bronquote:Verdonk valt uit naar Kamerlid om dubbel paspoort
Uitgegeven: 4 oktober 2006 19:19
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2006 19:54
AMSTERDAM - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft Tweede Kamerlid Naïma Azough (GroenLinks) woensdag tijdens een debat over het Nederlanderschap persoonlijk de mantel uitgeveegd over haar dubbele nationaliteit. In het debat liet Azough zien dat zij niet alleen een Nederlands paspoort heeft, maar ook een Marokkaans identiteitsbewijs.
"Het geeft geen pas dat u hier als Nederlandse parlementariër zomaar met twee paspoorten staat te zwaaien", beet Verdonk het Kamerlid tijdens een debat over een aanpassing van de Rijkswet op het Nederlanderschap toe. "Waarom geeft u niet het goede voorbeeld. Ik begrijp niet dat u niet zegt: ik vind Nederland nu het belangrijkst."
...
Wat een beroerd argument. Laten we wel ontopic blijven.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:25 schreef Sargon het volgende:
Iedereen mag verdonk uilokken en voor weet ik wat niet uitmaken, maar ze hoeft maar iets terug te zeggen en bepaalde mensen zijn weer zo enorm op hun pik getrapt.
Heb je de OP wel gelezen? Het is het vetgedrukte deel in de quote. Voor meer info zie de bron (link in de OP)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:24 schreef haaahaha het volgende:
Waar haal je het vandaan dat de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat??
Ik duim met je meequote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:35 schreef gelly het volgende:
Sja, het is ook een kutwijf. Nog een maandje geduld.
het is geen argument, reageer je ook tegen andere die roepen dat het een kutwijf is, droplulquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat een beroerd argument. Laten we wel ontopic blijven.
Tja, het is ook wel een beetje vreemd dat een kamerlid haar Marokkaanse paspoort meeneemt van huis om daar in een debat mee te gaan zwaaien. Kan me niet voorstellen dat dat een enorme inhoudelijke bijdrage aan het debat heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
bron
Ik vind het eerlijk gezegd nogal genant en intolerant dat een minister een parlementarier op deze manier in de hoek meent te moeten zetten, louter en alleen omdat de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat. Azough overtreedt geen wet of reglement van orde. Ze heeft alleen maar een andere mening dan de minister en dat staat Verdonk kennelijk niet aan.
Wat een onzin. Je bent vertegenwoordiger van de mensen die op je hebben gestemd, niet van elke Nederlander. Bevalt het je niet dat iemand 2 paspoorten heeft dan stem je wat anders. Simpel he ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind dat je zeker als een vertegenwoordiger van de Nederlandse bevolking je maar een nationaliteit mag hebben de Nederlandse.
Anders mag je wat mij betreft geen volksvertegenwoordiger worden want je vertegenwoordigd het Nederlandse volk. Gewoon een oorzaak gevolg
Dat is niet waar, als lid van de Tweede Kamer vertegenwoordig je het gehele Nederlandse volk, niet alleen de mensen die op je gestemd hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je bent vertegenwoordiger van de mensen die op je hebben gestemd, niet van elke Nederlander. Bevalt het je niet dat iemand 2 paspoorten heeft dan stem je wat anders. Simpel he ?
Technisch gezien ja.Men zit echter in de kamer om de belangen van degenen die op hen gestemd hebben te verdedigen. Lijkt me toch de essentie van een politieke partij.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als lid van de Tweede Kamer vertegenwoordig je het gehele Nederlandse volk, niet alleen de mensen die op je gestemd hebben.
En met een dubbel paspoort ben je niet geintegreerd want?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef Sjakie01 het volgende:
Bericht dat ik al op de frontpage had gezet:
Verdonk groot gelijk. Als je in de regering zit, wat dus kortweg inhoudt dat je een land mede aan het regeren bent, behoor je dus ook dusdanig in het desbetreffende land te zijn geintegreerd, en moet je niet trost met een ander paspoort gaan lopen zwaaien.
Maarja het kan en mag allemaal in Nederland dankzij boomknuffelaars, werkloze paupers en al het andere economisch profiterende grut.
Ja, en je bestuurd ook een land en dat doe je terwijl je ook nog burger bent van een ander land. Dat vind ik heel vreemd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:45 schreef Pool het volgende:
Dat is niet waar, als lid van de Tweede Kamer vertegenwoordig je het gehele Nederlandse volk, niet alleen de mensen die op je gestemd hebben.
Maar het is even goed onzin dat je het Nederlandse volk niet kunt vertegenwoordigen als je naast je Nederlandse paspoort nog een ander paspoort hebt. Ze is rechtmatig gekozen en er is geen enkele reden om te denken dat ze het Nederlandse volk niet zou kunnen vertegenwoordigen. Al is het maar dat ze óók alle Nederlanders vertegenwoordigt die twee paspoorten hebben.
In principe kan dat ja. In principe kan Filemon ook in de TK komen. Ik zie echt het probleem niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en je bestuurd ook een land en dat doe je terwijl je ook nog burger bent van een ander land. Dat vind ik heel vreemd.
Dan zou Nederland dus in princiepe bestuurd kunnen worden daar een MP met een Turkse en een Nederlandse Nationaliteit. Dan zou ik mij altijd afvragen welk land dient hij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |