abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42400559
Ik ben al zo'n beetje sinds de zomer op zoek naar een weekendbaantje. In de zomer zijn ze natuurlijk vaker op zoek naar vakantiekrachten en ik heb ook een vakantiebaantje gehad in een magazijn via een niet nader te noemen uitzendbureau. Werken via het uitzendbureau doe ik nooit meer, het lag niet aan het werk zelf, maar meer aan het niet al te hoge loon waarbij niet werd beoordeeld op wat je deed, maar waarbij je loon simpelweg afhankelijk was van je leeftijd en aan de slechte organisatie van het uitzendbureau, maar dat even terzijde.

Toen het schooljaar weer op gang begon te komen heb ik echt al vaak gekeken of er ergens blaadjes aan deuren van bijvoorbeeld winkels, maar dat was tevergeefs. Ik heb er wel een paar gezien, maar dat waren kledingwinkels (voornamelijk voor vrouwen, niks voor mij dus) of winkels die niet meer betalen dan het minimumloon en dat vind ik toch echt te weinig. Bovendien ben ik bijna 18 en voor sommige winkels ben je op je 18e al te duur

Op een ander forum hadden mensen het over wat heel goed zou werken: Gewoon een winkel binnenlopen en vragen of ze nog personeel nodig hebben. Dat heb ik best vaak geprobeerd, maar het was altijd hetzelfde: "nee sorry, niet dat ik weet." Werken in een callcenter schijnt ook goed te verdienen, maar dat is al helemaal niks voor mij. Ik erger me al kapot als er weer zo'n simpele ziel opbelt: "Meneer, ik weet zeker dat u veel voordeliger kunt telefoneren" Bovendien vlieg je eruit als je mensen niks weet aan te smeren.

Ik ben ook nog ingegaan op een advertentie van een metaalbewerking. Daar zochten ze opruimers voor op de zaterdag. De baas gaf een rondleiding door het bedrijf. Hij zei dat er veel Polen en ex-gevangene werktte, dat gaf al weinig indruk. Ik moest een versleten overal aan waarin je je helemaal kapot zweet. Constant vegen en zware dingen terug op hun plek zetten, kasten opruimen enz. behoorden tot de werkzaamheden daar. Toen we het over loon gingen hebben zat hij te denken aan ¤3,- per uur. Ik heb toen gezegd dat ik dat veel te weinig vond en het werd ¤4,- per uur, maar het zou wel redelijk verhoogd worden als ik 18 was en ik zou het goed doen daar. De volgende dag toch maar geprobeerd. Na 2 uur was ik weer weg, constant pokkeherrie van het zagen van metaal, gore wc's, chagerijnige mensen, personeel dat onder elkaar in de kantine Pools met elkaar praat en zweten, heel erg zweten. Snel ontslag genomen en naar huis gegaan om me te douchen, wat voelde ik me smerig

Als ik zie hoeveel mensen uit mijn klas en hoeveel vrienden van me al een relaxt, redelijk betaald bijbaantje hebben, denk ik in mezelf weer: waarom zij wel en ik niet? Waarom? Ik ben in ieder geval nog steeds op zoek naar een beetje relaxt bijbaantje (beetje zweten mag best, alleen niet zoals bij die metaalbewerking) dat wel wat meer betaald dan het, naar mijn mening, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lage minimumloon Ik zoek iets in omgeving Boxmeer, Cuijk zou ook kunnen, Nijmegen mischien ook wel. Dan moeten reiskosten echter wel vergoed worden nadat ik m'n ov-studentenkaart heb aangezien deze in het weekend niet geldig is (alleen als kortingskaart). Weet iemand nog iets? Hebben jullie ook moeite met het vinden van een leuk weekendbaantje?
pi_42401921
Ga vakken pwnen, of voel je je daar te goed voor?
pi_42402032
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:14 schreef Xbox_360 het volgende:
Werken via het uitzendbureau doe ik nooit meer, het lag niet aan het werk zelf, maar meer aan het niet al te hoge loon waarbij niet werd beoordeeld op wat je deed, maar waarbij je loon simpelweg afhankelijk was van je leeftijd
Dat ligt niet per se aan uitzendwerk: Werknemers onder de 23 jaar krijgen te maken met het minimumjeugdloon (WML) of jeugdschalen.
quote:
Werken in een callcenter schijnt ook goed te verdienen, maar dat is al helemaal niks voor mij. Ik erger me al kapot als er weer zo'n simpele ziel opbelt: "Meneer, ik weet zeker dat u veel voordeliger kunt telefoneren" ...
Je kunt ook inbound doen (helpdesk/klantenservice e.d).

[ Bericht 1% gewijzigd door Hatsjepsoet op 05-10-2006 20:55:20 ]
pi_42402285
Zo berekenen ze het loon bij dat uitzendbureau: leeftijd die je hetzelfde jaar wordt, plus 1 jaar en daarvan het minimumloon. Ik verdiende 70 cent meer per uur dan 2 andere voor hetzelfde werk. En iemand anders verdiende een euro per uur meer dan ik, ook voor hetzelfde werk. De verschillen waren best groot, ik weet dat het per leeftijd wel kan verschillen, ook als het niet via uitzendbureau is, maar zulke verschillen..

Vakkenvullen heb ik niks op tegen, jammer dat je daar geen fuck verdient, alleen maar minimumloon hier in de buurt. Helpdesk lijkt me ook niet echt iets.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:04:03 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42402538
je bent 17, je kunt niks en je voelt je te goed voor het minimumloon?????
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42402719
Is dat zo vreemd dan? Ik ken persoonlijk praktisch niemand die genoegen neemt met het minimumloon. Het minimumloon van een 17-jarige is 2,90 per uur. Daar kom ik m'n bed niet voor uit.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:16:20 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42403043
Of het vreemd is weet ik niet..

Ik vind 't een belachelijke instelling. (en meerdere werkgevers met mij, want je komt nergens aan de bank, zo blijkt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:19:11 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_42403168
Misschien dat een positievere instelling werkt. Daarnaast, neem de verhalen van vrienden en kennissen maar met een korreltje zout.

Waarom probeer je trouwens niet via één van hun aan zo'n baantje te komen? Gewoon vragen wie je binnen het bedrijf moet benaderen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_42403451
quote:
Als ik zie hoeveel mensen uit mijn klas en hoeveel vrienden van me al een relaxt, redelijk betaald bijbaantje hebben, denk ik in mezelf weer: waarom zij wel en ik niet?
En dat is? Nooit gedacht om naar dat soort werk op zoek te gaan?
pi_42403483
Dat is dan jou mening, ik denk er toch anders over en veel mensen die ik ken ook. Geef toe, het minimumloon is gewoon erg laag.
pi_42403651
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:26 schreef Xbox_360 het volgende:
Dat is dan jou mening, ik denk er toch anders over en veel mensen die ik ken ook. Geef toe, het minimumloon is gewoon erg laag.
Het is weinig indd, maar op het einde van de maand zie je wel een bedrag, wat je anders niet hebt.

Als vakkenvuller heb je meestal niet minimumloon hoor, toen ik 15 was kreeg ik al 3,35 p.u.
pi_42403659
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:25 schreef Hatsjepsoet het volgende:

[..]

En dat is? Nooit gedacht om naar dat soort werk op zoek te gaan?
Free record shop, benzinestation, dierentuin, museum enzovoorts.
pi_42403729
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:30 schreef Piovan het volgende:

[..]

Het is weinig indd, maar op het einde van de maand zie je wel een bedrag, wat je anders niet hebt.

Als vakkenvuller heb je meestal niet minimumloon hoor, toen ik 15 was kreeg ik al 3,35 p.u.
Vreemd dat dat per filiaal verschilt. Hier betalen ze echt alleen het minimumloon, of net ietsjes boven het minimum, maar ook echt niet meer.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:32:34 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_42403765
Nou, wat houd je tegen om alle benzinestations in de omgeving af te gaan? Via via bij de Free record shop te solliciteren, een kruiwagen zoeken om bij een dierentuin of museum te werken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:35:28 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42403883
Horeca. Fooien vullen het tenminste een beetje aan. Voor de rest geef ik je weinig hoop.
Vampire Romance O+
pi_42403999
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:32 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, wat houd je tegen om alle benzinestations in de omgeving af te gaan? Via via bij de Free record shop te solliciteren, een kruiwagen zoeken om bij een dierentuin of museum te werken?
Free Record shop is er maar 1 in de buurt, maar bijvoorbeeld benzinestations afbellen is mischien wel een idee Zomaar binnenlopen en vragen of er ze nog iemand zoeken schiet niet op, of bellen meer oplevert weet ik niet, maar proberen kan altijd
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:32:24 #17
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_42406544
Heb zelf 5 jaar lang iedere zaterdag post rond gebracht. Verdiende érg lekker en je bent redelijk op tijd klaar (je moet er alleen écht vroeg uit )

EDIT: ik heb 't zelfs 7 jaar gedaan bedenk ik me net.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 02:36:34 #18
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_42412878
Punt is dat bij de Post je er tegenwoordig na twee jaar uitgegooid wordt, je als zaterdagbezorger ook alleen maar mag bezorgen (i.p.v. 's ochtends vroeg er ook nog eens bij sorteren, kortom je hebt elke zaterdag maar een paar uurtjes werk i.p.v. 6-7 uur), en de TPG sowieso schijnt in te krimpen.

Misschien kun je telefonisch enqueteur worden bij TNS Nipo? Anders zou ik eens vragen bij de Lidl, daar schijnen ze nog wel eens mensen nodig te hebben, en de supermarkt-CAO betaalt best goed.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_42422315
Is wel triest dat je niet genoeg neemt met het minimumloon.. Ik ben zelf begonnen met een krantenwijk, daarna 3 maandjes een stomerij, daarna schoonmaken (verdiende ook leuk destijds) in het ziekenhuis, daarna 2 jaar lang in een supermarkt toen naar een sauna als horecamedewerker en nu huisartsenchauffeur Alle eerste baantjes van me zaten hooguit een kwartje boven het minimumloon, maar dat stijgt vanzelf.

Jij stelt teveel eisen en je wilt bijna niets doen, het ligt dus aan jezelf. Alhoewel ik wel begrijp dat je bij dat metaalbedrijf weg bent gegaan..
pi_42424482
Zit die ene papierfabriek niet bij jou in de buurt? Een kennisje van mij werkte bij die fabriek, volgens mij ergens in de buurt van Boxmeer, die werd er slapend rijk. Ze zij ook dat iedere studient / scholier uit die omgeving daar een bijbaan had. Het was ook in ploegen, die verdiende toen ze 19 was achttien GULDEN per uur daar.
pi_42425219
Free record shop betaalde minimumloon. Ik was aangenomen maar heb vriendelijk ebdankt. Media Markt eenzelfde verhaal.

Ik zoek eigenlijk een studie-gerelateerd baantje in de avonduren, mja die zijn er simpelweg niet Ik leeft gewoon van stufi nu

Enige optie om flink boven minimumloon te gaan verdienen is idd horeca
pi_42425380
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:14 schreef Xbox_360 het volgende: Werken via het uitzendbureau doe ik nooit meer, het lag niet aan het werk zelf, maar meer aan het niet al te hoge loon waarbij niet werd beoordeeld op wat je deed, maar waarbij je loon simpelweg afhankelijk was van je leeftijd en aan de slechte organisatie van het uitzendbureau, maar dat even terzijde.
Zolang het om een bijbaan gaat zul je altijd beoordeeld worden op je leeftijd, tenminste, dat is mijn ervaring. Die paar mazzelaars met de enorm goede bijbaantjes daargelaten heb je gewoon maar te accepteren welk loon er bij je leeftijd hoort - toen ik 17 was verdiende ik ongeveer 4 euro per uur, tja.. het was niet veel maar je moet ook geen gouden bergen verwachten van een bijbaantje.
quote:
Op een ander forum hadden mensen het over wat heel goed zou werken: Gewoon een winkel binnenlopen en vragen of ze nog personeel nodig hebben. Dat heb ik best vaak geprobeerd, maar het was altijd hetzelfde: "nee sorry, niet dat ik weet." Werken in een callcenter schijnt ook goed te verdienen, maar dat is al helemaal niks voor mij. Ik erger me al kapot als er weer zo'n simpele ziel opbelt: "Meneer, ik weet zeker dat u veel voordeliger kunt telefoneren" Bovendien vlieg je eruit als je mensen niks weet aan te smeren.
Je moet ook niet direct vragen of ze personeel nodig hebben, je moet vragen of je de bedrijfsleider kunt spreken, aangezien je op zoek bent naar werk - dat staat professioneler. Kleed je netjes aan, geef de mensen een hand, etc. "Hebben jullie nog personeel nodig"-zeggende mensen worden waar ik werk ook afgescheept met een 'nee'. En je bent wel erg kritisch hoor het zijn maar bijbaantjes toch het is niet je baan.
quote:
verhaal over metaalbewerking
Ja, daar was ik ook niet gaan werken nee, er zijn grenzen .
quote:
Als ik zie hoeveel mensen uit mijn klas en hoeveel vrienden van me al een relaxt, redelijk betaald bijbaantje hebben, denk ik in mezelf weer: waarom zij wel en ik niet? Waarom? Ik ben in ieder geval nog steeds op zoek naar een beetje relaxt bijbaantje (beetje zweten mag best, alleen niet zoals bij die metaalbewerking) dat wel wat meer betaald dan het, naar mijn mening, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lage minimumloon Ik zoek iets in omgeving Boxmeer, Cuijk zou ook kunnen, Nijmegen mischien ook wel. Dan moeten reiskosten echter wel vergoed worden nadat ik m'n ov-studentenkaart heb aangezien deze in het weekend niet geldig is (alleen als kortingskaart). Weet iemand nog iets? Hebben jullie ook moeite met het vinden van een leuk weekendbaantje?
Tja, gewoon blijven zoeken, vragen, vertel aan iedereen dat je een baantje zoekt, blijf naar binnen lopen en probeer het tòch gewoon via een uitzendbureau, want zo ongelofelijk slecht is het loon daar ook niet.
pi_42434983
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:24 schreef Bastoenie het volgende:
Is wel triest dat je niet genoeg neemt met het minimumloon.. Ik ben zelf begonnen met een krantenwijk, daarna 3 maandjes een stomerij, daarna schoonmaken (verdiende ook leuk destijds) in het ziekenhuis, daarna 2 jaar lang in een supermarkt toen naar een sauna als horecamedewerker en nu huisartsenchauffeur Alle eerste baantjes van me zaten hooguit een kwartje boven het minimumloon, maar dat stijgt vanzelf.

Jij stelt teveel eisen en je wilt bijna niets doen, het ligt dus aan jezelf. Alhoewel ik wel begrijp dat je bij dat metaalbedrijf weg bent gegaan..
Ik verwacht geen bakken met geld, maar werken voor minder dan ¤4,- euro per uur? Nee bedankt. Ik weet dat veel bedrijven in het begin minder betalen en dat vind ik ook best, maar ik heb het dus over de bedrijven die gewoon het minimum blijven betalen. Ik wil heus wil wat doen hoor, bij mijn vakantiebaantje op het magazijn bijvoorbeeld was ik constant bezig, 4 uur werken, half uurtje pauze en weer 4 uur werken. Ik heb ook jarenlang post rondgebracht, maar dat was doordeweeks na school. Nu is dat vanwege langere schooldagen en reistijden niet meer mogelijk. Ik zou graag in het weekend op dat magazijn werken waar ik in de zomer heb gewerkt, maar die werken alleen maandag tot en met vrijdag. Opzich jammer, want het was daar best gezellig.
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:34 schreef _Arual_ het volgende:
Zit die ene papierfabriek niet bij jou in de buurt? Een kennisje van mij werkte bij die fabriek, volgens mij ergens in de buurt van Boxmeer, die werd er slapend rijk. Ze zij ook dat iedere studient / scholier uit die omgeving daar een bijbaan had. Het was ook in ploegen, die verdiende toen ze 19 was achttien GULDEN per uur daar.
Heb eens geïnformeerd bij m'n pa, die fabriek zat in Gennep vroeger, nu zit het in Katwijk (niet in Zuid-Holland maar een stukje van Cuijk af ). Ik heb het telefoonnummer al gevonden, ik zal het zeker bellen Thanks
pi_42439613
Als TS bij mij komt solliciteren dan lach ik hem recht in zijn gezicht uit. Wat een ontzettende klote instelling, voor jou 10 polen die wel gemotiveerd zijn en niet zo lopen te zeiken.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:23:51 #25
81237 releaze
best of both worlds
pi_42440346
Ik kon van de vakantie ook niet aan de slag, laat staan een bijbaantje. Ben bijna 25 en heb 4+ jaar werkervaring, ik kost een godsvermogen (en ben niet voor lange tijd of veel tijd beschikbaar voor de arbeidsmarkt). Maar dat ze dan ook geen 17 jarigen aannemen vind ik vaag, dat is het goedkoopste personeel wat je kan krijgen. (goed, vandaar waarschijnlijk het minimumjeugdloongegeil bij die gasten, alles zo goedkoop mogelijk)
pi_42442971
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:01 schreef Rapaille het volgende:
Als TS bij mij komt solliciteren dan lach ik hem recht in zijn gezicht uit. Wat een ontzettende klote instelling, voor jou 10 polen die wel gemotiveerd zijn en niet zo lopen te zeiken.
Dan heb je zeker net zo'n shitbedrijf als die metaalbewerking waar ik het eerder over had, waar ook echt alleen maar Polen werken omdat niemand anders zo'n klotebaantje wil
pi_42453200
Complimenten aan TS voor de leuke OP
Heel veel baantjes betalen minimum op die leeftijd. Op mijn 19e verdiende ik 6,70 per uur. De truuk was om je werktijden zo in te stellen dat je ook tijd hebt voor leuke dingen. Dan lijkt het minder erg allemaal. Momenteel ook werkloos maar ik zit nu te denken om 1x in de 2 weken op een markt ofzo te staan en restpartijen te verkopen. Is weer's wat anders
pi_42453563
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:31 schreef MacKniver het volgende:
Complimenten aan TS voor de leuke OP
Thanks
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:31 schreef MacKniver het volgende:
Op mijn 19e verdiende ik 6,70 per uur.
Dat is best wel ver boven het minimumloon, zo'n loon zou ik ook wel willen wat voor een werk was dat?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:47:54 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42453587
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:01 schreef Rapaille het volgende:
Polen raakt ook wel een keer leeg hoor
Vampire Romance O+
pi_42453656
Je kan toch gewoon bij grote bedrijven op de klantenservice en helpdesk zitten. Gewoon beetje mensen helpen per telefoon en je verdient sowieso wel 10 euro per uur of meer...
pi_42477073
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:46 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Thanks
[..]

Dat is best wel ver boven het minimumloon, zo'n loon zou ik ook wel willen wat voor een werk was dat?
Dat was supermarkt werk. Niet heel interessant werk dus, daarentegen waren de collega's wel tof! Maar ik werd er een beetje uitgewerkt en de motivatie was de laatste tijd ver te zoeken als 16 jarig mavo-tuig commentaar op je werk levert. Maar ook een list van andere problemen met betrekking tot het loonstrookje deden mij de das om.
pi_42498680
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MacKniver het volgende:

[..]

Dat was supermarkt werk. Niet heel interessant werk dus, daarentegen waren de collega's wel tof! Maar ik werd er een beetje uitgewerkt en de motivatie was de laatste tijd ver te zoeken als 16 jarig mavo-tuig commentaar op je werk levert. Maar ook een list van andere problemen met betrekking tot het loonstrookje deden mij de das om.
6,70 in een supermarkt! Damn wou dat ze hier zoveel betaalde
pi_42503423
Supermarkt is vaak wel gezellig qua collegas, McDonalds en BK begin je laag maar kan je best aardig gaan verdienen en zoeken vaak mensen, laat je ouders eens in hun netwerk rondvragen, vraag die vrienden met leuke baantjes hoe ze daar aan gekomen zijn en waar je kan solliciteren, fondsen werven, inbound helpdesk wordt ook regelmatig gevraagd, ga een dagje horecazaken langs (broodjeszaken/lunchrooms zijn vaak ook wel relaxede baantjes). Ken je scholierenwerk.nl, er zijn zo wel meer van die websites?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_42503695
Wat dacht je van schoonmaken joh .. Dat verdient ook retegoed! En er zijn zat bedrijven waar in het weekend wordt schoongemaakt
pi_42503978
tja, als je zo kieskeurig bent dan snap ik wel dat je niks kunt vinden....
bijbaantjes zijn nou eenmaal niet van die uitdagende stimulerende functies...
en rijk zal je er al helemaal niet van worden...

bovendien zijn veel studenten/scholieren/jongeren te lui om echt te werken (je noemt als voorbeeld van hard werken,dat je 4uur achterelkaar werkte.. een half uurtje pauze en dan weer 4 uur werken.. dat is niet hard werken? dat is normaal?) en zijn ze stronteigenwijs.. (ze voelen zich beter dan minder geschoold personeel met heel wat meer werk- en levenservaring..)

maar goede suggesties zijn horeca (ook handig met werktijden icm school), schoonmaken, post, en bij de gem. reiniginsdienst.. (vuilnisman dus) dat schijnt erg goed te betalen, hele dag buiten.. jah het stinkt en je zult er wel van gaan zweten... maarja dan maar een keer extra douchen na t werk ;-)

heb zelf in de horeca gewerkt toen ik nog studeerde.. leer je veel van en verdient wel lekker door onregelmatigheids toeslag (heet dat zo?)
en een aantal jaren een vakantie baantje in de ploegendienst bij een chemisch bedrijf.. verdient ook lekker door de ploegendiensten... helaas is het bijna niet te combineren met school.. bovendien was t ook saai, deed liever horeca
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')