quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:30 schreef delapoko het volgende:[..]
Ik zie nergens dat Jezus en Isa verschillende personen waren. Het zijn dezelfde personen maar christenen noemen deze persoon goddelijk en islam noemt dat ketterij. Maar het blijft hetzelfde persoon. De islam geeft er een andere interpretatie aan. Zoals je zegt, zuiveren ze het van paganistische elementen, maar dat veranderd het feit niet dat Isa Jezus is. Jij bent ook de eerste persoon die tegen mij zegt dat Isa en Jezus verschillende personen zijn. En ik heb de koran gelezen (was zelf moslim).
Maar nu moet ik weg, tot later
![]()
Vriend, ex broeder of hoe je ook wilt dat ik je moet noemen
![]()
Ik zeg namelijk dat een zoon van God en iemand die niet de zoon van God is niet een en dezelfde persoon kan zijn logischerwijs, Ik erken Isa als een profeet van het Christendom en Islam zoals de Koran het beschrijft niet zoals het Christendom het leert, maar het betreft inderdaad een interpretatie/overeenkomst tussen Jezus en Horus die niet terug te vinden is in de Koran danwel onacceptabel, er zijn zelfs Christenen die Isa niet erkennen, of Christenen die zeggen dat Jezus niet zoon van God was zoals je weet.
http://answering-islam.org/Dutch/durie/isademoslimjezus.htmIs goed, was gezellig