abonnement Unibet Coolblue
pi_43098665
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:53 schreef Rory78 het volgende:
Okay, het gaat dus n.a.w. een cottage worden in Ventry bij Dingle op het gelijknamige schiereiland.
Heeft iemand daar specifieke info over of ervaringen mee?
Er zijn trouwens schrikbarend weinig plattegronden en andere kaarten te vinden van het gebied. Zelfs viamichelin houdt zich aardig koest...
Dingle .
Er zijn niet veel wegen daar. Dat is ook meteen het voordeel van een schiereiland (vaak alleen een rondweg) .

Als je naar het noorden gaat (Burren/Connemara/Aran-eilanden ) zijn de kaarten van Tim Robinson een MUST! Zeer gedetailleerd (ieder huisje of ander gebouwtje staat zelfs vermeld). Erg handig. Zie http://www.foldinglandscapes.com/maps.htm .
pi_43139463
Thnx!
De vakantie gaat als het goed is als volgt uitzien:
vr 6-7 'snamiddags vanuit Charleroi/Niederrhein vliegen met Ryan Air naar Shannon. Aldaar gereserveerde huurauto('s) ophalen (of een 7-p bus of 2x een kleine middenklasser). Vervolgens bij het vliegveld of in Limerick overnachten.
za 7-7 t/m za 14-7 in een gehuurde cottage op Dingle. De laatste dag rijden we de huurauto('s) naar Dublin om ze daar in te leveren. Aldaar nog 1 of 2 volledige dagen doorbrengen, alvorens terug te vliegen naar Charleroi/Niederrhein of Eindhoven (ma 16-7 of di 17-7).
Iemand nog tips bij de diverse punten?
pi_43143480
Ik zou ook wel eens naar Ierland willen. De natuur lijkt me echt schitterend en uiteraard zou ik dan ook een bezoek willen brengen aan Dublin. Welke delen van het land zijn het mooiste (qua natuurschoon) om te bezoeken??
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_43145755
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:35 schreef Dezz het volgende:
Ik zou ook wel eens naar Ierland willen. De natuur lijkt me echt schitterend en uiteraard zou ik dan ook een bezoek willen brengen aan Dublin. Welke delen van het land zijn het mooiste (qua natuurschoon) om te bezoeken??
ZW-kust: Ring of Kerry en Dingle. Erg mooie landschappen en lekker aan zee.
Donegal in het NW: ruigere landschappen (met Slieve League, met 600 meter de hoogste cliffs van Europa ).
Als je een week of 2/3 hebt, is de hele westkust een aanrader .
  woensdag 1 november 2006 @ 19:25:04 #55
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_43147422
Het geheime verleden van Ierland

Dat Ierland een geheimzinnig land is, is bij iedereen wel bekend, maar de informatie die verborgen werd gehouden en door een paar researchers, zoals Michael Tsarion en Andrew Power werd ondekt werd, is werkelijk ongelooflijk.


Deze researchers zijn tot de conclusie gekomen dat er een connectie bestaat tussen Egypte en Ierland. De officiele versie luid dat de civilisatie van oost naar west ging, maar deze researchers hebben ondekt dat het juist omgekeerd is en dat civilisatie begon vanuit IERLAND!!

Onmogelijk? Kijk naar de feiten die hieronder en in de bijbehorende artikel staan en maak je eigen beeld.

Hier een paar korte uitreksels uit het artikel.

The Irish Origins Of Civilisation

What were the people by whom the Egyptian Civilization was developed, the country whence they came, the Race to which they belonged, is today unknown - Sir G. Maspero (Dawn of Civilization)


It was known in ancient times that Christianity, in its purest and most antique form, was nothing more, nor less, than Celtic Druidism from Ireland.



In ancient Irish (Iris) religion and mythology Tara was also the sacred home for the Ari (later the Ari-ish or Irish) who ranked below the Illi gods, yet above the people. Ireland (Ari-Land) takes its name from the Aris (lion / ili-on - in Hebrew) or Arians. Ireland is considered the Great Motherland of the Aryan race, otherwise known as Atlantis, Thule or Tula - William Henry



The first Pharaoh of the first dynasty of Egypt, King Menes, is buried in Northern Ireland. Scota (Meritaten), the eldest daughter of Akhenaton and Nefertiti, is buried in Country Kerry on the west coast of Ireland. Tea Tephi, and Egyptian queen, lies near Tara. Mummified baboons have been discovered at Navan Ireland, and entries concerning places in Ireland have been found in Egyptian papyri. British-Israelites declare the tomb of the prophet Jeremiah to be in Ireland (at Lough Crew, County Meath) and believe him to have have brought to Tara the coronation stone ("Stone of Fal") upon which the Irish chieftains were crowned.



The Irish are one of the most ancient nations that I know of at this end of the world, and are from as mighty a race as the world ever brought forth - Edward Spenser (writer, and British Government Official in Ireland, AD 1596)



Lees het complete artikel van Michael Tsarion - The Irish Origins Of Civilistion

ZEER INTERESSANT!!!!

http://www.taroscopes.com(...)ish%20Origins%20main


Voor het eind van het jaar zal Michael Tsarion zijn boek uitbrengen, genaamd ,The Irish Origins Of Civilistion.
http://www.irishoriginsbook.com/




Andrew Power schrijft hier ook over en zijn boek heet IRELAND - LAND OF THE PHARAOHS







Andrews Website waar je ook een Audio interview met hem kunt vinden over zijn boek.
http://returntotara.com/
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_43215853
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:35 schreef Professional het volgende:
Mijn weekendje was echt helemaal geweldig, echt super!
Ik ga ook echt een keertje terug, heb niet alles gezien, en helaas niet naar Howt kunnen gaan.

Wat ik wel gezien heb is dit:

- Trinity College
- Christchurch
- The Spire, wat een kutding is dat toch, wel leuk orientatiepunt
- Guinness Brouwerij, gratis doorgelopen, hadden niks door
- Temple Bar District
- Greyton Street (zo heet die winkelstraat toch?)
- St Patricks Cathedral
- Viking Splash Tour, erg lachen
Allemaal geweldige toeristische attracties in Dublin, alleen vond ik St Patricks Cathedral wat minder, mja toen ik er was was er ook een hele filmcrew daar en dat verpeste de sfeer een beetje
Ook had ik me veel meer voorgesteld van het graf van Jonathan Swift, meer pracht en praal, maar hij ligt maar begraven onder eenvoudig tegelwerk in de kathadraal, op enkele meters afstand van een kleine gift shop
Zelf vind ik Christchurch veel mooier dan St Patricks Cathedral

Maar hoe kun je nu gratis doorlopen bij de Guiness Brewery ? Tis toch heel duidelijk afgescheiden (rij met kassa's bedoel ik), naja voordringen kun je daar wel want die rij die daar buiten stond toen ik daar was pffff daar krijgt een paard nog de hik van

Ik ben zelf sinds zondag weer terug uit Ierland waar ik enige tijd gewerkt heb, maar ik wil weer terug !

Zelf zat ik in Dundalk (heel leuk stadje en als je daar bent en naar de Subway gaat in de Marshes ; doe ze de groetjes van Marc, ik ben daar vrij bekend bij hun hehe ).
Dundalk ligt tussen Dublin en Belfast in en heeft ook een St Patricks Cathedral (veel mooier dan die van Dublin), leuke winkels en pubs en de bevolking is heel vriendelijk
Aanrader hier is ook ; Icehouse Hill Park ; geweldig mooi park met grandioos uitzicht op Dundalk en het omliggende gebergte
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_43217545
Newgrange is sowieso geweldig, de vraag is alleen of het nog lang open blijft voor publiek, aangezien er toch schade ontstaat hierdoor. Er zijn al lang discussies gaangde of het daarom niet gesloten moet worden voor publiek of niet.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_43234637
Christchurch vond ik inderdaad ook mooier, ook met die brug die over de weg loopt. Toen wij bij St Patrick Cathedral waren, was net een afstudeerfotosessie bezig, met overal mannen en vrouwen in toga`s. Ook lachwekkend.

Ja vraag me niet hoe we het voor elkaar gekregen hebben, maar ik ben echt gratis de brouwerij in gelopen. We kwamen binnen, en zagen een gigantische rij voor de kassa staan. Toen besloten we om gewoon eens naar rechts te lopen, waar niemand stond te controleren. Opeens kwamen we in een grote ruimte uit, en vanuit daar zijn we echt de hele brouwerij doorgelopen.
Eenmaal onder gekomen stond op dat moment wel iemand te controleren.
pi_43299479
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:09 schreef Professional het volgende:
Christchurch vond ik inderdaad ook mooier, ook met die brug die over de weg loopt. Toen wij bij St Patrick Cathedral waren, was net een afstudeerfotosessie bezig, met overal mannen en vrouwen in toga`s. Ook lachwekkend.

Ja vraag me niet hoe we het voor elkaar gekregen hebben, maar ik ben echt gratis de brouwerij in gelopen. We kwamen binnen, en zagen een gigantische rij voor de kassa staan. Toen besloten we om gewoon eens naar rechts te lopen, waar niemand stond te controleren. Opeens kwamen we in een grote ruimte uit, en vanuit daar zijn we echt de hele brouwerij doorgelopen.
Eenmaal onder gekomen stond op dat moment wel iemand te controleren.
Geen gratis Guiness gehad zeker ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_43300530
Jazeker wel, al was het wel een extreem mini glas
pi_43361410
Ik heb gisteren de Lonely Planet docu van Ian Wright (Discovery Channel) gezien. Hij kwam ook in Dingle, al was het op het moment van opname een typisch Ierse dag. Zijn er nog meer van zulke mooie reisdocu's of films (ik heb "Ryan's Daughter" inmiddels ook al in bezit) over Ierland die je moet gezien hebben?
pi_43398394
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:53 schreef Rory78 het volgende:
Okay, het gaat dus n.a.w. een cottage worden in Ventry bij Dingle op het gelijknamige schiereiland.
Heeft iemand daar specifieke info over of ervaringen mee?
Er zijn trouwens schrikbarend weinig plattegronden en andere kaarten te vinden van het gebied. Zelfs viamichelin houdt zich aardig koest...
Ter plaatse zijn er genoeg gedetailleerde kaarten te koop. Neem de Discovery serie nr. 70 en eventueel 71. Daar staat Dingle op. Kijk hier ook nog even:
http://www.dodingle.com/pages/dingle_peninsula_map.html
http://www.globecorner.com/s/209.html

't Is een mooi schiereiland, en niet zo druk als de Ring of Kerry. Alhoewel, in het hoogseizoen zijn er ook genoeg (lees: teveel) mensen
Aanraders:
Conor Pass
Dingle town
Blasket Islands (meest westelijke puntje van Europa, bereikbaar per boot in het hoogseizoen vanuit Dingle town en Dunquin; in Dingle town staat naast de tourist office aan de haven een gebouwtje waar je tickets kunt kopen. Vanuit Dunquin: geen idee )
Galarus Oratory (waterdicht na 2000+ jaar)
en er zijn nog genoeg andere forten/beehives die ik niet genoemd heb.
Sla een willekeurige website over Dingle of een tourist guide open en je vindt genoeg

Ik heb nog ergens wat foto's van mijn tripje, met collega's, daar naartoe.. ik zal eens kijken of ik ze nog zo snel vind.
To be continued..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_43398870
Ik laat me graag verrassen met mooie foto's Spijkerbroek; alvast bedankt!
Heeft iemand trouwens ervaring met het vliegen met Air Arann (of zoiets)?
pi_43399144
De eerste foto hier: http://photobucket.com/albums/e146/spijkerbroekfok/ is vanaf Great Blasket. Het kleine bootje is waarmee je er naartoe wordt gebracht en wordt opgehaald na een paar uur. Op het eiland is niets, alleen een ruine van een dorpje dat er ooit is geweest waarvan de mensen gedwongen verhuisd werden en schapen...
Er is trouwens geen aanlegplaats daar, dus je moet vanaf dat bootje in een dingy stappen, waarmee je naar het eiland verder gaat. Aldaar moet je via een gladde (lees: veel zeewater en zeewier) helling met een touw naar wat vastere grond "klimmen". Dus het is geen aanrader voor mensen die moeilijk ter been zijn. Maar als iedereen redelijk fit is,is het geen probleem. En het is erg cool daar. Neem echter wel zelf wat drinken en eten mee (en neem de rommel natuurlijk weer mee terug), want er is letterlijk niets, zelfs geen wc (al zijn er genoeg hoekjes waar je ff kunt plassen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_43422954
Mooie pics, Spijkerbroek! Ik krijg spontaan zin om nu al te gaan...
Ik noteer in de agenda:
* Dingle Town (staat absoluut vast; lijkt me een leuk stadje; sowieso wil ik naar dat aquarium)
* Conor Pass (is dit een doorgaande route of loop het dood op een top? wat zou eventueel een mooie bestemming zijn die je via deze pas kunt bereiken?)
* Blasket Islands (lijkt me een mooi dagtochtje; hoe lang is het varen? hoe groot is het eiland?)
* Gap of Dunloe (is dit te bewandelen of kun je beter een fiets huren of is het meer een auto-toertocht?)
* Cliffs of Moher (is dit vanuit Dingle in een dagtochtje te doen? zijn er leuke tussenstops? zijn er alternatieven dichterbij?)
Veel meer moeten we niet willen plannen denk ik; we gaan erna nog 2 volle dagen naar Dublin, dus rust (lekker zwemmen op het strand) is ook noodzakelijk..
pi_43423795
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:31 schreef Rory78 het volgende:
Mooie pics, Spijkerbroek! Ik krijg spontaan zin om nu al te gaan...
Ik noteer in de agenda:
* Dingle Town (staat absoluut vast; lijkt me een leuk stadje; sowieso wil ik naar dat aquarium)
Klein maar aandoenlijk stadje. Grootste stad *kuch* op het schiereiland.
quote:
* Conor Pass (is dit een doorgaande route of loop het dood op een top? wat zou eventueel een mooie bestemming zijn die je via deze pas kunt bereiken?)
Het is een doorgaande weg die tussen twee heuvels/bergen door loopt. Vanaf het hoogste punt (er is als ik me het goed herinner een klein parkeerplaatsje) heb je een mooi uitzicht. Het is de weg die loopt van Dingle town naar Stradbally en Brandon Bay. Be sure om eens te stoppen bij Brandon Bay.. er loopt een lang zandstrand waar het fijn toeven is met goed weer.
quote:
* Blasket Islands (lijkt me een mooi dagtochtje; hoe lang is het varen? hoe groot is het eiland?)
Half uurtje varen vanuit Dingle town, en als je geluk hebt, zie je Fungie (een dolfijn) of 1 van z'n soortgenoten in de baai.
Het eiland is ongeveer 6km lang en 1 km breed. Het is in feite niets meer dan een heuvel, maar toch de moeite waard op een zonnige dag, vond ik.
quote:
* Gap of Dunloe (is dit te bewandelen of kun je beter een fiets huren of is het meer een auto-toertocht?)
Vanuit richting Killarny is er een parkeerplaats met een klein winkeltje. Je kunt er ook koetsen met paarden (en menner) huren, maar die zetten je af. Je kunt wandelen naar het smalste punt, dat is een 2 uur wandelen heen en 2 uur terug. De weg gaat echter verder, dus je kunt ook de auto nemen en er doorheen rijden (en regelmatig uitstappen). Als je bij het smalste punt bent en het is windstil en alle toeristen zijn een beetje kalm, dan knip voor de gein eens in je vingers.. je zult een mooie echo horen van alle kanten
Als je toch in de buurt bent van de Gap of Dunloe, rijdt er dan doorheen en volg de weg richting Killarney. Op een gegeven moment zie je links de Lakes of Killarney en waar al die auto's en bussen staan ( ), dat heet Ladies View. Van daaruit heb je mooi uitzicht over de lakes. Even verderop heb je de Torc waterfall, ook de moeite waard om even te stoppen.
quote:
* Cliffs of Moher (is dit vanuit Dingle in een dagtochtje te doen? zijn er leuke tussenstops? zijn er alternatieven dichterbij?)
Reken wel op een paar uur rijden (2 a 3). Je kunt de ferry nemen vanuit Tarbert naar Kilrush; kost een paar euro, maar dan hoef je tenminste niet om te rijden via het drukke Limerick.

Verder heb je op Dingle veel oude forten/beehives/standing stones/etc. Dunbeg fort is wel leuk, maar loop niet te ver, anders kukel je naar beneden en ben je voer voor de zeemeeuwen.
quote:
Veel meer moeten we niet willen plannen denk ik; we gaan erna nog 2 volle dagen naar Dublin, dus rust (lekker zwemmen op het strand) is ook noodzakelijk..
Ook in de zomer komt de watertemperatuur niet erg hoog, vooral niet aan de oostkust.

But anyway: veel plezier alvast
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_43429199
Bedankt, Spijkerbroek, kenner!
Ik ga deze tips zeker weten in de praktijk brengen!
O ja, ik had het hiervoor over Aer Arann, maar we gaan waarschijnlijk vliegen met Air Lingus; is dat wat?
pi_43429884
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:49 schreef Rory78 het volgende:
Bedankt, Spijkerbroek, kenner!
Ik ga deze tips zeker weten in de praktijk brengen!
O ja, ik had het hiervoor over Aer Arann, maar we gaan waarschijnlijk vliegen met Air Lingus; is dat wat?
Air Lingus schijnt in "gevecht" te zijn met Ryanair. Ryanair wil Air Lingus kopen, maar dat wil Air Lingus niet.
OnTopic: Je hebt meer beenruimte en de service is beter dan bij Ryaniar (duh..), maar slechter dan bij KLM etc. Beetje Air Belin-achtig dus.
De laatste keer dat ik ermee gevlogen heb, was in juni 2005, dus al een tijdje geleden, maar dat was ok. Vooral voor zo'n klein stukje als Dublin-Amsterdam.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_43509129
Het is inderdaad maar een klein stukje, dus eigenlijk is alleen het administratieve en communicatieve gedeelte van belang; hebben ze dat een beetje op orde?
pi_43550296
Voor zover ik weet, is dat ook goed genoeg. Natuurlijk kun je altijd vertraging krijgen, maar dan kun je, mits bepaalde voorwaarden, wettelijk (een deel van) je geld terugkrijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_43577073
Okay! bedankt wederom...
  donderdag 16 november 2006 @ 15:15:40 #72
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_43609583
Is er een soort podiuminfo.nl maar dan voor Ierland? Dus een website waarop je kan zien waar welke bands spelen, of waar er feesten zijn?
Tot zover het nieuws
pi_43610660
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:15 schreef L.Mo het volgende:
Is er een soort podiuminfo.nl maar dan voor Ierland? Dus een website waarop je kan zien waar welke bands spelen, of waar er feesten zijn?
http://www.ticketmaster.ie/
pi_43616566
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Blasket Islands (meest westelijke puntje van Europa,
Je bedoelt Dursey Island op Beara peninsula!! Alleen bereikbaar per kabelbaantje met een schuit eraan. Twee keer per dag gaat die. En vervoert 20 mensen of 4 koeien. Dursey is nog wel bewooond. Ongeveer 13 tot 15 mensen resideren er constant. Er zi geen pub, geen B&B, geen restaurant, niks. Alleen drie verstilde dorpjes waar nog net zo wordt geleefd als 50 jaar geleden. De beesten scharrelen er gewoon door het dorp heen.

Als je van mooie wandelingen houdt is Dursey een aanrader. Het eiland is maar een kilometer of 7 lang en eenvoudig te belopen op een dag. Als je naar het uiterste puntje loopt zie je kolonieen van papagaaienduikers, en nog heel veel andere soorten zeevogels. Je voelt je dan wel erg Remi trouwens. Er is in de wijde omtrek niets!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_43616683
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

http://www.ticketmaster.ie/
En als aanvulling daarop:

http://entertainment.ie/

Daar worden de festivals ook op geplaatst.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')