Ik zou hier een apart topic voor kunnen openen, maar ik heb niet de indruk dat ik daar veel nieuw publiek mee trek. Daarom:
Zondag 03 december 2006 om 19.00 uur bij de NPS op Nederland 2.
Het Uur van de Wolf: Nacht.Nacht De soundtrack
Een muzikaal en filmisch project van filmcomponist en muzikant Henny Vrienten in samenwerking met videokunstenaar en muzikant Henk Hofstede.
Filmcomponist en muzikant Henny Vrienten ontvangt in zijn studio aan de Amsterdamse Kromboomssloot een aantal Nederlandse en Vlaamse singer/songwriters. Met ieder afzonderlijk werkt hij toe naar de opname van een nummer dat op de een of andere manier gerelateerd is aan, of geïnspireerd is door de nacht. Medewerkers zijn o.a.: Boudewijn de Groot, Tom Barman, Pieter Both, Solex, Herman Finkers, Thé Lau, Tom America, Frank Boeijen, Def P, Jan Rot en Henk Hofstede.
Het gemeenschappelijke kenmerk van alle nummers is het gelijkblijvende tempo van 70 beats per minuut (het hartslagtempo tijdens de slaap). Videokunstenaar en muzikant Henk Hofstede verwerkt de opgenomen beelden van de diverse artiesten in een associatieve filmcompositie.
De CD van deze bijzondere samenwerking is op 21 november 2006 gepresenteerd in het Palais des Beaux Arts te Brussel.