Tuurlijkquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:33 schreef SpecialK het volgende:
NIET LUISTEREN NAAR SPEEDY JE HEBT GELIJK!!!! AHHHHHHHHHHHHH!! WE GAAN DER ALLEMAAL AAN!!!
Door afkoeling van de lucht toch?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe ontstaat een wolk?? Hoe ontstaat regen?? Juist
Water verdampt - damp verzameld zich en vormen wolken - bij veel verdamping onstaan er buienquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:36 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Door afkoeling van de lucht toch?
Maar dan zou uiteindelijk de hele noordzee toch in de oceaan terecht komen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Water verdampt - damp verzameld zich en vormen wolken - bij veel verdamping onstaan er buienkortom, alles wat uit de lucht valt is gewoon puur noordzee water
Jah, daar hebben we rivieren voor uitgevonden...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:47 schreef Zebbie het volgende:
Ow wacht, dat stroomt dan natuurlijk gewoon weer terug uit de oceaan!
Daar zijn geen bomen om het water te verdampen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als er geen water was, dan zou er ook geen wolken zijn. Waarom denk je dat in de woestijn altijd de zon schijnt
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:52 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Daar zijn geen bomen om het water te verdampen.
paddo's? of een flink stevige joint?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:31 schreef Zebbie het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk eens af hoe het nou kan dat de oceanen niet overstromen, er valt steeds regen en alle rivieren komen uiteindelijk in de oceaan terecht, dus dan moet het toch een keer gaan overstromen?
Omdat de poolkappen smelten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:25 schreef Zebbie het volgende:
En toch stijgt de zeespiegel?
Het land zakt door al die aardbevingenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:25 schreef Zebbie het volgende:
Jep, omdat de gletsjers en ander landijs zullen we maar zeggen aan het smelten is.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:25 schreef Zebbie het volgende:
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:30 schreef __Saviour__ het volgende:
de vissen drinken het water op
Ja, nou en?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:35 schreef Zebbie het volgende:
Maar dat ijs raakt toch ook een keer op?
Ligt eraan hoe warm het overal wordt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:35 schreef Zebbie het volgende:
Maar dat ijs raakt toch ook een keer op?
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:31 schreef Zebbie het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk eens af hoe het nou kan dat de oceanen niet overstromen, er valt steeds regen en alle rivieren komen uiteindelijk in de oceaan terecht, dus dan moet het toch een keer gaan overstromen?
Is toch logisch, de aarde is plat en aan het einde van de oceaan is een hele grote waterval waar het overtollige water wordt afgevoerd. Zo blijft het tot nu toe nog steeds in evenwicht.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:31 schreef Zebbie het volgende:
Klopt, maar warm water heeft een groter volume dan koud water. Dus als het water opwarmt zet het uit, en stijgt de zeespiegel.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:34 schreef jogy het volgende:
De ijsblokken die smelten hebben niet zoveel effect want die liggen toch al in het water.
was dat maar waarquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Water verdampt - damp verzameld zich en vormen wolken - bij veel verdamping onstaan er buienkortom, alles wat uit de lucht valt is gewoon puur noordzee water
In de nacht niet hoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als er geen water was, dan zou er ook geen wolken zijn. Waarom denk je dat in de woestijn altijd de zon schijnt
Omdat er ijs, dat op vast land ligt, smelt en zo de plomp in beland = meer water in de oceaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:24 schreef aaipod het volgende:
Wat ik dus serieus niet snap..
Ik geloof dat mij altijd geleerd is dat water de enige substantie is dat een groter volume heeft in vaste warm dan in vloeibare vorm. Dus waarom zeggen ze dan altijd dat de zeespiegel stijgt door het smelten van de poolkappen?
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Die ijsschotsen op de polen steken nogal een eindje boven het water uit. Als ze vloeibaar worden komen ze allemaal in het water terecht: de zeespiegel stijgt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:24 schreef aaipod het volgende:
Wat ik dus serieus niet snap..
Ik geloof dat mij altijd geleerd is dat water de enige substantie is dat een groter volume heeft in vaste warm dan in vloeibare vorm. Dus waarom zeggen ze dan altijd dat de zeespiegel stijgt door het smelten van de poolkappen?
maar het grootste deel zit onderwaterquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:23 schreef m021 het volgende:
[..]
Die ijsschotsen op de polen steken nogal een eindje boven het water uit. Als ze vloeibaar worden komen ze allemaal in het water terecht: de zeespiegel stijgt.
ja, klopt.. zelfs 90% zo'n beetje zit onder waterquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar het grootste deel zit onderwater
Nee hoor, want ijs neemt meer volume in dan het vloeibare water eromheen (water zet uit bij lagere temperaturen en hogere temperaturen en neemt het minste in rond het vriespunt dacht ik, kan ook iets hoger zijn). Als het ijs smelt dan neemt het volume af en blijft dat keurig in evenwicht, van drijvend ijs zal de zeespiegel nagenoeg niet stijgen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:23 schreef m021 het volgende:
[..]
Die ijsschotsen op de polen steken nogal een eindje boven het water uit. Als ze vloeibaar worden komen ze allemaal in het water terecht: de zeespiegel stijgt.
Wet van archimedes. Het verplaatste volume water zet opwaartse kracht op de ijsberg en de zwaartekracht via volume en dichtheid een neerwaardse kracht. Het evenwicht van die 2 is dat de verhouding volume ijsschots wat boven water zit en wat onder water zit, gelijk is aan de verhouding van de twee verschillende dichtheden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ja, klopt.. zelfs 90% zo'n beetje zit onder water
Maar de polen hebben een gezamelijke grootte van een aardig groot continent, dat gaat toch een behoorlijke steiging opleveren wanneer het ijs gemiddeld (ik noem maar wat; 3 meter boven het water uitsteekt?)
en de haaienquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:30 schreef __Saviour__ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |