11:40
Marcia loopt in het rad en Jeroen houdt haar gezelschap met een praatje.
Ze hebben het over verre vakanties. Jeroen wil na het huis gaan rondreizen. Hij heeft geen verplichtingen als hij buiten komt, geen baan en geen relatie. Alleen het missen van z’n ouders en vrienden, die hij nu ook al een tijdje niet gezien heeft, zal lastig zijn. Hij zit ook op voetbal, speelt vrij hoog bij de Kozakkenboys en dat wil hij eigenlijk ook niet missen.
Maar hij heeft de verhalen van Tijn en Marlies gehoord, hij voelt dat ie het nu moet doen.
Marcia wil ook graag gaan reizen naar verre landen. Landen als Cambodja, Laos, India en Indonesië trekken haar het meeste. New York bijvoorbeeld niet, daar kan ze altijd nog naartoe.
Micheline komt erbij zitten en vertelt haar ervaringen over Thailand en dat alles daar zo goedkoop is.
Rik komt ondertussen aangelopen in z'n muizenpak, doet nog wat rek- en strekoefeningen. Hij is klaar voor de wissel.
12:20
Rik is al op de helft van zijn shift. Micheline houdt hem gezelschap en wil straks om 13.00 uur gaan stofzuigen. Micheline: "Dat kan dan toch wel?"
Ze hebben het over wie het minst en meeste conditie hebben. Het minste denkt Rik, Egbert en zichzelf. Ze denken dat Sabrina, Monique en Tijn de meeste conditie hebben. Rik: "Jeroen ook wel hoor."
Sabrina is na Rik aan de beurt. Zij is al wakker en was in de keuken bezig. Er ging een glas kapot, dat te horen was in de lounge. Rik en Micheline reageren daar grappig op.
Sabrina vertelt over gisteravond dat ze samen met Monique in een lachstuip in bed lagen.
Jeroen stond voor het washok die maar dicht bleef. De muizenstaartjes lagen in de droger. En Jeroen maar vragen: "Big Brother, mag ik mijn staartje pakken. Mijn Sttaaarrtje Big Brother." Sabrina en Monique moesten hier vreselijk om lachen.
Jeroen zit op dat moment in z'n eentje te ontbijten in de serre.
13:14
Egbert is de volgende loper. Hij is net wakker en drinkt een kop koffie om helemaal wakker te worden. Marcia vertelt hem dat E10 en Tijn hebben doorgehaald vannacht.
Micheline en Sabrina hebben het over hardlopen. Micheline loopt ongeveer 30 minuten aan 1 stuk. Sabrina loopt veel samen met Barry, 45 minuten lopen ze dan. Meestal vind Sabrina het dan genoeg.
Sabrina heeft een stappenteller, ze zegt: "want je moet toch 10.000 stapjes per dag lopen, weet je wel?"
Maar daar kwam ze wel aan, geren en gevlieg heen en weer met kind en hond.
"Nog een half uur", zegt Micheline. "Ik ga even stofzuigen, vind je dat erg als ik hier stofzuig."
Sabrina: "Nee hoor, helemaal niet. Ik hou wel van drukte om me heen."
Micheline inspecteert of er nog wasjes gedraaid moeten worden, de muizenpakjes.
Sabrina moet lachen om het drukke huishoudelijke gedoe van Micheline en zegt: "Nou jij kan aan de kinderen hoor. Het is bij jou helemaal georganiseerd."
13:44
Op het scherm verschijnt een waarschuwing voor Sabrina. "Niet rennen in het rad"
Even daarna is de wissel. Egbert neemt het lopen over.
15:49
Marlies heeft een brief opgehaald uit de dbk. komt het er op neer...
Jeroen genomineerd.., Semih genomineerd.., Egbert genomineerd....
Marlies: ik wist niet dat Monique op je ging stemmen, ik wist het van niemand.
(ze wist het van Sabrina, Semih en Micheline).16:24
Micheline begint te janken over haar nominatie op Egbert.
17:14
Gesprek tussen Semih en Egbert.
Eg zegt dat het bij het werken de eerste shift al mis ging met Eg en Semih.
Hij vond dat Semih hem op de kast probeerde te krijgen en dat heeft hij laten merken ook. Semih snapt het niet helemaal en vraagt om uitleg. Hij was er zich niet van bewust, jij kan ook bot uit de hoek komen, dat is ons lolletje nou net.
Eg zegt dat Sem zich in hem vastbeet om hem op de kast te krijgen en da tis gelukt. Semih blijft herhalen dat hij het niet doorhad, en schuift alle schuld toch naar Eg. En zegt dat hij de schuld best op zich wil nemen.
Het had nix met Tijn te maken zegt Eg. Eg heeft duidelijk laten merken dat hij daar niet prettig zat maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. en Sem schuift het weer naar Eg toe, je had slecht geslapen enz
17:25
Sem zat maar te wachten tot Eg bij hem kwam en Eg zegt dat hij wel wilde maar dat feestje, de kater en toen kwam hij met zichzelf in de knoop dus daarom is het er niet van gekomen.
Daarom durfde Sem ook niet naar Eg toe te gaan, hij had verwacht dat Eg vvanwege zijn werk wel naar Sem toe was gekomen. Sem: ik weet dat ik flauwe grappen an maken, maar het kan soms fout overkomen, timing is verkeerd zegt Eg. Ja soms kan dat ja, daarvoor mijn excuses, dat is aanvaard zegt Eg. Eg: jij kunt ook niet tegen kritiek, dan ga je meeteen om je heenslaan. Ow ik wist niet dat ik kritiek had. Gaat over Marlies en het stemmen op haar. Daarna ging Semih echt sarcastisch doen ow nou dat had Sem niet als kritiek ervaren.
Sem: misschien wilde ik het moment wel breken toen en hij was zich nerrgens van bewust, had geen kritiek gevoeld en niets meegekregen van de spanning. Hij hoopt wel dat het de komende tijd nog gezellig gaat worden. Eg wil geen exit diner zondag, hij wil gewoon gezellig met de groep eten en geen geleuter.
17:41
Eg geeft aan erg met zichzelf overhoop te liggen. Hji was in het begin zo vrolijk omdat hij zich niet alleen voelde maar ineens voelde hij zich weer alleen in het huis en als hij zich alleen voelt trekt hij zich juist terug ipv er wat aan te doen en de lol op te gaan zoeken. Hij heeft tot 2 keer toe overwogen er de brui aan te geven in het huis. Dat had Saar dus goed gezien zegt hij. Hij weet ook dat hij zich helemaal afsluit voor anderen en hij had bewust gekozen om zijn gevoel niet te delen met de groep om ze niet te beinvloeden al wist hij dat hij zijn eigen glazen aan het ingooien was. Maar hij vindt het goed en neemt niemand iets kwalijk
bron
Waarom moet je altijd volgens het boekje leven om te worden geaccepteerd? Fuck It!