abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42335737
quote:
Verdacht pakketje Radiuscollege breda
BREDA - De politie heeft dinsdag een school in Breda ontruimd, nadat twee leerlingen in het toilet een mogelijk explosief hadden gevonden. De conciërge heeft de aan elkaar geplakte kunststof pijpjes, met een uitstekend draadje, naar buiten gebracht. De politie ontruimde later de school en een tiental naastgelegen huizen.

Er bleek echter sprake van loos alarm, meldde een woordvoerder van de politie. De Explosieven Opruimings Dienst heeft het verdachte pakje buiten onderzocht. Er bleek geen explosief materiaal in te zitten.

Enkele honderden leerlingen en hun docenten moesten de school verlaten. Het gaat om een dependance van een regionaal opleiding centrum voor jongeren.
Tevens getuigenverslag:
Zat op het moment dat het begon binnen de school.
Kwam een helikopter laag overvliegen en bleef boven het gebouw hangen. 1 van ons is toen naar beneden gelopen, met de rest keken we uit het raam. Kwamen toen ook politieagenten het terrein op en die praatte weer met de congierge en beveiliging. Vervolgens hoorde we de beveiliging roepen: Een bom, iedereen weg hier. Tevens werd dit ook bij de eerste etage geroepen. Vervolgens werd beneden het brandalarm ingedrukt dat boven niet te horen was, waarop een medestudent het alarm boven ook indrukte. De evacuatie is verder soepel verlopen, wel zonder ondersteuning van congierge of leraren. Leerlingen hielden zich zelf rustig. Ik zat bovenste etage en was toch binnen 1 minuut buiten.

Even later moesten we ook het terrein verlaten van de school.Fotos komen er ook aan.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:02:40 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42335936
ROC
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_42336111
Kortom een hoop drukte om nix
pi_42336438
Fotos staan online :d

http://home.planet.nl/~witte814/index.html

Hier wat losse fotos die toch mooi zijn:

We moesten ook het terrein van de school verlaten dus ja met zn allen door het hek

Ook deze straat werd ontruimd. Dit is aan de achterkant van de school

Omroep brabant geariveerd en online

Tevens aan de achterkant van de school, na wat omgelopen te hebben

Brandweer autotje

En ook de ziekenauto

De achterkant van de school waar ook het pakketje vlak bij lag
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')