abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:42:27 #1
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42298243
Al die topics hier in R&P over vrouwen ook altijd. Over de vrouwelijke psyche en hoe moeilijk ze wel niet te begrijpen zijn en etc. etc. etc.
.Over de mannelijke psyche en hun handelen lees je vrijwel niks. Tenzij het voetbal-gerelateerd is.
Wat vinden jullie meisjes/breezers/jonge vrouwen hier nou eigenlijk van?

Denk je afentoe: "Mwa, ik kan er wel inkomen dat mannen ons niet meer begrijpen of ons niet lijken te begrijpen.
Vaak snap ik mezelf ook niet"
Of heb je zoiets van : "Waar de fuck gaat het toch altijd over, zo moeilijk is dat toch niet dat contact leggen en daten enzovoorts? Stelletjes Loosers!.... "

Wat? En licht een beetje toe pls.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42298949
Hoezo praat je over 'ons' mannen. Dat jij onbegrijpbaar bent in veel opzichten is geen goede reden om dat af te schuiven op de complete mannelijke psyche. Daarnaast zie ik vaak genoeg vrouwen klagen over de mannen en dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Ten slotte zijn er veel meer mannen dan vrouwen op dit forum.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_42300396
Mannen schijnen niet eens 2 dingen tegelijk te kunnen, watch and learn

*denkt aan sex* *krapt aan zak* *laat een ruft* Tjing, 3 tegelijkertijd

Women pwnd by opgebaarde
pi_42301319
Wat ik niet snap aan mannen is dat ze elkaar altijd willen overtreffen. Of dat nu om carriere gaat of om wie het verst kan pissen. De grootste auto of wie het meest kan drinken.
En die "kwaliteiten" dan ook nog tegen elkaar gaan wegen.

"Jaaaaaaaa, jij hebt misschien wel de beste baan maar ik bankdrukkedinges wel mooi 100kg en dat zie ik jou nog niet snel doen knulletje." * in kruis krabt en biertje achterover gooit*
"Als je de hersenen hebt om zo'n goede baan te krijgen dat je je een vrijstaand huis in de provincie, een BMW zoveel serie én een porsche kunt veroorloven heb je lichamelijke kracht niet nodig sjonny." * sleutels van betreffende auto om vinger draait en naar koppie wijst.*

There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 2 oktober 2006 @ 01:51:36 #5
154952 spoor4
Spoort niet
pi_42301476
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat ik niet snap aan mannen is dat ze elkaar altijd willen overtreffen. Of dat nu om carriere gaat of om wie het verst kan pissen. De grootste auto of wie het meest kan drinken.

"Jaaaaaaaa, jij hebt misschien wel de beste baan maar ik bankdrukkedinges wel mooi 100kg en dat zie ik jou nog niet snel doen knulletje." * in kruis krabt en biertje achterover gooit*
"Als je de hersenen hebt om zo'n goede baan te krijgen dat je je een vrijstaand huis in de provincie, een BMW zoveel serie én een porsche kunt veroorloven heb je lichamelijke kracht niet nodig sjonny." * sleutels van betreffende auto om vinger draait en naar koppie wijst.*

Mannen willen domineren. Dat is de essentie van het man-zijn.
pi_42301542
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:51 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Mannen willen domineren. Dat is de essentie van het man-zijn.
Tot zover snap ik het ook nog wel, de beste de grootse, de succesvolste enz.
Maar waarom in godsnaam die idiote dingen met elkaar gaan vergelijken?
Ik heb zojuist een geneesmiddel tegen AIDS uitgevonden...
Maar ik heb lekker 34 biertjes gedronken dus jij bent een sukkel...

Ga dan lekker een wedstrijdje verpissen of worteltrekken houden dan weet je wie de beste daarin is maar ga niet die debiele dingen vergelijken.
  maandag 2 oktober 2006 @ 02:00:37 #7
108862 a-child-in-chains
pi_42301586
quote:

Ja dat is iets mannelijks waar 99-100 last van heeft. Het is iets man-eigen.
Maar als mannen die kwaliteit niet zouden bezitten zouden vrouwen denk ik ook daarover gaan klagen.
Dan zijn we te soft of niet wedijverig genoeg. Tja.

Trtouwens ik heb ook een hekel aan die grote groot, groter, grootst-lul praatjes (zelf een hekel aan)
Ik ben dan ook 1 van de weinige jongens die zich daaraan stoort/of dit feit ook inzien.
Mannen zijn idd. ook niet de meest goede partners om een gesprek mee te voeren.
Ze komen dan gelijk met dingen als 'ja dat heb ik ook meegemaakt bl;a bla' en hebben pveral gelijk een zg.
oplossing klaarliggen. Zegt al iets over BS gehalte van hun praatjes. Want niemand heeft overal een pasend antwoord op.
Ze doen wel hun best, maar kunnen gewoon niet luisteren. Dat is een man eigen eigenschap.
No room for the unlucky.
  maandag 2 oktober 2006 @ 02:01:20 #8
154952 spoor4
Spoort niet
pi_42301599
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Tot zover snap ik het ook nog wel, de beste de grootse, de succesvolste enz.
Maar waarom in godsnaam die idiote dingen met elkaar gaan vergelijken?
Ik heb zojuist een geneesmiddel tegen AIDS uitgevonden...
Maar ik heb lekker 34 biertjes gedronken dus jij bent een sukkel...

Ga dan lekker een wedstrijdje verpissen of worteltrekken houden dan weet je wie de beste daarin is maar ga niet die debiele dingen vergelijken.
Binnen elke subgroep zijn er weer andere zaken waar aan men status ontleent.
pi_42301650
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 02:01 schreef spoor4 het volgende:
Binnen elke subgroep zijn er weer andere zaken waar aan men status ontleent.
Daarom doe ik er ook niet aan mee, dan maar geen status . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  maandag 2 oktober 2006 @ 02:08:06 #10
154952 spoor4
Spoort niet
pi_42301701
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 02:04 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Daarom doe ik er ook niet aan mee, dan maar geen status . . .
Dat geloof ik niet. En zijn vast wel dingen die jij belangrijk vindt of bewonderingswaardig en zelf zou je ook het liefst deze zaken hebben/doen/naleven.
pi_42301737
Ik realiseer me net dat in zojuist een geneesmiddel tegen AIDS vinden debiel heb genoemd.

Maar het probleem zit hem wat mij betreft niet in de dominante willen zijn, er is niks mis met competitiedrang wat mij betreft. Zorg dan alleen wel dat je dezelfde wedstrijd speelt.
  maandag 2 oktober 2006 @ 02:11:38 #12
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_42301745
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 02:08 schreef spoor4 het volgende:
Dat geloof ik niet. En zijn vast wel dingen die jij belangrijk vindt of bewonderingswaardig en zelf zou je ook het liefst deze zaken hebben/doen/naleven.
Zijn er ook wel, alleen niet om over op te scheppen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:44:07 #13
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_42304040
De TS moet misschien minder kip eten dat vol hormonen gespoten is.

Vrouwen zijn anders dan mannen. Vrouwen moet je niet proberen te begrijpen, dat lukt toch niet. Gewoon de verschillen accepteren en fijn met je eigen maten kijken wie het verst kan spugen enzo.

Laat die dames maar fijn hun schoenen kopen.
pi_42306833
Bagger verwijderd.. en als de TS nu ook even z'n best doet om normaal te blijven doen dan gaat het al een stuk fijner.
pi_42306891
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:54 schreef a-child-in-chains het volgende:
Jij ziet eruit als een wijf .
(een erg stinklelijke ook)
!

En misschien moet je íets minder alles op een hoop gooien, in plaats van er steeds uit te gaan dat er universele eigenschappen zijn die bepaald worden door wat lichamelijke lichaamsfuncties?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 2 oktober 2006 @ 12:10:59 #16
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_42307279
quote:

Prachtig *herkent. man is
Dat is juist zo leuk dat mannen en vrouwen zo anders zijn. Moet je eens kijken als er ergens een klein levend wezen is bv een baby pf een klein katje alle vrouwen meteen van mannen
Prachtig toch?
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
pi_42307361
quote:

Gaaf. Je leeft in een sit-com, vol stereotypes.

.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_42307845
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:13 schreef Nosh het volgende:

[..]

Gaaf. Je leeft in een sit-com, vol stereotypes.

.
Er is niks mis met overdrijven om je punt duidelijk te maken.
pi_42308106
Ik zal de hoofdreden noemen waarom er hier zoveel vrouwen topics staan:

Er komen hier namelijk 10x zo niet 20x zoveel mannen op dit forum dan vrouwen volgens mij.
pi_42312938
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:42 schreef a-child-in-chains het volgende:
Al die topics hier in R&P over vrouwen ook altijd. Over de vrouwelijke psyche en hoe moeilijk ze wel niet te begrijpen zijn en etc. etc. etc.
.Over de mannelijke psyche en hun handelen lees je vrijwel niks. Tenzij het voetbal-gerelateerd is.
Wat vinden jullie meisjes/breezers/jonge vrouwen hier nou eigenlijk van?
Over de mannelijke psyche en hoe moeilijk ze te begrijpen zijn, staat genoeg in vrouwentijdschriften ed hoor. Zoals anderen al aangaven: er komen nu eenmaal veel meer mannen op Fok.

En natuurlijk denken veel vrouwen niet
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:42 schreef a-child-in-chains het volgende:

Denk je afentoe: "Mwa, ik kan er wel inkomen dat mannen ons niet meer begrijpen of ons niet lijken te begrijpen.
Vaak snap ik mezelf ook niet"
Dat jij dit als mogelijke manier ziet waarop vrouwen denken over hun eigen gedachtes, komt volgens mij voort uit het feit dat jij zelf moeite hebt om vrouwen te begrijpen. Mensen (dus ook vrouwen) hebben voor zichzelf vaak goede redenen voor waarom ze op een bepaalde manier handelen, zelfs als dit voor anderen volslagen onbegrijpelijk is. Ze denken niet om de halverklap: Ik snap mezelf niet

Van de topics in R&P denk ik echt niet dat de mannen die deze openen losers zijn oid, integendeel zelfs. Waarom zou het loser-achtig zijn om het andere geslacht te willen begrijpen?

Je hebt ook degenen die vrouwen gaan lopen bashen, omdat zij geen (specifieke) vrouw kunnen krijgen. Dat zou dan aan die vrouw (of vrouwen in het algemeen) liggen. Dat hen dit niet lukt is echter vaak het resultaat van het niet begrijpen van vrouwen.

Voorbeeld:

Je kan nog zo lief, leuk en geweldig voor een vrouw zijn in je eigen ogen, maar een vrouw zal je echt niet zien als een potentiele partner als je je gedraagt als een probleemoplossende vriendin. Door je op te stellen als een man die haar wel ziet zitten en niet een fake rol gaat aannemen om bij haar op te vallen, maar die je eigenlijk niet wil, maak je veel meer kans. En nee, daar hoef je geen klootzak voor te zijn
pi_42313200
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:06 schreef jaoka het volgende:

Je kan nog zo lief, leuk en geweldig voor een vrouw zijn in je eigen ogen, maar een vrouw zal je echt niet zien als een potentiele partner als je je gedraagt als een probleemoplossende vriendin. Door je op te stellen als een man die haar wel ziet zitten en niet een fake rol gaat aannemen om bij haar op te vallen, maar die je eigenlijk niet wil, maak je veel meer kans. En nee, daar hoef je geen klootzak voor te zijn

Dit verdiende wel een herhaling vond ik.
pi_42313350
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dit verdiende wel een herhaling vond ik.
Wat zij zegt.
Hoewel er wel bij gezegd mag worden dat veel 'nice guys' die in de broertjes-fuik lopen niet met een bewuste tactiek bezig zijn, maar eerder geen betere aanpak weten te verzinnen. Kwestie van op-je-bek-durven-gaan ook...
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_42313440

Niks mis met af en toe op je bek gaan. Maar dat geld voor beide sexen hè.
pi_42314424
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:32 schreef MinderMutsig het volgende:

Niks mis met af en toe op je bek gaan. Maar dat geld voor beide sexen hè.
Idd
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:27 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Wat zij zegt.
Hoewel er wel bij gezegd mag worden dat veel 'nice guys' die in de broertjes-fuik lopen niet met een bewuste tactiek bezig zijn, maar eerder geen betere aanpak weten te verzinnen. Kwestie van op-je-bek-durven-gaan ook...
Ik denk om eerlijk te zijn niet dat het geheel onbewust is dat mannen dit doen, zij hopen immers om zo een vrouw voor zich te winnen. Je ziet namelijk regelmatig reacties op R&P als:

"en nu heb ik de hele tijd naar haar problemen geluisterd en dan gaat ze ervan door met een of andere ***. Nou dan mag hij voortaan ook naar haar gezever luisteren!"

Er wordt dus een tegenprestatie in de vorm van een relatie verwacht van de vrouw omdat naar haar problemen geluisterd is. Er zit dus wel degelijk vaak een soort taktiek achter, ook al voelt dit misschien niet zo op dat moment. Waar zij zich, denk ik, inderdaad onbewust van zijn (of in ieder geval in een soort ontkenning) is dat deze aanpak hun kansen juist zeer klein maakt op lange termijn.

Begrijpelijk is het wel dat veel voor deze taktiek kiezen, omdat het de kans op een directe, harde afwijzing verkleint. De kans op een zachte afwijzing later is echter groot. Het is alleen maar pijnlijker dan, zachte heelmeesters, stinkende wonden.

[ Bericht 10% gewijzigd door jaoka op 02-10-2006 17:35:27 ]
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:31:28 #25
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_42314546
quote:

Dat moeten ze wel, aangezien vrouwen (ja ja, daar heb je ze weer!!) op status vallen: de beste sporter, diegene met de dikste auto, met de beste baan, enz. Eigenlijk is het net zoiets als dat vrouwen intensief met hun uiterlijk bezig zijn, .

[ Bericht 1% gewijzigd door Frezer op 02-10-2006 19:43:21 ]
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 2 oktober 2006 @ 19:17:26 #26
108862 a-child-in-chains
pi_42317002
quote:
Ze denken niet om de halverklap: Ik snap mezelf niet

Van de topics in R&P denk ik echt niet dat de mannen die deze openen losers zijn oid, integendeel zelfs. Waarom zou het loser-achtig zijn om het andere geslacht te willen begrijpen?
En waarom zijn er zoveel vrouwen die zich zo labiel en zich heel erg afhankelijk van mannen opstellen dan?
En als de vriend iets doet wat zij niet wilt (bij vrienden in cafe zitten en een paar, een paar maar, biertjes neemt), dan al gelijk gaat zitten bitchen en moeilijk doen. Of het niet meer gezellig vinden?

Ik praat hier met mijn Topic vóór vrouwen hoor. Dat ontgaat je zeker. En je ziet iets om afte gaan kraken?
Van mij mogen die klootzakken (jaja, want dat zei je zelf ook al he. Je zei: en daar hoef je geen klootzak voor te zijn,
maar dat zijn die zakken waar vrouwen op vallen dus wél) je leven flink miserabel maken.

Vrouwen zijn er volgens mij niet serieus te nemen.
Ik heb het. Topic kan dicht.
Stomme geboren hoeren
No room for the unlucky.
pi_42317152
Doe 's normaal.
pi_42317571
Ik vind het best wel triest dat iemand van mijn leeftijd er zo weinig van snapt.
pi_42318314
Leuk dat mijn vraag gedelete werd, maar dat ondertussen de TS wel alles mag zeggen.
pi_42318357
Vrouwen willen aandacht. Vrouwen willen dat hun soortgenoten (vriendinnen) gelijkwaardig aan hun zijn en geen talenten heeft, hiermee kunnen zij niet leven namelijk. Vrouwen willen een sterke dominante man, maar toch een lief, klein zwak hartje want hij moet ook een beetje gevoelig zijn. Vrouwen willen geneukt worden door dominante mannen, onzekere types zijn waardeloos in bed. Vrouwen willen onderdrukt worden. Vrouwen willen emanciperen, maar de zware boodschappentas is voor de man. Vrouwen zijn feministisch, feminisme is opportunisme met tieten.
pi_42319066
quote:
Oftewel, je moet voldoen aan de verwachtingen van de vrouw. Niet andersom, nee, aan de verwachtingen van de vrouw. In dat opzicht vervul je automatisch al een fake rol. Jezelf zijn is sowieso vaak geen pre, je moet zelfverzekerder overkomen dan je feitelijk bent. Bijvoorbeeld.
pi_42319114
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:47 schreef Friek_ het volgende:
Vrouwen willen aandacht. Vrouwen willen dat hun soortgenoten (vriendinnen) gelijkwaardig aan hun zijn en geen talenten heeft, hiermee kunnen zij niet leven namelijk. Vrouwen willen een sterke dominante man, maar toch een lief, klein zwak hartje want hij moet ook een beetje gevoelig zijn. Vrouwen willen geneukt worden door dominante mannen, onzekere types zijn waardeloos in bed. Vrouwen willen onderdrukt worden. Vrouwen willen emanciperen, maar de zware boodschappentas is voor de man. Vrouwen zijn feministisch, feminisme is opportunisme met tieten.
Mooi gezegd.
pi_42319984
Ik snap best dat ze ons af en toe irritant vinden.

Ik snap niet dat ze niet begrijpen dat ze zelf minstens zo irritant zijn. Bij een miscommunicatie gaat het namelijk aan twee kanten mis, zowel de zender als de ontvanger, en dat vergeten mannen nog wel eens. Dat wij onbegrijpelijke boodschappen uitsturen, okee, maar dan vraag je toch even wat we precies bedoelen, in plaats van er dan maar halfbakken conclusies uit te trekken?
pi_42320200
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:31 schreef Frezer het volgende:
Dat moeten ze wel, aangezien vrouwen (ja ja, daar heb je ze weer!!) op status vallen: de beste sporter, diegene met de dikste auto, met de beste baan, enz. Eigenlijk is het net zoiets als dat vrouwen intensief met hun uiterlijk bezig zijn, .
Oh, en dit snap ik ook niet aan mannen, dat veel van hen zo ongelofelijk niet kunnen nuanceren... Zo onmogelijk zwart-wit zijn.

Wat ik ook niet snap, is dat het zo moeilijk schijnt te zijn te beseffen dat het soms niet gaat om wát er wordt gezegd, maar om de toon waarop. Omdat een toon uiting kan geven van minachting, van gevoelloosheid, van woede, van verbazing etc. En soms kan juist zo'n toon duizend keer meer zeggen dan wat de woorden feitelijk beteken. Maar dat schijnt er, iig bij mijn exemplaar, niet in te krijgen te zijn.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:08:14 #35
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42320564
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:43 schreef innovative het volgende:
Ik snap best dat ze ons af en toe irritant vinden.

Ik snap niet dat ze niet begrijpen dat ze zelf minstens zo irritant zijn. Bij een miscommunicatie gaat het namelijk aan twee kanten mis, zowel de zender als de ontvanger, en dat vergeten mannen nog wel eens. Dat wij onbegrijpelijke boodschappen uitsturen, okee, maar dan vraag je toch even wat we precies bedoelen, in plaats van er dan maar halfbakken conclusies uit te trekken?
neehoor, bij communicatie gaat het maar bij 1 kant mis, de sender, want die moet ervoor zorgen dat de receiver de message goed ontvangt en moet zich daarom zoveel mogelijk concentreren om die message goed te doen overkomen...snap je? want de receiver moet het die message alleen maar decoden/interpreteren en dat verander je niet zomaar. Vandaar dat vrouwen, zoals jij nu, denken dat de fout maar bij de man ligt omdat hij het niet snapt, maar wat jij daarentegen dan waarschijnlijk niet snapt is dat de manier waarop je dingen interpreteert niet zomaar 1 2 3 veranderd....dat duurt werkelijk levensjaren aangezien je huidge manier van interpreteren is gecreerd door je levensjaren heen.

Aangezien vrouwen veel meer communiceren zijn vrijwel alle ruzie's door "miscommunicatie" te verwijten aan de vrouw. dat mannen er "halfbakken" conclusies uitrekken komt vanwege het feit dat vrouwen niet instaat zijn effectief te communiceren met mannen, daarom hebben vrouwen ook zoveel woorden nodig om hun punt te maken en mannen zijn klaar met 3 woorden.

logisch toch dat er zoveel topics zijn over vrouwen hier, de mannen denken dat het hun fout is dat ze het niet begrijpen maar dat is helemaal niet zo.

generalisaties
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_42320690
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Oftewel, je moet voldoen aan de verwachtingen van de vrouw. Niet andersom, nee, aan de verwachtingen van de vrouw. In dat opzicht vervul je automatisch al een fake rol. Jezelf zijn is sowieso vaak geen pre, je moet zelfverzekerder overkomen dan je feitelijk bent. Bijvoorbeeld.

Je moet gewoon jezelf zijn. Een relatie kan je niet afdwingen door een rol te gaan spelen. Als je niet bij elkaar past dan past het niet, simpel. Ga je een rol spelen dan gaat dat altijd mis simpelweg omdat je dat niet je leven lang kunt volhouden.
Jij hoeft niet te voldoen aan haar verwachtingspatroon, haar toekomstige partner voldoet daar (iig grotendeels) wel aan, als jij dat niet bent is het jammer voor jou maar zoiets kan je niet afdwingen.
pi_42320722
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:08 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

neehoor, bij communicatie gaat het maar bij 1 kant mis, de sender, want die moet ervoor zorgen dat de receiver de message goed ontvangt en moet zich daarom zoveel mogelijk concentreren om die message goed te doen overkomen...snap je? want de receiver moet het die message alleen maar decoden/interpreteren en dat verander je niet zomaar. Vandaar dat vrouwen, zoals jij nu, denken dat de fout maar bij de man ligt omdat hij het niet snapt, maar wat jij daarentegen dan waarschijnlijk niet snapt is dat de manier waarop je dingen interpreteert niet zomaar 1 2 3 veranderd....dat duurt werkelijk levensjaren aangezien je huidge manier van interpreteren is gecreerd door je levensjaren heen.

Aangezien vrouwen veel meer communiceren zijn vrijwel alle ruzie's door "miscommunicatie" te verwijten aan de vrouw. dat mannen er "halfbakken" conclusies uitrekken komt vanwege het feit dat vrouwen niet instaat zijn effectief te communiceren met mannen, daarom hebben vrouwen ook zoveel woorden nodig om hun punt te maken en mannen zijn klaar met 3 woorden.

logisch toch dat er zoveel topics zijn over vrouwen hier, de mannen denken dat het hun fout is dat ze het niet begrijpen maar dat is helemaal niet zo.

generalisaties
Ah, da's dan heel makkelijk, dus als hij iets zegt wat bij mij kwetsend over komt, dan is dat dus per definitie zijn schuld omdat hij de zender is? Da's dan makkelijk! Hoef ik me niet meer druk te maken over hoe ik iets interpreteer, het is zijn schuld, had hij het maar anders moeten zeggen...

Jippie! Als ik voortaan over de zeik ga om een "toontje" is het niet meer mijn probleem... Schat, maak je borst maar nat
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:14:54 #38
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42320766
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:54 schreef innovative het volgende:

[..]

Oh, en dit snap ik ook niet aan mannen, dat veel van hen zo ongelofelijk niet kunnen nuanceren... Zo onmogelijk zwart-wit zijn.

Wat ik ook niet snap, is dat het zo moeilijk schijnt te zijn te beseffen dat het soms niet gaat om wát er wordt gezegd, maar om de toon waarop. Omdat een toon uiting kan geven van minachting, van gevoelloosheid, van woede, van verbazing etc. En soms kan juist zo'n toon duizend keer meer zeggen dan wat de woorden feitelijk beteken. Maar dat schijnt er, iig bij mijn exemplaar, niet in te krijgen te zijn.
hoe meer zwart-wit hoe meer duidelijkheid. daarom zijn mannen duidelijk en vrouwen niet. dat willen vrouwen toch? duidelijkheid enzo?

ja vrouwen zijn ernstig gevoelig voor "de manier waarop het gezegd wordt", vindt je het gek dat mannen daarom op een monotome toon praten? voor je het weet zit je wijf weer te zeiken

generalisaties
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:17:44 #39
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42320869
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:13 schreef innovative het volgende:

[..]

Ah, da's dan heel makkelijk, dus als hij iets zegt wat bij mij kwetsend over komt, dan is dat dus per definitie zijn schuld omdat hij de zender is? Da's dan makkelijk! Hoef ik me niet meer druk te maken over hoe ik iets interpreteer, het is zijn schuld, had hij het maar anders moeten zeggen...

Jippie! Als ik voortaan over de zeik ga om een "toontje" is het niet meer mijn probleem... Schat, maak je borst maar nat
klopt, maar op die manier wil geen enkele man een relatie met jou, succes
pi_42320942
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:14 schreef mymoodfentje het volgende:
generalisaties
Misschien moet je even beter lezen, overigens... Stellingen als "veel mannen", of "althans, iig bij mijn vriend" geven aan dat ik ruimte laat voor nuance, en daar is zeker geen sprake van generalisatie. Ik sluit namelijk totaal niet uit dat er mannen zijn die het wel kunnen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:20:58 #41
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_42320974
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:54 schreef innovative het volgende:

[..]

. Het topic gaat over de groepen "mannen" en "vrouwen". Het lijkt me evident dat, wanneer je het over mensen hebt, er altijd meer dan genoeg uitzonderingen en grijswaardes zijn. Alleen vind ik het niet echt nuttig die te benoemen als je het over een hele groep wil hebben.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_42321027
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
klopt, maar op die manier wil geen enkele man een relatie met jou, succes
De relatie is er al, dus da's klaarblijkelijk geen probleem... Buiten dat, geef ik al direct aan (verdorie in mijn eerste post hier) dat ik persoonlijk vind dat ook de ontvanger deel draagt aan een miscommunicatie, en dat ook ik dus moet opletten dat ik dingen niet verkeerd opvat. Wederzijds hand in eigen boezem steken.

Want anderzijds, als je er al per definitie vanuit gaat dat de vrouw fout zit bij haar boodschappen en mannen daar niks aan kunnen doen, kun je er als man ook al vanuit gaan dat je dus letterlijk altijd een zeikwijf aan je zijde gaat hebben... Zelf veroorzaakt.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:22:29 #43
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42321030
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:20 schreef innovative het volgende:

[..]

Misschien moet je even beter lezen, overigens... Stellingen als "veel mannen", of "althans, iig bij mijn vriend" geven aan dat ik ruimte laat voor nuance, en daar is zeker geen sprake van generalisatie. Ik sluit namelijk totaal niet uit dat er mannen zijn die het wel kunnen.
ik heb het over generalisaties in het algemeen daar ik op

maar die posts worden meestal weggehaald door de mods hier op R&P omdat het meerendeel van de topics hier bestaat voortkomt uit generalisaties, zo bijvoorbeeld ook dit achterlijke topic.

vandaar generalisaties.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:24:16 #44
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_42321094
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:22 schreef mymoodfentje het volgende:
vandaar generalisaties.
Laten we dan maar de P van psychologie schrappen uit R&P.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:24:46 #45
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42321110
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:22 schreef innovative het volgende:

[..]

De relatie is er al, dus da's klaarblijkelijk geen probleem... Buiten dat, geef ik al direct aan (verdorie in mijn eerste post hier) dat ik persoonlijk vind dat ook de ontvanger deel draagt aan een miscommunicatie, en dat ook ik dus moet opletten dat ik dingen niet verkeerd opvat. Wederzijds hand in eigen boezem steken.

Want anderzijds, als je er al per definitie vanuit gaat dat de vrouw fout zit bij haar boodschappen en mannen daar niks aan kunnen doen, kun je er als man ook al vanuit gaan dat je dus letterlijk altijd een zeikwijf aan je zijde gaat hebben... Zelf veroorzaakt.
neehoor, want elk (zeik)wijf is anders.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:26:03 #46
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42321151
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:24 schreef Frezer het volgende:

[..]

Laten we dan maar de P van psychologie schrappen uit R&P.
precies, want daar is weinig van terug te vinden hier.

desondanks blijft het zeer vermakelijk <3 fok
pi_42321163
Als je zonder verdere onderbouwing een uitspraak doet (gepaard met "slotje" en een stel ) dan word ie inderdaad verwijderd ja.

En zullen we verder ontopic blijven?

[ Bericht 32% gewijzigd door Mordreth op 02-10-2006 23:11:22 ]
pi_42321237
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:13 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Je moet gewoon jezelf zijn. Een relatie kan je niet afdwingen door een rol te gaan spelen. Als je niet bij elkaar past dan past het niet, simpel. Ga je een rol spelen dan gaat dat altijd mis simpelweg omdat je dat niet je leven lang kunt volhouden.
Jij hoeft niet te voldoen aan haar verwachtingspatroon, haar toekomstige partner voldoet daar (iig grotendeels) wel aan, als jij dat niet bent is het jammer voor jou maar zoiets kan je niet afdwingen.
Wrong. Een rol spelen moét juist om die relatie te behouden. Waarom denk je dat, hoe langer een relatie duurt, zowel de man als de vrouw minder romantisch worden (over het algemeen). Waarom besteden ze minder aandacht aan hun uiterlijk en dergelijke? Niet enkel omdat de verliefdheid verdwijnt, maar vooral omdat na verloop van tijd de rollen vervagen.

En mensen zijn geen puzzelstukjes. Het is niet zo simpel als: 'als het niet past, dan past het niet'. Ik weet niet eens wat je met 'het' bedoelt, maar dit soort dooddoeners stimuleren het nadenken niet.
pi_42323408
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:00 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoezo praat je over 'ons' mannen. Dat jij onbegrijpbaar bent in veel opzichten is geen goede reden om dat af te schuiven op de complete mannelijke psyche. Daarnaast zie ik vaak genoeg vrouwen klagen over de mannen en dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Ten slotte zijn er veel meer mannen dan vrouwen op dit forum.
Het zijn van weerskanten over 't algemeen altijd dezelfde klachten dus je kan er best van uit gaan dat 't gewoon 't verschil man vrouw betreft hier. Dus het valt wel degelijk af te schuiven op de complete mannelijke psyche.
Een vrouw is over 't algemeen emotioneel wat meer ontwikkelt, mannen zijn wat oppervlakkiger simpeler.

Er is geen oplossing voor, bepaalde verschillen moet gewoon mee geleefd worden, en anderen zijn weer toe te wijden aan het karakter van de persoon in kwestie.

Maar ik vind zelf wel dat vrouwen ingewikkelder in elkaar zitten, maar of je nou je best moet doen om dat volledig te begrijpen... Je maakt het jezelf er wel makkelijker mee, als man zijnde, denk ik.
  Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 23:52:58 #50
5428 crew  miss_sly
pi_42323889
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:28 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wrong. Een rol spelen moét juist om die relatie te behouden. Waarom denk je dat, hoe langer een relatie duurt, zowel de man als de vrouw minder romantisch worden (over het algemeen). Waarom besteden ze minder aandacht aan hun uiterlijk en dergelijke? Niet enkel omdat de verliefdheid verdwijnt, maar vooral omdat na verloop van tijd de rollen vervagen.
Als beiden gewoon lekker zichzelf zijn in de relatie, vervagen de rollen niet, want ze blijven lekker zichzelf, zoals ze al die tijd al waren.
quote:
En mensen zijn geen puzzelstukjes. Het is niet zo simpel als: 'als het niet past, dan past het niet'. Ik weet niet eens wat je met 'het' bedoelt, maar dit soort dooddoeners stimuleren het nadenken niet.
Je begrijpt MM niet, hoe voorspelbaar en ook toepasselijk in dit topic
Zal wel een vrouwending zijn dat ik wel snap wat ze bedoelt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')