eindelijkquote:
Mooi verwoord. Deze film komt ook in mijn top-3 voor en ben sindsdien helemaal verliefd geworden op Scarlett. Wat een fantastische mooie vrouw is dat!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef addictivebeat het volgende:
Samen met de Green Mile de mooiste film die ik ooit gezien heb. Op de frontpage is er trouwens een hele goeie review geschreven.
Deze film moet je niet zien, maar voelen.
ze acteert echt heel goed in die filmquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:44 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Mooi verwoord. Deze film komt ook in mijn top-3 voor en ben sindsdien helemaal verliefd geworden op Scarlett. Wat een fantastische mooie vrouw is dat!![]()
Ja inderdaad. Zoals die scène in de hotelkamer, waarin ze op het bed zit en haar man maar een beetje voor zich uit zit te ouwehoeren over z'n werk en op een gegeven moment tegen haar zegt dat ze moet stoppen met roken. De manier waarop ze dan antwoordt "hmm, I'll stop later" vind ik zo waanzinnig knap en naturel geacteerd. Ze is echt goed. En Bill Murray ook trouwens. Maar het is ook te danken aan het geweldige script en de geloofwaardige dialogen. Ook de scène bijvoorbeeld dat Bill Murray haar voor het eerst komt ophalen en hij z'n wild gekleurde shirt even andersom aantrekt in haar badkamer. "My bathroom is messier than yours." Veel mensen noemen het saai, maar het is juist de kracht van de film dat alles wat er in de film gebeurt zo ontzettend gewoon is en je echt doet vergeten dat je naar een film kijkt. Dialogen zijn in films vaak heel onnatuurlijk, ik denk ontzettend vaak 'in het echt zou niemand zo'n gesprek als dit voeren'. Maar in Lost in Translation klopt alles, tot in de kleinste details. Alle eer ook aan Sofia Coppola, die niet alleen regisseerde maar ook het script schreef.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:14 schreef addictivebeat het volgende:
ze acteert echt heel goed in die film
het lijkt wel alsof ze geeneens acteert, zo reëel lijkt het...
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:40 schreef BrauN het volgende:
Eigenlijk bizar dat deze film eigenlijk heel mooi is terwijl er gewoon geen ene flikker in gebeurt.
Het is vooral de hele sfeer die 'm mooi maakt denk ik. Het rare Japanse leven, de grootsheid van Tokio, het vreemdeling-gevoel van beiden. Ik weet 't niet...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was gisteravond na de film best onder de indruk, maar dacht ook: wat is er nou eigenlijk gebeurd?
Prachtige film
Precies. Lost in Translation weet exact hetzelfde gevoel te creëren als de hoofdpersonen hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Het briljante zit in 'em in het overbrengen van gevoelens. Het effect wordt versterkt als je een gevoelsmens bent denk ik. Ik vond een aangrijpbare film, terwijl er geen grote drama's voorbij komen, geen sterk verhaal, maar hij pakt je bij je ballen, hij blijft je hoofd rondspoken, da's knap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |