abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42262486
Ik zag vanmiddag dat een vrouw door een agent op de bon werd geslingerd omdat ze haar appelklokhuis in de struiken had gegooid. Ik heb niet meegekregen hoe hoog de boete was, maar net op internet even nagelezen dat dit 46 euro is!!

Nu heb ik geluk dat ik nog nooit betrapt ben, maar aangezien ik mijn klokhuizen ook altijd op straat of in de bosjes werp, kom ik vast ook eens aan de beurt. Ik vind dit echt volslagen debiel, de overheid slaat echt door! Waarom een boete (en nog een hoge ook) voor iets weggooien dat biologisch afbreekbaar is? Tenminste, er is toch niks slechts aan het weggooien van een appel?

Zijn er hier meer mensen weleens voor beboet? En is zo'n risico op een boete voor jullie reden om geen klokhuizen meer weg te gooien?
pi_42262539
Whot? Nee, en dat slaat nergens op, het is geen vervuiling, want het rot weg, of vogels ofzo gaat het eten...
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_42262567
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:41 schreef Medy het volgende:
Ik zag vanmiddag dat een vrouw door een agent op de bon werd geslingerd omdat ze haar appelklokhuis in de struiken had gegooid. Ik heb niet meegekregen hoe hoog de boete was, maar net op internet even nagelezen dat dit 46 euro is!!

Nu heb ik geluk dat ik nog nooit betrapt ben, maar aangezien ik mijn klokhuizen ook altijd op straat of in de bosjes werp, kom ik vast ook eens aan de beurt. Ik vind dit echt volslagen debiel, de overheid slaat echt door! Waarom een boete (en nog een hoge ook) voor iets weggooien dat biologisch afbreekbaar is? Tenminste, er is toch niks slechts aan het weggooien van een appel?

Zijn er hier meer mensen weleens voor beboet? En is zo'n risico op een boete voor jullie reden om geen klokhuizen meer weg te gooien?
Zometeen heeft ze herpes aan haar moula eet een vogel dat kunnen we weer massal naar de GGD omdat er vogelherpes is. Nou bij mij steken ze niet meer zon ding in mijn pik ;r
pi_42262729
Die agent zat waarschijnlijk nog niet aan zijn bonnenquotum voor dit jaar. Dus hij moest nog snel even wat flutbonnen uitschrijven om het minimum te halen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_42262771
Als je het zo op straat flikkert vind ik het terecht, want ook al vergaat het op den duur, het ligt er toch maar en dat is niet zo'n fris gezicht. Maar als het in de bosjes is vind ik dat het moet kunnen.

Maar goed, dat de politie zich graag bezig houd met het uitschrijven van onzinnige boetes in plaats van criminelen op te pakken is niks nieuws opzich.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:00:26 #6
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_42262926
Klokhuis in de struiken vind ik volkomen acceptabel. Belachelijk dat daar een boete voor wordt gegeven.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_42262933
Voor een klokhuis is het inderdaad overdreven, dat is namelijk na 2 weken wel verteerd.

Een bananenschil blijft echter 2 jaar liggen.....dan vind ik een boete wel weer terecht
pi_42262937
Alles wat van nature niet crimineel is dat is voor de politie een gemakkelijke prooi, want die gaan niet schieten en werken altijd mee. Dus waar kan de overheid gemakkelijker het geld halen... precies.
pi_42263009
Wat idioot! Niks mis met een appel de natuur in te gooien, tis afbreekbaar dus was zeuren ze.
Geldvangers..
pi_42263058
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voor een klokhuis is het inderdaad overdreven, dat is namelijk na 2 weken wel verteerd.

Een bananenschil blijft echter 2 jaar liggen.....dan vind ik een boete wel weer terecht
Blijft een banananschil echt twee jaar liggen? Lijkt mij van niet, maar goed, die smijt ik ook altijd ergens in de bosjes.
Moet je, kut?
Adriana (L)
pi_42263201
Jezus, dit is echt belachelijk!
Of die klere appel nu van de boom valt of door iemand anders ergens wordt neergegooid.
Pffff.
pi_42263225
Daar zou ik voor gaan procederen.
Wil ik wel 's zien wat een rechter daarvan zegt.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:18:13 #13
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42263300
Dan moet je gewoon maken dat je wegkomt, en keihard wegrennen!
Ze gaan je toch niet opsporen. Ze kennen je toch niet.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:20:26 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42263356
Betutteling voor de overwinning.
Ik ga naar huis.
  PR/Manusje van alles zaterdag 30 september 2006 @ 19:22:29 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_42263401
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:14 schreef DennisMoore het volgende:
Daar zou ik voor gaan procederen.
Wil ik wel 's zien wat een rechter daarvan zegt.
Als je dan kan aantonen dat een klokhuis geen afval en dus vervuiling enzo is dan word het intressant ja.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_42263447
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:06 schreef Vandoooorrr het volgende:

[..]

Blijft een banananschil echt twee jaar liggen? Lijkt mij van niet, maar goed, die smijt ik ook altijd ergens in de bosjes.
serieus
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:25:46 #17
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42263476
btw zijn er ook andere klokhuizen dan die van appels

ik zag zo appelklokhuis staan en ik vroeg het me af
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_42263520
Bij een wilde appelboom ( ) pleurt een hele appel op de grond :S dus wat is t probleem?

En een bananenschil 2 jaar? Niet geresearched, maar dat geloof ik niet..
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:30:47 #19
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42263591
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:27 schreef Desdinova het volgende:
Bij een wilde appelboom ( ) pleurt een hele appel op de grond :S dus wat is t probleem?

En een bananenschil 2 jaar? Niet geresearched, maar dat geloof ik niet..
eerder 2 maanden
pi_42263631
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:25 schreef PeZu het volgende:
btw zijn er ook andere klokhuizen dan die van appels

ik zag zo appelklokhuis staan en ik vroeg het me af
Peren hebben toch ook een klokhuis?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42263662
En dan nog, 46 euro is wel kansloos veel . Voor fietsen zonder voor en achterlicht bijvoorbeeld krijg je 25 euro. Volstrikt belachelijk als je erover nadenkt
  zaterdag 30 september 2006 @ 19:39:53 #22
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42263754
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:32 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Peren hebben toch ook een klokhuis?
hee je moet geen appels met peren vergelijken

maar nu je het zegt....
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:24:24 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42264747
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:34 schreef Fukjoeman het volgende:
En dan nog, 46 euro is wel kansloos veel . Voor fietsen zonder voor en achterlicht bijvoorbeeld krijg je 25 euro. Volstrikt belachelijk als je erover nadenkt
en nog belachelijker is dat ze al die tijd investeren in burgertje pesten ipv de boeven vangen.. ga fietsendieven ofzo kutten, dan doe je teminste wat nuttigs
Huilen dan.
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:24:58 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42264760
btw. peren hebben volgens mij alleen een wat harder stukje waar de zaden inzitten ipv een echt klokhuis.. maar 'k weet het niet zeker
Huilen dan.
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:30:02 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42264892
Eigenlijk is de boete onzin.

De boete zou moeten staan voor vervuiling. Als je zou vervuilen, zou een boete terecht zijn, en verdedigbaar zijn.
Een appelklokhuis is natuur in zijn puurste vorm, en daarmee niet meer dan compost.
Daarnaast, een klokhuis blijft nooit lang liggen, en zal spoedig opgegeten worden door dieren.

Ik zou hooguit een boete verwachten van illegaal bemesten van andermans parkgoed.
Maarja, daar hebben we weer een andere dienst voor, natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:44 schreef dady het volgende:

[..]

Zometeen heeft ze herpes aan haar moula eet een vogel dat kunnen we weer massal naar de GGD omdat er vogelherpes is. Nou bij mij steken ze niet meer zon ding in mijn pik ;r
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')