En? Hoe ga jij je beestjes een extra leuk dagje geven?quote:In 1182 werd in Italië Franciscus van Assisi geboren. Zijn echte naam was Giovanni Battista Bernardone. Als zoon van een rijke koopman ontbrak het hem nergens aan en hij
leefde er dan ook flink op los.
Na een gelukkige jeugd ging het Franciscus op latere leeftijd een stuk minder voor de wind. Hij tobde een jaar lang met een ernstige ziekte en werd tot overmaat van ramp ook nog eens veroordeeld tot een gevangenisramp van twaalf maanden.
Deze gebeurtenissen veranderden zijn leven; hij besloot voortaan voor de armen en de zieken te gaan zorgen.Franciscus groeide zo uit tot een vriend van bedelaars en zwervers, maar trok zich ook het lot van bloemen, bomen en vooral van dieren erg aan.
Hij stierf op 4 oktober 1226, toen hij 44 jaar oud was. Twee jaar na zijn dood werd hij heilig verklaard.
Omdat Franciscus zo'n grote dierenvriend was, is zijn sterfdag tijdens een dierenbeschermingscongres in 1929 in Wenen uitgeroepen tot Werelddierendag.
quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:53 schreef Piovan het volgende:
Ik heb geen dieren, maar toen ik er een had, een goudvisje kreeg hij een deksel over de kom heen, wat een plezier had ie
garpje he
Trouwens ook voor mijn eigen bestwil, ivm dierenartskosten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:02 schreef Jetteketet het volgende:
Wanneer het dierendag is geef ik mijn kat bijna niets te eten, de reden is dat het dikke mormel al bijna 7 kilo weegt. Het is voor haar eigen bestwil![]()
volgens mij is het elke dag dierendagquote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:06 schreef Jetteketet het volgende:
[..]
Trouwens ook voor mijn eigen bestwil, ivm dierenartskosten.![]()
je hebt geen huisdieren?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:43 schreef vronie het volgende:
[..]
volgens mij is het elke dag dierendag![]()
Haha nee da's helemaal een marteling! Zorgcentrum moet nog wel gaan, beetje rustiger daar uiteraard.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Ja, dat was ook mijn idee! Diertje meenemen naar het dagverblijf. Alleen doe je daar het dier geen plezier mee
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:27 schreef horstjan het volgende:
[afbeelding] Vandaag naar binnen geglipt
Hee Hilje, zie ik je ook eens op een ander forum. Rara wie ben ikquote:Op maandag 2 oktober 2006 00:22 schreef Hilje23 het volgende:
Aangezien ik Rimpel toch niet happy maak met lekkers...het varken wil geen Farmfood kluiven, geen bullenpezen (Die hij eerder wel altijd vrat) nada nop...een flostouw en balletjes heeft ie...
Ik heb een K9 tuig voor hem besteld, dat zien we over 2-3 weken dan maar als een verlaat dierendag cadeautje.
Wat ik wel ga doen...heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan...
Naar het asiel hier in Den Ham.
Ik had toen de mand van Rimpel over, een tuigje, een riem, pensstaafjes een bullepees van een dikke meter waar Rimpel bang voor was. Ik heb nog een paar zakken lekkers gehaald en ben erheen gereden.
Aangezien ze het druk hadden zei ze: "ga het zelf maar even lekker aan de honden geven".
Dus ik ben heel dapper naar binnen gegaan...
Gatver ik was gewoon jankerig toen ik weer naar huis ging...Liep ik daar met mijn zakje Rodi snacks langs al die hokken...
Ik weet niet of ik dat dit jaar weer doe...
Mezelf kennende waarschijnlijk wel...Met een beetje mazzel ben ik de hele dag vrij...
Ik heb gebeld en ga lekker op tijd heen, ik heb hier al een boodschappentas vol lekkers staan en speeltjes...Ik ga even lekker aan de wandel met een paar honden en zo kom ik mijn middag wel door.
Dan zit ik vast weer jankend in de auto maar goed...alles voor de honden he?!...druif Hilje
Ik zit er aan te denken me maar als vrijwilliger aan te melden en op reguliere basis dit te gaan doen...
Oh ja, dat krijgen ze bij ons ook nogquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:40 schreef Sorella het volgende:
Mijn hond en kat krijgen een zeer uitgebreide borstelbeurt en daarna spuit ik ze in met antivlooienspul en dan zijn ze de rest van de dag boos op mij
Welke staan er op het menu met de kerst?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:50 schreef pirke64 het volgende:
Hier is het iedere dag dierendag... maar goed ik zal proberen wat extra's te doen. De hond een lekkere kluif (die moet vanavond mee trainen), de katten alledrie wat blikvoer, in alle volieres een flinke hand groenvoer, de koi een paar boterhammen, de malawi's diepvriesvoer, de kippen wat extra graan en mais... Het lijkt wel een dierentuin hier
Maar verder hetzelfde als iedere dag, de dieren hebben hier een luizenleventje!
Foeiquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Welke staan er op het menu met de kerst?![]()
Da's dan weer wat minder als je zoiets leestquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:41 schreef Hilje23 het volgende:
De DA heeft hem laten meenemen door het asiel (Zwerver) om hem toch die kans te geven.
maar hij is bangig...erg bangig...
Er kon met moeite een kwispel af en hij stond continue heel stilletjes met zijn staart tussen zijn benen...
Morgen krijgt hij nav het akkefietje met de andere hond een gedragstest...ik weet het niet..ik zie het somber in...
Ik kon hem gewoon aan de lijn doen en hij wandeld ook heel netjes mee..
Maar hij loopt heel beroerd...zijn achterhand zwengelt en hij plast met poten op de grond omdat, vermoed ik, hij het niet op kan tillen. Af en toe leek het of hij omviel... :jank:
Vandaar ook dat hij denk ik niet zitten of liggen wil en als hij het al deed in zijn hok heeeeel langzaam....
Echt een hond die het verdiend, maar waar naar alle waarschijnlijkheid geen kundige baas voor komt die dit echt aan wil gaan op een verantwoorde manier, plus zijn slechte achterhand..
Ik weet niet...ik vond het iig knap verdrietig..
nee, ik had hem geknipt van een forum waar ik dit stuk ook al neergezet hadquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:50 schreef Bluezz het volgende:
Hilje, wat goed wat je vandaag gedaan hebt.
Wat is RAD?
zijn je smilies stuk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |