abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 september 2006 @ 02:13:49 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_42251071
Kan me niet voorstellen dat vissen het niet voelen dat er een haak met weerhaak in hun bakkes hangt, dus dierenmishandeling of niet?

Ik vind het repulsive.

Sla eens een pikhaak in de mond van een paard of in de de bek van een hond, dan staat de hele wereld (en terecht) op hun achterste poten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_42252292
Vissen is een gewoonte wat aangeleerd is, dus wij vinden het normaal als daar een haak in gaat.
En in tegenstelling tot die van een paard of hond.. dat is geen gewoonte en ook niet aangeleerd.. dus vind we dat dierenmishandeling
  zaterdag 30 september 2006 @ 03:12:47 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_42252325
Dat was de vraag niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 30 september 2006 @ 03:54:11 #4
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_42252905
Dat het mishandeling is, lijkt mij een feit en dat vind ik het ook.
Ik zou zelf vragen wie deze vorm van mishandeling accepteert en wie niet?

Ik vis zelf nooit, maar ga zo goed als elk jaar een aantal keer met vrienden mee die een heel weekend gaan vissen. En dan accepteer ik de mishandeling. Maar als ik er lang over nadenk dan besef ik dat het echt zielig is voor die beestjes. Al heb ik verder absoluut niks met vissen.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_42253074
ag man ga lekker groenten in de wij kouwen, zonder vis eten was je familie allang uitgestorven.

jou mogelijke incarnatie = koe

jummeh
pi_42254336
Het excuus dat ik gebruik is dat zo'n vis ten eerste een andere biologische bouw heeft, een op een stellen met andere levende wezens gaat me te ver... Je gaat een mier doodtrappen toch ook niet vergelijken met een paard doodtrappen. En feitelijk treedt het instinct van de vis in werking als het zich aangevallen voelt, zo'n beest overleeft het en wordt sterker door de ervaring. En het woord pijn is zo abstract, maar wordt misbruikt alsof het voor ieder dier hetzelfde betekent.

Ik vind het soms te ver gaan hoe extreem anti-vissers hun meningen verkondigen... Alhoewel ik het echte sportvissen ook niet vind kunnen, recreatief vissen vind ik heel wat anders. Zelf vis ik steeds minder, maar voel niet de behoefte mijn leerweg op te dringen aan anderen. Respect voor de natuur kun je ook door eigen ervaring leren (in de zin dat ik blijf vissen, alleen zoveel mogelijk ter consumptie).
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_42260221
JA.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_42261690
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 03:12 schreef static het volgende:
Dat was de vraag niet.
Dat was wel de vraag, ik ben toch duidelijk met mijn verhaalf of niet soms
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')