Ik hou niet van objectieve recensies. Juist die mening in een recensie maakt dat je je eigen mening kunt vormen of bijstellen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:01 schreef wyccie het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling dat een recensie min of meer objectief moet zijn?
Maar dat kan ik ook zonder de mening van een ander.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:03 schreef broer het volgende:
Juist die mening maakt dat je je eigen mening kunt vormen of bijstellen.
Nee, volgens mij niet. Een recensent zal altijd schrijven vanuit zijn/haar visie op wat literatuur is of zou moeten zijn. Dat zou ik niet objectief kunnen noemen. De vraag is of je zou moeten willen dat een recensie objectief is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:01 schreef wyccie het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling dat een recensie min of meer objectief moet zijn?
Ik wil vooraf eigenlijk geen uitgebreide mening van een ander weten over een (literair) boek.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar dat kan ik ook zonder de mening van een ander.
Oh, eet smakelijk.
Da's natuurlijk amper een uitdaging voor de recensent. Een recensie moet ook nog leuk zijn om te lezen zonder dat je het betreffende boek gaat lezen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:18 schreef wyccie het volgende:
't Is toch handig als er gewoon verteld wordt waar het boek over gaat, of het een spannend boek is of traag?
Ik heb weer iets in de magnetron gegooid![]()
Macaroni.
Recensies als amusement dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:26 schreef Lienekien het volgende:
Da's natuurlijk amper een uitdaging voor de recensent. Een recensie moet ook nog leuk zijn om te lezen zonder dat je het betreffende boek gaat lezen.
En als je 'm nou over de lengte doorsnijdt? Dat doe ik met dingen die te groot zijn. (Uhh???)quote:Ik eet spruitjes en iets dat de slager een italiaanse gehaktrol noemt. Ik kreeg dat ding gisteren maar niet gaar van binnen, dus vandaag gaat 'ie als eerste de pan in.
Hij moet gewoon langer op het vuur. Doorsnijden is een noodoplossing.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
En als je 'm nou over de lengte doorsnijdt? Dat doe ik met dingen die te groot zijn. (Uhh???)
Ja, kun je nagaan hoe erg mijn trip naar dromenland vertraagd is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:15 schreef Tha_Erik het volgende:
11 uur, da's dus in de ochtend.
In plaats van dit te posten had je ook al onder de dekens kunne liggen!quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:18 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, kun je nagaan hoe erg mijn trip naar dromenland vertraagd is.
Dat had gekund ja!quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
In plaats van dit te posten had je ook al onder de dekens kunne liggen!
Dan heeft DaMart misschien ook wel van die gave schoenen!quote:
Ik heb schoenen van 5 jaar oud, met scheuren in de zolen. Maar ja, ze tochten nog niet, dus is weggooien zonde he!quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan heeft DaMart misschien ook wel van die gave schoenen!
Van Erasure ken ik alleen 'Sometimes', volgens mij. En die staat er dan weer niet bij. (Dansen tussen het wasgoed.)quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:38 schreef wyccie het volgende:
Ik wed dat Erasure in concert geweldig is
Ja, ik geloof inderdaad dat ik ze er ook beter niet bij kan zien. Luisteren is voldoende. Een jaar of tien heb ik ze eens live gezien, maar daar kan ik me niet zo heel veel meer van herinneren.quote:Ik vind die Huub van der Lubbe zo'n vreemde man. Die gouden ketting van 'm associeer ik met André Hazes.
Erasure is wel leuk, maar nou ook weer niet zó leuk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:54 schreef wyccie het volgende:
Erasure - Sometimes
Erasure - Who needs love like that
(Ik ben lichtelijk geobesedeerd)
Qua sfeer voel ik me het beste thuis in de Ndrgrnd, denk ik. Maar daar is Joost Zwagerman.quote:Ik heb eigenlijk geen idee wat betreft dichters.
Ik zou je adviseren ergens naartoe te gaan waar je kunt zitten. (Sterre was erg vol en warm.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |