abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42447443
quote:
HEILIGSCHENNIS! Bob Ross

Na avond flink stappen tv nog even aanzetten was ie altijd op rlt5 ofzo zal rond 1992 zijn geweest. Met aangeschoten kop naar zijn schilderkunsten kijken, en de aflevering AFkijken
There's no place like 127.0.0.1
pi_42447476
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:17 schreef gelly het volgende:
Schildertechnisch is het natuurlijk waardeloos wat ie maakt, maar het is een leuk kunstje.
Opzich heb je gelijk, maar hij kreeg het wel voor elkaar dat tante bep twee huizen verder een stilleven in elkaar schilderde. Wat dat betreft was hij een grootmeester.

Don't forget about the happy lakes, fluffy clouds, and pretty mountain peaks.
pi_42447484
Hij deed geen stillevens. Enkel landschappen.
pi_42447626
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:24 schreef Asics het volgende:

[..]

leg uit, en geef eens een paar argumenten
Elke boom werd op dezelfde manier gemaakt, elke vijver werd op dezelfde manier gemaakt, en geen van allen zagen ze er mooi uit als je ze van dichtbij bekijkt. Van veraf leek het echter een klein meesterwerkje.
Oh, ik vond die uitzendingen ook geniaal en leuk om te zien, maar dat het schildertechnisch niet zoveel inhoudt vind ik zeker ook.
Ik zou ook zeker niet zo'n ding aan de muur hoeven hier, liever een TVtje dat de uitzending laat zien, da's veel leuker.
pi_42447646
Mooi of lelijk is natuurlijk geen argument. Een Van Gogh ziet er ook niet mooi uit van dichtbij. En jij vast ook niet.
pi_42447726
Post eens wat foto's van z'n schilderijen. .
pi_42447741
pi_42448165
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:03 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Komen? Ik denk dat de meeste 15-jarigen niet eens weten wie dit genie was

A little bit of Van Dyke blue, a happy little bush
Het was Van Dyke Brown CULTUURBARBAAR!
pi_42448274
En dat ie die kwast tegen die ezel sloeg en dan altijd wat zei over de crew die natgespetterd werd .
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:55:17 #60
82589 S-Two
barba macacu
pi_42448306
Deze topics komen ook vaak langs . Maar Bob Ross was natuurlijk wel een held. Hij kwam er zondagavond altijd voor, na voetbal dacht ik.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_42448840
Vanmiddag weer om 5 uur op AT5 en om 1 uur s'nachts de herhaling voor alle bezopen thuiskomers . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:32:22 #62
82589 S-Two
barba macacu
pi_42449049
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef ThunderChild het volgende:
Vanmiddag weer om 5 uur op AT5 en om 1 uur s'nachts de herhaling voor alle bezopen thuiskomers . . .
Als ik veel zuip kom ik meestal niet al om 1 uur thuis hoor . En daarnaast hier geet at5 .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_42450388
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:06 schreef veldmuis het volgende:

Elke boom werd op dezelfde manier gemaakt, elke vijver werd op dezelfde manier gemaakt, en geen van allen zagen ze er mooi uit als je ze van dichtbij bekijkt. Van veraf leek het echter een klein meesterwerkje.
Oh, ik vond die uitzendingen ook geniaal en leuk om te zien, maar dat het schildertechnisch niet zoveel inhoudt vind ik zeker ook.
Ik zou ook zeker niet zo'n ding aan de muur hoeven hier, liever een TVtje dat de uitzending laat zien, da's veel leuker.
Tja, veel moderne kunst houdt schildertechnisch nog minder in dan Bob Ross, maar daar worden miljoenen voor betaald
pi_42450437
Een schilderij wordt gemaakt door de som van de delen. De Nachtwacht van dichtbij is ook maar een homp lompe klodders.
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:36:34 #65
58651 crew  murp
murp
pi_42450510
vannacht weer gekeken op at5... geniaal was hij
pi_42450761
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:32 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Tja, veel moderne kunst houdt schildertechnisch nog minder in dan Bob Ross, maar daar worden miljoenen voor betaald
Wat Bob Ross doet is net als zo'n plaatjes boek van vroeger.. Je had een stickervel en dan kon je figuurtjes her en der op papier plakken en dan had je,uhm, iets. Er zit geen creativiteit in, elk schilderij is precies hetzelfde. Daarom is het een kunstje en geen kunst. Ook geometrisch kloppen z'n schilderijen niet, en lichtinval wordt vaak verkeerd aangegeven. Daarom is van Gogh een genie en Ross een prutser met een leuk kunstje.

Niet dat ik het niet leuk vind om naar te kijken, integendeel.
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:56:05 #67
58651 crew  murp
murp
pi_42450930
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat Bob Ross doet is net als zo'n plaatjes boek van vroeger.. Je had een stickervel en dan kon je figuurtjes her en der op papier plakken en dan had je,uhm, iets. Er zit geen creativiteit in, elk schilderij is precies hetzelfde. Daarom is het een kunstje en geen kunst. Ook geometrisch kloppen z'n schilderijen niet, en lichtinval wordt vaak verkeerd aangegeven. Daarom is van Gogh een genie en Ross een prutser met een leuk kunstje.
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:58:49 #68
58651 crew  murp
murp
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:55:49 #69
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42452326
Voor mij moet kunst mooi zijn, en zijn schilderijen vind ik mooi. Dus kunst. Discussie gesloten
pi_42452374
Als 'ie mensen gaat schilderen, zie je dat hij niet zo geweldig is.

Of is dit een leerling (handtekening? )
pi_42452455
Hiawatha!
pi_42452751
Geweldige jeugdsentiment, ik keek er altijd op zaterdagavond naar volgens mij. Zit ik er dan zo naast? Op TV10 als ik me niet vergis
"If you're not a manc, you're a wank"
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:46:27 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42453561
Geniaal. Ik ging het ook altijd proberen, maar om de een of andere manier werden mijn rolls of paint geen bomen
Vampire Romance O+
pi_42454622
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Het staat gewoon op internet .
pi_42454704
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Van gogh heeft niet veel gemerkt van zijn genialiteit sterker nog regelmatig zat ie op zwart zaad. Dat tegenwoordig een aantal mensen een spontane zaadlozing krijgen als ze een van Gogh zien . . . . Bob Ross daar integen heeft aardig kunnen genieten van zijn "pruts"werk.... Wie is de slimmerik Geometisch (realistisch) kloppen de schilderijen van escher ook niet altijd
quote:
Niet dat ik het niet leuk vind om naar te kijken, integendeel.
Klopt en daar ligt de kracht van 'kunst'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bob_Ross
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')