316.000 was het. 332.000 voor Deal Or No Deal.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:20 schreef Jonnyboy het volgende:
Woensdag 11 oktober 332.000 kijkers.
Weer minder...
Oepsquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:02 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
316.000 was het. 332.000 voor Deal Or No Deal.
Maar kwam waarschijnlijk ook wel door de "fout" met de leukste thuisvideo's.
Nee, 6 dagen later: Finale BB op 27 novemberquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:28 schreef Gert het volgende:
21 november is de BB-finale
Van DGK?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:35 schreef SunChaser het volgende:
Nu al? Al 3 jaar
Sinds wanneer luisteren we naar golfer?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 03:37 schreef Cynix ® het volgende:
We mochten DGK toch niet met BB vergelijken?
DGK is geen BB!
Nee dat is gewoon belabberdquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:41 schreef washandje het volgende:
Ach, 382.000 voor een dagelijks programma is helemaal niet zo slecht hoor. Zeker voor Talpa...
Bijna net zo grappig als de mensen die constant een excuus zoeken om over de kijkcijfers van Talpa te kunnen zeikenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:33 schreef scarefreak het volgende:
Wel leuk om te zien dat er constant een excuus wordt gezocht voor de tegenvallende kijkcijfers
enne.. jij kent die ratio?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:47 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon belabberd
Zeker gezien de kosten - inkomsten ratio
Reken eens even uit hoeveel de productiekosten zijn en bedenk dan hoelang dat programma dan wel niet moet gaan lopen om eindelijk uit de kosten te komen...quote:
ehm.. je hebt ff gemist dat het hele programma van voor tot achter aan elkaar hangt van sponsoring? Drukt de kosten aardigquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:57 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Reken eens even uit hoeveel de productiekosten zijn en bedenk dan hoelang dat programma dan wel niet moet gaan lopen om eindelijk uit de kosten te komen...
Reclame zendtijd bij talpa is zo laag dat ze nog net geen Jamba reclame's uitzenden
Correct, maar genoeg inkomsten genereren ze dus echt niet daaruit.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
ehm.. je hebt ff gemist dat het hele programma van voor tot achter aan elkaar hangt van sponsoring? Drukt de kosten aardig
Ben wel benieuwd hoeveel kijkers een programma als dit ongeveer zou moeten trekken om quitte te spelen. Dat weet jij dus?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:02 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Correct, maar genoeg inkomsten genereren ze dus echt niet daaruit.
Ga maar eerst even de talpamedia inkoop website doorbladeren, staan allemaal leuke cijfertjes....
Aantal kijkers is geen concreet getal voor te geven, de mogelijke kosten van reclamezendtijd zijn echter ook niet concreet te noemen aangezien die voor het grootste deel weer zijn gekoppeld aan het kijkcijfer aantal waardoor je dus in een visuele cirkel terechtkomt waar het een aan het ander gekoppeld is maar beide niet concreet te definiëren zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel kijkers een programma als dit ongeveer zou moeten trekken om quitte te spelen. Dat weet jij dus?
Daarom schreef ik ook "ongeveer".quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:25 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Aantal kijkers is geen concreet getal voor te geven, de mogelijke kosten van reclamezendtijd zijn echter ook niet concreet te noemen aangezien die voor het grootste deel weer zijn gekoppeld aan het kijkcijfer aantal waardoor je dus in een visuele cirkel terechtkomt waar het een aan het ander gekoppeld is maar beide niet concreet te definiëren zijn.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat dat het eigenlijke doel is van DGK: verkoop van het format. Natuurlijk helpt het dan als het programma het in NL ook al aardig gedaan heeft, maar het is geen doel op zich om hier nu al winst mee te maken. Als de kijkcijfers echt dramátisch worden, dan gaat de stop eruit natuurlijk, maar ik denk niet dat 350K of hoger een reden is om het programma te beëindigen. Ook gezien het feit dat een rond de 400K schommelend BB5 reden was om aan BB6 te beginnen. Wat me op het volgende punt brengt: waarom denk jij dat de productiekosten van DGK zo aanmerkelijk veel hoger zouden liggen dan die van BB?quote:Desalnietemin blijf ik achter mijn idee staan dat ze op deze serie verlies zullen draaien tenzij ze het format in meerdere landen aan de man kunnen krijgen primetime, en niet zoals zoveel reality programma's hedendaags ergens achterin de programmering weggedrukt door de stortvloed aan copy-paste formats.
DGK is vele malen groter opgezet dan BB, DGK zou het helemaal moeten maken tijd nog geld gespaard, en dat merk je duidelijk:quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:37 schreef Gert het volgende:
waarom denk jij dat de productiekosten van DGK zo aanmerkelijk veel hoger zouden liggen dan die van BB?
Hoe reëel is de kans dat dit programma nog jaren gaat lopen en dan alleen puur kijkend naar de kijkcijfers...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:03 schreef Gert het volgende:
Toch denk ik dat als je die aanloopkosten uitsmeert over de duur van het programma, dat het niet zo veel zal verschillen van BB. En het is allemaal wat luxer ja, maar of dat nou de grote kosten zijn.. ik denk het niet. De bulk gaat in de 24/7-bezetting zitten en dagelijkse montage, en die kent BB ook.
Bovendien zal een groot deel van de luxe denk ik niet door Talpa betaald worden.
Anyway, het blijft een beetje gokken, maar voorlopig vind ik het beste houvast toch: de 400K die blijkbaar bij BB5 genoeg waren om er een BB6 aan vast te knopen.
Jaren zie ik ook niet gebeuren. Ik denk wel, als de kijkcijfers niet totaal instorten, dat ze het minstens een jaar gaan volhouden. Daarna kan de duur van het programma, indien gewenst, met allerlei trucks verkort worden (bijv: een bepaald bedrag bieden als iemand direct zijn/haar koffers pakt).quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:10 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Hoe reëel is de kans dat dit programma nog jaren gaat lopen en dan alleen puur kijkend naar de kijkcijfers...
Big Brother: De Kijkcijfers #2quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:48 schreef happyme28 het volgende:
BB heeft aangegeven tevreden te zijn met 350-500 bezoekers. Ze zitten dus aan de onderkant maar op zich wel boven het streefgetal.
Welke luxe? Ik neem aan dat vrijwel alles gesponsord is, al dan niet in ruil voor wat (sluik)reclame of productplacing. En zo'n villa is waarschijnlijk zelfs goedkoper dan jarenlang gebruik maken van een professionele studio met alle faciliteiten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
De setting is vele malen beter uitgewerkt, waar je toen in BB(4?) al luxe zag zijn ze hier veel verder gegaan in mijn optiek. Ook de kosten van de vila in plaats van containers zal een duidelijk verschil maken al weet ik ook dat die kosten niet volledig voor de rekening van talpa zullen zijn.
Ik neem aan dat Talpa gebruik gaat maken van truucs en niet met vrachtwagens naar binnen gaat rijden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:39 schreef Gert het volgende:
Daarna kan de duur van het programma, indien gewenst, met allerlei trucks verkort worden (bijv: een bepaald bedrag bieden als iemand direct zijn/haar koffers pakt).
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Talpa gebruik gaat maken van truucs en niet met vrachtwagens naar binnen gaat rijden.
Dat zou wel kijkcijfers opleveren, met bulldozers dat huis plat inclusief Natasiaquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Talpa gebruik gaat maken van truucs en niet met vrachtwagens naar binnen gaat rijden.
Vreemd, kan er ook niet echt een verklaring voor geven. Neem toch aan dat het volgende week weer gewoon op de 350k zitquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:12 schreef Jonnyboy het volgende:
Vr 13 oktober 271.000 kijkers...
Belabberd zeg, dit wordt op deze manier nooit meer wat...
Nog 11.000 minder als BB!
Dat zou ik niet aannemen, tenzij ze weer veel media aandacht krijgen...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:55 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Vreemd, kan er ook niet echt een verklaring voor geven. Neem toch aan dat het volgende week weer gewoon op de 350k zit![]()
Omdat het de hele week stabiel was en ineens naar beneden valt. Denk dat er gewoon vrijdag ff niemand tijd voor had ofzo. En dat wil ik gewoon, want ik vind het leuk, dus zou het jammer zijn als het stoptquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:03 schreef SunChaser het volgende:
Waarom neem jij dat aan?
Wel een erg snelle conclusie op basis van één dag. Volgende week weten we pas of het inderdaad ingestort is, of dat het een dag-dip was, die om allerlei redenen veroorzaakt kan zijn en die je bij de BB's ook vaak zat ziet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:19 schreef Cynix ® het volgende:
Hmm, het blijft vreemd dat DGK na twéé weken al inelkaar zakt, zélfs terwijl het programma regelmatig voorpagina's haalt.
Vergeet niet dat het vrijdagavond is hé.. dan zitten mensen sneller in de kroeg dan voor de tvquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:55 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Vreemd, kan er ook niet echt een verklaring voor geven. Neem toch aan dat het volgende week weer gewoon op de 350k zit![]()
Op Talpa niet!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:18 schreef Cynix ® het volgende:
Je hebt gelijk, maar ik doel ook een beetje op het algehele toch wat teleurstellende verloop tot nu toe. Een échte klapper zou minstens 1 miljoen kijkers getrokken moeten hebben. Lijkt mij.
Misschien, maar dat zullen we nooit weten. Bedank Sjonnie voor het verschralen en verwateren van het aanbod aan leuke programma's.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Er heerst gewoon een talpa=kut mentaliteit. dgk zou het op een andere zender een stuk beter doen denk ik
wees eerlijk: het is toch ook helemaal niks!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Er heerst gewoon een talpa=kut mentaliteit. dgk zou het op een andere zender een stuk beter doen denk ik
Dan had je gisteren naar de streams moeten kijken.. ruzie!quote:Op zondag 15 oktober 2006 07:53 schreef Cynix ® het volgende:
Iets meer snelheid, iets meer onderlinge confrontatie, iets meer emotie en iets minder 'gezelligheid' en familiegeneuzel zou misschien iets kunnen helpen.
Ik geef toch wat tips?quote:Op maandag 16 oktober 2006 02:00 schreef marcito het volgende:
Bekritiseren is idd makkelijker dan zelf iets verzinnen.
Ja, we willen tegenwoordig kansrijke dansgala's met BN'ers.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:22 schreef Falco het volgende:
Nederland heeft genoeg van kansloze rel- en andersoortige negatieve TV-programma's.
Dat hebben ze iig weer geprobeerd door opnieuw 50.000 ¤ in de groep te gooien en dit keer beloofde Nicolaas weer dat-ie het huis zou verlaten als-ie 't zou winnen. Afijn, ze stemden unaniem op hem, hij kreeg het geld en hij ging vervolgens het huis niet uit. Dat is nog eens vrienden maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 07:10 schreef vipergts het volgende:
De regie moet gewoon wat gaan stoken tussen de bewoners, roep de bewoners bij elkaar en laat iemand ondertussen wat foto's van bijv natasia weghalen en ze vervolgens bij een ander op laten duiken. en het dagritme verstoren dan is het zo oorlog.
Het rottige is alleen dat Sjonnie connecties heeft met Privé en er alle belang bij heeft dat zijn 'sterren' zo nu en dan de pers halen. Hij zal dus non-nieuwtjes blijven lanceren en de bewoners worden tegen wil en dank BN-ers of we nou willen of niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:10 schreef Gert het volgende:
Maar het voordeel is wel dat we straks het hoofd van Natasia te zien krijgen, zodra ze doorheeft dat ze geen BN'er is maar een deelneemster aan een geflopt programma.
En nu probeert Stephan het zo te spelen dat alle bewoners Nicolaas er unaniem uit stemmen. Dan is hij nog de klos.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat hebben ze iig weer geprobeerd door opnieuw 50.000 ¤ in de groep te gooien en dit keer beloofde Nicolaas weer dat-ie het huis zou verlaten als-ie 't zou winnen. Afijn, ze stemden unaniem op hem, hij kreeg het geld en hij ging vervolgens het huis niet uit. Dat is nog eens vrienden maken.![]()
alle 10quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:10 schreef Gert het volgende:
[..]
En de paar mensen die wél keken, verachten haar.![]()
Ik wel hoor, maar als mijn vriendin en ik samen thuis zijn, kijken we beneden op de bank, daar waar wel een TV, maar geen PC is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:45 schreef tong80 het volgende:
Ik heb vanavond het uitzendtopic van de uitzending van gisteren geopend. Als zelfs hier op Fok niemand meer kijkt
Sorry tong.. zal niet meer gebeurenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:45 schreef tong80 het volgende:
Ik heb vanavond het uitzendtopic van de uitzending van gisteren geopend. Als zelfs hier op Fok niemand meer kijkt
Ik was gisteren niet on line. Was vanavond naar het topic aan het zoeken en het bleek er niet te zijn. Weird.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:47 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik wel hoor, maar als mijn vriendin en ik samen thuis zijn, kijken we beneden op de bank, daar waar wel een TV, maar geen PC is.
Dat is smullen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:57 schreef happyme28 het volgende:
Die complottheorie da's pas interessante TV!
Ik moet het nog kijkenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:45 schreef tong80 het volgende:
Denk het toch wel. Hier wordt over gepraat de volgende dagquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:13 schreef Gert het volgende:
Maar voor mensen die het programma niet volgen, zal het denk ik geen trigger zijn om alsnog te gaan kijken.
Gisteren was fok niet vooruit te branden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:45 schreef tong80 het volgende:
Door wie dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:40 schreef Tibo_GK het volgende:
[..]
Denk het toch wel. Hier wordt over gepraat de volgende dag![]()
Wat raar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:51 schreef Jonnyboy het volgende:
De herhaling 207.000!
Netjes, zeker gezien het voetbal. BB scoorde onder de 300K, met ook de helft minder herhalingskijkers.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:42 schreef Maraca het volgende:
Donderdag 19 oktober:
Uitzending: 374.000
Herhaling: 143.000
Heel klein hypeje....quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:47 schreef Cynix ® het volgende:
BB is passé, DGK is de nieuwe hype. Nou ja, hypeje.
Da's toch zo'n 100.000 meer dan vorige week vrijdag.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 08:24 schreef Jonnyboy het volgende:
Gister 373.000 kijkers 'prime-time' en 78.000 herhaling
Je ziet m.i wel iets belangrijks over het hoofd: DGK trekt regelmatig opvallend hoge aantallen kijkers tijdens de herhaling.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:19 schreef Peter6000 het volgende:
Die hilariteit over de cijfers van donderdag, dat DGK zo`n enorm meer scoort dan BB was een beetje voorbarig (en ook wat vreemd mi, alsof het leuk is dat BB zo matig scoort).
Op donderdag scoorde DGK wel 75.000 kijkers meer, maar de rest van de dagen scoorde het maar nèt iets meer.
Het weekgemiddelde van BB is deze week 309.800, en vorige week 304.400, dus zoveel lager scoort dat nou ook weer niet.
De herhaling scoorde deze week gemiddeld 123.800.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Je ziet m.i wel iets belangrijks over het hoofd: DGK trekt regelmatig opvallend hoge aantallen kijkers tijdens de herhaling.
En dat er hilarisch wordt gedaan over BB, ach dat moet je je maar niet te veel aantrekken. Op het BB-forum wordt "het is stil aan de overkant" e.d. gepost, het is gewoon humor om te lachen.
Persoonlijk vind ik DGK véél boeiender dan BB trouwens.
Het is nog maar een maand tot de finale, dus ik blijf BB wel volgen, maar als ik moest kiezen dan wist ik het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |