin! Klaar!
Je moet er maar wat mee doen, maar wat dat maakt geen drol uit!

Wat maakt het uit wat Einstein of noem maar iemand heeft gedaan? Als hij er niet was geweest was het allemaal anders gegaan en misschien zelfs wel beter. Het maakt gewoon niks uit. De mensheid leeft toch wel door en sterven toch weer uit!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:19:51 #28
81237 releaze
best of both worlds
pi_42451459
Ik leef om te leven en te sterven. Wat ik er allemaal tussenin doe maakt niet zoveel uit, leven zal ik toch en sterven zal ik toch.
pi_42451594
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef baNEEL het volgende:

[..]

Noem me een idioot, maar wie was Flemming?

OT: gewoon beetje tof doen enzo, zorgen dat ik 't leuk heb tot 't voorbij is.
Flemming was de uitvinder van penicilline, en toen gingen mensen ineens niet meer dood aan een griepje.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:32:08 #30
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_42451731
Euh nergens
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:18:22 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42452850
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:43 schreef Italo het volgende:

[..]

Motiveer, jij speelbal der aarde
Wat valt er te motiveren? Ik leef om te leven, simpel.
Vrijheid
pi_42452906
quote:
Jogy, Ik ben het alweer met je eens.

Ergens vind ik het ook wat arrogant, al die mensen die pretenderen te weten wat de zin van hun leven is. Weet ik veel wat de zin van mijn leven is, het si me ook maar overkomen dat ik geboren ben. Ik probeer het in te vullen op de beste manier die voor mij mogelijk is.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_42453113
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:21 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ergens vind ik het ook wat arrogant, al die mensen die pretenderen te weten wat de zin van hun leven is. Weet ik veel wat de zin van mijn leven is, het si me ook maar overkomen dat ik geboren ben. Ik probeer het in te vullen op de beste manier die voor mij mogelijk is.
Ik denk dat als er een God bestaat dat hij zou willen dat iedereen 5 dagen in de week zou gaan werken en veel vrije tijd zal investeren in zijn/haar carrière
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:29:20 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42453134
quote:

[..]

Heh, GMTA zullen we maar zeggen . Ik denk gewoon dat de zin van het leven in het leven zelf zit, of je nu een verschil uitmaakt op deze aardkloot of niet maakt niet uit. Als je maar zo dicht mogelijk bij je gevoelens leeft zullen we maar zeggen, zodat je later niet hoeft te denken 'Goh, dat heb ik altijd nog een keer willen ervaren maar het is nu te laa.. *gurgel*'
Vrijheid
pi_42453485
quote:

[..]

Ik denk dat de zin van je leven geheel in je eigen handen ligt. Je kunt je leven zinloos voorbij laten gaan of er iets mee doen. Zin geven dus.
Hoe je dat doet verschilt per persoon zoals je hier kunt lezen.
pi_42453527
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik denk dat de zin van je leven geheel in je eigen handen ligt. Je kunt je leven zinloos voorbij laten gaan of er iets mee doen. Zin geven dus.
Hoe je dat doet verschilt per persoon zoals je hier kunt lezen.
Maar wat is dan je leven zinloos voorbij laten gaan?
pi_42453705
ik heb geleefd voor me vriendin. Dat is zoiezo nie tzo slim om voor te leven, dus even een nieuw doel in me leven vinden aangezien ik weer vrijgezel ben...
pi_42453712
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:45 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat kan niet. Anderen bepalen of een leven zinloos is, maar dit is subjectief.
Jijzelf bepaald ook of jou leven zinloos is geweest, ook dit is subjectief.
pi_42453939
Deze vragen zijn naar mijn mening de kern van levensbeschouwing. Wat raakt je? Wat geeft men zin? Waar leef je voor? Ik zou een mod ook aanraden om dit topic te verplaatsen naar WFL.

Zelf kan ik totaal geen antwoord geven op deze vragen. Ik leef, maar waarvoor weet ik niet precies. Daar mag ik met de jaren vanzelf achterkomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2006 15:03:44 ]
pi_42454048
quote:

[..]

Waarom is het arrogant Waarom zo negatief?

Als ik besluit dat de zin van mijn leven is dokter te worden, zodat ik levens kan redden is dat dan arrogant?
Waarom zou je jezelf geen doel mogen stellen zodat je je beter voelt over je leven?
pi_42454088
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:07 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Waarom is het arrogant Waarom zo negatief?

Als ik besluit dat de zin van mijn leven is dokter te worden, zodat ik levens kan redden is dat dan arrogant?
Waarom zou je jezelf geen doel mogen stellen zodat je je beter voelt over je leven?
Het klinkt zo alwetend. Dokter worden en levens redden, dat is de invulling die jij aan je leven wilt geven. Maar hoe weet je dat dit de oorspronkelijke reden is dat jij bestaat, dat dit de zin van jouw leven is?
pi_42454128
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:53 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Dat kan niet. Anderen bepalen of een leven zinloos is, maar dit is subjectief.
Jijzelf bepaald ook of jou leven zinloos is geweest, ook dit is subjectief.
Ja maar daar gaat het om. Wat vind jij?

Niemand zijn leven is in feite zinloos. Je beinvloed ongetwijfeld vele levens in je leven, en ook vast wel op een positieve manier.

Maar is het genoeg voor je? Ben je daar tevreden mee? Gewoon je leven leven, nergens bij stil staan?
pi_42454134
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:08 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het klinkt zo alwetend. Dokter worden en levens redden, dat is de invulling die jij aan je leven wilt geven. Maar hoe weet je dat dit de oorspronkelijke reden is dat jij bestaat, dat dit de zin van jouw leven is?
Dat weet niemand toch? En het maakt dan niet iemand arrogant als ze zelf een reden bedenken.
pi_42454136
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:03 schreef Friek_ het volgende:
Deze vragen zijn naar mijn mening de kern van levensbeschouwing. Wat raakt je? Wat geeft men zin? Waar leef je voor? Ik zou een mod ook aanraden om dit topic te verplaatsen naar WFL.

Zelf kan ik totaal geen antwoord geven op deze vragen. Ik leef, maar waarvoor weet ik niet precies. Daar mag ik met de jaren vanzelf achterkomen.
Ik laat hem nog even hier staan. Ik denk dat je in R&P een andere insteek krijgt op deze vraag dan op WFL. Mocht het later toch nog meer die kant op neigen, is een schopje zo gebeurd.

Waar ik voor leef: Een zo goed mogelijk mens zijn, waarbij 'goed' zo subjectief as hell is natuurlijk. Een verschil maken op de wereld is niet echt een doel ofzo, ik vind het belangrijker dat ik als persoon de juiste keuzes maak, en mezelf zo ontwikkel dat ik later tevreden terug kan denken en geen kansen gemist heb.
pi_42454204
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:10 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Dat weet niemand toch? En het maakt dan niet iemand arrogant als ze zelf een reden bedenken.
Nee, dat weet inderdaad niemand. En dus vind ik het arrogant om de eigen reden die je bedenkt dan te bestempelen als "de zin van jouw leven". Noem het gewoon wat het is: "Ik wil graag mijn leven zus en zo leven, om die en die reden". Prima, goed dat je een streven hebt.
pi_42454248
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:08 schreef Ripley het volgende:

[..]

De enige die zin kan geven aan jouw leven ben jij zelf!
Als ik besluit dat mijn leven zinvol is door de hele dag op de bank tv te kijken dan is dat gewoon zo.

Niemand anders kan mij zeggen wat de zin is van mijn leven. Ik geloof ook niet dat er een vooropgesteld plan is. Het plan is volgens mij dat iedereen zijn weg moet vinden. En ik denk dat als iedereen eens even stil stond en even goed nadacht over wat hij/zij belangrijk vind, wat hij/zij uit het leven wil halen het leven vanzelf zinvol wordt.
pi_42454311
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:12 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, dat weet inderdaad niemand. En dus vind ik het arrogant om de eigen reden die je bedenkt dan te bestempelen als "de zin van jouw leven". Noem het gewoon wat het is: "Ik wil graag mijn leven zus en zo leven, om die en die reden". Prima, goed dat je een streven hebt.
Oh maar ik zeg ook niet dat wat ik bedenk de zin van mijn leven te zijn, ook inderdaad zinvol IS.
Das allemaal heel subjectief inderdaad.

Maar als je zelf al niet kunt bedenken wat de zin van je leven is, wordt je dan niet heel erg ongelukkig?
pi_42454336
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:14 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Als ik besluit dat mijn leven zinvol is door de hele dag op de bank tv te kijken dan is dat gewoon zo.

Niemand anders kan mij zeggen wat de zin is van mijn leven. Ik geloof ook niet dat er een vooropgesteld plan is. Het plan is volgens mij dat iedereen zijn weg moet vinden. En ik denk dat als iedereen eens even stil stond en even goed nadacht over wat hij/zij belangrijk vind, wat hij/zij uit het leven wil halen het leven vanzelf zinvol wordt.
Idd.. en dit is weer een andere kijk op wat iemand "de zin van het leven" vind. Gewoon andere overtuiging van wat een ander vind van het leven.
pi_42454340
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:14 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet volgens mij. Ik ben de enige die INVULLING kan geven aan mijn eigen leven, aan de hand van mijn eigen normen en waarden. Het antwoord van "wat is de zin van mijn leven" is hetzelfde als "waartoe ben ik geboren?". Ik heb geen idee wat de reden is dat ik geboren ben of wat de zin is van mijn levensloop. Ik ben er nu eenamaal en ik amak er het beste van wat in mijn macht ligt. Maar dat heeft niets met zinloos of zinvol te maken.
pi_42454376
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:45 schreef Ripley het volgende:

[..]

Voor mij betekend dat dat ik niets zou doen met datgene waarvan ik denk dat het mijn leven zin zou geven.
Iedereen heeft bepaalde vaardigheden, kennis, mogelijkheden, en die inzetten om een doel te bereiken.
Of je leven zinvol geweest is is inderdaad subjectief maar ik geloof ook niet in een groot vooropgezet plan. Je leven zingeven moet je zelf doen, we zijn nergens "voor bedoeld".
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:19:54 #51
81237 releaze
best of both worlds
pi_42454389
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik laat hem nog even hier staan. Ik denk dat je in R&P een andere insteek krijgt op deze vraag dan op WFL. Mocht het later toch nog meer die kant op neigen, is een schopje zo gebeurd.

Waar ik voor leef: Een zo goed mogelijk mens zijn, waarbij 'goed' zo subjectief as hell is natuurlijk. Een verschil maken op de wereld is niet echt een doel ofzo, ik vind het belangrijker dat ik als persoon de juiste keuzes maak, en mezelf zo ontwikkel dat ik later tevreden terug kan denken en geen kansen gemist heb.
tja, juiste keuzes. al mijn keuzes zijn de juiste geweest, en al mijn keuzes in de toekomst zullen de juiste zijn, ongeacht de gevolgen. mijn leven gaat zoals het gaat, en er over jammeren of kapotanticiperen levert alleen maar stress en ongelukkigheid op, en daar heb ik geen zin in, het leven gaat toch zoals het zou moeten gaan en het verleden valt niet te veranderen (alleen maar van te leren)

ik heb daarom ook geen doel in mn leven. ik ga geen energie steken in een levenspad wat ik maar zo miniem kan beinvloeden en realiseren. ik kan me gaan bedenken dat ik voor mn 50e echt de wereld rond moet zijn geweest, maar als ik morgen sterf zou ik mn levensdoel dus niet behaald hebben? dat soort zaken. ik leef om te leven. het enige doel wat ik nu heb is nu leven en dit te doen wat ik aan het doen ben, zo ook volgende week en over een paar jaar (of niet en ga ik eerder), en welke invulling dat heeft, ach, dat boeit me echt niet zoveel. tuurlijk ga ik wel proberen wat wensen achterna te jagen, maar ik wil niet op mn sterfbed liggen met de gedachte 'dit en dat wilde ik nog doen', ik wil ten alle tijden tevreden zijn met wat ik nu heb.
pi_42454420
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. In WLF wordt het al snel een theoretische en filosofische discussie.
Ik zie liever filosofie van de koude grond.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:21:47 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42454432
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:16 schreef Phuturistixxx het volgende:
Maar als je zelf al niet kunt bedenken wat de zin van je leven is, wordt je dan niet heel erg ongelukkig?
Ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan 'zin van het leven' lijkt me. Geen doel in je leven hebben wilt nog niet zeggen dat je leven zinloos is.
Vrijheid
pi_42454492
ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort vragen waar ik geen antwoord op heb .
Tap tap tap
pi_42454628
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:24 schreef CherryLips het volgende:
ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort vragen waar ik geen antwoord op heb .
Kijk dat niet hier, doos!

Maar wat is nu de discussie eigenlijk?
Want iedereen lijkt het erover eens te zijn dat je de zin zelf bepaald en dat het doel subjectief is.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:30:00 #56
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42454637
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:17 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet volgens mij. Ik ben de enige die INVULLING kan geven aan mijn eigen leven, aan de hand van mijn eigen normen en waarden. Het antwoord van "wat is de zin van mijn leven" is hetzelfde als "waartoe ben ik geboren?". Ik heb geen idee wat de reden is dat ik geboren ben of wat de zin is van mijn levensloop. Ik ben er nu eenamaal en ik amak er het beste van wat in mijn macht ligt. Maar dat heeft niets met zinloos of zinvol te maken.
Tja, nu gaan we discussieren over woordkeuze.

Jij wil graag een goede invulling geven aan je leven. Misschien wel een zinvolle?
Een goede invulling aan je leven geven of een zinvol leven leiden, is dat zo verschillend?

Uiteindelijk doe je inderdaad wat je kan, je bent beperkt in je mogelijkheden (de meeste van ons) en daar doe je mee wat je kunt om een goed leven te leiden.

Maar is het dan niet goed om af en toe stil te staan en te bedenken: dit kan ik allemaal, wat wil ik er mee doen?
Ben ik tevreden over mijn leven, wil ik niks meer?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:30:35 #57
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42454653
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:29 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Kijk dat niet hier, doos!

Maar wat is nu de discussie eigenlijk?
Want iedereen lijkt het erover eens te zijn dat je de zin zelf bepaald en dat het doel subjectief is.
De oorspronkelijke vraag staat in de topic titel, waar leef jij voor?
pi_42454692
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:30 schreef ScottishAsshole het volgende:

[..]

De oorspronkelijke vraag staat in de topic titel, waar leef jij voor?
Als iedereen het er toch over eens is dan is het toch geen echte discussie meer. Misschien moet er een andere vraag gesteld worden die de discussie wel weer op gang brengt.
pi_42455200
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:32 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Als iedereen het er toch over eens is dan is het toch geen echte discussie meer. Misschien moet er een andere vraag gesteld worden die de discussie wel weer op gang brengt.
Iedereen is het er over eens dat het subjectief is maar dat betekend nog niet dat je geen antwoord op de vraag kunt geven toch?
Wat is jouw invulling van het leven, waarvan vind jij dat het je leven zinvol maakt?
pi_42455284
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:52 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Iedereen is het er over eens dat het subjectief is maar dat betekend nog niet dat je geen antwoord op de vraag kunt geven toch?
Wat is jouw invulling van het leven, waarvan vind jij dat het je leven zinvol maakt?
Maar dat is eigenlijk een niet zo zinvolle discussie. Deze een zegt bijvoorbeeld: ik wil veel feesten.
De ander: ik wil veel leren.

Dat is toch allemaal goed? Want iedereen is het erover eens dat de zin van het leven subjectief is.
Hierdoor ontstaat er geen discussie, dus vandaar dat er misschien een andere vraag gesteld kan worden.
pi_42455994
Als ik de OP goed lees is volgens mij de bedoeling van de TS ook niet direct een discussie maar wil hij gewoon weten hoe wij erover denken.
Maar ik kan het mis hebben.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:03:04 #62
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_42458142
Ik doe veel vrijwilligerswerk met kansarme kinderen, met de hoop de wereld toch nog een beetje te kunnen verbeteren.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_42478227
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:55 schreef Northside het volgende:

Er is een joods gezegde dat luidt: "hij die één mens redt, heeft de hele wereld gered". Dit is een levenshouding waar ik mij helemaal in kan vinden. Al heb je maar één ander mens geholpen, dan heeft je leven al zin gehad.

Ik kan mensen die vinden dat je alleen maar voor jezelf leeft niet begrijpen.
pi_42482091
Zelf gelukkig worden

Gelukkig worden met iemand anders

En anderen gelukkig laten worden door er voor ze te zijn

zoiets
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:19:18 #65
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_42483761
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:41 schreef Phuturistixxx het volgende:

Wat maakt jou leven het leven waard? Wat hoop je te bereiken? En dan bedoel ik niet een goede baan met een goed salaris. Dat is een mooi streven, maar wat voor zin heeft je leven gehad als dat het is?

Voor mij is denk ik het voornaamste dat ik verschil maak. Dat aan het eind van m'n leven ik het gevoel heb dat het uitgemaakt heeft dat ik er was...

Heel jammer, maar ik ben er nog niet achter. Ik ben bijna nooit echt gelukkig of wat dan ook. Maar er naar zoeken leidt al helemaal nergens toe, laat staan geluk.

Ik leef voor momenten. Met maatjes en 't vrouwtje leuke dingen doen, beleven, etc. En dan vooral het idee van samen dingen doen. We zijn allemaal mensen die iets heel wonderbaarlijks doorgaan (het leven) en dat alleen maakt contact met andere mensen leuk. Je samen klote voelen, maar ook samen vrolijk zijn, gek doen en genieten van het leven.

Als je het goed bekijkt is dat iets heel bijzonders. Geloof dat voor mij geluk daar in zit.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:05:21 #66
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_42491744
Ik leef omdat ik geboren ben, en mezelf van kant maken vind ik ook niet zozo, probeer er maar het beste van te maken, met mijn goeie en ook slechte kanten, doel ik heb hem nog niet ontdekt, mischien kan iemand het mij toefluisteren:-)
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:17:10 #67
159440 in_het_kippenhok_4
Da_chicken_is_back
pi_42492273
Ik leef, omdat andere mensen daarvoor gekozen hebben.
Waarvoor ik leef verschilt van dag tot dag, maar een sluitend antwoord heb ik nog niet gevonden. Heb heel lang gedacht dat het voor de liefde was, om die ene speciale persoon gelukkig te maken en bij te staan tot het allerlaatst... Ben inmiddels iets minder naief geworden, maar nog steeds geen antwoord op de vraag. Misschien dat ik het eindelijk weet als de laatste adem komt, tot die tijd kloot ik maar wat aan, doe mijn best een normaal mens te zijn en probeer mijn huidige persoonlijke leed (relatie over na 4 jaar) een beetje te laten wennen en een plekje te geven ergens in die uithoeken van mijn ziel, bij de rest van het relatief weinige leed dat ik in mijn leven heb meegemaakt.
- It's good to be back?
- Darwin awards are the most prestigious awards in the world... and the cheapest; no winner ever comes and claim the trophy
- Murphy's law is the mild version of reality
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:23:36 #68
156146 Bron
Positive user
pi_42492563
Ik zou wel iets groters willen bereiken. Bijvoorbeeld veel geld verdienen met een eigen bedrijf en daar goede dingen mee doen in ontwikkelingslanden. Wel zorgen dat ik zelf niet te kort kom en een lekker leven kan leiden. Daarnaast zou ik toch wel een stukje willen geven eigenlijk. Als ik bijvoorbeeld een paar miljoen zou hebben dan zou ik een project op gaan zetten waarbij stukken gekapte oerbossen weer opnieuw worden aangeplant.
pi_42492611
voor het nut van het algemeen
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42496866
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:17 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
Ik leef, omdat andere mensen daarvoor gekozen hebben.
Waarvoor ik leef verschilt van dag tot dag, maar een sluitend antwoord heb ik nog niet gevonden. Heb heel lang gedacht dat het voor de liefde was, om die ene speciale persoon gelukkig te maken en bij te staan tot het allerlaatst... Ben inmiddels iets minder naief geworden
Ik vrees dat ik nog naief ben, ik leef om lief te hebben. Niet alleen om die ene gelukkig te maken maar om (hopelijk) bij te dragen aan het gelukkig zijn van de mensen om mij heen. Als iedereen dat zou doen, zou iedereen gelukkiger zijn.
Dus ik leef om gelukkig te worden, te blijven en om anderen gelukkig(er) te maken.
Heeft wel wat zelfbeschouwing gekost maar ik weet nu waarom ik leef
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:08:01 #71
156146 Bron
Positive user
pi_42496911
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:07 schreef lief_kellytje het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik nog naief ben, ik leef om lief te hebben. Niet alleen om die ene gelukkig te maken maar om (hopelijk) bij te dragen aan het gelukkig zijn van de mensen om mij heen. Als iedereen dat zou doen, zou iedereen gelukkiger zijn.
Dus ik leef om gelukkig te worden, te blijven en om anderen gelukkig(er) te maken.
Wil je mijn vriendinnetje worden
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:12:21 #72
159440 in_het_kippenhok_4
Da_chicken_is_back
pi_42497122
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:07 schreef lief_kellytje het volgende:

[..]

Och, je hebt misschien ook wel gelijk, maar het is voor mij een persoonlijk gevoel. Ben vaak genoegd gekwetst, bedrogen en belogen... dan geloof je niet meer zo in de mens. Desalniettemin doe ik mijn best om zelf niet zo te worden, da's voorlopig even the best I can do...
- It's good to be back?
- Darwin awards are the most prestigious awards in the world... and the cheapest; no winner ever comes and claim the trophy
- Murphy's law is the mild version of reality
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:15:07 #73
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_42497237
om te genieten
reach out and touch faith
  maandag 9 oktober 2006 @ 02:37:41 #74
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42501242
Ik leef om de gegeven tallentjes te gebruiken, me rugzak met ervaring als leerstof door te geven aan mijn zoontje en hoop nog heel veel jaren ervaring in mijn rugzak te mogen stoppen en dat ik me tallentjes ten volste gebruikt. Genieten en liefde is fijn en mooi meegenomen. Een motortje moet ergens op draaien. Maar het komt vanzelf als je maar investeerd dan komt het terug. toch?
Ik ben de onzichtbare werkelijkheid achter
de schijnbare wereld der illusies
pi_42501933
leef voor een goed leven met bijverschijnsel dat ik andere mensen daar ook blij mee heb gemaakt, en wil mensen leren begrijpen... das best lastig lol
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_42502996
quote:

Moet het leven zin hebben? Iemand is. Een aantal "bekende" mensen zullen in de geschiedenis boeken terecht komen, de meesten zullen worden vergeten als iedereen die ze heeft gekend is overleden. De aarde draait gewoon door of iemands leven nu wel of geen zin heeft gehad. Als je kinderen en vrienden oprecht verdrietig zijn als je sterft en iedereen met warmte aan je terugdenkt, dan heeft je leven zin gehad in kleine kring, maar slechts tijdelijk want na verloop van tijd weet niemand meer wie je was.
pi_42553272
Ik leef om gelukkig te zijn. Ik wil op mijn leven terugkijken en weten dat ik het niet anders zou hebben gedaan als ik de kans ervoor zou kunnen krijgen. Maar dat ik een gelukkig mens ben geweest en de dierbaarste mensen om me heen mede door mij ook gelukkig zijn geweest, daar wil ik voor leven.
En dat is heel moeilijk....denk ik. Want in deze maatschappij wordt je bijna gedwongen om te presteren. Geen mens kan in deze wereld overleven zonder dingen te doen waar hij niet achter staat....en daar wordt je niet gelukkig van.
Het leven is hard
pi_42553365
Doen wat ik wil.
Ik post om het posten.
pi_42560136
quote:
Hier kan ik me goed in vinden.
pi_42560748
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:33 schreef dawg het volgende:

[..]

Hier kan ik me goed in vinden.
Jij empirist!

4
pi_42613051
Best een vraag om bij na te denken

Waar ik voor leef....tja...

Wat voor antwoord kan je daar nu op geven? Ik ben zelf 24 (jong nog dus) heb een vriendin van 21 (ook jong dus) en staan nog maar net aan het begin van wat de oudere mensen "het leven" noemen.....

Op het moment leef ik voor mijn vriendin, mijn werk, mijn huis en mijzelf. Over enkele jaren zal ik daarbij ook nog voor mijn kinderen leven....

Maar om echt antwoord te geven op je vraag....

Tegen de tijd dat ik doodga wil ik er van verzekerd zijn dat alle kennis die ik vergaard heb, doorgegeven heb aan mijn kinderen en hen niet achterlaat in onwetendheid.
pi_42615853
ik leef gewoon van dag tot dag, probeer er het beste van te maken. Mijn collega's zijn gezellig, thuis heb ik een lieve vriend, een kat en twee ratjes die op me wachten. de computer raast onze avond door, of we zitten in de kroeg. Voorlopig vermaak ik me, als ik merk dat er meer moet zijn voor mij, dan ga ik wel iets ondernemen.
And the druids turn to stone...
pi_42631983
Ik leef eigenlijk voor het onverwachte wat om de hoek op me wacht. Een simpel mooi plaatje wat ik zie in de omgeving, of iets wat ik nooit zag aankomen en me vol in het gezicht raakt, zowel het goede als het slechte.
Al die dingen die je confronteren met je eigen bestaan, doordat je je realiseert dat iets nieuw, of nog nooit meegemaakt is.

Verder heeft je leven zin gehad als jij denkt dat het zin gehad heeft. Als er na de dood een of andere kosmische weegschaal bestaat zien we dat dan wel. Tot die tijd is er maar één persoon die een beetje moeilijk doet over de inhoudsloosheid van je leven en dat ben jezelf.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:21:59 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42636373
zo veel mogelijk lol hebben en de dingen doen die ik leuk vind. Lijkt me nogal wiedes...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_42684470
verder komen, beter worden, zelfvoldoening, dromen waarmaken?

iedereen toch?
pi_42684507
Om zelf zoveel mogelijk te leren en te genieten van kleine en mooie dingen...
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42684636
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:49 schreef Noisekick het volgende:
Om zelf zoveel mogelijk te leren en te genieten van kleine en mooie dingen...
precies!
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:26:56 #88
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42685724
quote:
quote:
Nooit en toch ook altijd. Door een puur egoïstische ingeving van ouders komt een conceptie tot stand. Mission accomplished zou ik zeggen.

Echt zin heeft een leven nooit, het komt tot stand door het verlangen van een individu met kinderwens en dat is een verrekte slechte basis om een leven te scheppen.
Een autonoom leven scheppen op basis van geilheid en biologische klok is nogal, euhm, onverantwoordt denk ik?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42686499
iemand hebben om voor te leven, dus als je dood gaat dat het je echt wat kan schelen m.b.t. andere mensen in je leven.
pi_42686686
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:24 schreef CherryLips het volgende:
*pakt handje beet* You and me both.

Maar na heel hard nadenken kwam ik tot de conclusie dat ik het eigenlijk alleen voor anderen doen. Sneu, eigenlijk.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_42686837
Ik leef om te werken. En om zoveel mogelijk kennis te vergaren over van allerhende dingen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:05:58 #92
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_42687063
Moeilijk...ik ben gelukkig als ik echte vrienden om me heen heb, en dat is mij heeeeel veel waard. Genieten staat ook in mijn top3. Dan bedoel ik dus, echt de dingen doen wat ik leuk vind...
Maar heel af en toe bekruipt me toch het gevoel dat ik meer zou kunnen betekenen...
Dan denk ik, al die ellende...is er nu echt niks wat ik kan doen? Je denkt in eerste instantie aan geld, daar kan je veel mensen mee helpen..en dan denk ik maar dat heb ik niet dus...wat kan ik doen???

Maar dat slaat natuurliijk helemaal nergens op want genieten staat in mijn top 3
Als ik dat zou laten zou ik echt mensen kunnen helpen...maar tja...nog steeds niet gedaan....dan zal ik wel mega egoistisch zijn...
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:22:34 #93
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_42687567
De levensfase waar ik nu in zit, leef ik voor mijn opleiding en mijn toekomst veilig te stellen door een goede baan te vinden.
De volgende fase zal zijn deze baan te houden of verderop te komen, leuk vrouwtje ontmoeten en gezinnetje stichten (huisje, boompje, beestje).

Wat de volgende levensfase dan zal zijn moeten we maar afwachten....
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_42687715
Ik leef omdat het alternatief geen optie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')