Ah, mijn lievelingschristenen. De gelegenheidschristenenquote:Op woensdag 27 december 2006 23:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet dat zou ik niet zo durven te stellen. Veel Christelijken erkenen tegenwoordig de evolutietheorie
Geloof me: Balkenende is die-hard creationist. Wat ik overigens van hem respecteer.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet dat zou ik niet zo durven te stellen. Veel Christelijken erkenen tegenwoordig de evolutietheorie
Kijk even wie de TS is...quote:Op donderdag 28 december 2006 11:17 schreef sigme het volgende:
Zo te zien gelooft Blair in de erfenis van Abraham. Of daar werkelijk een of andere Abraham aan te pas is gekomen maakt al eeuwen niet uit, waarom nu opeens wel?
quote:Op donderdag 28 december 2006 11:38 schreef DennisMoore het volgende:
Pfff... dan moet het topic iets zijn als ehm... "Mag de leider van een land laten blijken dat hij religieus is?"
Weet ik wel, ik verwacht ook geen zinnig antwoord.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kijk even wie de TS is...
Of de term "semitische talen", want Sem heeft natuurlijk ook niet bestaan.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:55 schreef Apropos het volgende:
Zullen we het woord ''Italiaans'' ook afschaffen?
Het wordt in de Engelstalige wereld ook verboden je kind 'Noah' te noemen, want die heeft ook nooit bestaan. net als 'John', 'Mark', 'Luke' etc etc.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Of de term "semitische talen", want Sem heeft natuurlijk ook niet bestaan.
Weer een kansloos topic
Dude, hij gebruikt de naam, niet per definitie verwijzend naar een bepaald persoon, maar naar een concept dat van groot belang is voor de Europese cultuur en moraal. Je kunt ook verwijzen naar een romanpersonage en daar een verhaal aan ophangen. Daarmee claim je ook niet dat dit personage echt heeft bestaan.quote:Op dinsdag 26 december 2006 17:19 schreef Akkersloot het volgende:
"the rich abrahamic inheritance we share in common" . Waarom heeft de Britse Eerste Minister het niet over de "rijke erfenis van Adam" of "de rijke erfenis van Noach" ? Toch kennen we de sprookjesfiguren Adam en Eva en Noach alleen maar uit het zelfde sprookjesboek (Genesis) dan waaruit we Abraham kennen als de "aardsvader" van het jodendom/christendom en, uit de koran, als "aardsvader" van de moslims.
http://www.frontpagemagaz(...)Article.asp?ID=25958
De Bijbel is niet alleen een sprookjesboek, het is ook een bevolkingsregister, een geschiedenisboek, een wetboek, literatuur en filosofie.quote:Op dinsdag 26 december 2006 17:19 schreef Akkersloot het volgende:
"the rich abrahamic inheritance we share in common" . Waarom heeft de Britse Eerste Minister het niet over de "rijke erfenis van Adam" of "de rijke erfenis van Noach" ? Toch kennen we de sprookjesfiguren Adam en Eva en Noach alleen maar uit het zelfde sprookjesboek (Genesis) dan waaruit we Abraham kennen als de "aardsvader" van het jodendom/christendom en, uit de koran, als "aardsvader" van de moslims.
http://www.frontpagemagaz(...)Article.asp?ID=25958
quote:This name Bram, Abram, was famous in India and Persia: some learned men even allege that he was the same legislator as the one the Greeks called Zoroaster. Others say that he was the Brahma of the Indians.[6]
Such arguments were taken up by later religious synchretists such as Godfrey Higgins, who argued in 1834 that "The Arabian historians contend that Brahma and Abraham, their ancestor, are the same person. The Persians generally called Abraham Ibrahim Zeradust. Cyrus considered the religion of the Jews the same as his own. The Hindus must have come from Abraham, or the Israelites from Brahma…"[7]
Wat er op duidt dat dat allemaal door mensen, door de eeuwen heen, bedacht is, dus je kan volgen wie je wil, maar dat is altijd een mens.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:45 schreef Moravec het volgende:
Tsja, en toen kwam de gote profeet Dinguss die nooit meer gelezen heeft als mijn reply maar wel alle films heeft gezien. Mensen komt allen nabij!
Het staat zelfs op een bloody wiki page
[..]
Allah is inderdaad een verbastering van 'Al-Ilah', maar dat betekent niet de heilige, het betekent 'De God'. De geloof in Allat komt voor van de pre-islamitische paganisme, niet Allah, probleem is je schrijft het bijna hetzelfde alleen op Allat komt er 2 puntjes te staan, maar Allah en Allat hebben niets met elkaar gemeen in beschrijving. Overigens was voor de Islam de God van Kaaba Allat en na de Islam Is Allah de God van Al-alamien. (alles).quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:20 schreef delapoko het volgende:
Zo is het woord Allah een verbastering van 'Al Ilah' wat 'De heilige' betekend. Dit woord werd lang voor het ontstaan van de islam gebruikt. De naam van de vader van Mohammed heette Abdullah. Hier zie je duidelijk dat het woord Allah ingevoegd is in de naam, Abdu Allah; wat dus aangeeft dat Mohammed en zijn stam dit god al lang voor het ontstaan van de islam aanbidde. De islam is voortgekomen uit de paganistiche geloven.
Ilah komt van het Arabisch woord 'ilahi' en betekend 'heilig' (later ook wel 'goddelijk). Dat men dit woord gebruikt voor God heeft niets te maken of het woord voor God staat of niet. In die tijd, toen met 'De Heilige' zei (Later synoniem voor De Goddelijke), werd het bedoeld als 'De God'.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah is inderdaad een verbastering van 'Al-Ilah', maar dat betekent niet de heilige, het betekent 'De God'. De geloof in Allat komt voor van de pre-islamitische paganisme, niet Allah, probleem is je schrijft het bijna hetzelfde alleen op Allat komt er 2 puntjes te staan, maar Allah en Allat hebben niets met elkaar gemeen in beschrijving. Overigens was voor de Islam de God van Kaaba Allat en na de Islam Is Allah de God van Al-alamien. (alles).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |