abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45287262
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:25 schreef Triggershot het volgende:

Allah zuivert hier de Islam van polytheisme, afgodderij en de drie-eenheid en zegt dat mensen die zeggen dat Isa wel Goddelijk is inderdaad zich gedragen zoals de ongelovigen (pagans, heidenen) Dus er is geen plaats in de Koran voor een gekruisigde Jezus, of een zoon van God, of een wederopstanding van Jezus na 3 dagen.
Ik zie nergens dat Jezus en Isa verschillende personen waren. Het zijn dezelfde personen maar christenen noemen deze persoon goddelijk en islam noemt dat ketterij. Maar het blijft hetzelfde persoon. De islam geeft er een andere interpretatie aan. Zoals je zegt, zuiveren ze het van paganistische elementen, maar dat veranderd het feit niet dat Isa Jezus is. Jij bent ook de eerste persoon die tegen mij zegt dat Isa en Jezus verschillende personen zijn. En ik heb de koran gelezen (was zelf moslim).

Maar nu moet ik weg, tot later
pi_45287418
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:30 schreef delapoko het volgende:

[..]

Ik zie nergens dat Jezus en Isa verschillende personen waren. Het zijn dezelfde personen maar christenen noemen deze persoon goddelijk en islam noemt dat ketterij. Maar het blijft hetzelfde persoon. De islam geeft er een andere interpretatie aan. Zoals je zegt, zuiveren ze het van paganistische elementen, maar dat veranderd het feit niet dat Isa Jezus is. Jij bent ook de eerste persoon die tegen mij zegt dat Isa en Jezus verschillende personen zijn. En ik heb de koran gelezen (was zelf moslim).

Maar nu moet ik weg, tot later
Vriend, ex broeder of hoe je ook wilt dat ik je moet noemen

Ik zeg namelijk dat een zoon van God en iemand die niet de zoon van God is niet een en dezelfde persoon kan zijn logischerwijs, Ik erken Isa als een profeet van het Christendom en Islam zoals de Koran het beschrijft niet zoals het Christendom het leert, maar het betreft inderdaad een interpretatie/overeenkomst tussen Jezus en Horus die niet terug te vinden is in de Koran danwel onacceptabel, er zijn zelfs Christenen die Isa niet erkennen, of Christenen die zeggen dat Jezus niet zoon van God was zoals je weet.

http://answering-islam.org/Dutch/durie/isademoslimjezus.htm

Is goed, was gezellig
pi_45287548
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:27 schreef delapoko het volgende:

[..]
Horus werd geboren uit een maagd...
Laat ik bijvoorbeeld hier eens op in gaan. Hoe kom je hierbij? Als ik zoek op internet vind ik verhalen waarbij isis seks heeft met een dode osiris of door middel van magie osiris weer tot leven wekt, zodat ze alsnog zwanger kan raken.

De grootste autoriteit op internet
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_45287677
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:38 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Laat ik bijvoorbeeld hier eens op in gaan. Hoe kom je hierbij? Als ik zoek op internet vind ik verhalen waarbij isis seks heeft met een dode osiris of door middel van magie osiris weer tot leven wekt, zodat ze alsnog zwanger kan raken.

De grootste autoriteit op internet
love you mén
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')