abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42326388
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 02:05 schreef Roolio het volgende:
Ohja dat ben ik helemaal vergeten. Moet je die brief meenemen ofzo? Anders ga ik morgen even met paspoort en pinpas langs het postkantoor. Of moet je nog meer meenemen?
Volgens mij moet je die brief meenemen. Maar je kan het natuurlijk altijd zonder proberen......
pi_42327545
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 02:10 schreef Thieske het volgende:

Volgens mij moet je die brief meenemen. Maar je kan het natuurlijk altijd zonder proberen......
In de brief staat dat giropasje en id-bewijs voldoende zijn.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:14:38 #28
141482 Q.
JurassiQ
pi_42327614
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In de brief staat dat giropasje en id-bewijs voldoende zijn.
Check. Pasje en rijbewijs meegenomen was voldoende. Kon ook bij elk postkantoor, volgens mij stond in die brief dat je per sé naar eentje in je eigen regio moest maar dat is onzin.
For great justice!
pi_42327665
ik geloof dat ik een brief gemist heb

NIet gaan = niet kunnen pinnen (over een tijdje) ?
Dat kunnen ze niet maken. (ja ja.... regels blabla )
MIJN geld.

Kom zeg !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:21:43 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42327668
Nope helaas de brief moet mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:22:12 #31
136534 Erik_84
sja.. toch?
pi_42327677
Moet ik ook nog steeds doen Alhoewel ik die brief nog steeds niet heb gekregen
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:22:55 #32
136534 Erik_84
sja.. toch?
pi_42327686
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Megumi het volgende:
Nope helaas de brief moet mee.
Nee hoor, mijn vriendin is zelfs al naar het postkantoor gegaan voordat ze haar brief kreeg
pi_42327739
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:05 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.postbus51.nl/i(...)/displaydefaultintro
[..]

Die snap ik niet.
Hoe kun je ánders een afschrift van het identiteitsbewijs opnemen in de administratie dan door het te scannen of te kopiëren? Wat is 'feitelijk' vastleggen?
Uit de wet (artikel 2.4)
[qute]Aan de verplichting, bedoeld in het eerste lid, is voldaan, indien de instelling voor de vaststelling van de identiteit van een cliënt gebruik maakt van de gegevens die zij bij een eerder aan die cliënt verleende dienst, overeenkomstig de bepalingen van deze wet of ingevolge de Wet identiteitsvaststelling bij financiële dienstverlening heeft vastgesteld. De eerste volzin is niet van toepassing indien het betreft een dienst ter zake van een transactie met een tegengestelde waarde of gezamenlijke tegenwaarde welke gelijk is aan dan wel meer bedraagt dan een bedrag van ¤ 10 000 en deze dienst wordt verricht door een ander filiaal van de dienst dan het filiaal dat de identiteit van de cliënt heeft vastgesteld.[/quote]
Kennelijk interpreteren de banken dat door het kopieren van het indentificatiebewijs ze (het makkelijkst) kunnen voldoen aan de eerste zin van de quote.
Maar als het kopieren strijdig is met een andere wet, mag dat dus niet.
Banken hebben overigens flink wat juristen in dienst, dus ze zullen er wel over nagedacht hebben. Wat niet automatisch betekent dat ze gelijk hebben. Lijkt me iets voor de rechter om uit te maken.
pi_42327896
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:22 schreef Erik_84 het volgende:
Same here..

Moet toch nog mijn OV inleveren, ga ik meteen wel even identificeren. Tegen mijn principes in, maar ik heb helemaal geen zin om twee keer te gaan
pi_42328042
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Mirage het volgende:
ik geloof dat ik een brief gemist heb

MIJN geld.

Kom zeg !
Helaas is het wel zo, stond van de week nog in de krant.
Geen nood, je krijgt nog een brief.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:58:16 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42328057
. Ik moet het ook nog doen, maar dan bij de ABN Amro. Officieel weet ik er niks van: niets te zien op de site en ik heb ook geen brief gehad (mijn huisgenoot heeft wel een brief gehad van de Postbank). Moet het eigenlijk echt bij elke bank dan?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:59:24 #37
136534 Erik_84
sja.. toch?
pi_42328071
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:58 schreef Viking84 het volgende:
. Ik moet het ook nog doen, maar dan bij de ABN Amro. Officieel weet ik er niks van: niets te zien op de site en ik heb ook geen brief gehad (mijn huisgenoot heeft wel een brief gehad van de Postbank). Moet het eigenlijk echt bij elke bank dan?
Helaas wel ja..
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:00:53 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42328087
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:59 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

Helaas wel ja..
ga zo toch naar de stad, dus doe het dan wel even.

Zucht.
Niet meer actief op Fok!
  Eindredactie Games dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:03:38 #39
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42328128
ik heb nog geen brief gehad
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_42328134
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:22 schreef Erik_84 het volgende:
Volgens de Postbank site kan het ook zonder de brief. Alleen je pinpasje en de paspoort/id en je gezichtje laten zien.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:07:47 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42328200
Ik vind het maar waardeloos dat er nergens iets op de site van de ABN Amro staat. Als ik het niet van mijn huisgenoot had gehoord, dan had ik van niets geweten en dan had ik in 2007 ineens niet meer kunnen pinnen. Dan hadden die lui een probleem gehad .

Maar ik ga richting town .
Niet meer actief op Fok!
pi_42328271
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:29 schreef Wombcat het volgende:

Kennelijk interpreteren de banken dat door het kopieren van het indentificatiebewijs ze (het makkelijkst) kunnen voldoen aan de eerste zin van de quote.
Maar als het kopieren strijdig is met een andere wet, mag dat dus niet.
Banken hebben overigens flink wat juristen in dienst, dus ze zullen er wel over nagedacht hebben. Wat niet automatisch betekent dat ze gelijk hebben. Lijkt me iets voor de rechter om uit te maken.
Achja, ik doe er ook niet moeilijk over, maar vreemd is het wel.

Het gaat geloof ik om het sofinummer dat niet zomaar in databanken mag worden opgeslagen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:15:41 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42328291
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 09:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het maar waardeloos dat er nergens iets op de site van de ABN Amro staat. Als ik het niet van mijn huisgenoot had gehoord, dan had ik van niets geweten en dan had ik in 2007 ineens niet meer kunnen pinnen. Dan hadden die lui een probleem gehad .

Maar ik ga richting town .
quote:
Wet Identificatie Dienstverlening

ABN AMRO geeft hoge prioriteit aan het voorkomen en terugdringen van misbruik met rekeningen. Daarom controleren wij bij geldhandelingen de identiteit van klanten, zodat wij zeker weten dat de (rekening)gegevens inderdaad bij de desbetreffende klant horen.

Hoewel deze controle altijd al wordt uitgevoerd, zijn de identificatiegegevens niet allemaal automatisch in de systemen vastgelegd. De overheid verplicht alle banken om dit wel te doen, met als doel misbruik van rekeningen voor criminele doeleinden nog beter tegen te gaan.

Zijn uw gegevens correct vastgelegd?
Via het gratis telefoonnummer 0800 - 024 07 18 kunt u nagaan of uw gegevens correct zijn vastgelegd in onze systemen. Als dat niet zo is, vragen wij u om zo snel mogelijk persoonlijk langs te komen bij een van onze 560 vestigingen. U dient dan een geldig legitimatiebewijs mee te nemen, waarvan wij gelijk een kopie maken.

Waar kunt u terecht?
U kunt uw identiteitsgegevens bij alle ABN AMRO vestigingen in Nederland laten vastleggen. Op werkdagen kunt u bij elke vestiging terecht. Komt het u beter uit om op koopavond of op zaterdag langs te komen? Kijk dan op het overzicht van vestigingen voor de openingstijden.

Hebt u vragen?
Wij hebben een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag daar niet bij? Neem dan contact op met 0800 - 024 07 18 (gratis). U kunt natuurlijk ook terecht bij een van onze vestigingen.
http://www.abnamro.nl/nl/overabnamro/wid/wid.html
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 10:20:00 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42329387
Nou lekker vaag weer. Het was net alsof ze van niets wisten bij de ABN Amro. Ze waren er sinds vorig jaar september mee bezig, ik had een brief moeten krijgen, maar het was al geregeld toen ik daar kwam ofzo.

Enorm vaag. Nou ja. Ik heb voor de zekerheid ff gevraagd of ik geen probs heb met pinnen volgend jaar en dat was niet zo .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 10:21:06 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42329413
* viking84 leest tekst van Lienekien. Oooh zo... ze vroeg wel of mijn adresgegevens nog correct waren, maar verder hoefde ik niets te doen.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:19:18 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_42331998
Heb het ook nog niet gedaan, maar heb dan ook geen bericht gehad ofzo
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:14:05 #47
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_42336136
Ikheb gewerkt op t postkantoor speciaal voor de wid.

Iedereen kan komen je hebt de brief niet nodig... je pasje(of zelfs alleen je postcode +huisnr) plus een id is genoeg. het kan in welk postkantoor dan ook.

En de datum die in de brief staat is alleen om de drukte op het postkantoor beter te kunnen spreiden.
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:17:04 #48
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42352933
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:52 schreef DennisMoore het volgende:
Oja, 'k moet ook nog... vóór 4 september geloof ik.

'k Las ergens dat banken eigenlijk helemaal geen kopiëen van legitimatiebewijzen mogen verzamelen... Gewoon eenmalig de identiteit verifiëren is voldoende.
Dat is dus niet zo.

Ik werk zelf mee in het WID project bij de postbank (mijn bedrijf levert de database waarin ze de informatie opslaan), ze slaan zowel het plaatje alsook de tekst op het ID bewijs (wordt geOCRd) op.
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Mirage het volgende:
MIJN geld.
Sterker nog: als je een hypotheek hebt bij de postbank, en je vertikt te gaan, gaat je huis in de gedwongen verkoop. Dit zijn nieuwe regels waar een bank zich gewoon aan te houden heeft.
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:58 schreef Viking84 het volgende:
Bel je bank anders even. Kan prima zijn dat ze je ID bewijs de afgelopen jaren al gekopieerd hebben. Het is vooral de postbank die hier heel laat mee begonnen is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:25:33 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42354672
Er staat me vaag iets van bij dat mijn bank mijn ID bewijs al eens gekopieerd heeft. Ik snap trouwens helemaal niet waar het nu precies voor is, dat hele gedoe. Iemand die dat uit kan leggen? (kan zelf ook een linkje opzoeken, maar goed ).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:02:36 #50
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_42355580
Kreeg gister een brief van m'n pa in m'n handen gedouwd dat ik het ook maar ff moet gaan doen voor de 27e

Hij dacht dat die brief voor hem was, handig als je een voornaam met dezelfde letter hebt
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')