quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:20 schreef dvdk het volgende:M'n vriendin (en sommige van m'n vrienden) betichten me ervan dat ik een krent ben.
Ik zeg tegen mezelf altijd dat ik gewoon zuinig doe en op de kleintjes let..zoals dat heet.
Nu is zelfkennis niet m'n sterkste punt dus ga ik aan julie vragen, aan de hand van een paar
praktijk voorbeelden, of ik nu een krent ben of niet.
1- Ik tank bij een tankstation waar het onbemand tanken is, als ik het niet haal en ik moet bij een ander tank ik net genoeg om het tot dat onbemande tank station te halen. (soms reken ik dus voor maar 2 euro aan benzine af)
2. M'n partner betaalt me benzine geld per maand
Heh yeah keep those bitches in check
quote:
3. plastic zakjes die ik krijg bij een gekocht product gebruik ik voor m'n vuilnisemmer.
GOED IDEE!!
quote:
4. A4-tjes die bedrukt zijn verknip ik tot kladblok papiertjes, evenals met enveloppen van de post. Of ik draai het a4-tje om. zodat ik er nog een x op kan printen.
Doe ik ook... tenminste... ik verknip ze niet maar ik gebruik ze op als kladpapier.
quote:
5. ik koop nooit sigaretten maar biets van m'n partner of vrienden.
Ok dan ben je wel een beetje een pauper. Ik rook zelf niet dus dat's lekker makkelijk
quote:
6. ik neem broodjes en drinken mee naar't strand of andere evenementen ipv daar een broodje te kopen.
Heb ik ook een keer gedaan toen was ik even aan het frisbeen en gingen de meeuwen der mee aan de haal
quote:
7. ik pik zelden een terasje want ik vind 2 euro voor een biertje te duur.
Jij en de rest van Nederland.
quote:
8. ik drink met m'n vrienden in en probeer onder rondjes betalen uit te komen.
Dat's wel cheap. Gewoon rondjes geven en betalen als zij het ook doen. Simpel.
quote:
9. ik rij niet harder dan 90 op m'n motor op de snelweg omdat ik dan gemiddeld 1 op 27 haal.
Misschien kan je naar de garage om je motor te laten instellen op 100km/u? Is dat mogelijk?
quote:
10. m'n partner koopt altijd m'n bier voor me. (maar ik betaal soms wel mee aan boodschappen)
Soms??? Zij betaalt toch ook altijd benzine geld?
quote:
11. Ik koop nooit wat voor mezelf. M'n partner zij me dat ze me nooit wat heeft zien kopen voor mezelf in 2,5 jaar, behalve toen ik m'n nintendo DS ging kopen, waar ze bij was.
Je hoeft niet per se dingen voor jezelf te kopen als je dat niet wilt.
quote:
12. Ik koop af en toe wel een cadeautje voor m'n partner maar niet zo vaak als zij graag zou hebben denk ik.
Doe eens wat vaker dan.
quote:
13. ik neem wc-rollen. pennen, gummen, potloden, paperclips, nietjes, papier, zeep en theezakjes mee van m'n werk
Dat heet diefstal.
quote:
Ben ik nu een krent, of ben ik gewoon zuinig? Ik wil weten of het namelijk te extreme vormen aanneemt.
En wat ik ertegen zou kunnen doen.
Want ik heb soms wel het gevoel dat ik moeilijk geld uitgeef.
bv. een bivakmuts voor op de motor, voor m'n gezicht warm te houdne, koop ik niet omdat ik denk dat ik het met m'n sjaal ook wel makkelijk afkan. Terwijl zo'n muts toch wel handig is.
Ja je bent op sommige punten wel heel erg cheap. Gewoon wat losser worden. Geld geef je toch wel uit. Kan je der net zo goed een beetje plezier van hebben. Zolang je geen schulden hebt of nog net quitte speelt elke maand moet het gewoon wel kunnen. Je leeft maar 1 keer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. -
https://www.healthinharmony.org/