abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:23:57 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_42324807
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vervolg op [BB6] Streamverslagen van maandag 02 oktober

En wat uitleg over wat nu wel en niet een streamverslag is:

Ze slapen nog
Is een streamverslag. Beetje kort, maar soms is er niet meer te vertellen en
is het wel prettig om af en toe een update te lezen, bijvoorbeeld als er al
een hele tijd niet gestreamd is. Het is niet wenselijk dit vijf keer per
half uur te posten.

Goedemorgen. Het is rustig in het huis, wanneer doet Big Brother die haan
aan?

Dit is geen streamverslag. Het enige stukje dat voor de lezers interessant
is is dat het rustig is, de rest gaat over jou als poster.

Over objectivteit:
De ene poster doet het wel, de ander niet. Een beetje satirisch je mening
door laten schemeren is geen probleem. Maar de ene na de andere post iemand
bashen of afzeiken is niet leuk. Dus objectiviteit is geen vereiste maar
maak het niet te bont.

Over offtopic gaan:
Onderaan een post melden dat je wat anders gaat doen als je een hele tijd
gestreamd hebt is niet erg. Dit is wel weer handig voor een ander die het
leest en het streamen dan weer op kan pikken.
Tussen de posts door opmerken dat je de was aan het doen bent, je je
doodverveelt, de bewoners saai vindt e.d. is gewoon alleen maar vervelend
voor anderen om te lezen.

Smileygebruik:
Wel toegestaan, maar met mate, het leest niet prettig. Smileys als worden
verwijderd, want niet objectief.

Posten dat je *** een loser en *** een trut vindt in de streamverslagen is
totaal offtopic en wordt dan ook verwijderd.

De OP staat HIERO.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_42325417
Na Micheline is Jeroen aan het rennen in het rad van BB/Tijn

Na een straf tempo erin gezet te hebben, zakt onze Voetballer Jeroen toch wat terug in tempo....

pi_42326778
Rik zit in het rad en Egbert zit bij hem. Etienne en Jeroen zitten te schaken.

E: Drie keer lopen is 1 keer een fles op

R: Dat wiel hadden jullie al ingespoten

E: Ja, maar ik wil het nog wel een keer doen. Ja, het werkt, wat een rust.

E: Heel ff dus, ja

Het wiel gaat weer piepen.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_42326799
E: ik zal tegen Etienne zeggen dat ie Saartje wakker moet maken

J: Ja

E: Daar is Marcia weer helemaal vers. Je hersteld snel heh

E: het is maar goed dat we met zijn elven zijn en niet met zijn vijven

M: moet Sab niet wakker gemaakt

E: Ja zeg maar even dat Etien haar wakker maakt
Only Human
pi_42326844
M: gaat het rik

R: Ja, ik heb een beetje last van mijn kuit

M: geen pijn , maar je voelt dat je bezig bent geweest.

E en M: dit is een goed tempo.

Het voelt lekker bezig te zijn zeggen M en E. Sabje komt lachend binnen, haar legging zit nog in de droger zegt Eg. Nog een half uur voor Sab zeggen E en M. Ze gaat even naar de legging kijken.

Men moet in het wiel geholpen worden. De dochter van Sab gaat in een deuk liggen. Die oortjes
Only Human
pi_42326867
Marcia vindt dat Eggie moet gaan slapen nadien. Ze bespreken wie er bij de raddraaiers moet gaan zitten. Rik is door zijn dooie punt heen. Hij vindt dat vies, hij heeft geen conditie, hij zuipt als een ketter en rookt 40 sigs per dag. Marcia herkent dat.

Ze zingen RESPECT Sab en Rik voornamelijk.
Only Human
pi_42326886
Rik heeft totaal geen zweterig gezicht. Er wordt wat gedold door de zusjes, iets met een schattig oor en een luisterend oor.

Is het vermoeiend, Rik? Nee, maar voor jullie is het appeltje eitje.

De zusjes over de helm, die is dus voor het vallen
Only Human
pi_42326903
De zusjes over het zwembad: Mon vindt het warmer dan anders. Dus we kunnen er gewoon in

Rik, is het wel te doen als je zo lang bent.

Ja, dat gaat wel.

De zusjes lachen, daar komt Marlies. Je lag helemaal alleen in de kamer, Jeroen was aan het schaken.

Egg gaat voor zijn shift broden maken.
Only Human
pi_42326918
Sab's legging is nog zeiknat. Rik is zijn laatste loodjes aan het wegneurien.

Egg: Je oren hangen er wat sip bij

Hij hersteld het en dat is een stuk beter.

Egg gaat weer ff smeren, maar dat duurt maar even. Volgens Rik gaat ie dan veel soepeler.
Only Human
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 03:27:28 #10
84524 Morwen
I got life
pi_42326933
Sabs legging is kledder, echt kledder, echt kledder. Er is niet goed gecentrifugeerd.

Ze had hem net pas op droog gezet, hij stond op "kast".

Egg doet nog en sjekkie en Sab doet het setje van Marcia aan.
Only Human
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 03:32:43 #11
84524 Morwen
I got life
pi_42326950
Sab en Mon in de gang

Sab: Kijk die cellullitus dan.

Mon: ik ga een theetje maken

Jeroen zingt "iemand zei dit is annabel"

Rik zingt: Nog 9 minuten voordat ik stop

*afnokt zelf
Only Human
pi_42327072
Sa is in een straf tempo bezig, en Mo heeft niet echt medelij

Ik stoot steeds mijn elleboog zegt Sa... ach maakt het uit zegt Mo... die er bij zit.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 07:37:40 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_42327383
Monique: ik heb dat roze broekje en de staart erbij gedaan in de was.
Semih: ja anders staat de schimmel erop.
Marlies staat klaar en doet d'r helm op: kleddernat, zooo nat dit.
Monique: zit ie niet lekker?
Marlies: heb ik m achterstevoren?
Egbert tegen Semih: nog 3 minuten
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 10:02:44 #14
156267 Saco
Gek op BB
pi_42329054

pi_42333873
voor de mensen die geens treams kunnen volgen, én geen tijd hebben om de COS na te lezen, zal ik proberen een samenvatting te maken vanuit de COS, ik kan zelf helaas ook geen streams bekijken

ze zijn druk bezig met het rad, er zijn meerdere muizenpakjes, en helmen die gedragen moeten worden.

rond een uurtje of 10 blijkt het rad niet zo stevig te zijn, er klinkt erg gekraak, en er vallen wat schroefjes uit.
tijn loopt niet snel, omdat hij bang is dat het rad uit elkaar valt.
BB verzorgd wat gereedschap en ze krijgen 3 minuten de tijd om hem te repareren.
op het scherm had gestaan dat ze 3 minuten hadden om het rad te repareren, dit is overigens niet gelukt omdat bb de verkeerde steeksleutel had geleverd. het wachten is nu op een nieuwe steeksleutel.

tijn heeft 15 cavia's gehad.
het rad doet het weer, wie het gemaakt heeft kan ik niet achterhalen.

rik moet naar de dagboekkamer, en hij heeft alleen maar een boxer aan. hij komt terug met een envelop.
hierin staat dat Janine haar geld aan tijn geeft. "kijk uit voor de mensen die je vertrouwd." geeft janine als waarschuwing mee. ze sluit af met: groetjes van je model/cokehoer.

tijn raakt geemotioneerd, en had het niet verwacht.

(nou dit was de samenvatting van de COS tot 13.48 nu moet ik weer aan het werk. iemand anders die af en toe wat wil streamen?)
Babe In Totale Control of Herself
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:55:42 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_42337786
13:55Even een keer extra in de Tuin

De Bewoners zijn weer binnen na hun korte avontuurtje buiten. De Tuin was eigenlijk helemaal niet geopend, maar de Bewoners mochten van Big Brother toch naar buiten. Het is ook wel erg lekker weer vandaag. Misschien knijpt Big Brother wel een oogje toe omdat de Bewoners gisteren erg veel te verduren hebben gehad. Zoals: het vertrek van Janine, de nieuwe, zware Weekopdracht die voor veel vermoeidheid zorgt en er staat een nieuwe Nominatieronde aan te komen.

14:13"We hebben hier een naaisetje, hoor!"

Tijn is een beetje lui. Hij ligt op de bank met zijn hoofd op Monique’s schoot. “Ik heb net in de Tuin gelopen en ik denk dat ik zo maar even in bed ga liggen”, zegt Tijn. “Ik denk dat daar een sanctie op staat”, antwoordt Monique. Ook Micheline hangt vermoeid op de bank. “Jij kan ook nog wel even gaan slapen”, zegt Monique tegen haar. Dan komt Marlies erbij staan. Ze heeft haar muis-legging alvast aangedaan. Tijn wil weten of zij ook een leuke staart erbij heeft. “Nee”, grapt Marlies. “Ik heb zo’n bolletje eraan.” Ze zegt dat er een gaatje in haar legging zit. Monique vindt dat geen probleem en zegt: “We hebben hier een naaisetje hoor!” Tijn moet lachen en zegt: “Je moet niet zo praten over Etiënne en Sabrina!”

14:42Micheline vertrouwde Janine helemaal niet

In de Lounge kijken Marlies en Micheline hoe Rik als een muis rondjes loopt in het rad. Dan vertrouwt Micheline Marlies toe dat ze Janine eigenlijk niet echt vertrouwde. “Vanaf het begin af aan eigenlijk. Ze is altijd betrokken bij ruzies.” Als voorbeeld geeft Micheline het geruzie om Marlies’ joker. Ze geeft toe dat ze er wel gemakkelijk over kan oordelen, omdat ze niet echt iets had met Janine. Marlies heeft er twijfels over: “Ze is niet voor niets door het Nederlands publiek weggestemd, dus misschien hebben zij ook wel iets gezien”, zegt ze.

15:13Shuttle Run en de Coopertest

Sabrina heeft het van Rik overgenomen. Blijkbaar heeft ze er zin in, want Sabrina is gaan hardlopen. Op de bank bij het rad zitten Monique, Rik, Micheline en Jeroen om Sabrina heen. Zij praten over brood, crackers en sandwichspread. In de Serre zitten vader Egbert, dochter Marcia en Etiënne. Etiënne heeft gemerkt dat Sabrina hard loopt: “Ze heeft zo’n rode kop!” Egbert vertelt dat hij thuis de Shuttle Run doet om zijn conditie op peil te houden. “Dat is toch met die piepjes?”, vraagt Marcia. “Dat je binnen een bepaalde tijd naar de overkant moet lopen?” Etiënne vertelt dat hij de Coopertest vroeger heel leuk vond. “Toen had ik ook nog een goede conditie. Je moest dan binnen een bepaalde tijd een aantal rondjes lopen”.

15:33Sabrina loopt al bijna vijftig minuten hard

Marlies wil weten of Rik al spierpijn heeft van het lopen. “Nee hoor, ik niet”, antwoordt Rik. Jeroen heeft er ook geen last van: “Nee, je moet gewoon lekker een beetje rekken vooraf.” Rik is benieuwd wat Big Brother precies had gezegd over: ‘wie zijn snor drukt krijgt een muizendieet’. Marlies kijkt mysterieus. Ze zegt: “Ja….” Maar ze vertelt al snel dat het niets bijzonders is. “Dat de groep één moest zijn”, zegt ze. “En dat ik ervoor moest waken.” Gisteren vroeg ze aan de Bewoners hoe het met ze was en iedereen zei dat het goed ging. Nu beseft ze dat niemand het zal zeggen als het niet gaat, omdat ze bang zijn voor het ‘muizendieet’. Ondertussen rent Sabrina nog steeds. Al drie kwartier! “Ik heb echt bewondering voor je!”, zegt Micheline. Semih komt er ook bij. Als hij hoort dat ze al bijna vijftig minuten hard loopt, vraagt hij of ze een keer samen zullen hardlopen. “Ja, dat is goed!”, hijgt Sabrina. “Dan doen we van Ypenburg naar Rotterdam. De Big Brotherloop!”, zegt Semih.

16:15“Hij houdt iets achter”

Semih en Marlies houden Micheline gezelschap aan de keukentafel terwijl zij aardappels schilt. Ze praten over de aankomende nominaties, en de meningen zijn verdeeld. “Ik weet het niet, er is wel wat veranderd”, zegt een twijfelende Micheline. Semih en Marlies laten hun wantrouwen in Egbert blijken. Echte harde argumenten hebben ze niet, het gaat vooral om een ‘gevoel’. “Hij houdt iets achter”, zegt Marlies.
“Jij zit er sowieso, dat weten we”, zegt Micheline lachend tegen haar vriendje.

16:36Egbert aan het eind van zijn Latijn?

Het lopen gaat Egbert niet makkelijk af. Hij is op dit moment de oudste Bewoner, en de vooroordelen die daar bij horen bevestigd hij nu alleen maar. Hij loopt steeds trager en moeilijker en zijn ogen lijken dicht te vallen. Eventjes knippert het lampje zelfs! Naast het rad zitten Jeroen en Etiënne te schaken, misschien is dat ook niet het meest motiverende voor Egbert om naar te kijken. Gelukkig wordt hij bijna afgelost door Monique, die in de keuken al klaar staat in vol muizen-ornaat. Nog even volhouden Egbert!

16:56Etiënne vindt het wel meevallen

Monique staat met frisse moed in het rad. Bezweet laat Egbert zich op de bank zakken en trekt zijn roze broekje uit. Hij is verstandig en doet wat rek- en strekoefeningen. Marlies komt informeren naar Moniques toestand, maar met Monique is er niks aan de hand. Haar lichaam is door haar beroep natuurlijk in een goede conditie. Etiënne komt een flesje water brengen en geeft nog even zijn mening over de opdracht. Hij vindt het eigenlijk nog wel meevallen allemaal, “Het was veel moeilijker geweest als ze hadden gezegd dat we een bepaalde afstand moesten lopen.” Maar gelijk daarna klaagt hij weer over pijn in zijn schouder. Echt makkelijk is het ook weer niet voor Etiënne.

17:09Rad kapot?!

Ondanks dat Monique lekker aan het doorlopen is, verschijnt de volgende boodschap op het plasmascherm: ‘Verlaat de Lounge voor reparatie aan rad.’ Monique stapt er uit en denkt er nog aan om bij te houden hoe lang ze al gelopen had; een kwartiertje. Ze trekken zich terug in de Keuken. Monique ziet de humor wel in van de situatie: “Zal ik een lekker roseetje nemen?”

17:40Pauze in de keuken

Micheline en Marlies houden zich bezig met de maaltijd. Micheline snijdt komkommer en tomaat en Marlies wast de sla. Er wordt een gezonde salade gemaakt, dat kunnen de Bewoners wel gebruiken met zoveel ‘sport’ in het vooruitzicht. Semih houdt zich op de achtergrond, en bekijkt vanuit een gemakkelijke stoel de voortgang in de Keuken.
Monique vraagt zich af of de eindtijd van de Weekopdracht verlegd wordt, nu ze deze onderbreking voor reparatie hebben. Daar moeten ze dan goed rekening mee houden. Semih wil in ieder geval zijn grijze legging wel houden, om in de winter onder zijn broek te dragen, “Lekker warm op de fiets.”

Bron Talpa
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_42337901
Stream 1 op Etienne en Sabrina. Etienne ligt met zijn hand op Sabrina heur derrière.
Stream 2 ook op de prinsessenkamer.
Stream 3 en 4 op de keuken.

Ze lopen nog steeds niet. Semih en Micheline maken eten. Monique en Marlies zitten erbij. Het gesprek gaat over van alles en nog wat. Kwijlende honden, het programma "Keuringsdienst van waarden. Echt niemandalletjes.

Micheline : Wat een kut haren koekjes.
Semih : "Nou, nou, nou".
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:26:20 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_42342208
17:58Wat gebeurt er in de Slaapkamers?

In de Slaapkamer is wat beweging te bespeuren; Tijn en Marcia zijn wakker geworden en Egbert staat op het punt te gaan slapen. Egbert vraagt Tijn naar de brief van Janine. Tijn laat merken er erg blij mee te zijn: “Ik voel me zo bijzonder.” Tijn gaat naar de Keuken om een hapje te eten. Marcia vraagt aan haar vader hoe het lopen ging. Egbert geeft toe dat het moeilijk ging: “Moeilijker dan de eerste keer.” Egbert gaat in bed liggen en kruipt onder de dekens, toch ziet hij er niet uit alsof hij gaat slapen. Peinzend staart hij voor zich uit.
Etiënne heeft zijn weg naar de prinsessenkamer weer gevonden. Hij is naast de slapende Sabrina gaan liggen. Sabrina lijkt heel ver weg in dromenland, dus of ze er iets van zal merken?

18:15"Goedenavond, welkom bij Semsations"

Monique zet de helm met de muizenoortjes maar weer eens op. “Ik vind het echt schattig en als je er zo bij kijkt helemaal”, laat Tijn weten. Monique giechelt het uit. Ondertussen loopt Semih de Keuken binnen in zijn muiskleurige legging. Hij bereidt zich voor en trekt zijn knieën op. Monique ziet daar iets in. Als een ware presentatrice begint ze: "Goedenavond Nederland, welkom bij het programma Semsations. Trek lekker uw pakje aan en gáán..."

18:41Wat eten de Huismuizen?

Het is weer etenstijd. Door de Weekopdracht krijgen de Bewoners flinke trek, geen muizenhapjes dus vandaag! Micheline en Marlies maken voor hun Medebewoners hamburgers met aardappelen. Als toe een kaasplankje voor onze Huismuizen?

19:09Hij doet het weer

Na 2,5 uur doet het rad het weer. De Bewoners zijn lichtelijk in de war. De planning die zij gemaakt hadden voor de shifts klopt niet meer. Hoeveel moet iedereen nu nog lopen? Er wordt gevreesd voor het muizendieet. Big Brother heeft kort hierna bekend gemaakt dat de gemiste uren gewoon als gelopen beschouwen worden. Zo kunnen de Bewoners gewoon weer vrolijk verder met de Weekopdracht.

19:33Een langzamer tempo

In het rad mogen de Bewoners niet meer rennen. Mogelijk heeft dit te maken met de reparatie de net heeft plaatsgevonden. Sommige Bewoners vinden dit niet erg, anderen vinden dat je hierdoor lastiger in je ritme komt. De lamp brandt in ieder geval nog. Marlies is op dit moment de muis in het rad. Etienne en Marcia horen haar uit over het gesprek in de Dagboekkamer. Zij krijgen echter niets nieuws te horen. Tijn laat zich hierover uit: “Het is goed dat Big Brother neutraal blijft”.
De Bewoners zijn te spreken over de mooie outfits en vinden zelfs dat Marlies een muizenloopje aanneemt. Nu een aantal Bewoners zich hebben verzameld bij het rad, doet Semih ondertussen maar de afwas. Hij laat zich van zijn beste kant zien.

19:55Muizenoutfit is een gewild artikel

Etiënne heeft alvast het felbegeerde grijs/ roze tenue aangetrokken. Misschien een nieuw idee: Miss- of Mister Muis verkiezing? Of probeert hij door middel van zijn staart zijn broekje wat op te vullen?

20:17Sabrina met de pet

Terwijl Etiënne in het rad voor muis speelt, zien de andere Bewoners zijn petje liggen. Sabrina vindt het wel een leuk ding en zet hem op haar hoofd. Ze is benieuwd van wie hij is. "Van Etiënne", zegt Marlies. "Hij heeft hem de hele dag op gehad." "Hij staat echt heel erg leuk!", vindt Sabrina. Etiënne heeft niet helemaal door wat er aan de hand is. Maar Sabrina legt het uit. "Ik heb hem even gepikt van je!" Ze staat op en loopt naar de spiegel: "Ik wil het even goed bekijken, want ik vind het zo grappig!" Ze barst in lachen uit en roept: "Kijk eens naar me!" Maar hoofddeksels in het Huis zijn toch verboden?

20:30Nominatiestress in het Huis!

Marlies wordt als eerste naar de Dagboekkamer geroepen. De Bewoners weten al wat er aan de hand is: de Nominaties. Als Marlies als eerste uit de Dagboekkamer terugkomt, ziet ze er opgelucht uit. Na haar zijn Jeroen, Micheline, Rik en Monique aan de beurt. "Ik vind er niets aan", zegt de zenuwachtige Monique. De groep wordt kleiner, dus de Bewoners gaan daarom steeds meer tegen dit moment in de week opzien. En Marcia weet zelfs nog niet op wie ze moet gaan stemmen...

20:48Nomineren is geen Rad van Fortuin!

Als Monique terugkomt uit de Dagboekkamer wil Sabrina weten: "Heb jij het hele Huis genomineerd ofzo?" Monique heeft er elke week weer moeite mee, met dat nomineren. Tijn verzint een nieuwe Nominatie aanpak voor in de Dagboekkamer: "Dan vragen ze: 'Wie wil je nomineren?' en dan zeg je: 'Ik weet het niet, kan ik geen klinker kopen?'" Dat spreekt tot de verbeelding van de zusjes, want driftig worden er letters gekocht. "Een Q!"

Bron: Talpa
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_42343406
Marcia wil schaken met E10, dat doen ze in de lounge, naast Mich die haar rondjes raddraait.
"Ben je aan het rennen?"vraagt E10, nee hoor ik hou me echt aan de regels.

Tijn komt binnen en Marcia grijpt achterover haar stoel naar zijn buik. Tijn doet een stapje terug.
Tijn gaat even eitjes koken.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_42343483
Zusjes zijn net naar bed gegaan, ze worden geroepen als ze weer moeten lopen.
pi_42343759
Vraagt Jeroen aan Tijn: jij bent zo iemand die loopt te vloeken en te tieren in de auto.
Tijn toen ik bij de politie reed ik langzaam want voor mijn werk moest ik vaak genoeg hard rijden.

Rik: ik reed een keer s nachts zonder ruitenwissers, moest ik op een parkeerplaats met een handdoek de ruiten droogmaken.
Ik piste bijna in mijn broek als een hoer.

Echte mannenautopraat over deuken, te hard rijden (Eg: nooit harder dan 20km boven de max. snelheid.

pi_42343930
Micheline wandelt elegant bij een schakende E10 en Marcia.

Tijn wil gaan zwemmen maar Mich zegt dat het water te hoog is.
Dan ruim ik het toch weer op zegt Tijn.
Ik zweet niet meer dan de 1ste 2 keer aldus Mich, Ja zegt Marc, je billetjes zijn niet zo nat.

Autosterke verhalen
pi_42344027
Tijdens alle verhalen en ellende van het afrijden+examens draait Rik een sigaretje uit shag.
pi_42344092
Tijn doet spierversterkende oefeningen bij het zwembad.
Naast schaken en autoverhalen gebeurdt er niet veel, dus ben ik out.
pi_42344825
Mo stoeit met Tijn, kom je hier een voetje of een staartje halen vraagt Saar.

Tijn had een superdag vandaag, maar hij mist Janine heel erg.
Mo is lief en ondersteunend naar Tijn toe.
Zo puur als Janine is, en hadden we wel woorden met elkaar zegt Tijn.
Ze is gewoon recht op je bek. Ja beaamt Saar een echt stoer wijf.

Ja en ik ben een muisje wist je dat niet zegt Saar.
Tijn zoekt aandacht bij de zusjes en hij knuffelt.
Wil je een rondje ruiken bij mensen of ze stinken naar pindakaas of naar stront vraagt Mo.
Gegiebel.
Tijn probeert nu het kleedje van de grond om zijn heupen alsof hij een viking is.
Ik ga zo slapen en kom dan terug en neem wraak. Tijn vertrekt en de zusjes slapen verder.
In de gang komt hij Mich tegen en zegt je hebt een zweetnaadje in je naad en kletst haar
op de kont.
Tijn heeft weer een aanhalige bui.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')