Nee, da's wat anders dan de zorgtoeslag. De zorgtoeslag krijg je van de belastingdienst en moet je ook daar aanvragen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:18 schreef Zwaffel het volgende:
zorg toeslag krijg ik van mn studiebeurs. Althans dat staat in de folder. 70 euro basisbeurs + 150 voor de zorgkosten.
Ik zal morgen groeneland eens bellen ja
dank je
Je krijgt een flinke boete, als je een tijd niet verzekerd bent.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:27 schreef tlepel het volgende:
je eigen verzekering moet je in laten gaan op de dag dat je 18 word..wees niet bang als dat niet lukt want als je wat gebeurt laten ze je heus niet dood gaan of zoiets..je mag dan ook stemmen
moet ik daar een formulier oid voor aanvragen dan? En geldt dat ook als je geen inkomen hebt?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, da's wat anders dan de zorgtoeslag. De zorgtoeslag krijg je van de belastingdienst en moet je ook daar aanvragen.
hmm ik zal eens navragen of dat kanquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:27 schreef tlepel het volgende:
je eigen verzekering moet je in laten gaan op de dag dat je 18 word..wees niet bang als dat niet lukt want als je wat gebeurt laten ze je heus niet dood gaan of zoiets..je mag dan ook stemmen
Juist als je geen inkomen hebt. Dan heb je namelijk recht op het maximum aan toeslag.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:04 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
moet ik daar een formulier oid voor aanvragen dan? En geldt dat ook als je geen inkomen hebt?
Voor de huur- of zorgtoeslag kunt u een aanvraagformulier vanaf 16 oktober 2006 opvragen. Belt u hiervoor de BelastingTelefoon: 0800 – 0543.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Juist als je geen inkomen hebt. Dan heb je namelijk recht op het maximum aan toeslag.
Even klikken!
Normaal gesproken wel. Als je meeverzekerd bent met je ouders en je wordt 18, mag een verzekering jou niet 'opeens' uitschrijven. Bij de meeste (misschien zelfs alle?) maatschappijen krijg je een aanbieding om verzekerd te blijven met het pakket dat je ook al had. Dat kan je binnen een bepaalde periode wijzigen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:40 schreef tlepel het volgende:
dat klopt..op je 18de verjaardag moet je eigen verzekering hebben..ik weet alleen niet wanneer 18 word en of de aanvraag verzekering al gedaan is en hoelang dat duurt ?de ouders krijgen die daar automatisch geen bericht van ?? lijkt mij nl dat verzekering op die manier een nieuwe klant willen binnenhalen om persoon een polis aan te bieden
Ja,dat idee had ik ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij zegt die dame dat om jou als klant voor Groeneland te behouden. Je hoeft echt niet met je ouders meeverzekerd te blijven.
in een nieuw topic van WGRquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:20 schreef _oxygen_ het volgende:
Wie weet waar je kan vinden welke openbare collectieve verzekeringen allemaal bij het zilverenkruis zitten? Ik ben net student-af en moet dus meer premie gaan betalen. Als ik nou mijn verzekering kan laten vallen onder een collectief misschien ben ik dan weer 20 euro per maand goedkoper uit. Het moet dus wel eentje zijn van het ZK is en geen aditionele voorwaarde stelt zoals bijvb. student zijn.
Het zou kunnen als ze net zo'n regeling hebben als IZZ ook heeft. Studerende kinderen tot 27 jr kunnen met de ouders meeverzekerd blijven en betalen dan niet voor de aanvullende pakketten. Gevolg is wel dat de premie via het salaris van (één van de) ouders ingehouden wordt. Maar het bespaart je genoeg. Anderzorg is toch ook een collectieve verzekering voor werknemers in de zorg?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij zegt die dame dat om jou als klant voor Groeneland te behouden. Je hoeft echt niet met je ouders meeverzekerd te blijven.
ja zoiets was het geloof ik. Dus das dan voor mij voordeliger? Naja,dan doen we dat maarquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het zou kunnen als ze net zo'n regeling hebben als IZZ ook heeft. Studerende kinderen tot 27 jr kunnen met de ouders meeverzekerd blijven en betalen dan niet voor de aanvullende pakketten. Gevolg is wel dat de premie via het salaris van (één van de) ouders ingehouden wordt. Maar het bespaart je genoeg.
Nja, bij de IZZ is het zo dat kinderen voor de aanvullende verzekeringen gewoon premievrij blijven. Oftewel: voor ¤ 85,80 per maand heb je géén eigen risico en dezelfde aanvullende verzekering als je ouders. Goedkoper kan imo nooit. Dacht al dat Anderzorg ook zoiets hadquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:30 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
ja zoiets was het geloof ik. Dus das dan voor mij voordeliger? Naja,dan doen we dat maar
Anderzorg is gewoon een normale verzekeraar die alleen via internet opereert. Die heeft ook geen collectiviteiten (tenminste, als ik het me goed herinner)quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het zou kunnen als ze net zo'n regeling hebben als IZZ ook heeft. Studerende kinderen tot 27 jr kunnen met de ouders meeverzekerd blijven en betalen dan niet voor de aanvullende pakketten. Gevolg is wel dat de premie via het salaris van (één van de) ouders ingehouden wordt. Maar het bespaart je genoeg. Anderzorg is toch ook een collectieve verzekering voor werknemers in de zorg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |