abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42294077
Heb je enig idee voor budget? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:23:07 #127
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_42294491
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:13 schreef Litpho het volgende:
Heb je enig idee voor budget? .
Euhmzz, eurie of 300/400?

Of is dat veel/weinig voor beginner?
Ik heb namelijk geen idee wat een lekkere prijs is.
En anders pa ff heel lief aankijken voor wat extra
0 topics op naam. 14.gif
pi_42294604
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:23 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Euhmzz, eurie of 300/400?

Of is dat veel/weinig voor beginner?
Ik heb namelijk geen idee wat een lekkere prijs is.
En anders pa ff heel lief aankijken voor wat extra
voor 300, 400 euro heb je echt wel een nette gitaar, zeker om op te beginnen.
je hebt ze ook wel voor minder natuurlijk, maar dat moet je zelf weten. ik zou kijken naar
een goedkopere Ibanez of als dat je stijl niet is misschien een Epiphone.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:25:44 #129
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_42294647
Als je budget laag-achtig is (ik F5 net 400, daar lukt het misschien wel mee) kan je kijken voor een Roland Cube 30 (versterker) of eventueel de 15, dat zijn leuke modeling amps waar een goed metalgeluid uitkomt. De 30 heeft een Rectifier model die de 15 volgens mij niet heeft.

Wat de gitaar betreft: Ibanez of Dean bijvoorbeeld. Als het maar humbuckers heeft (en geen Stagg heet). Kijk even op www.feedback.nl of de site van een winkel die bij jou in de buurt zit voor de modellen en prijzen.

Ik zou trouwens voor een gitaar zonder tremolo gaan, kirk mishandelt dat ding nogal, als je dat nadoet met zo'n relatief goedkope axe ontstemt de boel nogal snel.

Epiphones hebben denk ik niet genoeg frets.

Goeie muzieksmaak trouwensch.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_42294799
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:25 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je budget laag-achtig is (ik F5 net 400, daar lukt het misschien wel mee) kan je kijken voor een Roland Cube 30 (versterker) of eventueel de 15, dat zijn leuke modeling amps waar een goed metalgeluid uitkomt. De 30 heeft een Rectifier model die de 15 volgens mij niet heeft.

Wat de gitaar betreft: Ibanez of Dean bijvoorbeeld. Als het maar humbuckers heeft (en geen Stagg heet). Kijk even op www.feedback.nl of de site van een winkel die bij jou in de buurt zit voor de modellen en prijzen.

Ik zou trouwens voor een gitaar zonder tremolo gaan, kirk mishandelt dat ding nogal, als je dat nadoet met zo'n relatief goedkope axe ontstemt de boel nogal snel.

Epiphones hebben denk ik niet genoeg frets.
ik had niet eens rekening gehouden met het feit dat je dan ook nog een versterker nodig hebt.
op dat gebied weet ik niet echt wat want ik heb zelf alleen nog maar m'n beginners amp, dus geen ervaring met andere merken etc.

maar verder zijn bovenstaande adviezen hele goeie
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:47:56 #131
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_42295738
Je kan ook gewoon je nieuwe gitaartje in je PC pluggen en Guitar Rig gebruiken
pi_42295927
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:47 schreef Maaark het volgende:
Je kan ook gewoon je nieuwe gitaartje in je PC pluggen en Guitar Rig gebruiken
moet je wel een goeie geschikte pc hebben.
maar het kan op zich wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door imported_sphinx op 01-10-2006 23:05:12 ]
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:57:23 #133
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_42296149
Neuh, even ASIO4ALL drivers installeren en dan moet het op elke redelijk moderne PC te doen zijn...

Ik kan op mijn 3.2 Ghz tot 3 a 4x Guitar Rig 2 tegelijk runnen in Ableton Live (geen dikke psychedelische effecten), met vocals en drumbeat ernaast met ook nog es effectjes...
pi_42296839
als ik een versterker zoek met zoveel mogelijk watt en zo weinig mogelijk euries, waar zoek ik dan naar?
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:19:56 #135
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_42297234
Bagger
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_42297258
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Bagger
ok.
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:01:08 #137
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_42298960
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:11 schreef imported_sphinx het volgende:
als ik een versterker zoek met zoveel mogelijk watt en zo weinig mogelijk euries, waar zoek ik dan naar?
london city!

marktplaats

info: http://www.jic.nl/LC_amps/LC_amps_tube.htm

pi_42302967
quote:
NEEEEEEEEE DOE HET NIET.
Je hebt echt alleen maar problemen met dat ding, ik weet het uit eigen ervaring, en van anderen!!!
PS4 online: micro_nl
  maandag 2 oktober 2006 @ 08:56:00 #139
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_42303388
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:10 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

NEEEEEEEEE DOE HET NIET.
Doe jij ook musicals/drama?
pi_42306156
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:56 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Doe jij ook musicals/drama?
Lijkt me duidelijk .
pi_42307413
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:18 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Nee, de 112. Die is exact hetzelfde behalve dat ie dus maar 1 12inch speaker heeft in plaats van 2 12inch speakers. Maar hij gaat alsnog echt heel hard, met goed geluid..
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 09:41 schreef Credence het volgende:

[..]

Ik heb ook een 112, en m'n neef heeft een 212. De 212 voegt echt alleen maar volume (zowel in geluid als in omvang) toe, en daardoor vind ik 'm eigenlijk wat minder praktisch dan de 112. Hij is groter, zwaarder en doordat hij dezelfde (volume)knoppen gebruikt als de 112, maar hij wel meer vermogen heeft, zijn die ook gevoeliger. Ik vond het extra volume toen ik de mijne ging kopen iig niet echt de moeite waard, maar weet niet hoe het tegenwoordig zit met het prijsverschil enzo
De 212 staat natuurlijk wel stoerder
Jongens, rustig--rustig: De 112 heeft een 12" 80 Watt speaker, de 212 heeft 2 X 12" speaker en een 2 keer 75 watt STEREO eindtrap.... Er is dus degelijk verschil......
In The Presence Of Enemies!
pi_42307598
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:11 schreef imported_sphinx het volgende:
Hoofdpijn?!?

Nee serieus, ik zou toch voor een mooi geluid gaan. Ik heb zelf een Koch powertone, die kan aardig hard, het geluid blijft goed naarmate je hem harder zet. Hij is wat duurder dan andere versterkers (Marshall, etc) maar ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Het geluid is gewoon te gek!

London City zou ik echt vergeten, betaal dan een paar honderd euro meer en koop wat beters. Volgens mij heb je alleen maar ellende met die versterker. Maargoed dat is mijn mening. En wat de ene gitarist mooi vindt, vindt de ander weer lelijk.
pi_42311435
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:23 schreef paradisiac het volgende:

[..]

Hoofdpijn?!?

Nee serieus, ik zou toch voor een mooi geluid gaan. Ik heb zelf een Koch powertone, die kan aardig hard, het geluid blijft goed naarmate je hem harder zet. Hij is wat duurder dan andere versterkers (Marshall, etc) maar ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Het geluid is gewoon te gek!

London City zou ik echt vergeten, betaal dan een paar honderd euro meer en koop wat beters. Volgens mij heb je alleen maar ellende met die versterker. Maargoed dat is mijn mening. En wat de ene gitarist mooi vindt, vindt de ander weer lelijk.
uiteraard zoek ik de best klinkende uit, maar dan moet ik er wel eerst een paar goedkope met veel watt vinden
pi_42311470
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:10 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

NEEEEEEEEE DOE HET NIET.
Je hebt echt alleen maar problemen met dat ding, ik weet het uit eigen ervaring, en van anderen!!!
en hij is nog lelijk ook
ik zat zelf meer te kijken naar Laney en Behringer, ookal heb ik van behringer gehoord dat ze kut geluid hebben, is dat zo?
pi_42311644
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:02 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

en hij is nog lelijk ook
ik zat zelf meer te kijken naar Laney en Behringer, ookal heb ik van behringer gehoord dat ze kut geluid hebben, is dat zo?
Kutgeluid hier, brak ding daar... het is allemaal een kwestie van smaak. Wanneer een versterker veel technische mankementen vertoont, dan is dat natuurlijk wat anders. Welke muzieksoort ga je hem voor gebruiken?

Behringer heb ik geen ervaring mee, Laney daarentegen wel en ze hebben best een aardig geluid. Maarja, dat is ook weer type afhankelijk.

Ik kan nu wel Framus Dragon, Framus Cobra, Peavey 5150, Marshall Valvestate 120 etc etc gaan noemen: allemaal versterkers met een vette sound die toch meer naar metal neigen te gaan, alhoewel je met de Framus en de Marshall eigenlijk wel alle kanten op kan. Daarbij zijn deze versterkers niet echt dat je zegt; lowbudget.
Het lijkt er bijna op alsof ik een ambasadeur ben aan het worden van het merk, maar zoek je met een laag budget een kwalitatief goede versterker die bulkt van het vermogen kan ik niet meer zeggen als: Line 6.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ibanez op 02-10-2006 15:18:11 ]
pi_42311775
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:11 schreef Ibanez het volgende:
Behringer heb ik geen ervaring mee, Laney daarentegen wel en ze hebben best een ardig geluid. Maarja, dat is ook weer type afhankelijk.
Behringer is vaak nogal budgettair gebouwd . Ace Frehley (voormalig leadgitarist van Kiss) heeft nog enige tijd op Laney gespeeld, dus ik neem aan dat daar wel een acceptabel geluid uit te halen valt.
pi_42311808
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

Behringer is vaak nogal budgettair gebouwd . Ace Frehley (voormalig leadgitarist van Kiss) heeft nog enige tijd op Laney gespeeld, dus ik neem aan dat daar wel een acceptabel geluid uit te halen valt.
joa. als je luistert naar de producties vam Opeth, dan zul je idd ook wel tot die conclusie komen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:34:43 #148
159349 Xaveer
Negerrrr Zoen
pi_42312149
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:28 schreef VaderJacob het volgende:
Ik heb mijn versterker nooit echt hard staan als mijn ouders thuis zijn, maar als ze weg zijn zet ik hem altijd iets harder. Nu heb ik echter van die buren die dan op de muren gaan bonken of je nummer bellen en dan ophangen als je opneemt. Vaak heb ik dan de neiging die versterker even wat verder open te draaien
Als ik mijn versterker vlink opendraai heb ik ook best vaak dat de telefoon gaat, en als ik opneem is het niemand. Ik verdenk mijn buren er ook een beetje van...

Verder heb ik nooit gezeik van buren trouwens, ze "binnen wol wat went".
Dulce et decorum est pro patria mori!
pi_42312730
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Kutgeluid hier, brak ding daar... het is allemaal een kwestie van smaak. Wanneer een versterker veel technische mankementen vertoont, dan is dat natuurlijk wat anders. Welke muzieksoort ga je hem voor gebruiken?

Behringer heb ik geen ervaring mee, Laney daarentegen wel en ze hebben best een aardig geluid. Maarja, dat is ook weer type afhankelijk.

Ik kan nu wel Framus Dragon, Framus Cobra, Peavey 5150, Marshall Valvestate 120 etc etc gaan noemen: allemaal versterkers met een vette sound die toch meer naar metal neigen te gaan, alhoewel je met de Framus en de Marshall eigenlijk wel alle kanten op kan. Daarbij zijn deze versterkers niet echt dat je zegt; lowbudget.
Het lijkt er bijna op alsof ik een ambasadeur ben aan het worden van het merk, maar zoek je met een laag budget een kwalitatief goede versterker die bulkt van het vermogen kan ik niet meer zeggen als: Line 6.
voor de duidelijkheid: ik wil er metal op spelen, dus moet flink wat distortion hebben/aankunnen.
hij moet groot genoeg zijn voor een concert in een zaaltje ofzo. en line6 heeft toch alleen modeling amps? ik heb nog wat ff op die site gekeken, maar is qua geluid denk ik toch niet wat ik zoek.

edit: zoek dus eigenlijk gewoon een stack (head + cab)

[ Bericht 2% gewijzigd door imported_sphinx op 02-10-2006 16:34:41 ]
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:14:10 #150
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_42319094
he fok is nieuw, en langzaam
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')