eindelijkquote:
Mooi verwoord. Deze film komt ook in mijn top-3 voor en ben sindsdien helemaal verliefd geworden op Scarlett. Wat een fantastische mooie vrouw is dat!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef addictivebeat het volgende:
Samen met de Green Mile de mooiste film die ik ooit gezien heb. Op de frontpage is er trouwens een hele goeie review geschreven.
Deze film moet je niet zien, maar voelen.
ze acteert echt heel goed in die filmquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:44 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Mooi verwoord. Deze film komt ook in mijn top-3 voor en ben sindsdien helemaal verliefd geworden op Scarlett. Wat een fantastische mooie vrouw is dat!![]()
Ja inderdaad. Zoals die scène in de hotelkamer, waarin ze op het bed zit en haar man maar een beetje voor zich uit zit te ouwehoeren over z'n werk en op een gegeven moment tegen haar zegt dat ze moet stoppen met roken. De manier waarop ze dan antwoordt "hmm, I'll stop later" vind ik zo waanzinnig knap en naturel geacteerd. Ze is echt goed. En Bill Murray ook trouwens. Maar het is ook te danken aan het geweldige script en de geloofwaardige dialogen. Ook de scène bijvoorbeeld dat Bill Murray haar voor het eerst komt ophalen en hij z'n wild gekleurde shirt even andersom aantrekt in haar badkamer. "My bathroom is messier than yours." Veel mensen noemen het saai, maar het is juist de kracht van de film dat alles wat er in de film gebeurt zo ontzettend gewoon is en je echt doet vergeten dat je naar een film kijkt. Dialogen zijn in films vaak heel onnatuurlijk, ik denk ontzettend vaak 'in het echt zou niemand zo'n gesprek als dit voeren'. Maar in Lost in Translation klopt alles, tot in de kleinste details. Alle eer ook aan Sofia Coppola, die niet alleen regisseerde maar ook het script schreef.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:14 schreef addictivebeat het volgende:
ze acteert echt heel goed in die film
het lijkt wel alsof ze geeneens acteert, zo reëel lijkt het...
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:40 schreef BrauN het volgende:
Eigenlijk bizar dat deze film eigenlijk heel mooi is terwijl er gewoon geen ene flikker in gebeurt.
Het is vooral de hele sfeer die 'm mooi maakt denk ik. Het rare Japanse leven, de grootsheid van Tokio, het vreemdeling-gevoel van beiden. Ik weet 't niet...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was gisteravond na de film best onder de indruk, maar dacht ook: wat is er nou eigenlijk gebeurd?
Prachtige film
Precies. Lost in Translation weet exact hetzelfde gevoel te creëren als de hoofdpersonen hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Het briljante zit in 'em in het overbrengen van gevoelens. Het effect wordt versterkt als je een gevoelsmens bent denk ik. Ik vond een aangrijpbare film, terwijl er geen grote drama's voorbij komen, geen sterk verhaal, maar hij pakt je bij je ballen, hij blijft je hoofd rondspoken, da's knap.
Bij deze.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:17 schreef Patch het volgende:
ik dacht al voordat ik hier een kijkje ging nemen, hopelijk staat er wel die foto in van d'r bibs...
![]()
En we gaan hem eindelijk eens bekijken.quote:
Ga hier dan niet zitten posten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:09 schreef golfer het volgende:
En we gaan hem eindelijk eens bekijken.
Hehe, die stond al zo lang op ons lijstje.quote:
Niets aan. Mij te elektronisch.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:52 schreef Arcee het volgende:
Wat vond je van dit nummer? Dat eerste nummer dus, hier helemaal te horen.
Ik vind 'm prachtig.
Hehe... dat kan.quote:
Is dat echt zo? Het mysterie zit 'm in die laatste seconden, als Bob uit de taxi springt, Charlotte toch nog achterna komt, en haar, terwijl ze nog heel bedrukt is, indringend iets toefluistert. Ze kussen elkaar (eindelijkquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:27 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..] en uiteindelijk een nieuw geloof krijgen in de mogelijkheden van hun beider levens.
Het zinnetje dat je citeert waren niet mijn eigen woorden, maar woorden uit een recensie van een website. Over wat Bill Murray zegt in die scène aan het eind zijn de meningen verdeeld. Ik haal dat wat die You Tube-figuur erin hoort er echt niet uit. Ik heb ooit ook zitten zoeken en op IMDB schrijven mensen ook over wat ze denken te horen en daar schreef iemand dat hij meende iets meende te verstaan in de trant van dat ze nu als de wiedeweerga weer terug naar haar echtgenoot in het hotel moest gaan ('get back up there' ofzoiets). Ik kan het niet meer terugvinden omdat je je nu ineens moet registreren op IMDB om die reacties te kunnen lezen en Hotmail werkt niet erg mee met het bevestigen van mijn registratie. Anyway, ik geloof er niks van dat ze iets met elkaar krijgen.quote:Op maandag 14 januari 2008 04:53 schreef dvr het volgende:
Is dat echt zo? Het mysterie zit 'm in die laatste seconden, als Bob uit de taxi springt, Charlotte toch nog achterna komt, en haar, terwijl ze nog heel bedrukt is, indringend iets toefluistert. Ze kussen elkaar (eindelijk), hij kust bij haar een traan weg, en ze lacht, tegelijkertijd opgelucht en verward. De grote vraag is natuurlijk wat hij haar daar toefluisterde - was het iets dat erop duidde dat ze elkaar nog zullen weerzien?
Iemand op Youtube meent van wel - die heeft het geluid versterkt, en wat hij meende te horen ondertiteld (klik niet als je liever in het ongewisse blijft). Een andere aanwijzing is misschien dat hij daarna gesterkt en met een grote lach het beeld uitloopt, en dat zij opgelucht lacht, en daarna nog met een soort ongeloof naar hem omkijkt, alsof ze niet kan bevatten wat hij haar zonet gezegd heeft. Toch blijven de meningen verdeeld, ikzelf denk dat het bij deze ene bijzondere ontmoeting blijft. Zij gaf hem even zijn jeugd en passie voor het leven terug, hij gaf haar waardering voor de persoon die ze is, en oprechte aandacht. Dat verklaart hun tijdelijke soulmate-schap, maar wat delen ze verder, en wat zouden ze aanmoeten met de bijna 40 jaren die hun scheiden?
Een andere boeiende vraag, i.i.g. voor de heren-op-leeftijd onder ons, is natuurlijk: could he have done her? Ik denk van niet. Er was weliswaar een soort magische klik tussen die twee, maar ik vond zijn relatie tot haar uiteindelijk toch meer die van een wijze vader dan een vurige minnaar.
Fje: nog de beste wensen
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:51 schreef Urquhart het volgende:
Vanavond wordt deze film op België uitgezonden om 20:45 uur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |