13:55Even een keer extra in de Tuin
De Bewoners zijn weer binnen na hun korte avontuurtje buiten. De Tuin was eigenlijk helemaal niet geopend, maar de Bewoners mochten van Big Brother toch naar buiten. Het is ook wel erg lekker weer vandaag. Misschien knijpt Big Brother wel een oogje toe omdat de Bewoners gisteren erg veel te verduren hebben gehad. Zoals: het vertrek van Janine, de nieuwe, zware Weekopdracht die voor veel vermoeidheid zorgt en er staat een nieuwe Nominatieronde aan te komen.
14:13"We hebben hier een naaisetje, hoor!"
Tijn is een beetje lui. Hij ligt op de bank met zijn hoofd op Monique’s schoot. “Ik heb net in de Tuin gelopen en ik denk dat ik zo maar even in bed ga liggen”, zegt Tijn. “Ik denk dat daar een sanctie op staat”, antwoordt Monique. Ook Micheline hangt vermoeid op de bank. “Jij kan ook nog wel even gaan slapen”, zegt Monique tegen haar. Dan komt Marlies erbij staan. Ze heeft haar muis-legging alvast aangedaan. Tijn wil weten of zij ook een leuke staart erbij heeft. “Nee”, grapt Marlies. “Ik heb zo’n bolletje eraan.” Ze zegt dat er een gaatje in haar legging zit. Monique vindt dat geen probleem en zegt: “We hebben hier een naaisetje hoor!” Tijn moet lachen en zegt: “Je moet niet zo praten over Etiënne en Sabrina!”
14:42Micheline vertrouwde Janine helemaal niet
In de Lounge kijken Marlies en Micheline hoe Rik als een muis rondjes loopt in het rad. Dan vertrouwt Micheline Marlies toe dat ze Janine eigenlijk niet echt vertrouwde. “Vanaf het begin af aan eigenlijk. Ze is altijd betrokken bij ruzies.” Als voorbeeld geeft Micheline het geruzie om Marlies’ joker. Ze geeft toe dat ze er wel gemakkelijk over kan oordelen, omdat ze niet echt iets had met Janine. Marlies heeft er twijfels over: “Ze is niet voor niets door het Nederlands publiek weggestemd, dus misschien hebben zij ook wel iets gezien”, zegt ze.
15:13Shuttle Run en de Coopertest
Sabrina heeft het van Rik overgenomen. Blijkbaar heeft ze er zin in, want Sabrina is gaan hardlopen. Op de bank bij het rad zitten Monique, Rik, Micheline en Jeroen om Sabrina heen. Zij praten over brood, crackers en sandwichspread. In de Serre zitten vader Egbert, dochter Marcia en Etiënne. Etiënne heeft gemerkt dat Sabrina hard loopt: “Ze heeft zo’n rode kop!” Egbert vertelt dat hij thuis de Shuttle Run doet om zijn conditie op peil te houden. “Dat is toch met die piepjes?”, vraagt Marcia. “Dat je binnen een bepaalde tijd naar de overkant moet lopen?” Etiënne vertelt dat hij de Coopertest vroeger heel leuk vond. “Toen had ik ook nog een goede conditie. Je moest dan binnen een bepaalde tijd een aantal rondjes lopen”.
15:33Sabrina loopt al bijna vijftig minuten hard
Marlies wil weten of Rik al spierpijn heeft van het lopen. “Nee hoor, ik niet”, antwoordt Rik. Jeroen heeft er ook geen last van: “Nee, je moet gewoon lekker een beetje rekken vooraf.” Rik is benieuwd wat Big Brother precies had gezegd over: ‘wie zijn snor drukt krijgt een muizendieet’. Marlies kijkt mysterieus. Ze zegt: “Ja….” Maar ze vertelt al snel dat het niets bijzonders is. “Dat de groep één moest zijn”, zegt ze. “En dat ik ervoor moest waken.” Gisteren vroeg ze aan de Bewoners hoe het met ze was en iedereen zei dat het goed ging. Nu beseft ze dat niemand het zal zeggen als het niet gaat, omdat ze bang zijn voor het ‘muizendieet’. Ondertussen rent Sabrina nog steeds. Al drie kwartier! “Ik heb echt bewondering voor je!”, zegt Micheline. Semih komt er ook bij. Als hij hoort dat ze al bijna vijftig minuten hard loopt, vraagt hij of ze een keer samen zullen hardlopen. “Ja, dat is goed!”, hijgt Sabrina. “Dan doen we van Ypenburg naar Rotterdam. De Big Brotherloop!”, zegt Semih.
16:15“Hij houdt iets achter”
Semih en Marlies houden Micheline gezelschap aan de keukentafel terwijl zij aardappels schilt. Ze praten over de aankomende nominaties, en de meningen zijn verdeeld. “Ik weet het niet, er is wel wat veranderd”, zegt een twijfelende Micheline. Semih en Marlies laten hun wantrouwen in Egbert blijken. Echte harde argumenten hebben ze niet, het gaat vooral om een ‘gevoel’. “Hij houdt iets achter”, zegt Marlies.
“Jij zit er sowieso, dat weten we”, zegt Micheline lachend tegen haar vriendje.
16:36Egbert aan het eind van zijn Latijn?
Het lopen gaat Egbert niet makkelijk af. Hij is op dit moment de oudste Bewoner, en de vooroordelen die daar bij horen bevestigd hij nu alleen maar. Hij loopt steeds trager en moeilijker en zijn ogen lijken dicht te vallen. Eventjes knippert het lampje zelfs! Naast het rad zitten Jeroen en Etiënne te schaken, misschien is dat ook niet het meest motiverende voor Egbert om naar te kijken. Gelukkig wordt hij bijna afgelost door Monique, die in de keuken al klaar staat in vol muizen-ornaat. Nog even volhouden Egbert!
16:56Etiënne vindt het wel meevallen
Monique staat met frisse moed in het rad. Bezweet laat Egbert zich op de bank zakken en trekt zijn roze broekje uit. Hij is verstandig en doet wat rek- en strekoefeningen. Marlies komt informeren naar Moniques toestand, maar met Monique is er niks aan de hand. Haar lichaam is door haar beroep natuurlijk in een goede conditie. Etiënne komt een flesje water brengen en geeft nog even zijn mening over de opdracht. Hij vindt het eigenlijk nog wel meevallen allemaal, “Het was veel moeilijker geweest als ze hadden gezegd dat we een bepaalde afstand moesten lopen.” Maar gelijk daarna klaagt hij weer over pijn in zijn schouder. Echt makkelijk is het ook weer niet voor Etiënne.
17:09Rad kapot?!
Ondanks dat Monique lekker aan het doorlopen is, verschijnt de volgende boodschap op het plasmascherm: ‘Verlaat de Lounge voor reparatie aan rad.’ Monique stapt er uit en denkt er nog aan om bij te houden hoe lang ze al gelopen had; een kwartiertje. Ze trekken zich terug in de Keuken. Monique ziet de humor wel in van de situatie: “Zal ik een lekker roseetje nemen?”
17:40Pauze in de keuken
Micheline en Marlies houden zich bezig met de maaltijd. Micheline snijdt komkommer en tomaat en Marlies wast de sla. Er wordt een gezonde salade gemaakt, dat kunnen de Bewoners wel gebruiken met zoveel ‘sport’ in het vooruitzicht. Semih houdt zich op de achtergrond, en bekijkt vanuit een gemakkelijke stoel de voortgang in de Keuken.
Monique vraagt zich af of de eindtijd van de Weekopdracht verlegd wordt, nu ze deze onderbreking voor reparatie hebben. Daar moeten ze dan goed rekening mee houden. Semih wil in ieder geval zijn grijze legging wel houden, om in de winter onder zijn broek te dragen, “Lekker warm op de fiets.”
Bron
Talpa