abonnement Unibet Coolblue
pi_42399189
Wij willen de kozijnen in onze woning vervangen. Zowel de bovenetage als beneden.
Nu zijn we op zoek naar een goed bedrijf, maar vinden dit erg moeilijk.
Zojuist kregen we een folder van VN Kozijntechniek uit Utrechtin de bus.
Over dit bedrijf heb ik in het forum niets kunnen lezen tot nog toe.
Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met dit bedrijf.
Alvast hartelijk dank voor reacties

PS: Ik had dit bericht ook al geplaatst op de topic over kozijnen maar kan daar om de een of andere reden niet meer reageren.
Vandaar deze nieuwe topic!
pi_42401370
Het vorige topic: Kunststof Kozijnen. Hier staat veel info. Je kunt er niet meer reageren omdat een topic met 300 reacties 'vol' is en automatisch op slot gaat.

Verder heb ik de titel een klein beetje aangepast.
pi_42480331
Heb uitvoerig Kuststof kozijnen deel 1 gelezen.

Ik woon in de Flevopolder en ben op zoek naar een goed bedrijf die goede kozijnen levert en een goede service.
Onze voorkeur gaat uit naar Wymar profiel of wat daar het beste mee overeenkomt.
De platte profielen die je in de meeste site's op internet ziet spreken ons totaal niet aan.
We willen een kozijn wat het meest natuurlijk overeenkomt met hout. Past ook beter bij de woning.

We zijn van plan de beneden- en bovenetage van nieuwe kozijnen te voorzien.
Totaal 8 kozijnen. Eén kozijn is inclusief een keuken-buitendeur.
Het zijn best grote ramen.
Boven over de hele breedte, voor en achter.

Graag een reactie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 08-03-2011 18:54:48 ]
pi_42698583
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Wij zijn op zoek naar nieuwe kozijnen en hebben op de site van Rehau aangegeven dat we wat meer informatie willen.
We zijn toen benaderd door het bedrijf Euro-Q uit Amersfoort i.o.v. Rehau.
Wij hebben nog nooit van dit bedrijf gehoord.
Kent iemand dit bedrijf?
Ze komen deze week voor een offerte op te nemen maar ik zou zo graag iets meer over dit bedrijf willen weten.
Hoop dat iemand hierop wil reageren.
pi_42699148
Het lijkt mij dat als Rehau iemand stuurt (Een dealer) dat ze wel weten wie ze sturen. M.a.w. het lijkt me iig ok om het gesprek aan te gaan en de offerte af te wachten.

Kun je op de website van Rehau geen andere dealers vinden, en zo meerdere offertes aanvragen?
pi_42701299
Msschien dat Euro-Q een paar referentie adressen heeft? Kun je daar eerst kijken enzo.
pi_42704453
Op hun website zijn alleen een paar foto's te zien. Referenties etc. worden daar niet gegeven. Wel wordt er vermeld dat ze een Berlage architectuur gebouwde woning van kunststofkozijen hebben voorzien.
Afgelopen zaterdag zijn we naar hun adres in Amersfoort geweest om te kijken of we iets van een showroom konden bekijken. Maar dit adres is alleen maar een kantoren complex en dit was gesloten.
Vandaar naar Nijkerk gereden naar Rehau om te kijken hoe hun profielen er in het echt uitzien, maar ook hier was alles dicht.
pi_42927648
Ons kozijn zit erin
Alleen waren de glaslatten voor de boarding te smal en die moeten dus opnieuw besteld worden en dat kan nog wel ff duren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:30:27 #9
168243 arthurgraag
dierenarts/kattenliefhebber
pi_46070748
In ons woonboerderijtje wilden wij 6 ramen/raampjes vervangen door kunststof kozijnen. Wij willen echter draairamen en uitzetraaampjes, die naar BUITEN draaien, zoals de huidige situatie is. De uitzetramen hebben scharnieren aan de bovenkant.
Wij lezen echter op de site van Mike Zwetsloot dat in Nederland alle KK naar binnen draaien ivm inbraakrisico.

Bestaan er ook uitzetramen met scharnieren aan de bovenkant, en draairamen, die naar buiten draaien of wordt het dan toch hardhout?
pi_46084850
Leve het houten kozijn! *heeft een grondige hekel aan kunststof kozijnen*

OT: Ik kan je daar helaas niet mee helpen, maar juich het gebruik van (duurzaam geproduceerde) houten kozijnen altijd toe.
pi_46098623
Kunstof = NOOIT DOEN Kunstof kozijnen zijn voor losers. Je huis wordt moeilijker verkoopbaar. Ik bedoel: er zijn echt heeeeel veel mensen die kunstof kozijnen lelijk vinden (en helemaal bij oude huizen, dan lijkt je huis wel een huurhuis want die woningbouwcorporatie hebben daar ook een handje van om oude huizen te voorzien van kunstof). Hardhouten kozijnen gaan zeer lang mee, je hoeft ze maar om de 8 jaar te verven (niet met gamma verf of 1 pot systeem, maar een laksysteem van een fatsoenlijk merk), en kunstof kozijnen zien er na 10 jaar niet meer uit (verweerd, sterker nog het ziet er al niet meer uit zodra ze er net in zitten want het is lelijk). En dan kun jij ze niet meer schilderen.

EDIT: Dit geld trouwens ook voor opdekdeuren, plakplintjes, metalen binnenkozijnen en hele wijken vol met dezelfde huizen. Het ziet er allemaal niet uit, kopers slikken het voor zoete koek (nog wel) en de bouwer/ontwikkelaar lacht zich dood: want relatief goedkoop.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:59:40 #12
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46130456
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef josvr het volgende:
Kunstof = NOOIT DOEN Kunstof kozijnen zijn voor losers. Je huis wordt moeilijker verkoopbaar. Ik bedoel: er zijn echt heeeeel veel mensen die kunstof kozijnen lelijk vinden (en helemaal bij oude huizen, dan lijkt je huis wel een huurhuis want die woningbouwcorporatie hebben daar ook een handje van om oude huizen te voorzien van kunstof). Hardhouten kozijnen gaan zeer lang mee, je hoeft ze maar om de 8 jaar te verven (niet met gamma verf of 1 pot systeem, maar een laksysteem van een fatsoenlijk merk), en kunstof kozijnen zien er na 10 jaar niet meer uit (verweerd, sterker nog het ziet er al niet meer uit zodra ze er net in zitten want het is lelijk). En dan kun jij ze niet meer schilderen.

EDIT: Dit geld trouwens ook voor opdekdeuren, plakplintjes, metalen binnenkozijnen en hele wijken vol met dezelfde huizen. Het ziet er allemaal niet uit, kopers slikken het voor zoete koek (nog wel) en de bouwer/ontwikkelaar lacht zich dood: want relatief goedkoop.
Ik ben het inderdaad met je eens. Inderdaad snap ik dat woningcorporaties het doen en ik snap ook dat mensen toch zelf ook voor kunststof kiezen, ik zou het zelf ook liever niet doen.
Toch hoor je er bijna niks over, over die houten kozijnen. Het is allemaal kunststof wat je ziet. Zal wel marketing zijn ofzo.
Ik ben ook aan nieuwe kozijnen toe maar ik wil ook niks veranderen aan het uiterlijk. En inderdaad, dan zit je aan hout vast.
Maar welk bedrijf doet daar nog wat mee?
pi_46134279
Eens. De bekende kozijnenenboeren die zeer overvloedig adverteren met kunstof kozijnen kunnen ook houten kozijenen leveren. Echter zijn deze vaak van marantie en gemaakt van europrofielen. Even een stuk afzagen, beetje lijm er op en het kozijn is klaar en ziet er ook niet uit. Gaat ook niet lang mee ten hoogste 25 jaar.

Een goed houtenkozijn wordt van abzelia, mahonie, eiken, merbau enz gemaakt en gaat als het enigzins onderhouden wordt zeker 100 jaar mee.

Een aantal goede zijn:
Aalberts Hout
Belisol
Van Ruysdael die met AllWin samen werkt
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:44:51 #14
168243 arthurgraag
dierenarts/kattenliefhebber
pi_46173769
De discussie hout of kunststof blijft boeiend. De zichtbepalende voor en achterkant van ons huisje zijn en blijven houten kozijnen. Maar de kleine prutraampjes her en der in de zijgevel kunnen best van kunststof. Zo lelijk is dat nou ook weer niet en schilderen van kleine kozijnen is een vervelend werk.
Het probleem is het naar buiten draaien. Volgens de kozijnenboeren mag dat niet want dan krijg je geen Politiekeurmerk.
Mogen nieuwe houten kozijnen dan wél naar buiten draaien? Zoniet, blijft mijn probleem hetzelfde???.
Met "enigszins onderhouden" wordt een houten kozijn geen 100; daarvoor is toch "goed en regelmatig onderhoud" nodig.
pi_46175253
Maar ook een kunststof kozijn heeft onderhoud nodig. Zij het minder dan houten kozijnen. Naast de afschuwelijke uitstraling die veel kunststof kozijnen vanaf dag 1 al hebben, is het moeilijker om een eenmaal verweerd kunststof kozijn in goede staat te brengen. Denk hierbij aan krassen en verkleuring onder invloed van UV-licht.
pi_46178519
ik heb in mijn vorige woning kunststof kozijnen gehad en die woning was rond de 20 jaar oud, kozijnen hebben er altijd in gezeten naar mijn weten en zagen er nog goed uit vond ik...

mijn vader heeft al jaren kunststof kozijnen in zijn serre, ook niks mis mee, zijn misschien geen nieuwe meer maar nog zeker goed genoeg...
pi_46178923
Sure, zolang je ze redelijk schoon houdt en niet mechanisch beschadigd gaat het prima.

In mijn kozijnenlijstje staat hout toch bovenaan, daarna aluminium en staal en daarna kunststof. Maarja, ik kijk dan ook naar uitstraling en niet alleen naar onderhoudsvriendelijkheid.
pi_46179475
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:45 schreef Walter-Ego het volgende:
Sure, zolang je ze redelijk schoon houdt en niet mechanisch beschadigd gaat het prima.

In mijn kozijnenlijstje staat hout toch bovenaan, daarna aluminium en staal en daarna kunststof. Maarja, ik kijk dan ook naar uitstraling en niet alleen naar onderhoudsvriendelijkheid.
zat er al in he...

huis waar ik nu woon zijn de buitenkozijnen van hout, binnenkozijnen (helaas) van staal met van die mooie bovenlichten
  zondag 11 februari 2007 @ 14:39:21 #19
168243 arthurgraag
dierenarts/kattenliefhebber
pi_46203469
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:45 schreef Walter-Ego het volgende:
Sure, zolang je ze redelijk schoon houdt en niet mechanisch beschadigd gaat het prima.

In mijn kozijnenlijstje staat hout toch bovenaan, daarna aluminium en staal en daarna kunststof. Maarja, ik kijk dan ook naar uitstraling en niet alleen naar onderhoudsvriendelijkheid.
Wat is uitstraling? Kozijnen zijn toch niet radio-actief. Ik wil lekker wonen, opscheppen tegenover de buurt of buren of gemeente heb ik geen boodschap aan. Mijn vroegere woonschip had absoluut een armoedige uitstraling, dientengevolge 30 jaar geen belangstelling van inbrekers gehad.

Mijn vraag blijft: draaien moderne kozijnen nu allemaal naar binnen, of is dat alleen bij kunststof zo?

Kiepramen zijn voor ons volledig taboe, wegens het gevaar voor katten.
pi_46226059
Je kan alle kozijnen zowiezo naar buiten draaiend uitvoeren. Het PKVW is een combinatie van materiaal en hang- en sluitwerk. Het lijkt me zeer onlogisch als het niet mogelijk is om naar buiten draaiende kunststof kozijnen voorzien van PKVW te leveren. Wellicht dat je iets zwaarder hang- en sluitwerk nodig hebt. Probeer eens wat andere leveranciers te bellen.
  maandag 12 februari 2007 @ 12:34:37 #21
168243 arthurgraag
dierenarts/kattenliefhebber
pi_46234021
Onlogisch of niet, ik heb 7 kozijnenboeren gevraagd en NEE is het antwoord dat ik krijg. Ik citeer:
"Wij hebben geen naar buitendraaiende ramen, deze voldoen nimmer aan
politiekeurmerk omdat de scharnieren dan aan de buitenkant geplaatst zijn
met eventueel plaatsen van dievenklauwen wordt het kozijn er niet mooier op
Kort samengevat wij kunnen ze in ieder geval niet leveren."
En een andere reactie:
"Als u kunststof kozijnen heeft, dan kunt u wel kiepramen krijgen die naar buiten gaan. Draaikiep ramen is NIET mogelijk."
Drie bedrijven reageerden helemaal niet.
De enige, die ze wel kon leveren, zegt ook dat PKVW dan absoluut niet verleend wordt. Sinds ik tegen dit probleem oploop, kijk ik ook overal, waar ik kom en inderdaad gaat alles in moderne huizen naar binnen open.
Ik lees zelfs waarschuwingen om geen uit Duitsland geïmporteerde kozijnen te kopen, omdat in Duitsland de kozijnen allemaal wel naar buiten draaien.
Mocht iemand nog een goed bedrijf weten (in provincie Groningen) dan hoor ik het graag.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:16:25 #22
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_46235095
Een goede prijs/kwaliteits verhouding:

Weneko Dinxperlo
Trust me, I know what I'm doing......
pi_46235143
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef josvr het volgende:
Kunstof = NOOIT DOEN Kunstof kozijnen zijn voor losers. Je huis wordt moeilijker verkoopbaar. Ik bedoel: er zijn echt heeeeel veel mensen die kunstof kozijnen lelijk vinden (en helemaal bij oude huizen, dan lijkt je huis wel een huurhuis want die woningbouwcorporatie hebben daar ook een handje van om oude huizen te voorzien van kunstof). Hardhouten kozijnen gaan zeer lang mee, je hoeft ze maar om de 8 jaar te verven (niet met gamma verf of 1 pot systeem, maar een laksysteem van een fatsoenlijk merk), en kunstof kozijnen zien er na 10 jaar niet meer uit (verweerd, sterker nog het ziet er al niet meer uit zodra ze er net in zitten want het is lelijk). En dan kun jij ze niet meer schilderen.

EDIT: Dit geld trouwens ook voor opdekdeuren, plakplintjes, metalen binnenkozijnen en hele wijken vol met dezelfde huizen. Het ziet er allemaal niet uit, kopers slikken het voor zoete koek (nog wel) en de bouwer/ontwikkelaar lacht zich dood: want relatief goedkoop.
Weet je wel waar je het over hebt?

Er zijn zeer veel verschillende soorten kozijnen. De tijd dat je in 1 oogopslag kon zien dat iets kunststof was is al een tijdje voorbij. Tuurlijk is het nog te zien, maar tegenwoordig zijn er prachtige profielen verkrijgbaar. Profielen die lijken op een gewoon diep kozijn.

Kleur is wel iets wat je moet kiezen en overschilderen is niet echt mogelijk op een mooie manier mijn inziens,

Maar om mensen met een kunsstof kozijn losers te noemen vind ik wel behoorlijk respectloos.

Over eens in de 8 jaar schilderen is onzin. Een goede hoogglanslak als sikkens of wijzonol blijft op een zuidkant hooguit 5 jaar mooi. Daarna zul je toch echt de kwast er bij moeten pakken. Daarnaast is hout tegenwoordig allemaal KUNSTMATIG gedroogd en heeft bij lange na niet de kwaliteit van het zachtere Amerikaans grenen dat bijvoorbeeld veel in de jaren 30 gebruikt werd.

Kans is groot dat als je een nieuw hardhout kozijn verft, dat je een jaar later toch weer de kwast ter hand moet nemen, omdat het hout om de een of andere reden toch de verf niet lekker pakt.

Als je goede kozijnen hebt in een oud huis, is het niet handig om die te laten vervangen als ze nog goed zijn. Immers, voor de prijs die je neer moet leggen voor nieuwe kozijnen, kun je je kozijnen wel 5 keer laten verven door de schilder.

Zijn ze kuisverrot, is kunsstof het overwegen waard, mits er een mooi profiel in kan. Vooral op een bovenverdieping, zie je het verschil tussen een goed kunststof kozijn en hout niet eens. Tenzij je uitvoerig gaat zitten staren.........Maar staren naar een kozijn is niet echt mijn hobby
pi_46246432
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:34 schreef arthurgraag het volgende:
Ik lees zelfs waarschuwingen om geen uit Duitsland geïmporteerde kozijnen te kopen, omdat in Duitsland de kozijnen allemaal wel naar buiten draaien.
Nee. In Duitsland draaien de ramen nooit naar buiten, ook ouderwetse houten kozijnen niet!

Stond in het vorige topic niet dat een probleem was, dat als je het raam 'verkeerdom' monteerd wat nodig is om het naar buiten te laten draaien/kiepen, je het glas van de buitenkant heel makkelijk uit het kozijn kunt halen?
pi_46247229
@arthurgraag: 'eventueel plaatsen van dievenklauwen wordt het kozijn er niet mooier op'. Dus het kan in principe wel. Ik ruik een gat in de markt. :p

Trouwens best bizar dat 3 fabrikanten niet eens reageren...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')