abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42422873
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hebt toch niet ineens polio aan je ogen gekregen?
Zeg, ga je lekker? Kan je geen voorbeeld geven?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:44:06 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42422894
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeg, ga je lekker? Kan je geen voorbeeld geven?
kan je niet lezen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42422916
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je niet lezen?
Nee, ik kan niet lezen. Ik zou het erg waarderen als je me dus een voorbeeld kon geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42422932
Hoer eens op met dat over en weer gepijpzeik!!!

Oftwel, doe eens lief ofzo?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_42422949
Oooh, ik zie het al. Hij is pas 23. Dat verklaart zijn naieviteit en zijn simpele en door nazi's beinvloedbare ziel. Verspilling van moeite om op een wannabe nazi te reageren.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:46:05 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42422953
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik kan niet lezen. Ik zou het erg waarderen als je me dus een voorbeeld kon geven.
lees je eerste reacties in dit topic. of heet dat geen bagtelliseren, goedpraten, begrip tonen?

en idd nu ben ik klaar met je.
pi_42422986
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lees je eerste reacties in dit topic. of heet dat geen bagtelliseren, goedpraten, begrip tonen?

en idd nu ben ik klaar met je.
Nee, er staat namelijk nergens dat ik begrip toon voor de daad. De daad goed vind, de daad helemaal niet zo erg vind of wat dan ook. Oorzaken tonen = geen begrip tonen. Zeer groot verschil zelfs, het was een reeks post waarbij ik eerst natuurlijk radicaal reageerde en daarna nuanceerde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42422994
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Oooh, ik zie het al. Hij is pas 23. Dat verklaart zijn naieviteit en zijn simpele en door nazi's beinvloedbare ziel. Verspilling van moeite om op een wannabe nazi te reageren.
treurig figuur
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:50:16 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42423065
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, er staat namelijk nergens dat ik begrip toon voor de daad. De daad goed vind, de daad helemaal niet zo erg vind of wat dan ook. Oorzaken tonen = geen begrip tonen. Zeer groot verschil zelfs, het was een reeks post waarbij ik eerst natuurlijk radicaal reageerde en daarna nuanceerde.
als je schijnoorzaken aandraagt is dat wel degelijk begrip tonen, of in ieder geval iets zoeken waarmee je denkt de rellen goed te praten.
pi_42423066
Je hebt gelijk. Nazi is een understatement. Zelfs zij zouden er niet aan denken om 1 miljard mensen over de kling te jagen. Wat maakt dat je dan? Ubernazi?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:50:34 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42423072
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je hebt gelijk. Nazi is een understatement.
zit niet zo te janken debiel.
pi_42423096
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je schijnoorzaken aandraagt is dat wel degelijk begrip tonen, of in ieder geval iets zoeken waarmee je denkt de rellen goed te praten.
Schijnoorzaken? Het zijn historische feiten. Of wil je zeggen dat Frankrijk lief was.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:52:20 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42423124
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Schijnoorzaken? Het zijn historische feiten. Of wil je zeggen dat Frankrijk lief was.
dus de door jou geopperde historische feiten zijn de aanleiding tot deze rellen?
pi_42423147
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus de door jou geopperde historische feiten zijn de aanleiding tot deze rellen?
1 van de mogelijke oorzaken, een ander voorbeeld werd gegeven door moussie dacht ik. Het is een combinatie van factoren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42423198
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:13 schreef zoalshetis het volgende:
waarom zitten mensen met een noord-afrikaanse achtergrond in dit topc het op te nemen voor smerig tuig uit frankrijk?
Ik ben gewoon een blanke autochtone NL-der hoor
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:54:55 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42423201
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

1 van de mogelijke oorzaken, een ander voorbeeld werd gegeven door moussie dacht ik. Het is een combinatie van factoren.
en zo staan er wel meer opmerkingen in dit topic die klakkeloos zijn neergezet en waardoor dan de oorzaak van rellend tuig te begrijpen is.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:55:31 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42423217
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een blanke autochtone NL-der hoor
ok noord-afrikanen en een enkele kraker.
pi_42423233
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

pi_42423237
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en zo staan er wel meer opmerkingen in dit topic die klakkeloos zijn neergezet en waardoor dan de oorzaak van rellend tuig te begrijpen is.
Te begrijpen? Helemaal niet, want een oorzaak = geen excuus, zoals ik al eerder meldde in het topic, op pagina 1 zelfs. Je kan wel aantonen wat hen ertoe aanspoort dit soort baldadigheden te doen, of waarom ze zo fel reageren.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:56:52 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42423262
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:01 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De kruistochten, daamee is het begonnen.
Hang Thea Beckman op!
The End Times are wild
pi_42423316
Gutsie, mensen van een lage sociale klasse die zich ook daadwerkelijk zo gedragen? Doodeng idd. Schuld van de islam, zonder twijfel

Zonder het probleem of de ernst ervan te ontkennen lijkt het me vrij vitaal om bij het zoeken naar oorzaken en oplossingen ons niet blind te staren op die verschrikkelijke enge islam.
De Algerijnse, Marokkaanse en Tunesische cultuur en de daar gangbare varianten van islam geven alleen vorm aan de rottigheid die je nu vindt in die arme wijken.
Het is geen toeval dat die groepsverkrachtingen daar plaatsvinden, tuurlijk niet, of dat er joden lastiggevallen worden. Maar hadden deze ghetto's volgezeten met Eskimo's*, dan hadden we nu een heel andere vorm van naar gedrag met dezelfde intensiteit gezien.

*Inuit eik, Eskimo zeggen is net zoiets als een Marokkaan afdoen als Naffer.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:58:32 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42423324
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Te begrijpen? Helemaal niet, want een oorzaak = geen excuus, zoals ik al eerder meldde in het topic, op pagina 1 zelfs. Je kan wel aantonen wat hen ertoe aanspoort dit soort baldadigheden te doen, of waarom ze zo fel reageren.
de factoren die je noemt vind ik niet kernmerkend voor de rellen die uitbraken, of weer gaan uitbreken.
pi_42423335
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Oh ja, om nog even op je vraag in te gaan, waarom? Nou, met dat tuig heb ik niet zoveel, als ze mij iets flikken kunnen ze zich ook maar beter uit de voeten maken. Het gaat mij er vooral om dat zoals men nu de maatschappij invulling wil geven dat ik daar niet achter sta. Ik vind het een puinhoop en een achterbaks en normen en waarden lakende maatschappij aan het worden met vooral veel schreeuwlelijkerds in de politiek en bedrijven die ook nog eens vet overbetaald worden. Daarom dus
pi_42423416
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de factoren die je noemt vind ik niet kernmerkend voor de rellen die uitbraken, of weer gaan uitbreken.
Het is natuurlijk maar een deel van dat alles, er zijn veel meer factoren.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:10:04 #126
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42423686
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Gutsie, mensen van een lage sociale klasse die zich ook daadwerkelijk zo gedragen? Doodeng idd. Schuld van de islam, zonder twijfel

Zonder het probleem of de ernst ervan te ontkennen lijkt het me vrij vitaal om bij het zoeken naar oorzaken en oplossingen ons niet blind te staren op die verschrikkelijke enge islam.
De Algerijnse, Marokkaanse en Tunesische cultuur en de daar gangbare varianten van islam geven alleen vorm aan de rottigheid die je nu vindt in die arme wijken.
Het is geen toeval dat die groepsverkrachtingen daar plaatsvinden, tuurlijk niet, of dat er joden lastiggevallen worden. Maar hadden deze ghetto's volgezeten met Eskimo's*, dan hadden we nu een heel andere vorm van naar gedrag met dezelfde intensiteit gezien.

*Inuit eik, Eskimo zeggen is net zoiets als een Marokkaan afdoen als Naffer.
Oplossing met scherp schieten.. andere oplossing kopje thee drinken.. Ik kies voor optie 1. Je gaat toch niet toegeven dan is het hek van de dam.
Wat je zegt is dat door de cultuur het geweld een bepaalde richting ingaat.. laat het geweld van de islam zich nu tegen vrouwen en ongelovigen richten... jammer dus voor ons.
mai pen rai
pi_42423744
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:10 schreef niet_links het volgende:

[..]

Oplossing met scherp schieten.. andere oplossing kopje thee drinken.. Ik kies voor optie 1. Je gaat toch niet toegeven dan is het hek van de dam.
Wat je zegt is dat door de cultuur het geweld een bepaalde richting ingaat.. laat het geweld van de islam zich nu tegen vrouwen en ongelovigen richten... jammer dus voor ons.
Nee dat zegt ze niet. Lezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42423852
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:07 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Fabeltje. Er zitten meer dan genoeg Chinezen in de criminaliteit. De Chinezen die hier in Europa zijn zijn ook zeker niet de armsten. Dat laatste geldt ook voor alle andere Aziaten.
Criminaliteit is er altijd, bij alle groepen. Probleem hier is dat de gemeenschap waar de criminelen uit voortkomen massaal de criminelen steunen en de politie dwars zitten.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:18:08 #129
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42423959
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee dat zegt ze niet. Lezen.
Zegt ze wel..

geeft vorm aan de rottigheid.. dus de manier hoe de rottigheid eruitkomt is cultureel/ gelovig..
mai pen rai
pi_42423987
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:18 schreef niet_links het volgende:

[..]

Zegt ze wel..

geeft vorm aan de rottigheid.. dus de manier hoe de rottigheid eruitkomt is cultureel/ gelovig..
Lees lekker wat je wil lezen, diezelfde rottigheid komt er ook op zo'n manier uit in Amerika, en daar zijn het Christenen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42424057
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:10 schreef niet_links het volgende:

[..]

Idd. Ik zeg echter nergens dat dit getolereerd moet worden of er over gerooibost moet worden. Wat mij betreft laten ze zich eens opzettelijk in de val lokken zoals laatst gebeurde, zetten een valstrik op en knallen alles wat de agenten wil belagen eens flink in zijn reet. Hagel, bij voorkeur, dat ze nog een week aan elkaars billekes aan het peuteren zijn.

Ik haalde alleen het moslimetiketje even van de doos "directe oorzaak" af. Factor, das iets anders.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42424125
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Ik zeg echter nergens dat dit getolereerd moet worden of er over gerooibost moet worden. Wat mij betreft laten ze zich eens opzettelijk in de val lokken zoals laatst gebeurde, zetten een valstrik op en knalt alles wat de agenten wil belagen eens flink in zijn reet. Hagel, bij voorkeur, dat ze nog een week aan elkaars billekes aan het peuteren zijn.

Ik haalde alleen het moslimetiketje even van de doos "directe oorzaak" af. Factor, das iets anders.
Exact, en daar plakt onze vriend em weer meteen op. Dat is een zeer groot verschil. In Amerika zijn er ook talloze no-go area's en geweldadige ghetto's te vinden. Die worden gedomineerd door meestal Christelijke inwoners. In principe is er geen verschil tussen deze ghetto's en de ghetto's in Frankrijk.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:27:11 #133
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424228
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lees lekker wat je wil lezen, diezelfde rottigheid komt er ook op zo'n manier uit in Amerika, en daar zijn het Christenen.
lees jij eens lekker..

ik zeg dus dat het geeft vorm aan de rottigheid.. zij bevestigd dat ik het goed zie.

Ik zeg als het een ander geloof was had het er op een andere manier uitgekomen. Maar als je kijkt naar christenen en bv amish.. zie je veel minder geweld..
mai pen rai
pi_42424282
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef niet_links het volgende:

[..]

lees jij eens lekker..

ik zeg dus dat het geeft vorm aan de rottigheid.. zij bevestigd dat ik het goed zie.

Ik zeg als het een ander geloof was had het er op een andere manier uitgekomen. Maar als je kijkt naar christenen en bv amish.. zie je veel minder geweld..
Nee, lees wat ik schrijf. Ik geef voorbeelden met een andere religie waarbij hetzelfde gebeurd.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:28:53 #135
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42424314
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:28 schreef Drugshond het volgende:
Hoeveel moslims wonen er in de arme ghetto wijken van Amerika. ?
My point exactly

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 06-10-2006 15:30:05 ]
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:30:32 #137
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424348
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Ik zeg echter nergens dat dit getolereerd moet worden of er over gerooibost moet worden. Wat mij betreft laten ze zich eens opzettelijk in de val lokken zoals laatst gebeurde, zetten een valstrik op en knallen alles wat de agenten wil belagen eens flink in zijn reet. Hagel, bij voorkeur, dat ze nog een week aan elkaars billekes aan het peuteren zijn.

ik zeg alleen dat moslims vaker extreem reageren.. na alles wat we zien in de wereld is dat niet meer te onkennen. Behalve door moslims natuurlijk. Toegeven zou een schande zijn.

Maar inderdaad bepaalde groepen hebben andere uitlaatkleppen. De KKK zou bevoorbeeld negers gaan ophangen ofzo.. Moslims vallen ongelovige aan en vrouwen lastig.

Maar goed moslims reageren veel vaker overtrokken.
mai pen rai
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:31:28 #138
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424394
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, lees wat ik schrijf. Ik geef voorbeelden met een andere religie waarbij hetzelfde gebeurd.
Daarom ben ik ook anti relegie.. ik ben atheist.
mai pen rai
pi_42424432
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:30 schreef niet_links het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat moslims vaker extreem reageren.. na alles wat we zien in de wereld is dat niet meer te onkennen. Behalve door moslims natuurlijk. Toegeven zou een schande zijn.

Maar inderdaad bepaalde groepen hebben andere uitlaatkleppen. De KKK zou bevoorbeeld negers gaan ophangen ofzo.. Moslims vallen ongelovige aan en vrouwen lastig.

Maar goed moslims reageren veel vaker overtrokken.
Nee, moslims reageren helemaal niet vaker extreem. Plaats een Christen in dezelfde situatie en voila ze reageren precies hetzelfde. Dat zie je in de VS, maar dat zag je ook ten tijde van de burgeroorlog in Libanon. De ghetto's in Amerika worden gedomineerd door Christenen, en dat zijn gewoon no-go- area's hetzelfde als we die kennen in Frankrijk. Brandende vehicles, verkrachtingen en dood en verderf,
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:32:42 #140
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424438
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:31 schreef niet_links het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook anti religie.. ik ben atheist.
mai pen rai
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:33:45 #141
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424471
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, moslims reageren helemaal niet vaker extreem. Plaats een Christen in dezelfde situatie en voila ze reageren precies hetzelfde. Dat zie je in de VS, maar dat zag je ook ten tijde van de burgeroorlog in Libanon. De ghetto's in Amerika worden gedomineerd door Christenen, en dat zijn gewoon no-go- area's hetzelfde als we die kennen in Frankrijk. Brandende vehicles, verkrachtingen en dood en verderf,
Christenen madonna.. moslims cartoon..
I rest my case
mai pen rai
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:34:33 #142
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42424502
Owkee.... ff iin de slipstream van DoG.
Kunnen we ook normaal reageren.... (diepe zucht). Waarom zitten jullie niet aan een stokbroodje.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:35:48 #143
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424540
Ik zat net aan geroosterd brood met jam.. weet niet hoe lang ik dat niet gegeten had.. (roosteren is het enige wat je hier met het brood kan doen voor de rest is het niet te eten)

Ik ben lief
mai pen rai
pi_42424644
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:33 schreef niet_links het volgende:

[..]

Christenen madonna.. moslims cartoon..
I rest my case
Uhm, dat heeft geen drol hiermee te maken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:40:32 #145
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424694
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm, dat heeft geen drol hiermee te maken.
JIj zegt plaats christenen in een vergelijkbare situatie.. dat doe ik even.. moslims en hun cartoons.. en de christenen en het concert van Madonna..

Let u op de verschillen..

Moslims

vlaggen verbranden
ambasades kapot
oproepen tot doden van

Christenen

Hoop gezeur maar niets echt ernstig.
mai pen rai
pi_42424784
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:40 schreef niet_links het volgende:

[..]

JIj zegt plaats christenen in een vergelijkbare situatie.. dat doe ik even.. moslims en hun cartoons.. en de christenen en het concert van Madonna..

Let u op de verschillen..

Moslims

vlaggen verbranden
ambasades kapot
oproepen tot doden van

Christenen

Hoop gezeur maar niets echt ernstig.
Mijn god. Zitten Christenen in dezelfde politieke situatie als moslims? Nee. Woonden die Christenen in precies dezelfde gebiedden als Moslims? Nee. Is er een enorm verschil tussen het aantal alfabeten en dergelijke? Ja. De twee groepen zijn dus totaal niet te vergelijken. Iets wat je wel kan doen met de ghetto's in Frankrijk en Amerika. Ongeveer dezelfde situatie, achterstandswijken, armoede, vermeende discriminatie etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42424815
DE MERREKAANE KOME! DE MERREKANE KOME!!

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42424885
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:44 schreef Jarno het volgende:
DE MERREKAANE KOME! DE MERREKANE KOME!!

.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:50:19 #149
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42424897
Je ontkenning gaat ook op voor de vergelijking van de twee achterstandswijken.

Vreemd toch dat de christenen in die achterstands wijken in parijs niet zo erg rellen. Of zijn er totaal geen christenen in die wijken.
mai pen rai
pi_42424928
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:50 schreef niet_links het volgende:
Je ontkenning gaat ook op voor de vergelijking van de twee achterstandswijken.

Vreemd toch dat de christenen in die achterstands wijken in parijs niet zo erg rellen. Of zijn er totaal geen christenen in die wijken.
De achterstandswijken in Parijs worden niet gedomineerd door Christenen. In de VS wel. Moet ik alles uitleggen? De vergelijking kan dus heel goed, het enige verschil is dus de religie.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')