abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42258172
Ik zie bij de discussies hier over DGK, maar ook over BB zeer regelmatig als "onderbouwing" dat het een slecht programma is enkel vanwege het feit dat het een Talpa (al dan niet kracht bijgezet door ) programma is. Vooral de wat jongere Fokkers hebben hier een handje van. Nou zal ik de laatste zijn om Talpa op te hemelen als het beste tv station van NL, maar ik zie niet zoveel redenen waarom Talpa nou per definitie "slecht" zou zijn en al die andere zenders goed. Misschien dat dit topc beter op zijn plek zou zijn in SHO, maar ik zie hier zoveel "Talpa " voorbij komen dat ik het me toch graag even hier wil afvragen:

Wat is er toch mis met Talpa?

En kom nou niet met kutargumenten als "het is gewoon een kutzender" of "alles is mis met Talpa". Ik vraag me dus écht af of er werkelijk iets aan Talpa mankeert of dat het gewoon een soort van "mode" is om Talpa slecht te vinden, en jullie ondertussen wel stiekem naar Geer en Goor en Gooische Vrouwen kijken.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_42258186
Talpa
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_42258232
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:02 schreef roburt het volgende:
Talpa
Ja dat was wel duidelijk ja. Maar nu je onderbouwing? Of gaat jouw denkvermogen niet verder dan ?
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
  Donald Duck held zaterdag 30 september 2006 @ 15:06:24 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42258239
Op zich is het een best redelijke zender. Alleen iedereen praat elkaar na. Talpa kut vinden is tof ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 30 september 2006 @ 15:09:59 #5
152870 spliffy
cogito ergo sum
pi_42258296
Talpa mist inhoud, dat is er mis
Op woensdag 8 november 2006 19:14 schreef Alicey het volgende:
Stelletje kutmods, zelfs een topic in het goede subforum plaatsen kunnen jullie niet. :r
pi_42258336
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:09 schreef spliffy het volgende:
Talpa mist inhoud, dat is er mis
En aan wat voor inhoud denk je dan? De inhoud die je wel bij RTL 4, 5, 7, SBS6 en Net 5 vindt bedoel je?
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
pi_42258385
heb je dat voetbalprogramma op zondag weleens gezien? daar gaat altijd iets mis

voor de rest hebben ze veel kutprogramma's, maar dat hebben de andere zenders ook allemaal.
  zaterdag 30 september 2006 @ 15:19:56 #8
152870 spliffy
cogito ergo sum
pi_42258465
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:13 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

En aan wat voor inhoud denk je dan? De inhoud die je wel bij RTL 4, 5, 7, SBS6 en Net 5 vindt bedoel je?
Neem nu: vandaag om 23:15 Woef! Hoe word ik een beroemde hond?

Inhoud als in diepgang enzo, maar misschien zegt dat je weinig...
Stelletje kutmods, zelfs een topic in het goede subforum plaatsen kunnen jullie niet. :r
pi_42258478
Ik heb gehoord (of gelezen) dat John de Mol iets met talpa te maken zou hebben.

Het is natuurlijk maar een gerucht maar het zou wel verklaren waarom Talpa alleen bagger-programma's uitzend (=reden 1) en verder dat programmamakers ongestraft denken succesformules te kunnen kopieren (reden 2) door simpelweg presentatoren weg te kopen met veel geld (=reden 3), mensen nemen dat niet serieus (reden 4) en bovendien denken de presentatoren na hun (bijna) miljoenenaanbod dat ze hun top hebben bereikt en niet meer zo erg hun best hoeven te doen (Spijkerman bijv) (=reden 5)maar dat is natuurlijk niet zo.
Verder teren op ooit succesvolle programma's (zoals bb) helpt ook niet in de kijkcijfers (reden 6) en als je enige doel is commercieel een succes te worden en dus ellenlange reclameblokken toevoegd (reden 7) staan de kijkers niet te wachten.
Laat talpa 2 maar komen... nog zoiets: je eerste zender is een flop en dan toch met een 2e komen ipv de eerste proberen succesvoller te laten worden.(wellicht reden 7).
Blijft de grootste reden over... de diefstal van de voetbalrechten van de zender waar ze thuis horen (de publieke omroep.. is reden 8). (overigens ben ik daar zelf wel blij mee want ik haat voetbal en daar ben ik nu mooi van af, zonder zelf te hoeven zappen)

[ Bericht 5% gewijzigd door TeChNo2 op 30-09-2006 15:28:45 ]
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 30 september 2006 @ 15:25:24 #10
13250 Lod
Sapere aude!
pi_42258565
Ik hou niet van voetbal (en sport kijken in het algemeen). Big Brother was halverwege het eerste seizoen (6 jaar geleden?) al niet leuk meer, evenals alle derivaten daarvan (inclusief de Gouden Kooi waarschijnlijk). Gerard Joling en Gordon zijn te erg voor woorden. Koppensnellers spreekt voor zichzelf. Ook de rest van de programmering klinkt alsof het niet aan mij besteed is.

Ze hebben wel af en toe een leuke film/miniserie op zondag en de nieuwe serie Nieuw Dier vind ik ook grappig (alleen jammer dat die na Koppensnellers komen en vaak haal ik daar het einde niet van en ben ik dus met iets anders bezig).
GNU Terry Pratchett
pi_42258903
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:19 schreef spliffy het volgende:

[..]

Neem nu: vandaag om 23:15 Woef! Hoe word ik een beroemde hond?

Inhoud als in diepgang enzo, maar misschien zegt dat je weinig...
Ja hoor. Zegt me wel iets...

Maar je haalt nu 1 voorbeeld aan en wat mij betreft is dat nog steeds geen argument om een zender in zijn geheel af te kraken.

Dus...probeer nog es?
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
pi_42259009
Ik vind het ook geen goede zender, de programma's zijn of slappe immitaties van bestaande programma's op andere zenders of de presentatie is van slechte kwaliteit. (Denk aan mensen die zichzelf vele malen grappiger vinden dan ze daadwerkelijk zijn, vlakke presentatie, geen of kleuterige intonatie kortom: slechte presentatoren.)

Talpa probeert te hard om snel, jong, leuk, interessant en vernieuwend te zijn en is daardoor een karikatuur van zichzelf. Het is een slap aftreksel van BNN met het grote verschil dat BNN wel vernieuwend, origineel en puur was ondanks dat ik er geen flikker aan vond.

Hard roepen dat je binnen een jaar de grootste en meest bekeken zender zal zijn zal ook niet geholpen hebben, de Nederlander is te nuchter om onder de indruk te zijn van dergelijk gebral, over het algemeen staat het ze zelfs tegen waardoor de zender bij voorbaat al gedoemd was om te mislukken.

De zender heeft teveel nutteloze zendertijd vulling als Big Brother en soaps en schat hiermee het niveau van de kijker wel heel erg laag in.

De series als Gooise Vrouwen en hoe heet dat mens met die krullen en die dikke bril heb ik nog niet helemaal gezien maar wat ik er wel van gezien heb vond ik het niet echt denderend. Er is meer nodig om mijn aandacht vast te houden dan chronische nepaccenten en andere slechte acteerprestaties. Maar ik houd dan ook totaal niet van soaps. Ik kan me voorstellen dat je Gooise Vrouwen of dat mens met die krullen en die dikke bril wel leuk vind als je wel een soaptype bent.

Er is meer nodig om een programma succesvol te maken dan alleen een bekende Nederlander, de format is zeker zo belangrijk. Hersenloos copiëren van de vorige format is niet genoeg om uitdagend of aantrekkelijk te zijn. Als je roept vernieuwend te willen zijn moet je dat ook doen en niet alleen hetzelfde kunstje herhalen of programma's maken die "controversieel" zouden moeten zijn omdat ze dezelfde uitgekauwde thema's behandelen.

Behalve de passie voor geld en bekendheid is er geen enkele sprake van passie voor het vak, net zo min als betrokkenheid, visie, vakmanschap, vernieuwing, originaliteit en maatschappelijk bewustzijn.
Wat dus resulteert in mijn bovenstaande punten.

En daarom een goed onderbouwd: Talpa
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 30 september 2006 @ 16:17:11 #13
152870 spliffy
cogito ergo sum
pi_42259372
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:45 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Ja hoor. Zegt me wel iets...

Maar je haalt nu 1 voorbeeld aan en wat mij betreft is dat nog steeds geen argument om een zender in zijn geheel af te kraken.

Dus...probeer nog es?
Gezien het feit dat ik weinig zin heb om een hele uiteenzetting te doen over wat er allemaal mis is met Talpa, verwijs ik naar:
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:20 schreef TeChNo2 het volgende:
(...)
en
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:50 schreef MinderMutsig het volgende:
(...)
Dit verwoordt mijn Talpa afkeer redelijk goed
pi_42259757
Ze zenden geen programma's uit waar ik naar wil kijken, dat is voor mij een reden om er niet naar te kijken. Daarnaast mist Talpa een duidelijk beeld wat de zender uit wil stralen, ze zullen kwalitatief wel gelijk zitten met de overige zenders, alleen de zender heeft naar mijn mening geen duidelijk gezicht en dat verklaard naar mijn mening de lage kijkcijfers.

Daarnaast waren de verwachtingen die John de Mol kweekte veels te hoog en hij kwam te arrogant over (daar kunnen wij Nederlanders niet tegen), dus zit Talpa nu met een imago-probleem
pi_42259810
Talpa mist bezieling, het heeft geen duidelijk profiel.
Alle programma's worden maar door elkaar gegooid, en achter elkaar ingepland, waardoor het overkomt als het afvoerputje van de Nederlandse televisie.
pi_42259870
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 15:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Verhaal van mindermutsig
Dit is de meest heldere en duidelijke onderbouwing waarom Talpa idd totaal ruk is. Had t niet beter kunnen zeggen
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 30 september 2006 @ 16:46:49 #17
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42260017
Ik vind het prima tot nu toe. Ze experimenteren met programma's en nieuwe series ipv lekker veilig een amerikaanse serie te kopen en de vooravond daarmee vullen, zoals zo ongeveer alle andere zenders doen. Hopelijk gaan ze door op de ingeslagen weg.

Een zender die nog meer van hetzelfde als alle andere zenders brengt, hebben we niet nodig.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_42260066
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:39 schreef Samson het volgende:

[..]

Dit is de meest heldere en duidelijke onderbouwing waarom Talpa idd totaal ruk is. Had t niet beter kunnen zeggen
Danku danku

Maar ik vind zelf deze eigenlijk nog beter:
quote:
Afvoerputje van de nederlandse televisie
Kort maar krachtig.
pi_42260075
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:46 schreef scanman01 het volgende:
Ik vind het prima tot nu toe. Ze experimenteren met programma's en nieuwe series ipv lekker veilig een amerikaanse serie te kopen en de vooravond daarmee vullen, zoals zo ongeveer alle andere zenders doen. Hopelijk gaan ze door op de ingeslagen weg.

Een zender die nog meer van hetzelfde als alle andere zenders brengt, hebben we niet nodig.
De ingeslagen weg is een doodlopende weg. Talpa moet hard gaan werken aan haar imago en het beeld wat ze uit willen stralen.
pi_42260311
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:17 schreef spliffy het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ik weinig zin heb om een hele uiteenzetting te doen over wat er allemaal mis is met Talpa, verwijs ik naar:
[..]

en
[..]

Dit verwoordt mijn Talpa afkeer redelijk goed
Zonder je nu direct aan te willen vallen, dat is mijn bedoeling niet, wil ik toch graag het volgende even kwijt:

Ik denk dat jij nu onbedoeld een heel leuk voorbeeld geeft van wat er in mijn ogen gebeurt.
Heel veel jongeren nemen op zeker moment een anti Talpa houding aan omdat in hun omgeving iedereen dat doet. Met andere woorden, het is op zeker moment gewoon hip om "Talpa " te doen.
Als er daarna naar de onderbouwing van e.e.a. wordt gevraagd is het in eerste instantie iets van "talpa is gewoon kut" of "Talpa mist diepgang".
Als er daarna wordt doorgevraagd zoeken we even snel naar een paar mooie onderbouwingen van een ander en doen het daar vervolgens maar mee af.

Is het niet gewoon zo dat je Talpa kut vindt omdat iedereen in je omgeving dat gewoon roept? Kan je niet gewoon eens kijken wat dat Talpa nu eigenlijk wél brengt? Zoals Scanman hierboven schrijft, is het ook een zender die gewoon eens wat nieuwe dingen durft uit te proberen en ze bij weinig succes ook weer net zo hard van het scherm durft te halen? Daarnaast HOEF je niet te kijken natuurlijk. Je kan zeggen van John de Mol wat je wil, maar hij durft tenminste. helaas is het zo in Nedeland dat als je je hoofd uitsteekt dat ie d'r afgehakt wordt. Als je in Amerika hetzelfde doet word je gewoon gewaardeerd voor je lef. Elkaar succes misgunnen is imo de meest beroerde eigenschap die wij Nederlanders hebben.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
pi_42260460
mensen hebben het gewoon gehad met goedkope commerciele televisie stations. Talpa voegt totaal niks toe. In het begin van het talpa tijdperk was de kwaliteit van de televisie gewoon ruk. Elke 50 seconde viel er even een halve seconde geluid weg, storingen, programma's die totaal niet kloppen, foute newsitems, het was echt gewoon amateuristisch en om te lachen.

Vergelijkingen met een ander land gaan totaal mank omdat overal de mens anders is. Maar talpa zou Nederland wel even veroveren, veel grote woorden, talpa2 etcetera, daarmee krijg je de Nederlander net tegen je. Ik keek zondags altijd studio sport, sinds het bij talpa zit heb ik 3 keer het volledig gekeken en misschien 10 keer 20 minuten. Ik ben afgehaakt en Talpa voegt totaal niks toe.

Een SBS6 wat echt laag is, voegt tenminste voor de jostibevolking nog iets toe, talpa niet.
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:17:59 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_42260602
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:04 schreef Mike1964 het volgende:
Is het niet gewoon zo dat je Talpa kut vindt omdat iedereen in je omgeving dat gewoon roept? Kan je niet gewoon eens kijken wat dat Talpa nu eigenlijk wél brengt?
Heb jij van de andere kant dan ook wel eens écht gekeken naar wat Talpa op de buis brengt? Of zit je Talpa te verdedigen omdat verder iedereen het loopt af te kraken? Ik heb onbevooroordeeld gekeken (of programmabeschrijvingen gelezen) en afgekeurd. Het zal mij waarlijk een worst zijn hoeveel iemand heeft gekregen om over te stappen. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen op de buis volwassen genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken. Als zij het zelf maar kunnen overeenstemmen met hun geweten.
quote:
Zoals Scanman hierboven schrijft, is het ook een zender die gewoon eens wat nieuwe dingen durft uit te proberen en ze bij weinig succes ook weer net zo hard van het scherm durft te halen?
Dat is in mijn ogen juist het beroerde. Wordt er misschien niet té snel beslist of iets succes heeft of niet? Of moeten we zelfs dieper gaan: wat is een succes? Iets dat (veel) geld opbrengt of iets dat goed in elkaar steekt ook al verdien je er minder mee? Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, John's voorkeur naar het eerste (denk ik).
quote:
Als je in Amerika hetzelfde doet word je gewoon gewaardeerd voor je lef. Elkaar succes misgunnen is imo de meest beroerde eigenschap die wij Nederlanders hebben.
1) We leven (goddank) niet in Amerika.
2) Het succes sprankelt er nog niet echt van af
GNU Terry Pratchett
pi_42261178
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:17 schreef Lod het volgende:

[..]

Heb jij van de andere kant dan ook wel eens écht gekeken naar wat Talpa op de buis brengt? Of zit je Talpa te verdedigen omdat verder iedereen het loopt af te kraken? Ik heb onbevooroordeeld gekeken (of programmabeschrijvingen gelezen) en afgekeurd. Het zal mij waarlijk een worst zijn hoeveel iemand heeft gekregen om over te stappen. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen op de buis volwassen genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken. Als zij het zelf maar kunnen overeenstemmen met hun geweten.
[..]

Dat is in mijn ogen juist het beroerde. Wordt er misschien niet té snel beslist of iets succes heeft of niet? Of moeten we zelfs dieper gaan: wat is een succes? Iets dat (veel) geld opbrengt of iets dat goed in elkaar steekt ook al verdien je er minder mee? Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, John's voorkeur naar het eerste (denk ik).
[..]

1) We leven (goddank) niet in Amerika.
2) Het succes sprankelt er nog niet echt van af
Ik heb geen enkele reden om Talpa te verdedigen. Ik vind het grootste deel van het aanbod ook gewoon ruk.
Ik stoorde me alleen maar aan het feit dat iedereen plotseling anti Talpa was en dat dan ook als onderbouwing gaf waarom programma's als BB en DGK kut zijn.
Zelf kijk ik wel eens Talpa gewoon omdat er iets op is wat ik zien wil. Soms is het gewoon lekker om je te laten amuseren door iets "plats" als Gordon en Joling. Zeker als je de hele dag scherp en alert moet zijn.

Over de beweegredenen van dhr de Mol maak ik me geen enkele illusie. Geld. En niets anders. Persoonlijk ga ik ook liever voor kwaliteitsprogramma's, maar het hoeft van mij ook niet altijd maar superverantwoord te zijn. Gewoon lekker plat is ook wel eens leuk. Gelukkig voorzien de meeste commerciele zenders in NL hier ruimschoots in en niet alleen maar Talpa. Ook op de publieke zenders is overigens genoeg plats te zien, BNN voorziet ons van voldoende "kwaliteit" als bijvoorbeeld spuiten en slikken en Try before you die. Beiden overigens zeer vermakelijke programma's. (én Sofie Hilbrands natuurlijk, dat ook )

We leven goddank inderdaad niet in Amerika, ik noemde Amerika als voorbeeld omdat dat een land is waar succes je niet misgund wordt. Met succes bedoelde ik niet het succes van Talpa, maar het succes van John de Mol zelf.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
pi_42261196
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:04 schreef Mike1964 het volgende:
Zoals Scanman hierboven schrijft, is het ook een zender die gewoon eens wat nieuwe dingen durft uit te proberen en ze bij weinig succes ook weer net zo hard van het scherm durft te halen? Daarnaast HOEF je niet te kijken natuurlijk. Je kan zeggen van John de Mol wat je wil, maar hij durft tenminste. helaas is het zo in Nedeland dat als je je hoofd uitsteekt dat ie d'r afgehakt wordt. Als je in Amerika hetzelfde doet word je gewoon gewaardeerd voor je lef.
Daar ben ik het dus niet mee eens, ik heb nog niks echt vernieuwends kunnen vinden bij Talpa.
Maar volgens mij heb ik dat hierboven ook al genoeg gemotiveerd.
pi_42261220
Die zender is gewoon overbodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')