Het verhaal is als volgt:
Wij hebben een 2de auto gekocht op 14 september.
De 1ste auto die we hadden wilden we verkopen, dus zijn we naar zo'n inkoper gegaan.
Deze biedde 500 euro en wij zijn daar mee akkoord gegaan, hij gaf ons een tijdelijk bewijs van vrijwaring mee, deze konden we zolang gebruiken ( bv om de verzekering op te zeggen) en zou ons de volgende dag de vrijwaring sturen.
Sinds vandaag heb ik de vrijwaring nog steeds niet, de inkoper komt telkens met smoesjes, wel weet ik dat hij al 2 keer van eigenaar verwisseld is. 1 keer op 28 september en vandaag.
Dat betekent dus dat hij 8 dagen op mijn naam stond terwijl hun hem hadden.
Het bedrijf is rdw erkend en ik had dus ook geen argwaan over het tijdelijke vrijwaringsbewijs er stond immers allebei onze handtekeningen op.
Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat er helemaal geen tijdelijk vrijwaringsbewijs bestaat en ik dus in die periode gewoon verantwoordelijk voor het voertuig was. Heb gelijk de verzekering gebeld ofdat hun klachten over de auto hebben binnengekregen, maar dit was niet het geval. Nu kunnen er natuurlijk wel boetes achteraankomen.
Mag een bedrijf dit zomaar doen, mensen dus in hun waan laten met een tijdelijk vrijwaringsbewijs wat dus niks voorsteld?
Dit is toch gewoon oplichting???
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !