Dat ligt niet per se aan uitzendwerk: Werknemers onder de 23 jaar krijgen te maken met het minimumjeugdloon (WML) of jeugdschalen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:14 schreef Xbox_360 het volgende:
Werken via het uitzendbureau doe ik nooit meer, het lag niet aan het werk zelf, maar meer aan het niet al te hoge loon waarbij niet werd beoordeeld op wat je deed, maar waarbij je loon simpelweg afhankelijk was van je leeftijd![]()
Je kunt ook inbound doen (helpdesk/klantenservice e.d).quote:Werken in een callcenter schijnt ook goed te verdienen, maar dat is al helemaal niks voor mij. Ik erger me al kapot als er weer zo'n simpele ziel opbelt: "Meneer, ik weet zeker dat u veel voordeliger kunt telefoneren" ...
En dat is? Nooit gedacht om naar dat soort werk op zoek te gaan?quote:Als ik zie hoeveel mensen uit mijn klas en hoeveel vrienden van me al een relaxt, redelijk betaald bijbaantje hebben, denk ik in mezelf weer: waarom zij wel en ik niet?
Het is weinig indd, maar op het einde van de maand zie je wel een bedrag, wat je anders niet hebt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:26 schreef Xbox_360 het volgende:
Dat is dan jou mening, ik denk er toch anders over en veel mensen die ik ken ook. Geef toe, het minimumloon is gewoon erg laag.
Free record shop, benzinestation, dierentuin, museum enzovoorts.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:25 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
En dat is? Nooit gedacht om naar dat soort werk op zoek te gaan?
Vreemd dat dat per filiaal verschilt. Hier betalen ze echt alleen het minimumloon, of net ietsjes boven het minimum, maar ook echt niet meer.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:30 schreef Piovan het volgende:
[..]
Het is weinig indd, maar op het einde van de maand zie je wel een bedrag, wat je anders niet hebt.
Als vakkenvuller heb je meestal niet minimumloon hoor, toen ik 15 was kreeg ik al 3,35 p.u.
Free Record shop is er maar 1 in de buurt, maar bijvoorbeeld benzinestations afbellen is mischien wel een ideequote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:32 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, wat houd je tegen om alle benzinestations in de omgeving af te gaan? Via via bij de Free record shop te solliciteren, een kruiwagen zoeken om bij een dierentuin of museum te werken?
Zolang het om een bijbaan gaat zul je altijd beoordeeld worden op je leeftijd, tenminste, dat is mijn ervaring. Die paar mazzelaars met de enorm goede bijbaantjes daargelaten heb je gewoon maar te accepteren welk loon er bij je leeftijd hoort - toen ik 17 was verdiende ik ongeveer 4 euro per uur, tja.. het was niet veel maar je moet ook geen gouden bergen verwachten van een bijbaantje.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:14 schreef Xbox_360 het volgende: Werken via het uitzendbureau doe ik nooit meer, het lag niet aan het werk zelf, maar meer aan het niet al te hoge loon waarbij niet werd beoordeeld op wat je deed, maar waarbij je loon simpelweg afhankelijk was van je leeftijden aan de slechte organisatie van het uitzendbureau, maar dat even terzijde.
Je moet ook niet direct vragen of ze personeel nodig hebben, je moet vragen of je de bedrijfsleider kunt spreken, aangezien je op zoek bent naar werk - dat staat professioneler. Kleed je netjes aan, geef de mensen een hand, etc. "Hebben jullie nog personeel nodig"-zeggende mensen worden waar ik werk ook afgescheept met een 'nee'. En je bent wel erg kritisch hoorquote:Op een ander forum hadden mensen het over wat heel goed zou werken: Gewoon een winkel binnenlopen en vragen of ze nog personeel nodig hebben. Dat heb ik best vaak geprobeerd, maar het was altijd hetzelfde: "nee sorry, niet dat ik weet."Werken in een callcenter schijnt ook goed te verdienen, maar dat is al helemaal niks voor mij. Ik erger me al kapot als er weer zo'n simpele ziel opbelt: "Meneer, ik weet zeker dat u veel voordeliger kunt telefoneren"
Bovendien vlieg je eruit als je mensen niks weet aan te smeren.
Ja, daar was ik ook niet gaan werken nee, er zijn grenzenquote:verhaal over metaalbewerking
Tja, gewoon blijven zoeken, vragen, vertel aan iedereen dat je een baantje zoekt, blijf naar binnen lopen en probeer het tòch gewoon via een uitzendbureau, want zo ongelofelijk slecht is het loon daar ook niet.quote:Als ik zie hoeveel mensen uit mijn klas en hoeveel vrienden van me al een relaxt, redelijk betaald bijbaantje hebben, denk ik in mezelf weer: waarom zij wel en ik niet? Waarom? Ik ben in ieder geval nog steeds op zoek naar een beetje relaxt bijbaantje (beetje zweten mag best, alleen niet zoals bij die metaalbewerking) dat wel wat meer betaald dan het, naar mijn mening, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lage minimumloonIk zoek iets in omgeving Boxmeer, Cuijk zou ook kunnen, Nijmegen mischien ook wel. Dan moeten reiskosten echter wel vergoed worden nadat ik m'n ov-studentenkaart heb aangezien deze in het weekend niet geldig is (alleen als kortingskaart). Weet iemand nog iets? Hebben jullie ook moeite met het vinden van een leuk weekendbaantje?
Ik verwacht geen bakken met geld, maar werken voor minder dan ¤4,- euro per uur? Nee bedankt. Ik weet dat veel bedrijven in het begin minder betalen en dat vind ik ook best, maar ik heb het dus over de bedrijven die gewoon het minimum blijven betalen. Ik wil heus wil wat doen hoor, bij mijn vakantiebaantje op het magazijn bijvoorbeeld was ik constant bezig, 4 uur werken, half uurtje pauze en weer 4 uur werken. Ik heb ook jarenlang post rondgebracht, maar dat was doordeweeks na school. Nu is dat vanwege langere schooldagen en reistijden niet meer mogelijk. Ik zou graag in het weekend op dat magazijn werken waar ik in de zomer heb gewerkt, maar die werken alleen maandag tot en met vrijdag. Opzich jammer, want het was daar best gezellig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:24 schreef Bastoenie het volgende:
Is wel triest dat je niet genoeg neemt met het minimumloon.. Ik ben zelf begonnen met een krantenwijk, daarna 3 maandjes een stomerij, daarna schoonmaken (verdiende ook leuk destijds) in het ziekenhuis, daarna 2 jaar lang in een supermarkt toen naar een sauna als horecamedewerker en nu huisartsenchauffeurAlle eerste baantjes van me zaten hooguit een kwartje boven het minimumloon, maar dat stijgt vanzelf.
Jij stelt teveel eisen en je wilt bijna niets doen, het ligt dus aan jezelf. Alhoewel ik wel begrijp dat je bij dat metaalbedrijf weg bent gegaan..
Heb eens geïnformeerd bij m'n pa, die fabriek zat in Gennep vroeger, nu zit het in Katwijk (niet in Zuid-Holland maar een stukje van Cuijk afquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:34 schreef _Arual_ het volgende:
Zit die ene papierfabriek niet bij jou in de buurt? Een kennisje van mij werkte bij die fabriek, volgens mij ergens in de buurt van Boxmeer, die werd er slapend rijk. Ze zij ook dat iedere studient / scholier uit die omgeving daar een bijbaan had. Het was ook in ploegen, die verdiende toen ze 19 was achttien GULDEN per uur daar.
Dan heb je zeker net zo'n shitbedrijf als die metaalbewerking waar ik het eerder over had, waar ook echt alleen maar Polen werken omdat niemand anders zo'n klotebaantje wilquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:01 schreef Rapaille het volgende:
Als TS bij mij komt solliciteren dan lach ik hem recht in zijn gezicht uit. Wat een ontzettende klote instelling, voor jou 10 polen die wel gemotiveerd zijn en niet zo lopen te zeiken.
Thanksquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:31 schreef MacKniver het volgende:
Complimenten aan TS voor de leuke OP
Dat is best wel ver boven het minimumloon, zo'n loon zou ik ook wel willenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:31 schreef MacKniver het volgende:
Op mijn 19e verdiende ik 6,70 per uur.
Polen raakt ook wel een keer leeg hoorquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:01 schreef Rapaille het volgende:
Als TS bij mij komt solliciteren dan lach ik hem recht in zijn gezicht uit. Wat een ontzettende klote instelling, voor jou 10 polen die wel gemotiveerd zijn en niet zo lopen te zeiken.
Dat was supermarkt werk. Niet heel interessant werk dus, daarentegen waren de collega's wel tof! Maar ik werd er een beetje uitgewerkt en de motivatie was de laatste tijd ver te zoeken als 16 jarig mavo-tuig commentaar op je werk levert. Maar ook een list van andere problemen met betrekking tot het loonstrookje deden mij de das om.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:46 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Thanks![]()
[..]
Dat is best wel ver boven het minimumloon, zo'n loon zou ik ook wel willenwat voor een werk was dat?
6,70 in een supermarkt! Damnquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Dat was supermarkt werk. Niet heel interessant werk dus, daarentegen waren de collega's wel tof! Maar ik werd er een beetje uitgewerkt en de motivatie was de laatste tijd ver te zoeken als 16 jarig mavo-tuig commentaar op je werk levert. Maar ook een list van andere problemen met betrekking tot het loonstrookje deden mij de das om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |