Ik denk dat wat jij beschrijft al werkelijkheid is, al kan ik het niet bewijzen of zelfs maar een experiment bedenken om het aan te tonen. Net als het deeltje dat van A naar B gaat, gaat alles "van A naar B". Zolang een klein systeem van deeltjes zich in een superpositie van toestanden bevindt, maakt het deel uit van "alle" universa, bij de collapse worden alle door de QM aangegeven mogelijkheden werkelijkheid. Er onstaat een verzameling universa die elkaar op quantum niveau beinvloeden en delen met elkaar gemeen hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:36 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat als er zoiets is als tijdreizen, dit gebeurt in een context van parallelle universa. In de quantumfysica heb je ook ideeen als "deeltjes leggen alle mogelijke paden af tussen A en B". Misschien heb je ook zoiets op grotere schaal, dat alle mogelijkheden ook daadwerkelijk gebeuren. En dat zodra je tijdreist je in 1 van die mogelijkheden terecht komt, op een bepaald tijdstip.
Kijk, dat heb ik nou ook al die tijd hier staan beweren, en nog geen reactie op kunnen krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:36 schreef Haushofer het volgende:
Grappig is, dat als je de dynamica van bv een elektron bekijkt, deze hetzelfde is als de dynamica van een positron dat terug in de tijd gaat. Dat heeft sommige fysici, zoals Feynman, nog wel es doen zeggen dat "een elektron zoiets is als een positron dat terug in de tijd gaat". Ik ben zelf niet zo van deze wazige uitspraken.
Nee. Ik stel alleen dat de bewegingsvergelijkingen hetzelfde zijn. Een positron heeft eenzelfde vergelijking als een elektron waarbij er een - teken voor de tijd wordt gezet. Maar dat doet er verder weinig toe; je hebt nog steeds met een positron te maken, zoals bijvoorbeeld uit behoudswetten blijkt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:56 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Anti deeltjes hebben een andere tijdsrichting.
Het overschot aan materie tov antimaterie komt door een bepaalde symmetriebreking. Ik geloof niet dat het antwoord hierop al gevonden is, maar ik zie niet helemaal in waarom je hiervoor "voor de oerknal" moet gaan kijken.quote:Als we nu nog zoeken waar al die anti materie die sinds de Big Bang gevormd is, moeten we naar de tijd voor de Grote Klap kijken.
Het geheim achter een overheerlijk kopje koffie? Wie zal het zeggen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Haushofer het volgende:
die 2 universa probeer je te linken met materie VS antimaterie. Wat je hiermee opschiet weet ik niet, maar ik vind het idee wel leuk gevonden
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:21 schreef Schaduwtje het volgende:
Ik heb toevallig net een leuk boek gelezen over tijdreizen, namelijk Robert Heinlein - The Door into the Summer. Dit boek is misschien wat gedateerd, maar wel het beste boek over tijdreizen dat ik tot op dato gelezen heb.
Misschien moet je wel een tijd en plaats (a la Back to the futurequote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:36 schreef inXs het volgende:
maarehh ff iets anders, waar komt het idee vandaan dat je niet verder terug in de tijd zou kunnen reizen als het moment waarop de eerste tijdmachine gebruikt wordt?
Want stel, nog hypothetischer! Mocht het echt praktisch mogelijk zijn om tijd te reizen en er is buitenaards leven (ik bedoel, als we dan toch tijd kunnen reizen), die tijd reizen al ver voor ons uitgevonden hebben, dan zou je dus wel verder terug kunnen dat het punt van onze uitvinding?
(Tja sorry het is al laat)
je eigen spaarpotje vullen?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:08 schreef Maisnon het volgende:
Maar ehm, als je niet verder terugkan dan wanneer de machine gemaakt is, kan je dus eigenlijk ook niet terug in de tijd reizen tot voor jij geboren bent?
Wel als jij niet de uitvinder bent van die machine. Wat ik bedoel is dat je niet verder terug kan dan de tijd waarop de éérste machine (waarvan de coordinaten bekend zijn bij jou) gemaakt is.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:08 schreef Maisnon het volgende:
Maar ehm, als je niet verder terugkan dan wanneer de machine gemaakt is, kan je dus eigenlijk ook niet terug in de tijd reizen tot voor jij geboren bent?
Nou, op die manier los je een heleboel paradoxen op.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:36 schreef inXs het volgende:
maarehh ff iets anders, waar komt het idee vandaan dat je niet verder terug in de tijd zou kunnen reizen als het moment waarop de eerste tijdmachine gebruikt wordt?
Nee en ja.quote:Want stel, nog hypothetischer! Mocht het echt praktisch mogelijk zijn om tijd te reizen en er is buitenaards leven (ik bedoel, als we dan toch tijd kunnen reizen), die tijd reizen al ver voor ons uitgevonden hebben, dan zou je dus wel verder terug kunnen dat het punt van onze uitvinding?
(Tja sorry het is al laat)
Dan zullen we dat in ieder geval wel meemaken, dat ie komt, en dat ie dan vernietigd wordt, het kan namelijk nooit worden voorkomen als het zo is dat ze niet terug kunnen reizen tot voor de machine gebouwd is. Dan moet ie gewoon kort daarna door tijdreizigers vernietigd worden, waarmee ze hun hele toekomst in de war gooien.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:04 schreef Devolution het volgende:
En nu het is nog maar de vraag, zoals ik em al eerder aankaartte, of er uberhaupt ooit een tijdmachine komt. Aangezien veel mensen dat liever niet zullen willen hebben, zullen ze terug in de tijd reizen om dit te voorkomen.
Grapjas.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:04 schreef Devolution het volgende:
En nu het is nog maar de vraag, zoals ik em al eerder aankaartte, of er uberhaupt ooit een tijdmachine komt. Aangezien veel mensen dat liever niet zullen willen hebben, zullen ze terug in de tijd reizen om dit te voorkomen.
Ik ben het er wel mee eens, het zou een puinhoop worden als iedereen kris kras door te tijd zou kunnen reizen. Iedereen zou 10en halen op tentamens, nooit meer worden geflitst, handelen met voorkennis in aandelen etcquote:
Jij denkt dat er bijna niemand zal zijn die niet wil dat zoiets uitgevonden wordt achteraf?quote:
Jawel, maar jij presenteert het nogal paradoxaal.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:03 schreef Devolution het volgende:
[..]
Jij denkt dat er bijna niemand zal zijn die niet wil dat zoiets uitgevonden wordt achteraf?
Ik denk niet dat veel mensen het idee van chaos aanstaat (en dat zal je krijgen als mensen zomaar terug in de tijd kunnen reizen)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |