Wat een rare rekensom.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cola light wordt geadverteerd als met 1 Calorie, dat zijn dus 1000 calorieen (per liter, geloof ik). Dus er zitten calorieen in, en als je veel van iets gebruikt met calorieen erin wordt je dik.
Light != ongestraft enorm veel van kunnen eten/drinken
Hahaha ja hoor, 1 kcal per ml.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cola light wordt geadverteerd als met 1 Calorie, dat zijn dus 1000 calorieen (per liter, geloof ik). Dus er zitten calorieen in, en als je veel van iets gebruikt met calorieen erin wordt je dik.
Light != ongestraft enorm veel van kunnen eten/drinken
maar 1 calorie per ml, als er 1 kcal per liter in zit. Rekenlesje volgen mischien?quote:Hahaha ja hoor, 1 kcal per ml.
Een strak dieet is 2000 Kilocalorieen...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
![]()
Ik bedoelde dit:
1 Calorie betekent volgens mij duizend calorieen, dus 1 kcal, kilocalorie.
dat betekent dus niet
[..]
maar 1 calorie per ml, als er 1 kcal per liter in zit. Rekenlesje volgen mischien?
Als een beetje strak dieet 2000 calorieen is, is 1 fles dus al de helft van wat je per dag mag hebben. De vraag was, wordt je er dik van. Als je met mate drinkt, nee. Als je teveel drinkt, ja. Dat geldt voor alles.
Nee, 1 calorie is 1 calorie.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
![]()
Ik bedoelde dit:
dat betekent dus niet
[..]
maar 1 calorie per ml, als er 1 kcal per liter in zit. Rekenlesje volgen mischien?
Als een beetje strak dieet 2000 calorieen is, is 1 fles dus al de helft van wat je per dag mag hebben. De vraag was, wordt je er dik van. Als je met mate drinkt, nee. Als je teveel drinkt, ja. Dat geldt voor alles.
Mij best, ik zit niet in de dieetscenequote:Een strak dieet is 2000 Kilocalorieen...
Als je heel veel cola light drinkt, ga je wel ontzettend aan de diarree. Daar val je ook enorm van af.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mij best, ik zit niet in de dieetscene![]()
Dan kun je dus kennlijk vrij veel cola light drinken voordat je er van aankomt.
Blijft, dat water de enige drank is waar je absoluut niet van aankomt, hoeveel je er ook van drinkt![]()
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
![]()
Ik bedoelde dit:
dat betekent dus niet
[..]
'Caloriëen' is spreektaal waar men 'kilocaloriëen' bedoelt. Vandaar het misverstand.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
![]()
Ik bedoelde dit:
dat betekent dus niet
[..]
1000 ml is toch 1 liter? Dus 1 kcal per 1000 ml?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:18 schreef Koewam het volgende:
[..]
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA.
Niet dus, er zit 1kcal per 100mL in. Dik word je er niet van, aangezien je dat met 15 seconden lopen dat er al af hebt (nog geen eens, je darmen gebruiken ook energie om de rest te verteren, weaarschijnlijk val je dr nog ook van af)
Ik drink cola light omdat ik het echt veel lekkerder vind dan normale colaquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:10 schreef dady het volgende:
Gadverdamme Cola Light zo smerig heGa dan sporten en normale cola drinken,
![]()
preciesquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:52 schreef Mirage het volgende:
aspartaam
In je benen én je dijen? Ernstig.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb wel gehoord dat je van cola light putjes in je benen en dijen krijgt.
oh vandaar.....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In je benen én je dijen? Ernstig.![]()
Haha wat een vooroordeelquote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Was het een serieuze vraag trouwens? Of sarcastisch omdat jij misschien bij je opleiding iets anders geleerd hebt?
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In je benen én je dijen? Ernstig.![]()
't Lijkt me hoe dan ook onzin.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bedoel natuurlijk billen en dijen.
haha sorry!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:01 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha wat een vooroordeelNee ik ben serieus. Omdat er inderdaad nog geen consensus over is. En ik denk dat jij daar meer over te horen krijgt dan ik.
Is niet ergquote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
haha sorry!
Maar dat is dus inderdaad wat ik te horen krijg. Vooralsnog gaan ze er dus bij De Gezondheidsraad vanuit dat 'redelijke' inname van aspartaam geen schadelijke effecten heeft.
Wanneer een drank gezoet is met cyclamaat, wordt wèl aangeraden om jonge kinderen niet teveel te geven per dag (Precieze hoeveelheden zou ik zo even niet kunnen geven)
10kcal per literquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
1000 ml is toch 1 liter? Dus 1 kcal per 1000 ml?![]()
![]()
Nee, het is 0,2 kcal per 100 ml, dus 2 kcal per liter.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:15 schreef Koewam het volgende:
[..]
10kcal per liter.
Anderhalve minuut flink doorlopen
Door het koolzuur wat erin zit.quote:
Kom maar eens met een bron dan, want van 'heb wel gehoord' ben ik niet onder de indruk.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Door het koolzuur wat erin zit.
En verder loop je risico op het krijgen van blaaskanker als je er overdreven veel van drinkt.
Ja hallo, weet je hoe lang je op de lopende band moet staan om een litertje cola eraf te trainen? Volgens mij al gauw zo'n 3 kwartier. Geef mij dan toch echt maar light.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:10 schreef dady het volgende:
Gadverdamme Cola Light zo smerig heGa dan sporten en normale cola drinken,
![]()
Ik dacht dat ze zoiets altijd aangaven per 100mL...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het is 0,2 kcal per 100 ml, dus 2 kcal per liter.
Aspartaam bijvoorbeeld is een eiwit. En andere surrogaat-zoetstoffen zijn volgens mij ook peptiden. Dan lijkt het mij sterk dat, dat gebeurt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:50 schreef pcbkb het volgende:
Ik heb wel gehoord dat je alvleesklier het verschil niet merkt tussen suiker en kunstmatige zoetstof en dus insuline het bloed instuurt ook al zit er geen suiker in, waardoor je bloedsuikerspiegel daalt en je honger krijgt. Je wordt dus niet dik van cola light maar krijgt wel sneller trek/honger waardoor je gaat eten.
-Dik word je van meer eten dan je verbruikt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:19 schreef Isegrim het volgende:
Dik word je van te veel eten en te weinig bewegen.
Er zijn evengoed onderzoeken die aanwijzen dat aspartaam geen kanker veroorzaakt. Daar zijn dus nog helemaal geen definitieve conclusies over. Zie 'gesprek' DDM en mij hierboven.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:47 schreef FlowerMary het volgende:
[..]
-Dik word je van meer eten dan je verbruikt.
-Om af te vallen zou ik een dieet van 1500kcal aanraden.
-2000 is wat een vrouw gemiddeld verbruikt met een normaal werk leven. Iets daar boven en je komt aan, iets daar onder en je valt af.
-Er zijn onderzoeken dat Aspartaam kanker kan veroorzaken.
-Ik neem liever het zekere voor het onzekere.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Er zijn evengoed onderzoeken die aanwijzen dat aspartaam geen kanker veroorzaakt. Daar zijn dus nog helemaal geen definitieve conclusies over. Zie 'gesprek' DDM en mij hierboven.
Daarbij kan je iemand niet een dieet van 1500 kcal aanraden wanneer je niet weet met wie je te maken hebt. Man? Vrouw? Gewicht? Gezondheid? Bewegingspatroon?
geen idee of het waar is, ik weet ook niet meer waar ik het gehoord/ gelezen heb. Ik ben erg geinteresseerd in gezonde voeding en gezond blijven etc dus ik lees en bekijk alles wat ik tegen komquote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:56 schreef DDM het volgende:
[..]
Aspartaam bijvoorbeeld is een eiwit. En andere surrogaat-zoetstoffen zijn volgens mij ook peptiden. Dan lijkt het mij sterk dat, dat gebeurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |