Volgens mij moet je die brief meenemen. Maar je kan het natuurlijk altijd zonder proberen......quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:05 schreef Roolio het volgende:
Ohja dat ben ik helemaal vergeten. Moet je die brief meenemen ofzo? Anders ga ik morgen even met paspoort en pinpas langs het postkantoor. Of moet je nog meer meenemen?
In de brief staat dat giropasje en id-bewijs voldoende zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:10 schreef Thieske het volgende:
Volgens mij moet je die brief meenemen. Maar je kan het natuurlijk altijd zonder proberen......
Check. Pasje en rijbewijs meegenomen was voldoende. Kon ook bij elk postkantoor, volgens mij stond in die brief dat je per sé naar eentje in je eigen regio moest maar dat is onzin.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In de brief staat dat giropasje en id-bewijs voldoende zijn.
Nee hoor, mijn vriendin is zelfs al naar het postkantoor gegaan voordat ze haar brief kreegquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Megumi het volgende:
Nope helaas de brief moet mee.
Uit de wet (artikel 2.4)quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 01:05 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.postbus51.nl/i(...)/displaydefaultintro
[..]
Die snap ik niet.
Hoe kun je ánders een afschrift van het identiteitsbewijs opnemen in de administratie dan door het te scannen of te kopiëren? Wat is 'feitelijk' vastleggen?
Same here..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:22 schreef Erik_84 het volgende:
Moet ik ook nog steeds doenAlhoewel ik die brief nog steeds niet heb gekregen
Helaas is het wel zo, stond van de week nog in de krant.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Mirage het volgende:ik geloof dat ik een brief gemist heb
NIet gaan = niet kunnen pinnen (over een tijdje) ?
Dat kunnen ze niet maken. (ja ja.... regels blabla )
MIJN geld.
Kom zeg !
Helaas wel ja..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:58 schreef Viking84 het volgende:. Ik moet het ook nog doen, maar dan bij de ABN Amro. Officieel weet ik er niks van: niets te zien op de site en ik heb ook geen brief gehad (mijn huisgenoot heeft wel een brief gehad van de Postbank). Moet het eigenlijk echt bij elke bank dan?
Volgens de Postbank site kan het ook zonder de brief. Alleen je pinpasje en de paspoort/id en je gezichtje laten zien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:22 schreef Erik_84 het volgende:
Moet ik ook nog steeds doenAlhoewel ik die brief nog steeds niet heb gekregen
Achja, ik doe er ook niet moeilijk over, maar vreemd is het wel.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:29 schreef Wombcat het volgende:
Kennelijk interpreteren de banken dat door het kopieren van het indentificatiebewijs ze (het makkelijkst) kunnen voldoen aan de eerste zin van de quote.
Maar als het kopieren strijdig is met een andere wet, mag dat dus niet.
Banken hebben overigens flink wat juristen in dienst, dus ze zullen er wel over nagedacht hebben. Wat niet automatisch betekent dat ze gelijk hebben. Lijkt me iets voor de rechter om uit te maken.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het maar waardeloos dat er nergens iets op de site van de ABN Amro staat. Als ik het niet van mijn huisgenoot had gehoord, dan had ik van niets geweten en dan had ik in 2007 ineens niet meer kunnen pinnen. Dan hadden die lui een probleem gehad.
Maar ik ga richting town.
http://www.abnamro.nl/nl/overabnamro/wid/wid.htmlquote:Wet Identificatie Dienstverlening
ABN AMRO geeft hoge prioriteit aan het voorkomen en terugdringen van misbruik met rekeningen. Daarom controleren wij bij geldhandelingen de identiteit van klanten, zodat wij zeker weten dat de (rekening)gegevens inderdaad bij de desbetreffende klant horen.
Hoewel deze controle altijd al wordt uitgevoerd, zijn de identificatiegegevens niet allemaal automatisch in de systemen vastgelegd. De overheid verplicht alle banken om dit wel te doen, met als doel misbruik van rekeningen voor criminele doeleinden nog beter tegen te gaan.
Zijn uw gegevens correct vastgelegd?
Via het gratis telefoonnummer 0800 - 024 07 18 kunt u nagaan of uw gegevens correct zijn vastgelegd in onze systemen. Als dat niet zo is, vragen wij u om zo snel mogelijk persoonlijk langs te komen bij een van onze 560 vestigingen. U dient dan een geldig legitimatiebewijs mee te nemen, waarvan wij gelijk een kopie maken.
Waar kunt u terecht?
U kunt uw identiteitsgegevens bij alle ABN AMRO vestigingen in Nederland laten vastleggen. Op werkdagen kunt u bij elke vestiging terecht. Komt het u beter uit om op koopavond of op zaterdag langs te komen? Kijk dan op het overzicht van vestigingen voor de openingstijden.
Hebt u vragen?
Wij hebben een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag daar niet bij? Neem dan contact op met 0800 - 024 07 18 (gratis). U kunt natuurlijk ook terecht bij een van onze vestigingen.
Dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:52 schreef DennisMoore het volgende:
Oja, 'k moet ook nog... vóór 4 september geloof ik.
'k Las ergens dat banken eigenlijk helemaal geen kopiëen van legitimatiebewijzen mogen verzamelen... Gewoon eenmalig de identiteit verifiëren is voldoende.
Sterker nog: als je een hypotheek hebt bij de postbank, en je vertikt te gaan, gaat je huis in de gedwongen verkoop. Dit zijn nieuwe regels waar een bank zich gewoon aan te houden heeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Mirage het volgende:
NIet gaan = niet kunnen pinnen (over een tijdje) ?
Dat kunnen ze niet maken. (ja ja.... regels blabla )
MIJN geld.
Bel je bank anders even. Kan prima zijn dat ze je ID bewijs de afgelopen jaren al gekopieerd hebben. Het is vooral de postbank die hier heel laat mee begonnen is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:58 schreef Viking84 het volgende:. Ik moet het ook nog doen, maar dan bij de ABN Amro. Officieel weet ik er niks van: niets te zien op de site en ik heb ook geen brief gehad (mijn huisgenoot heeft wel een brief gehad van de Postbank). Moet het eigenlijk echt bij elke bank dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |