abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 18:56:35 #1
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_42338884
Het verhaal is als volgt:

Wij hebben een 2de auto gekocht op 14 september.
De 1ste auto die we hadden wilden we verkopen, dus zijn we naar zo'n inkoper gegaan.
Deze biedde 500 euro en wij zijn daar mee akkoord gegaan, hij gaf ons een tijdelijk bewijs van vrijwaring mee, deze konden we zolang gebruiken ( bv om de verzekering op te zeggen) en zou ons de volgende dag de vrijwaring sturen.

Sinds vandaag heb ik de vrijwaring nog steeds niet, de inkoper komt telkens met smoesjes, wel weet ik dat hij al 2 keer van eigenaar verwisseld is. 1 keer op 28 september en vandaag.

Dat betekent dus dat hij 8 dagen op mijn naam stond terwijl hun hem hadden.
Het bedrijf is rdw erkend en ik had dus ook geen argwaan over het tijdelijke vrijwaringsbewijs er stond immers allebei onze handtekeningen op.

Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat er helemaal geen tijdelijk vrijwaringsbewijs bestaat en ik dus in die periode gewoon verantwoordelijk voor het voertuig was. Heb gelijk de verzekering gebeld ofdat hun klachten over de auto hebben binnengekregen, maar dit was niet het geval. Nu kunnen er natuurlijk wel boetes achteraankomen.

Mag een bedrijf dit zomaar doen, mensen dus in hun waan laten met een tijdelijk vrijwaringsbewijs wat dus niks voorsteld?

Dit is toch gewoon oplichting???
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:15:42 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_42343669
Bel eerst maar eens met het RDW wat je nu moet doen.

En volgende keer beter opletten
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:03:42 #3
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_42350252
Schop!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:34:38 #4
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_42440693
Tijdelijk bestaat inderdaad niet. Maar jij trapt er in, als je iets wilt verkopen, moet je ook de regels er rondom weten. De beste man moet meteen een vrijwaring geven, anders moet je 'm niet eens deel 3 afgeven met je sleutels.

Overigens hoef je om een verzekering op te zeggen helemaal geen vrijwaring te laten zien. Je belt gewoon op dat je de auto hebt verkocht en dat je 'm dus per direct wilt stop laten zetten. Je krijgt dan een royementsverklaring die je kan gebruiken voor het verzekeren van een volgende auto of motor.

Gelijk even langsgaan en dat papiertje ophalen, hij is immers dus al overgeschreven op iemand anders z'n naam en dus is er een vrijwaringsbewijsje bij geleverd.
pi_42448922
Een beetje handelaar kan je meteen een vrijwaringsbewijs geven die hij via internet bij de RDW kan regelen.
Audaces fortuna juvat
pi_42448988
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:34 schreef JK het volgende:

Overigens hoef je om een verzekering op te zeggen helemaal geen vrijwaring te laten zien. Je belt gewoon op dat je de auto hebt verkocht en dat je 'm dus per direct wilt stop laten zetten. Je krijgt dan een royementsverklaring die je kan gebruiken voor het verzekeren van een volgende auto of motor.
Dat gaat je waarschijnlijk niet lukken vrees ik, de enige manier om je verzekering direct op te zeggen is namelijk de verkoop van je auto/motor.
Het is dan ook niet meer dan normaal dat de verzekeraar een bewijs krijgt dat die auto/motor daadwerkelijk verkocht is.
Audaces fortuna juvat
pi_42450141
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:28 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat gaat je waarschijnlijk niet lukken vrees ik, de enige manier om je verzekering direct op te zeggen is namelijk de verkoop van je auto/motor.
Het is dan ook niet meer dan normaal dat de verzekeraar een bewijs krijgt dat die auto/motor daadwerkelijk verkocht is.
In de 5 jaar, dat ik bij een verzekeringskantoor zit heb ik 1x een vrijwaringsbewijs moeten faxen. Bij 2 auto's daarna niet meer, toen was een datum van overschrijving/verkoop voldoende. Stukje vertrouwen ook!
pi_42450899
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:21 schreef Rolex1 het volgende:

[..]

In de 5 jaar, dat ik bij een verzekeringskantoor zit heb ik 1x een vrijwaringsbewijs moeten faxen. Bij 2 auto's daarna niet meer, toen was een datum van overschrijving/verkoop voldoende. Stukje vertrouwen ook!
Dat zou natuurlijk kunnen maar bleven die klanten verzekerd bij jullie of gingen ze echt weg.
Normaal heb je namelijk een opzegtermijn en dat houd in dat je een paar maanden voor een bepaalde datum je verzekering op moet zeggen omdat die verzekering anders gewoon weer verlengt wordt voor een jaar.
De enige manier om je verzekering meteen te beeindigen is het verkopen van je auto/motor en dat is natuurlijk nadelig voor de verzekeraar.
Ik begrijp het dan ook wel dat een verzekeraar eist dat er een vrijwaring wordt getoond als men de verzekering beeindigd.
Maar het is uiteindelijk aan de verzekeraar hoe streng de regels worden toegepast natuurlijk.
Audaces fortuna juvat
  Redactie Frontpage zondag 8 oktober 2006 @ 00:27:45 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_42468955
Nou je bent genaaid zoveel is duidelijk. Geef 'm onmiddelijk op als gestolen, want wat er op dit moment gebeurd met de auto is jouw verantwoordelijkheid !!

Dus: als de wiedeweerga de politie hebben (0900-TUIG) en aangifte doen van diefstal !!!!!
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 8 oktober 2006 @ 09:05:38 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_42473429
TS is wel genaaid, maar zijn auto is niet gestolen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')