Sommige dingen herken ik wel in mezelf. Ik ga geen geld uitgeven als ik zonder al te veel moeite kan besparen daarop. Ik ga dus idd ook niet bij het duurste tankstation boodschappen doen, ga niet naar de duurste supermarkt en pak liever de fiets dan de bus op de dagen dat mijn OV niet geldt. En ja, de plastic zakjes gebruik ik ook, hoewel oorspronkelijk uit milieu-oogpunt.
Ik vind echter niet dat ik een ander voor mijn (on)kosten op moet laten draaien. Ik betaal gewoon rondjes, normaal gesproken. Maar ik reken wel globaal uit of het een beetje klopt, de hoeveelheid die ik drink en wat ik betaal. Ik betaal mijn vriend eveneens voor de benzine in zijn auto (wat ik zelf wilde), omdat ik vind dat als ik die auto gebruik, ik daar hem daar (als student) niet voor op hoef te laten draaien. Als je geen peuken wil kopen, moet je niet roken, in plaats van bietsen. Dat soort dingen.
En het geld dat ik over houd, kan ik gelukkig ook heel goed uitgeven. Niet aan "zomaar iets", ik koop niet echt makkelijk iets uit een impuls. Maar dingen als grote reizen enzo, daar gaat veel geld naartoe!