quote:59e INTERNATIONALE FOTOGRAFICA-BEURS
Op 5 november 2006 is er weer een fotograficabeurs in Houten bij Utrecht. Ongeveer 400 tafels vol met interessante (oude) spullen op het gebied van fotografie in de ruimste zin van het woord, dus niet alleen foto- en filmcamera's, maar ook accessoires, doka artikelen, boeken en foto's.
Buffet aanwezig. parkeren gratis! Ons team taxeert door u meegebrachte objecten belangeloos en vrijblijvend!
Plaats: Euretco, Meidoornkade, Houten (A27) of per trein (gratis pendeldienst vanaf NS station HOUTEN). Geopend van 11.00-17.00 uur; entree ¤ 4,00 (leden
Fotografica, 65+ en kinderen ¤ 1,50).
AF-lenzen heb ik regelmatig gekocht op de fotografica beurs. Verder regelmatig wat stands met winkelrestanten die op zowel oud als nieuw passen. Traditioneel is links achter in de hoek een grote stand met allemaal filters, kapjes, dopjes en verloopringetjes. Dat spul waar je bij je fotozaak een vermogen voor betaalt. Is bruikbaar op oude en nieuwe camera's. Vorige keer ook nog voor een bijzonder vriendelijke prijs een eenpoot statief gekocht daar.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:48 schreef Dr.Droxz het volgende:
Ik kom inderdaad alleen "oude" spullen tegen op de site,
maar nergens wat "nieuwer" spul.
Komt dit door de site, kijk ik ergens overheen, of klopt je openingspost niet?
De site ziet er inderdaad braque uit, maar je kan er terecht voor zowel kolengestookte toverlantarens als nieuwe digiflexen! (+ allerlei bijbehorend glaswerk en randapparatuur)quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:01 schreef Bron het volgende:
Is dit een beurs voor alleen maar oude "antieke" fotografische spullen, of is dit net zo iets als Fotokina?
Het ziet er een beetje amateuristisch uit die site.
Bedankt voor je uitleg!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
AF-lenzen heb ik regelmatig gekocht op de fotografica beurs. Verder regelmatig wat stands met winkelrestanten die op zowel oud als nieuw passen. Traditioneel is links achter in de hoek een grote stand met allemaal filters, kapjes, dopjes en verloopringetjes. Dat spul waar je bij je fotozaak een vermogen voor betaalt. Is bruikbaar op oude en nieuwe camera's. Vorige keer ook nog voor een bijzonder vriendelijke prijs een eenpoot statief gekocht daar.
De site is inderdaad niet aangepast hierop.
quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Dus, lijstje van beursgangers:
komt:
ultra_ivo
PK-fotografie
Priyantha
PoseidonVS
An24
DinoPK
Tall
heeft interesse:
Dr. Droxz
Vliegvrager
Elefes
Umberella
Xilantof
same herequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:31 schreef freud het volgende:
Aangezien ik enorm op mijn centen moet letten nu, ga ik mezelf niet als spreekwoordelijke kat op het spreekwoordelijke spek binden.
Ik heb daar mijn 420 Ex gekocht vorig jaarquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:31 schreef freud het volgende:
Aangezien ik enorm op mijn centen moet letten nu, ga ik mezelf niet als spreekwoordelijke kat op het spreekwoordelijke spek binden.
Ik kom regelmatig in DH, dus als ik ga (denk van wel, maar nog niet zeker), kan ik dat wel doen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:34 schreef Xilantof het volgende:
5 nov. is wel een zondag... Maar ik zit dan ook aan sport gebonden. Als ik niet kan, mag ik dan iemand om een gunst vragen?
Namelijk om iets mee te nemen en later bij mij af te geven/op te sturen. (uiteraard worden de gemaakte kosten vergoed)
Sorry, algemene opinie is dat ik de grootste eikel ben van FOT.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:04 schreef Tall het volgende:
Ik ben er waarschijnlijk ook wel. 's kijken of ik de langste van het stel zal zijn...
helaas die prijs gaat naar een anderquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:07 schreef freud het volgende:
[..]
Sorry, algemene opinie is dat ik de grootste eikel ben van FOT.
? ikke?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef prupke het volgende:
[..]
helaas die prijs gaat naar een ander
Same here, alleen niet op marktplaats gekeken. Zit ook te twijfelen over een 430 of 420...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
Hmmmm heb nog een flitser nodig en ik heb er net naast gegrepen op marktplaats.
Keuze zat in Houten. Vorige keer een dikke Metz voor de fenomenale prijs van 5 Euro gescoord.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
Hmmmm heb nog een flitser nodig en ik heb er net naast gegrepen op marktplaats.
Heb gisteren en vandaag met de 420 gespeeld. Had dus een 420EX gezien voor 100 euro, maar iemand was me net voorquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:08 schreef freud het volgende:
420...
Ik heb al een Metzquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Keuze zat in Houten. Vorige keer een dikke Metz voor de fenomenale prijs van 5 Euro gescoord.
Dan hangt het ervan af welke Metz je hebt of ie binnen je toekomstige aanschafplanning past.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb al een Metzmaar ik heb een digitale nodig
![]()
Dat kun je nooit van tevoren zeggen. Het ene jaar ligt er veel van het een te koop, het andere jaar veel van het ander. Vorige keer zag je enorm veel mensen rondlopen met een eenpoot statief dat de Duitser in de hoek aanbood voor weinig. Heb beste is gewoon rond te lopen en te kijken of er iets interesants tussen ligt. Als je echt iets speciaals zoekt kun je het beter hier roepen dan zijn er meer ogen die voor je meekijken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 03:09 schreef sgoldie het volgende:
ik heb ook interesse, ik woon in Utrecht, dus is lekker dichtbij, ik weet alleen niet wat ik nog nodig heb...
verkopen ze er toevallig ook beanbags?
Er is gene budget helaas, studie slokt al m'n geld opquote:Op zondag 29 oktober 2006 10:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Weten de twijfelaars al of ze kunnen?
'weten' is een groot woord, maar ik ga ervan uit dat ik langs kom ja.quote:Op zondag 29 oktober 2006 10:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Weten de twijfelaars al of ze kunnen?
FA lenzen liggen er mondjesmaat. Vorige keer daar een FA 1.7/50 opgeduikeld. Nieuw zal ie er niet liggen, moet je iig goed zoeken. Maar weet wel goed de prijzen van de Duitse internetaanbieders, die hebben 'm nog. Je moet natuurlijk niet vrijwel hetzelfde in Houten uitgeven als je 'm ook nieuw kunt bestellen. www.tekade.de heeft 'm dacht ik nog op voorraad.quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:31 schreef Gimmick het volgende:
Ivo, hoe zit het normaal met de Pentax-spullen? Ik zit te denken aan de FA 35mm, maar deze is in Nederland niet te verkrijgen. Is er een kans dat deze daar wel wordt aangeboden?
Hmm...SB-800 inmiddels in de pocket...wil toch wel erg graag naar de beurs...wellicht heeft mijn pa die mij genetisch heeft verne*kt met het fotovirus ook wel interesse...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:09 schreef ForrestX het volgende:
[..]
same here
wil toch wel erg graag (binnenkort) een SB-800 en een 18-200 VR aanschaffen en kan met niet laten verleiden tot andere aankopen
Dank. Blijft veel geld, 300 euro. Na zet me nog maar niet op de lijst. Geen idee hoe ik met tijd zit.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Tekade heeft 'm inderdaad, http://www.tekade.de/Angebot/angebot.html Voor 299 Euro. Weet je dus wat je plafond moet zijn als je er eentje in Houten ziet.
Kan ik je op de lijst zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |