je tweede vraag weet ik geen antwoord op, maar volgens mij werkt een veer hetzelfde als een klampje die je erachter vastzet, of is ie ook in staat om de werking van het hout op te vangen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:10 schreef tnimble het volgende:
Een boeiboord kun je van western red cedar maken, dat gaat wel het langste mee en blijft het langst mooi. Je kunt ook watervast verlijmt multiplex gebruiken en dat goed schilderen gaat veel minder lang mee. Sinds een aantal jaren heb je ook thermisch verduurzaamd hout zoals modiwood en lunawood in hoeverre zijn deze toepasbaar?
Als je meer lengte nodig hebt dan verkrijg baar is zul je moeten verlengen daar bestaan verschillende manieren voor. Je er alu of kunstof profelen tussen zetten je kunt de planken of platen liplassen of er veren tussen plaatsen. Dit laatste lijkt mij de meest mooie oplossing omdat het dan het meest vlak doorloopt alsof het 1 stuk is. Ik heb begrepen dat hier speiciale kunstof veren voor bestaan die je er tussen kunt lijmen. Hoe heten deze dingen en waar koop je die?
Nummer 1 reden; uiterlijk, op de platen kun je verder niets oplijmen. naden tussen de platen, montage middelen niet volledig weg te werken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:48 schreef Deetch het volgende:
Waarom niet gewoon trespa? 1x ertegen aan geklatst en nooit meer naar omkijken.
ik zou toch maar minimaal één keer in een jaar er een sopje over halen, anders is het na 5 jaar allesbehalve de originele kleurquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:48 schreef Deetch het volgende:
Waarom niet gewoon trespa? 1x ertegen aan geklatst en nooit meer naar omkijken.
Als jer toch een konstructie maakt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:59 schreef tnimble het volgende:
[..]
Nummer 1 reden; uiterlijk, op de platen kun je verder niets oplijmen. naden tussen de platen, montage middelen niet volledig weg te werken.
nummer 2; verkleuring door UV, verwering, alg vorming, strepen van langslopend vocht
Blijft nummer 1 staan bij Lijm-Tec en Rock Panelquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:18 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Als jer toch een konstructie maakt.
Eerst frame van hout, daartegenaan OSB of underlayment Kun je schroeven.
Hier tegenaan met Lijm-Tec http://www.dekoriet.nl/extoriet.php?pid=9&slid=7 Onzichtbaar bevestigen.
Het bevestigen gaat perfekt. Lijm erop, aandrukken. Na 2-3 minuten krijg je het niet meer van de plaats.
Mijn dakkapellen zitten reeds tien jaar bekleed met Rock Panel (is geperste steenwol) te vergelijken met Trespa
Platen zijn nog altijd wit. Bij een van de zeven dakkapelen heb ik soms een vuil streepje?? Met sopje is het zo weer weg.
Verklaar je nader. Ik begrijp je niet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:02 schreef tnimble het volgende:
[..]
Blijft nummer 1 staan bij Lijm-Tec en Rock Panel
Met deze producten kun je maar 2 modellen maken, een vlakke gladde plank, of een vlakke gladde uitstekende vierkant bak. De overgangen tussen de planken bij verlengen zit of met een 2 mm per meter tussen ruimte of met een uitstekent profiel.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:37 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Ik begrijp je niet.
Gezien de lengte van je boeiboord ontkom je dus niet aan een naad. Achter deze naad (2mm) kun je ter bescherming van het onderliggende regelwerk/hout een beschermfolie zoals je die voor het onderste stuk van je dak hebt gebruikt aanbrengen. De kopse kanten met twee lagen grondverf en verder aflakken met de zelfde ral kleur.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:00 schreef tnimble het volgende:
[..]
Met deze producten kun je maar 2 modellen maken, een vlakke gladde plank, of een vlakke gladde uitstekende vierkant bak. De overgangen tussen de planken bij verlengen zit of met een 2 mm per meter tussen ruimte of met een uitstekent profiel.
Ik heb getimmerde goten met daarin zink, en twee erkers met een koperen dakje. Met de metaalprijzen van tegenwoordig ben ik elke dag weer blij dat t er nog aan zit als ik van mijn werk thuis komquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:56 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Waarom in jouw geval niet een mooie goot van zink.Of nog mooier van koper! Geen standaard.
Zinken goten zijn niet zo heel kostbaar ( bij mijn weten) en koper haal je gewoon bij de lokale kerkquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb getimmerde goten met daarin zink, en twee erkers met een koperen dakje. Met de metaalprijzen van tegenwoordig ben ik elke dag weer blij dat t er nog aan zit als ik van mijn werk thuis kom![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |