abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42349255
Nieuw seizoen van tv-hit Groeten uit de Rimboe

Groeten uit de Rimboe, een van de meest besproken tv-programma’s van het afgelopen seizoen, komt dit najaar terug bij SBS 6. Opnieuw beleven dit najaar twee Nederlandse en een Belgische familie een onvergetelijk avontuur bij inheemse stammen. De van oorsprong Amsterdamse familie De Jonge gaat naar de Suri in Ethiopië waar de vrouwen rondlopen met een lipschijf. De Belgische familie Laseure verblijft bij de indianenstam Huaorani in Ecuador waar naakt rondlopen gebruikelijk is. De Noord-Hollandse familie Bregman reist af naar de Hagahai in Papua Nieuw Guinea waar de vrouwen opdraaien voor al het zware werk. De gloednieuwe serie Groeten uit de Rimboe staat weer garant voor opmerkelijke televisie, grote cultuurverschillen en bijzondere vriendschappen. Groeten uit de Rimboe is vanaf zaterdag 28 oktober om 21.00 uur te zien bij SBS 6.

De vervolgserie van Groeten uit de Rimboe en Groeten Terug (waarin de stammen een wederbezoek brachten aan de Nederlandse gezinnen) belooft weer unieke televisie op te leveren. Beide programma’s deden afgelopen seizoen veel stof opwaaien en de reacties over de vraag of dit format niet een grens overschreed waren verdeeld. Het programma trok steevast meer dan een miljoen kijkers en is inmiddels verkocht aan diverse Europese landen.

Ook in deze nieuwe serie komen de Nederlandse en Belgische gezinnen terecht bij de meest primitieve stammen die de westerlingen graag ontvangen. De stammen zullen echter absoluut geen concessies doen aan hun traditionele levenswijze en gebruiken.

De Vlaamse familie Laseure is opgegeven door de 15-jarige dochter Nikky. Samen met haar 19-jarige broer Jeffrey en ouders Rik en Karin zijn ze enkele weken te gast bij de Huaorani-indianen. Deze indianenstam leeft diep in het Amazonewoud in Ecuador. De Huaorani leven in grote hutten gemaakt van bladeren en slapen in zelfgemaakte hangmatten. Ze lopen naakt rond en de mannen binden hun penis op tegen hun buik. Het dagelijkse voedsel van de Huaorani bestaat uit pap dat ze maken van de Yuca-plant. De vrouwen stampen de plant plat en spuwen vervolgens in het goedje om er pap van te maken.

Familie De Jonge uit Limburg bestaat uit vader Ron, moeder Claudia en hun zoons Danny (12) en Jordy (10). Het oorspronkelijk Amsterdamse gezin brengt enkele weken door bij de Suri-stam in Ethiopië. Het eerste wat direct in het oog springt is dat de vrouwen rondlopen met een grote schijf in hun onderlip. De Suri besteden verder veel tijd aan het beschilderen van hun lichaam om indruk op elkaar te maken. De vrouw wordt gezien als bezit van de man en kan tegen vee worden geruild. De Suri eten alleen ’s avonds. Om hun honger overdag te stillen, drinken ze de hele dag door een soort zelf gebrouwen bier. De mannen drinken daarnaast ook regelmatig bloed dat ze ‘aftappen’ van koeien.

Bij de Noord-Hollandse familie Bregman uit Hem is het vaak een drukke boel. Dat kan ook haast niet anders als je vijf meiden in huis rond hebt lopen. Vader Peter, moeder Clasien en dochters Rosa (18), Noortje (17), Sara (15), Maartje (13) en Dieuwertje (11) gingen naar de Hagahai-stam in Papua Nieuw Guinea. De Hagahai leven in hutten gemaakt van takken en bladeren. De vrouwen dragen alleen een rieten rok en de mannen een doek voor hun edele delen. Ook hier hebben de vrouwen niet zoveel te vertellen. Ze beheren de tuinen, zorgen voor het huishouden, de kinderen en de varkens. De mannen houden zich voornamelijk bezig met jagen op vogels, buideldieren en wilde zwijnen.

Groeten uit de Rimboe wordt geproduceerd door Eyeworks.

Groeten uit de Rimboe
Zaterdag 28 oktober, 21.00 uur
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 0% gewijzigd door marbe op 04-10-2006 06:38:22 ]
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 06:40:31 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_42349265
Gat wordt weer leuke tv
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 4 oktober 2006 @ 07:56:33 #3
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_42349547
Een lipschijf?

Leuk dat het weer komt. Al kan het vast nooit meer zo 'echt' zijn als de eerste serie. Wie kan Monique en Chihuahua etc overtreffen
Be sure to wear some flowers in your hair
  woensdag 4 oktober 2006 @ 08:41:17 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_42349938
Nice.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_42350806
ben heel benieuwd! ik ga het zeker volgen!
Babe In Totale Control of Herself
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:14:14 #6
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_42351475
Leuk.
pi_42363492
Zag gisteren al een voorstukje bij de wereld draait door. Zag er weer hylarisch uit. Een van die belgische mannen die een peniskoker om moest....
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:23:47 #8
88233 Steve
Still the best.
pi_42365012
Hopen dat het weer net zo leuk wordt.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2006 @ 18:50:32 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_42365760
'De vrouwen stampen de plant plat en spuwen vervolgens in het goedje om er pap van te maken.'

Eet smakelijk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:10:07 #10
15080 static
pi_42366361
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:31 schreef marbe het volgende:
Zag gisteren al een voorstukje bij de wereld draait door. Zag er weer hylarisch uit. Een van die belgische mannen die een peniskoker om moest....
Dat was de Belgische versie.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_42369886
TVP, dat gaan we zeker weer volgen. Ik ben reuze benieuwd, al zullen we waarschijnlijk nooit meer een Monique Massing krijgen.

Wat fotootjes van de stammen waar de families deze keer naartoe worden gestuurd:

Suri

Huaorani

Hagahai

Van de laatste vind ik bar weinig foto's...
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2006 @ 21:18:08 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_42370176

Die moet niet langs het muziekorgel lopen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:25:09 #13
15080 static
pi_42370450
*proest* !
pi_42374000
Dat wordt weer smullen inderdaad. Ik hoop dat er ook weer een 'Groeten terug' reeks achteraan komt!
pi_42379408
wat ik ook kan aanraden als je dit leuk vindt is Bruce Parry.
Bruce was instructeur bij de Britse Commandotroepen.

die heeft telkens een maand bij de meeste exotische stammen samengeleefd.
bijzonder interessant. vaak gaat het er erg extreem aan toe.

vrijdag 22:10 is de laatste aflevering van serie 2 op Canvas.
quote:
De Danssenachstam
Vrijdag 6 oktober 2006

De reis eindigt bij de Danssenach, waar de besnijdenis van meisjes nog heel normaal is.

De Danssenach wonen op de afgelegen en onherbergzame oevers van het Turkanameer.

Vroeger leefden de Danssenach van hun vee. Maar door de aanhoudende droogte konden zij hun vee nauwelijks in leven houden. Hongersnood en dood waren het gevolg.

Vele stamleden zijn nu overgeschakeld naar het vissen. Bruce moet bij de Danssenach de grootste uitdaging uit zijn avontuurlijke leven aangaan: een nachtelijke krokodillenjacht, slechts gewapend met een houten harpoen.
http://www.canvas.be/canv(...)uceparry/index.shtml

het is ook op Discovery Channel

http://dsc.discovery.com/fansites/goingtribal/goingtribal.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_42796297
Zaterdag 21 oktober begint bij SBS6 het nieuwe seizoen van Groeten Uit De Rimboe. Hier alvast wat info

Ook in deze nieuwe serie komen de Nederlandse en Belgische gezinnen terecht bij de meest primitieve stammen die de westerlingen graag ontvangen. De stammen zullen echter absoluut geen concessies doen aan hun traditionele levenswijze en gebruiken.

De Vlaamse familie Laseure is opgegeven door de 15-jarige dochter Nikky. Samen met haar 19-jarige broer Jeffrey en ouders Rik en Karin zijn ze enkele weken te gast bij de Huaorani-indianen. Deze indianenstam leeft diep in het Amazonewoud in Ecuador. De Huaorani leven in grote hutten gemaakt van bladeren en slapen in zelfgemaakte hangmatten. Ze lopen naakt rond en de mannen binden hun penis op tegen hun buik. Het dagelijkse voedsel van de Huaorani bestaat uit pap dat ze maken van de Yuca-plant. De vrouwen stampen de plant plat en spuwen vervolgens in het goedje om er pap van te maken.

Familie De Jonge uit Limburg bestaat uit vader Ron, moeder Claudia en hun zoons Danny (12) en Jordy (10). Het oorspronkelijk Amsterdamse gezin brengt enkele weken door bij de Suri-stam in Ethiopië. Het eerste wat direct in het oog springt is dat de vrouwen rondlopen met een grote schijf in hun onderlip. De Suri besteden verder veel tijd aan het beschilderen van hun lichaam om indruk op elkaar te maken. De vrouw wordt gezien als bezit van de man en kan tegen vee worden geruild. De Suri eten alleen ’s avonds. Om hun honger overdag te stillen, drinken ze de hele dag door een soort zelf gebrouwen bier. De mannen drinken daarnaast ook regelmatig bloed dat ze ‘aftappen’ van koeien.

Bij de Noord-Hollandse familie Bregman uit Hem is het vaak een drukke boel. Dat kan ook haast niet anders als je vijf meiden in huis rond hebt lopen. Vader Peter, moeder Clasien en dochters Rosa (18), Noortje (17), Sara (15), Maartje (13) en Dieuwertje (11) gingen naar de Hagahai-stam in Papua Nieuw Guinea. De Hagahai leven in hutten gemaakt van takken en bladeren. De vrouwen dragen alleen een rieten rok en de mannen een doek voor hun edele delen. Ook hier hebben de vrouwen niet zoveel te vertellen. Ze beheren de tuinen, zorgen voor het huishouden, de kinderen en de varkens. De mannen houden zich voornamelijk bezig met jagen op vogels, buideldieren en wilde zwijnen.

Ik ga zeker weer kijken
pi_42797028
Bloed aftappen van koeien en dat opdrinken, gatver moet er niet aan denken.
pi_42797090
Ik heb wat voorproefjes gezien en kan het zeker aanraden om te kijken idd

Met name die indianen in ecuador hebben zoals genoemd nogal aparte eetgewoontes, ik denk dat ik er over mijn nek was gegaan.

En de aboriginals zijn ook tof - echt bijna zo'n stam als uit Pirates of the Carribean
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_42797100
Ben benieuwd naar de familie Bregman, of ze zich aanpassen aan de lokale kledingseisen

De familie Laseure kwam in een aardig "vrij" dorp terecht wat ik in de voorstukjes zag..
pi_42797113
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:52 schreef Erik_84 het volgende:
Ben benieuwd naar de familie Bregman, of ze zich aanpassen aan de lokale kledingseisen

De familie Laseure kwam in een aardig "vrij" dorp terecht wat ik in de voorstukjes zag..
ah ja, de gezellige groepsmasturbatie

En dat belgische commentaar ook
pi_42797135
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:52 schreef Ripley het volgende:

[..]

ah ja, de gezellige groepsmasturbatie

En dat belgische commentaar ook
dat ja
lijkt me wel lachen
pi_42797145
"amaai zeg, we zijn toch zeker in een zottenkamp"
pi_42797147
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:53 schreef Erik_84 het volgende:
"amaai zeg, we zijn toch zeker in een zottenkamp"
"Er zit er ene zijne melk te kloppen!"
pi_42797166
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

"Er zit er ene zijne melk te kloppen!"
Ik moet zeggen dat ze wel creatiever zijn in het bedenken van synoniemen
pi_42806166
Ik ga het wel weer volgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: