Goedkope ADSL?quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
TVP... en ik ga morgen verhuizen dus dan heb ik waarschijnlijk de eerste dagen geen internet... iemand tips voor goedekope ADSL? En hoe ik hard kan spelen zonder koptelefoon en zonder dat de nieuwe buren er last van gaan hebben...
Eierdozen. Alhoewel heel snel wennen aan je buren zodat je ze niet langer als "nieuwe buren" beschouwt uiteraard meer foolproof isquote:Op vrijdag 29 september 2006 08:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
En hoe ik hard kan spelen zonder koptelefoon en zonder dat de nieuwe buren er last van gaan hebben...
Overdag spelen! En hopen dat je buren niet werkloos zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
TVP... en ik ga morgen verhuizen dus dan heb ik waarschijnlijk de eerste dagen geen internet... iemand tips voor goedekope ADSL? En hoe ik hard kan spelen zonder koptelefoon en zonder dat de nieuwe buren er last van gaan hebben...
quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Overdag spelen! En hopen dat je buren niet werkloos zijn.![]()
Over buren gesproken (en vets off-topic): in mijn straat zit een studentenhuis. Eén van de bewoners kwam van de week 's nachts sternakel bezopen thuis, zonder sleutels en telefoon. Althans, zo kon ik opmaken uit de klaagzang waarmee hij zijn huisgenoten wakker probeerde te krijgen.Ik heb 'wakker worden' 'hallo' 'joehoe' in alle varianten gehoord. Maar het was minder lollig dat het echt een uur duurde ofzo, en dat ondertussen de hele straat wakker was behalve zijn huisgenoten.
![]()
quote:
eierdozen zijn in zoverre niet nutteloos, dat ze tonen boven de 10 khz wel dempen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Helaasch, eierdozen zijn nutteloos. Bel de stichting geluidshinder maar als je me niet gelooft (ik word nooit geloofd als ik over eierdozen begin). Ze zijn goed voor de akoestiek maar om te isoleren kan je bijv beter een zooi dikke gordijnen aanschaffen. Waar kom je te wonen?
Trouwens, glas/steenwol werkt ook wel aardig geloof ik. De beste optie is een kamer in een kamer (zwevende vloer enzo), maar dat is zo'n kutkarwei.
Matrassen en gordijnenquote:Op vrijdag 29 september 2006 08:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
En hoe ik hard kan spelen zonder koptelefoon en zonder dat de nieuwe buren er last van gaan hebben...
Precies, fuzz is voor echte kerels!quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:17 schreef Cynic het volgende:
Distortion is voor mietjes!
Veel gitaristen overgebruiken het in de hoop dat de foutjes in hun spel dan niet zo opvallenquote:
Terug bellen en de telefoon voor de versterker construeren.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:28 schreef VaderJacob het volgende:
Ik heb mijn versterker nooit echt hard staan als mijn ouders thuis zijn, maar als ze weg zijn zet ik hem altijd iets harder. Nu heb ik echter van die buren die dan op de muren gaan bonken of je nummer bellen en dan ophangen als je opneemt. Vaak heb ik dan de neiging die versterker even wat verder open te draaien![]()
En als je 't dan veel gebruikt omdat 't in 't orgineel ook zo wordt gebruikt is t nog steeds stom?quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Veel gitaristen overgebruiken het in de hoop dat de foutjes in hun spel dan niet zo opvallen.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Veel gitaristen overgebruiken het in de hoop dat de foutjes in hun spel dan niet zo opvallen.
Zoiets heb ik weleens gedaan met een politiefluitjequote:Op vrijdag 29 september 2006 15:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Terug bellen en de telefoon voor de versterker construeren.
Ik speel hier zo hard al ik wil. Das meestal niet bijzonder hard, maar onder kan je het dan wel horen. (ik zit op de 2e etage/zolder) Van de buren nooit iets gehoord dus ik ga ervan uit dat ze er niks van kunnen horen.
Niks mis met een goede versterker overdrive (zoals Iron Maiden en AC/DC gebruiken), maar het "mijn sound lijkt minder op een gitaar dan de jouwe"-effect waar Death Metallers dol op zijn is niet aan mij besteedquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En als je 't dan veel gebruikt omdat 't in 't orgineel ook zo wordt gebruikt is t nog steeds stom?
Je kan Iron Maiden liedjes wel akoestisch spelen, maar da's fout
Precies. En met wat minder distortion kan je zeker zo heavy klinken. Het vergt alleen wat meer van je techniek.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
whehe, mee eens.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niks mis met een goede versterker overdrive (zoals Iron Maiden en AC/DC gebruiken), maar het "mijn sound lijkt minder op een gitaar dan de jouwe"-effect waar Death Metallers dol op zijn is niet aan mij besteed.
Ook mee eensquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Precies. En met wat minder distortion kan je zeker zo heavy klinken. Het vergt alleen wat meer van je techniek.
Sterker nog, een beetje overstuurde maar wel krachtig gespeelde tone vind ik vaak nog wel heftiger en intenser klinken dan van die dichtgesmeerde modderdistortion.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Precies. En met wat minder distortion kan je zeker zo heavy klinken. Het vergt alleen wat meer van je techniek.
En accoordkeuzes. AC/DC kan je bijvoorbeeld wel acoustisch spelen en dat klinkt door de gebruikte accoorden meestal nog steeds heavy (Het cowboy open-G accoord van You shook me all night long is uiteraard een grote uitzonderingquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Overdrive. Gain van m'n versterker vol open, gainboost aan en desnoods een boost met 't EQpedaal met de middenhoge tonen wat harder en als er feedback nodig is de volume van het EQ pedaal helemaal open. Scheurt als een trein! Maar sinds ik 009 snaren op m'n gitaar heb liggen (na bijna 2 jaar 010) speel ik veel vaker met een clean geluid.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk liever?
Distortion of Overdrive... en vertel ook ff waarom
Vanwaar dat?quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar sinds ik 0.10 snaren op m'n gitaar heb liggen (na bijna 2 jaar 0.11) speel ik veel vaker met een clean geluid.
Het gaat overigens om 009 en 010 ipv 010 en 011, ik was effe niet helemaal aan het opletten toen ik m'n vorige post typte.quote:
Met lekkere tele met 0.011 is ook plezant!quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar clean geeft 009 een fellere aanslag en dat vind ik ook wel mooi.
Clean spelen is inderdaad vrij lastig met distortion, maar de ware meester kan het ongetwijfeldquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:41 schreef NASDAQbastardo het volgende:
"clean" spelen en sweepen zijn veel moeilijker dan wanneer je zonder distortion speelt
We hebben het ook over veel distortion hier....Da´s een ideaal masker voor een heleboel dingen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:41 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Distortion is geen magische knop die al je fouten verbergt, integendeel, het laat je fouten in veel gevallen juist veel beter opvallen. Het mes snijdt aan twee kanten, hammerons en pulloffs zijn makkelijker, "clean" spelen en sweepen zijn veel moeilijker dan wanneer je zonder distortion speelt
Als d'r maar genoeg distortion op zit kun je zelfs het slecht bedachte nummer maskerenquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
We hebben het ook over veel distortion hier....Da´s een ideaal masker voor een heleboel dingen.
beide:) zeer ander geluid, en tis maar net waar je het voor nodig hebt. Het ruigere werk vaker distortion, overdrive gebruik ik mee rin de blues:)quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Natuurlijk kennen we die! Te slecht voor woorden...quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:09 schreef Neidropje het volgende:
kennen jullie Beatallica trouwens? Geniaal en gratis te downloaden op
http://beatallica.org/
[afbeelding]
1. Sgt. Hetfield's Motorbreath pub band
1. Blackened The USSR (U) (R)
2. A Garage Dayz Nite
2. Sandman (U) (R)
3. For Horsemen
3. And I'm Evil (U) (R)
4. No Remorseful Reply
4. Got To Get You Trapped Under Ice (U) (R)
5. The Thing That Should Not Let It Be
5. Leper Madonna (U) (R)
6. Everybody's Got A Ticket To Ride Except For Me And My Lightning
6. Hey Dude (U) (R)
7. ...And Justice For All My Loving
7. I Want To Choke Your Band (U) (R)
8. We Can Hit The Lightz (U) (R)
vooral he dude is erg grappig:P
Gewoon je speakers erop aansluiten en aangeven in windows dat het het primaire audioapparaat is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:43 schreef Hammet het volgende:
Jeej ik heb vanmiddag een Line6 Toneport gekocht
Maar hij doet het niet. Iemand een idee hoe ik hier ook maar een klein beetje geluid uit ga krijgen? Of is dit alleen mogelijk via de headphone/analog outputs van dat ding zelf
?
Dus ik zend een signaal naar de PC, die vervolgens weer naar de TonePort terug [b]moet[/u], voordat het werktquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gewoon je speakers erop aansluiten en aangeven in windows dat het het primaire audioapparaat is.
Even had ik de hoop dat er nog hoop wasquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:58 schreef Even het volgende:
GAS aanval afgeslagen![]()
Zag een vette gitaar maar heb em niet gekocht en spaar door voor wat duurders..
Owja en ik heb mn auto theorie in da pocket
Je zend helemaal geen signaal naar de PC, voor zover ik weet. Gitaarplug in de Port, mini-jack (verloopstukje ertussen!)voor je speakers en usb in de computer!quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:58 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dus ik zend een signaal naar de PC, die vervolgens weer naar de TonePort terug [b]moet[/u], voordat het werkt. Lijp
Maar het gaat dus niet werken, mijn speakers hebben zo'n mini-jacks en er moet een grote in de TonePort..
LTD Explorer + Spider II + Boss V-wah =quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:00 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Even had ik de hoop dat er nog hoop was![]()
Thnxquote:Feli met je theorie![]()
Wow dat ga ik eens opzoekenquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:06 schreef Even het volgende:
[..]
LTD Explorer + Spider II + Boss V-wah =(maar ook duur
)
[..]
Thnx
Dat ligt er aan welke muziek ik speel... soms is overdrive bij bijv. blues veel lekkerder dan distortion...quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Geluidsisolatie zoals jij dat zoekt is onbetaalbaar, en zal je ook nog eens veel hoofdpijn bezorgen, aangezien je dan je volledige kamer moet verbouwen... Helaas, maar de buren zullen er mee moeten leren levenquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
Nou bedankt voor alle nutteloze adviezenIk ga met m'n vriendin samenwonen in een klein flatje, die ziet de hele woonkamer al volhangen met eierdozen, matrassen, steenwol en gordijnen
Dat eierdozen niet werken weet ik, die werken als diffusers, ze verspreiden het hoog in het geluid alle kanten op, zodat een ruimte "doder" lijkt. Voor het laag (waar de buren last van hebben) hebben eierdozen geen zin, omdat ze te dun zijn om de geluidsdruk te absorberen. Daarvoor heb je inderdaad dikkere stof nodig, zoals steenwol, maar om daar nou het hele huis mee te bekleden...
Ik ken m'n lessen geluidstechniek... ik weet hoe het werkt en dat ik dat helaas niet kan toepassen... ik doelde meer op goede tips die de eventuele aanschaf van een POD kunnen verhelpen, ik ben niet zo'n Line6 liefhebber...
Damn, dan moet ik wachten tot morgen om voordat ik het ding kan proberen, omdat ik geen verloopstukje heb. Balenquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je zend helemaal geen signaal naar de PC, voor zover ik weet. Gitaarplug in de Port, mini-jack (verloopstukje ertussen!)voor je speakers en usb in de computer!
Anders moet je even wachten op Toneport-Goeroe Jorikjet!
Of een koptelefoon in de minijack uitgang?quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:33 schreef Hammet het volgende:
[..]
Damn, dan moet ik wachten tot morgen om voordat ik het ding kan proberen, omdat ik geen verloopstukje heb. Balen.
Dat het signaal door de PC moet, vind ik niet zo vreemd. Dat het signaal dan weer terug moet (en dus niet gehoord kan worden via je systeemgeluid) vind ik dan weer wél eigenaardig.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Of een koptelefoon in de minijack uitgang?
Overigens is het wel logisch dat het ding een signaal door je pc haalt, omdat je daarmee je digitale versterkermodellen enzo aanstuurt. Bij mijn weten kun je een toneport net zomin als een Guitarport niet standalone gebruiken (in tegenstelling tot de Pod).
Wat je (denk ik) ook kan doen, is je Toneport als geluidskaartbron gebruiken in een sequencerprogramma (bv cubase), en voor je geluidsuitgang gewoon je normale geluidskaart gebruiken. Ik heb dat wel eens in Cubase gedaan geloof ik. Het vereist wel wat getweak enzo. En anders rap een stekkertje kopen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:44 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat het signaal door de PC moet, vind ik niet zo vreemd. Dat het signaal dan weer terug moet (en dus niet gehoord kan worden via je systeemgeluid) vind ik dan weer wél eigenaardig.
En de TonePort heeft geen mini-jack uitgangen, enkel normale jacks. Het probleem is dat mijn koptelefoon een minijack heeft.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:48 schreef Zyggie het volgende:
Maar ik kan jullie dus later inhuren als technici?
http://www.bossus.com/sitelets/vwah/destination.htmlquote:
Hij is mooi jammer dat je niet die duurdere versie hebt gekocht maar ja geld is toch niet iets wat aan de bomen groeitquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:30 schreef imported_sphinx het volgende:
IK HEB M'N EXPLORER!@alle mensen die posten dat ze ook een explorer willen: HA!
tering, wat een cool ding![]()
[afbeelding]
en wat je met 1 tone knop en een 3-way switch al niet kan op dat ding![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat ziet er wel vet uitquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:59 schreef Even het volgende:
[..]
http://www.bossus.com/sitelets/vwah/destination.html
Alleen vind ik deze samples niks.. In het echt klinkt ie veeeeel vetter![]()
Heb ik al gedaan maar hij is 190 eutjesquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:02 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat ziet er wel vet uit![]()
Agh ja samples zeggen ook niet alles, ik zou sowieso een effect goed testen en kijken wat je er zelf van vind.
sterf, gij onwetende!quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:32 schreef Zyggie het volgende:
Wtf is dat voor lelijke gitaar.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:04 schreef Even het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan maar hij is 190 eutjesen ik wil nog zo veel meer
Dat is niet de enige Wah op de markt hoorquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:08 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik kruip weer even op me stoel, Dat vind ik iets teveel van het goede. Dan maar geen wah
![]()
Ja maar op het moment heb ik niet echt een wah nodig, tenminste ik weet niet waar ik em voor zou kunnen gebruiken. Vast ooit zal ik er wel 1 aanschaffenquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:12 schreef Even het volgende:
[..]
Dat is niet de enige Wah op de markt hoorMaar omdat deze alle wah's digitaal heeft ingebouwd vind ik em wel heel aantrekkelijk, om nog maar niet te spreken over de ingebouwde distortion/fuzz/overdrive
Voor 100 heb je (2e hands) een mooie wah hoor
Als je er ooit 1 wilt kopen kan je het best 2e hands voor 50 euro een dunlop kopen, hij is dan wel niet true bypass enz enz maar je kan er mee oefenen en kijken of het echt wat voor je is. Zo ja ga je kijken voor een Wah van goede kwaliteit, zo nee; verkoop je je dunlop weer voor 50 euroquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja maar op het moment heb ik niet echt een wah nodig, tenminste ik weet niet waar ik em voor zou kunnen gebruiken. Vast ooit zal ik er wel 1 aanschaffen![]()
Heb ikquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:06 schreef Even het volgende:
[..]
LTD Explorer + Spider II + Boss V-wah =(maar ook duur
)
[..]
Thnx
Nee, de 112. Die is exact hetzelfde behalve dat ie dus maar 1 12inch speaker heeft in plaats van 2 12inch speakers. Maar hij gaat alsnog echt heel hard, met goed geluid..quote:
Okay vetquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:18 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Nee, de 112. Die is exact hetzelfde behalve dat ie dus maar 1 12inch speaker heeft in plaats van 2 12inch speakers. Maar hij gaat alsnog echt heel hard, met goed geluid..![]()
Ik heb ook een 112, en m'n neef heeft een 212. De 212 voegt echt alleen maar volume (zowel in geluid als in omvang) toe, en daardoor vind ik 'm eigenlijk wat minder praktisch dan de 112. Hij is groter, zwaarder en doordat hij dezelfde (volume)knoppen gebruikt als de 112, maar hij wel meer vermogen heeft, zijn die ook gevoeliger. Ik vond het extra volume toen ik de mijne ging kopen iig niet echt de moeite waard, maar weet niet hoe het tegenwoordig zit met het prijsverschil enzoquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:24 schreef Even het volgende:
[..]
Okay vet
Ik moet nog even kijken welke ik neem...![]()
Hij is geilquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:30 schreef imported_sphinx het volgende:
IK HEB M'N EXPLORER!@alle mensen die posten dat ze ook een explorer willen: HA!
tering, wat een cool ding![]()
[afbeelding]
en wat je met 1 tone knop en een 3-way switch al niet kan op dat ding![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb nog 349,- neergelegd voor de 112quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:01 schreef Even het volgende:
Spider II 112 = van 399,- voor 279
Spider II 212 = van 529,- voor 399,-
quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:49 schreef Desensitized het volgende:
Spiders zijn in de aanbieding ja, heb de Feedback folder ook gehad. Staan wel enkele leuke dingen in!
GAS!
Ik ben maar voor dat laatste gegaanquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat je (denk ik) ook kan doen, is je Toneport als geluidskaartbron gebruiken in een sequencerprogramma (bv cubase), en voor je geluidsuitgang gewoon je normale geluidskaart gebruiken. Ik heb dat wel eens in Cubase gedaan geloof ik. Het vereist wel wat getweak enzo. En anders rap een stekkertje kopen.
Leuk spulquote:Op zaterdag 30 september 2006 22:22 schreef Hammet het volgende:
En o ja, m'n vader heeft een Marshall JCM2000 TSL602 gekocht.
kan wel een beetje drummen, da's aangeborenquote:Op zaterdag 30 september 2006 22:26 schreef Desensitized het volgende:
Heel goed zoeken, goeie drummers zijn schaars
Anders zelf gaan drummen, gitaristen genoeg
Waar kan ik overigens fender elementen vinden in de winkel? Ik heb geen zin om dingen van marktplaats in te bouwen terwijl ze stiekem van een kutkwaliteit zijn.quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:44 schreef Desensitized het volgende:
Dubbele coil? Humbucker bedoel je? En die kan je makkelijk plaatsen, als er maar ruimte is in je body. Slagplaat kan je wel beetje uitdremelen
Zijn mijn plannen ook nog. Heb ook nog een vreselijke strat liggen [de befaamde Amuse STC-33]. Komen ook nog eens nieuwe elementen in.
www.thomann.de en dat soort sitesquote:Op zondag 1 oktober 2006 13:10 schreef cappp het volgende:
[..]
Waar kan ik overigens fender elementen vinden in de winkel? Ik heb geen zin om dingen van marktplaats in te bouwen terwijl ze stiekem van een kutkwaliteit zijn.
Zit de electronica al in de bas?quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:44 schreef Desensitized het volgende:
Dubbele coil? Humbucker bedoel je? En die kan je makkelijk plaatsen, als er maar ruimte is in je body. Slagplaat kan je wel beetje uitdremelen
Zijn mijn plannen ook nog. Heb ook nog een vreselijke strat liggen [de befaamde Amuse STC-33]. Komen ook nog eens nieuwe elementen in.
mailtje sturen is veel te veel werk.quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:52 schreef guitarist.nl het volgende:
Moderator voor MUZ gezocht Dit iets voor 1 van jullie?
Geen tijd voor.quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:52 schreef guitarist.nl het volgende:
Nee. Geen tijd en als ik dat wel had vermoed ik binnen een paar weken alsnog een MEDje "helaas kon hij zich niet vinden in de crewpolicy"quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:52 schreef guitarist.nl het volgende:
Past deze op een gitaar met vintage sync tremolo? Dan bedoel ik dus zonder te boren enzo.quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:07 schreef allsystemshalt het volgende:
Terug vindt plaotje
![]()
Kahler overrules Floyd![]()
plaatje
![]()
Euhmzz, eurie of 300/400?quote:
voor 300, 400 euro heb je echt wel een nette gitaar, zeker om op te beginnen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:23 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Euhmzz, eurie of 300/400?
Of is dat veel/weinig voor beginner?
Ik heb namelijk geen idee wat een lekkere prijs is.
En anders pa ff heel lief aankijken voor wat extra
ik had niet eens rekening gehouden met het feit dat je dan ook nog een versterker nodig hebt.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:25 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je budget laag-achtig is (ik F5 net 400, daar lukt het misschien wel mee) kan je kijken voor een Roland Cube 30 (versterker) of eventueel de 15, dat zijn leuke modeling amps waar een goed metalgeluid uitkomt. De 30 heeft een Rectifier model die de 15 volgens mij niet heeft.
Wat de gitaar betreft: Ibanez of Dean bijvoorbeeld. Als het maar humbuckers heeft (en geen Stagg heet). Kijk even op www.feedback.nl of de site van een winkel die bij jou in de buurt zit voor de modellen en prijzen.
Ik zou trouwens voor een gitaar zonder tremolo gaan, kirk mishandelt dat ding nogal, als je dat nadoet met zo'n relatief goedkope axe ontstemt de boel nogal snel.
Epiphones hebben denk ik niet genoeg frets.
moet je wel een goeie geschikte pc hebben.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:47 schreef Maaark het volgende:
Je kan ook gewoon je nieuwe gitaartje in je PC pluggen en Guitar Rig gebruiken![]()
london city!quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:11 schreef imported_sphinx het volgende:
als ik een versterker zoek met zoveel mogelijk watt en zo weinig mogelijk euries, waar zoek ik dan naar?
NEEEEEEEEE DOE HET NIET.quote:Op maandag 2 oktober 2006 00:01 schreef Neidropje het volgende:
[..]
london city!
marktplaats
info: http://www.jic.nl/LC_amps/LC_amps_tube.htm
[afbeelding]
Doe jij ook musicals/drama?quote:
quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:18 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Nee, de 112. Die is exact hetzelfde behalve dat ie dus maar 1 12inch speaker heeft in plaats van 2 12inch speakers. Maar hij gaat alsnog echt heel hard, met goed geluid..![]()
Jongens, rustig--rustig: De 112 heeft een 12" 80 Watt speaker, de 212 heeft 2 X 12" speaker en een 2 keer 75 watt STEREO eindtrap.... Er is dus degelijk verschil......quote:Op zaterdag 30 september 2006 09:41 schreef Credence het volgende:
[..]
Ik heb ook een 112, en m'n neef heeft een 212. De 212 voegt echt alleen maar volume (zowel in geluid als in omvang) toe, en daardoor vind ik 'm eigenlijk wat minder praktisch dan de 112. Hij is groter, zwaarder en doordat hij dezelfde (volume)knoppen gebruikt als de 112, maar hij wel meer vermogen heeft, zijn die ook gevoeliger. Ik vond het extra volume toen ik de mijne ging kopen iig niet echt de moeite waard, maar weet niet hoe het tegenwoordig zit met het prijsverschil enzo
De 212 staat natuurlijk wel stoerder![]()
Hoofdpijn?!?quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:11 schreef imported_sphinx het volgende:
als ik een versterker zoek met zoveel mogelijk watt en zo weinig mogelijk euries, waar zoek ik dan naar?
uiteraard zoek ik de best klinkende uit, maar dan moet ik er wel eerst een paar goedkope met veel watt vindenquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:23 schreef paradisiac het volgende:
[..]
Hoofdpijn?!?
Nee serieus, ik zou toch voor een mooi geluid gaan. Ik heb zelf een Koch powertone, die kan aardig hard, het geluid blijft goed naarmate je hem harder zet. Hij is wat duurder dan andere versterkers (Marshall, etc) maar ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Het geluid is gewoon te gek!
London City zou ik echt vergeten, betaal dan een paar honderd euro meer en koop wat beters. Volgens mij heb je alleen maar ellende met die versterker. Maargoed dat is mijn mening. En wat de ene gitarist mooi vindt, vindt de ander weer lelijk.
en hij is nog lelijk ookquote:Op maandag 2 oktober 2006 08:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
NEEEEEEEEE DOE HET NIET.
Je hebt echt alleen maar problemen met dat ding, ik weet het uit eigen ervaring, en van anderen!!!
Kutgeluid hier, brak ding daar... het is allemaal een kwestie van smaak. Wanneer een versterker veel technische mankementen vertoont, dan is dat natuurlijk wat anders. Welke muzieksoort ga je hem voor gebruiken?quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en hij is nog lelijk ook
ik zat zelf meer te kijken naar Laney en Behringer, ookal heb ik van behringer gehoord dat ze kut geluid hebben, is dat zo?
Behringer is vaak nogal budgettair gebouwdquote:Op maandag 2 oktober 2006 15:11 schreef Ibanez het volgende:
Behringer heb ik geen ervaring mee, Laney daarentegen wel en ze hebben best een ardig geluid. Maarja, dat is ook weer type afhankelijk.
joa. als je luistert naar de producties vam Opeth, dan zul je idd ook wel tot die conclusie komen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Behringer is vaak nogal budgettair gebouwd. Ace Frehley (voormalig leadgitarist van Kiss) heeft nog enige tijd op Laney gespeeld, dus ik neem aan dat daar wel een acceptabel geluid uit te halen valt.
Als ik mijn versterker vlink opendraai heb ik ook best vaak dat de telefoon gaat, en als ik opneem is het niemand. Ik verdenk mijn buren er ook een beetje van...quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:28 schreef VaderJacob het volgende:
Ik heb mijn versterker nooit echt hard staan als mijn ouders thuis zijn, maar als ze weg zijn zet ik hem altijd iets harder. Nu heb ik echter van die buren die dan op de muren gaan bonken of je nummer bellen en dan ophangen als je opneemt. Vaak heb ik dan de neiging die versterker even wat verder open te draaien![]()
voor de duidelijkheid: ik wil er metal op spelen, dus moet flink wat distortion hebben/aankunnen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kutgeluid hier, brak ding daar... het is allemaal een kwestie van smaak. Wanneer een versterker veel technische mankementen vertoont, dan is dat natuurlijk wat anders. Welke muzieksoort ga je hem voor gebruiken?
Behringer heb ik geen ervaring mee, Laney daarentegen wel en ze hebben best een aardig geluid. Maarja, dat is ook weer type afhankelijk.
Ik kan nu wel Framus Dragon, Framus Cobra, Peavey 5150, Marshall Valvestate 120 etc etc gaan noemen: allemaal versterkers met een vette sound die toch meer naar metal neigen te gaan, alhoewel je met de Framus en de Marshall eigenlijk wel alle kanten op kan. Daarbij zijn deze versterkers niet echt dat je zegt; lowbudget.
Het lijkt er bijna op alsof ik een ambasadeur ben aan het worden van het merk, maar zoek je met een laag budget een kwalitatief goede versterker die bulkt van het vermogen kan ik niet meer zeggen als: Line 6.
is het niet geweldigquote:Op maandag 2 oktober 2006 21:14 schreef Jorikjet het volgende:
he fok is nieuw, en langzaam
Letterstickers en lak erover ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:00 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga mijn Ibanez gitaar een naam geven net zoals Tom Morello dat doet.
Alleen hoe krijgik die tekst erop?
Hij heeft nu keimooie kleur en lak en dan moet die langzaam versleten raken.quote:
Voor elk optreden met een silveren stift er opquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Als je in een zaal speelt met een PA dan is een combo al genoeg, aangezien je gitaar toch uitversterkt wordt. Ik heb een top met cabinet, onze andere gitarist heeft een combo. We staan allebei ongeveer even hard als we oefenen/optreden en die van mij kan denk ik inderdaad een stuk harder. Maar of je ooit zo hard speelt?!? Dan hoor je alleen maar gitaar!!! Nou moet ik zeggen dat gitaristen daar nogal een handje van hebbenquote:Op maandag 2 oktober 2006 15:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
voor de duidelijkheid: ik wil er metal op spelen, dus moet flink wat distortion hebben/aankunnen.
hij moet groot genoeg zijn voor een concert in een zaaltje ofzo. en line6 heeft toch alleen modeling amps? ik heb nog wat ff op die site gekeken, maar is qua geluid denk ik toch niet wat ik zoek.
edit: zoek dus eigenlijk gewoon een stack (head + cab)
quote:
Zo klopt ie weer!!!! Ik zou zeggen, ga eens spelen erop: als je ergens een metalsound uit krijgt, zonder pedalen dan is het wel line 6..... Een spider stack heb je al voor ¤ 399 bij Feedback. Dat is wel de 75 watt versie: die brengt het niet. Ik bezit zelf de 150 watt stereo versie met een Marshall Lead 1960 A cab, dat knalt goed als je kwaliteit met prijs gaat vergelijken. Wil je echt bruut geweld? Line 6 HD 147 of de Vetta. Zitten wel meer in de hogere prijsklasses.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
metal / moet flink wat distortion hebben / aankunnen.
/ line6 / modeling amps / geluid /wat ik zoek.
Moet jij daar een gitaar bij hebben??? een Ibanez XL 7 snaar?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:41 schreef Cynic het volgende:
zo zeg, 3 maanden levertijd op die Evolution.
Dan bestel ik hem wel bij Thomann
Haha, ehm ik geloof dat ik er al wel een gitaar voor heb. Wel niet zo'n mooie als de jouwe, maar hij doet het. En ook Ibanez.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Moet jij daar een gitaar bij hebben??? een Ibanez XL 7 snaar?![]()
Ha... hij is niet van mij.. een kennis verkoopt em.. Ik bezit een k7.....quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Haha, ehm ik geloof dat ik er al wel een gitaar voor heb. Wel niet zo'n mooie als de jouwe, maar hij doet het. En ook Ibanez.
Ik heb een rg7420quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ha... hij is niet van mij.. een kennis verkoopt em.. Ik bezit een k7.....![]()
Ja, idd.. daar ben ik ook mee bezig om daar iets van te laten maken zodat het 'mijn' logo wordt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb een rg7420
Die maken ze inmiddels ook al niet meer. Met nieuwe pickups erin kan ik er voorlopig weer even mee vooruit. Nu ook al wel eigenlijk, maar ik wil hem gewoon upgraden
K7's zijn heerlijke dingen. Alleen zo jammer van dat logo op de nek...
ja en ja, denk ik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Misschien een stomme vraag maar op m'n ouder gitaar zou ik graag de hoogte van de snaren ten opzichte van de hals willen verlagen
deze brug zit erop
[afbeelding]
Kan ik met de imbusboutjes deze gewoon omlaag draaien, of verneuckt ik dan de hele afstelling van de gitaar ?
Ehm, nee, en ik heb het ding toch al een behoorlijke tijd. Oh, en ik heb ook meteen een Air-Norton besteld voor in de nek!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:00 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, idd.. daar ben ik ook mee bezig om daar iets van te laten maken zodat het 'mijn' logo wordt.
Kijk uit bij de 7420 met de toplock. Die is zo dol gedraaid. Nog niet gehad?
Dat is inderdaad een manier om de hoogte van de snaren te veranderen (de ander is de halspen). De intonatie zul je opnieuw moeten instellen maar dat doe je met de schroef waar die veer omheen zit aan de achterkant van het zadeltje. Niet echt heel veel moeite. Ik stel bij een nieuw setje snaren van een ander merk of dikte de gitaar altijd opnieuw af.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Misschien een stomme vraag maar op m'n ouder gitaar zou ik graag de hoogte van de snaren ten opzichte van de hals willen verlagen
deze brug zit erop
[afbeelding]
Kan ik met de imbusboutjes deze gewoon omlaag draaien, of verneuckt ik dan de hele afstelling van de gitaar ?
Air Norton is fijn!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ehm, nee, en ik heb het ding toch al een behoorlijke tijd. Oh, en ik heb ook meteen een Air-Norton besteld voor in de nek!
Wat voor een kado's kan ik dan wel niet verwachten?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Trakteren !
gitaren en versterkers!
Ik heb hier gleoof ik nog wel een stemapparaatje liggenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:24 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Wat voor een kado's kan ik dan wel niet verwachten?![]()
Ja, dan wil er wel verdomme goud pakpapier omheenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb hier gleoof ik nog wel een stemapparaatje liggen![]()
ik zaterdag pasquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Vanavond weer repeteren met bandje heb er zin in![]()
![]()
schop!
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb mijn bandleden vermoord voor een album cover
TwanGggGGGgggGGgggGGGGGquote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:40 schreef TeleluvR het volgende:
Ik wil een bigsby op mijn tele!
[afbeelding]
Een Twin voor thuis of voor optredens?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:56 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga denk ik binnenkort een fender twin reverb kopen (Y) een bogner shiva is wel nog me droom, maar die komt later nog wel eens erbij![]()
Dat vind ik nou oerlelijk, en zoooo NIET TELE.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:40 schreef TeleluvR het volgende:
Ik wil een bigsby op mijn tele!
[afbeelding]
Ik zorg voor de zang en voor het gitaarwerk en ik sta alleen onder mijn naam op de album cover,quote:
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat vind ik nou oerlelijk, en zoooo NIET TELE.
Owkee ik maak even een improvisatie carnavals liedjequote:Op donderdag 5 oktober 2006 02:30 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik zorg voor de zang en voor het gitaarwerk en ik sta alleen onder mijn naam op de album cover,
Dat kost je een nieuwe gitaar,
Ik heb tenminste een carnavalsliedje gemaakt![]()
Komende carnaval een hit![]()
Die dingen maken het leven boven de rivieren nou ook zo fijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:07 schreef Ibanez het volgende:
bier, lekkere wijven en feest maar geen overenthousiaste limburgers!!
![]()
Nou bij mij boven de rivieren hebben we anders geen van die dingenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die dingen maken het leven boven de rivieren nou ook zo fijn.![]()
Dan woon je in een kutdorp ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nou bij mij boven de rivieren hebben we anders geen van die dingen
Ook dat.quote:
Als je boven de rivieren woont en alsnog last hebt van Limburgers lijkt dat me de enige mogelijke conclusie.quote:
Of hij is geografisch gestoord en heeft niet door dat hij eigenlijk toch onder de rivieren woontquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je boven de rivieren woont en alsnog last hebt van Limburgers lijkt dat me de enige mogelijke conclusie.
Limburgers rulen, behalve met carnaval!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je boven de rivieren woont en alsnog last hebt van Limburgers lijkt dat me de enige mogelijke conclusie.
Limburgers hebben er wel een handje van de wereld (inclusief plattegronden) op z'n kop te zien, ja.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Of hij is geografisch gestoord en heeft niet door dat hij eigenlijk toch onder de rivieren woont![]()
Ik weet dat ik altijd over limburg begin te zaniken terwijl ik er zelf woon en nergens anders zou kunnen wonen. Limburg is een fantastische provincie, rijk aan cultuur en boven alles bier en eten op 1! De zgn. bourgondiërs! I love it!! Bijkomend feitje: in Limburg 'heerscht' de meest bevolkte metal/rock scène van Nederland......quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:54 schreef VaderJacob het volgende:
Limburgertopic nr 1: Boven de rivieren is alles beter![]()
maar het blijft tóch limburg..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:38 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik weet dat ik altijd over limburg begin te zaniken terwijl ik er zelf woon en nergens anders zou kunnen wonen. Limburg is een fantastische provincie, rijk aan cultuur en boven alles bier en eten op 1! De zgn. bourgondiërs! I love it!! Bijkomend feitje: in Limburg 'heerscht' de meest bevolkte metal/rock scène van Nederland......En in de *mijnstreek* ~M.O.C~ , waar ik dan weer onderdeel van uit maak, is 1 van de meest 'hechte' muziekcollectieven van Nederland. Een scene waar bands elkaar steunen tot het einde en vanalles georganiseerd wordt....
![]()
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar het blijft tóch limburg..
Wat ligt er ook alweer boven drenthequote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:19 schreef Cynic het volgende:
HEt maakt mij niet uit waar mensen vandaan komen. Klootzakken heb je overal!
Drenthe heeft helaas niet echt een muziekscene, die moeten we dan weer "lenen" bij de bovenburen...
De bodemloze put waar jouw schoolgeld kennelijk in is gekieperd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:22 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Wat ligt er ook alweer boven drenthe![]()
belgië, duhquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:22 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Wat ligt er ook alweer boven drenthe![]()
Lolquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De bodemloze put waar jouw schoolgeld kennelijk in is gekieperd.
beiden! voor thuis misschien wel wat overkill, maar met optredens moetie ook knallenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een Twin voor thuis of voor optredens?
meervoud van meervoud?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:18 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
beiden! voor thuis misschien wel wat overkill, maar met optredens moetie ook knallen
Dat laatste lukt wel... Binnen zou ik em niet willen hebben...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:18 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
beiden! voor thuis misschien wel wat overkill, maar met optredens moetie ook knallen
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Lol. Limburg heerst! Reden: vlaai!
Uiteraard. De kracht van een magnetisch veld neemt kwadratisch af met de afstand, zoals je ooit bij natuurkunde hebt mogen leren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
Heeft dat te maken met de hoogte van je pickups ten opzichte van je snaren? Dat lijkt me logisch, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het niks uitmaakt.
Tuurlijk heeft dat wel degelijk invloed... hoe dichter de snaar bij het element beweegt, hoe groter de opgewekte stroom is... te dichtbij is niet goed, te ver er vanaf is ook niet goed... ik weet niet hoe het moet zijn, kun je op internet wel vinden als je zoekt naar gitaarafstellingen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
Good point. Ik heb een output-vraagje. Ik heb nl de indruk dat mijn strat op de midden- en brugelementen een hogere output heeft dan op de brug, terwijl daar juist de felste lace-sensor zit. Heeft dat te maken met de hoogte van je pickups ten opzichte van je snaren? Dat lijkt me logisch, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het niks uitmaakt.
Als je eerste zin trouwens "midden- en nekelementen" moet zijn, het is natuurlijk wel zo dat de amplitude kleiner is bij het brugelement, dus misschien moet je die gewoon nog iets hoger afstellen (en daar het felste element plaatsen was ook een goed idee)?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
Good point. Ik heb een output-vraagje. Ik heb nl de indruk dat mijn strat op de midden- en brugelementen een hogere output heeft dan op de brug, terwijl daar juist de felste lace-sensor zit. Heeft dat te maken met de hoogte van je pickups ten opzichte van je snaren? Dat lijkt me logisch, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het niks uitmaakt.
Ze zitten btw ongeveer op dezelfde hoogte, voorzover ik dat zonder schuifmaat kan beoordelen.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. De kracht van een magnetisch veld neemt kwadratisch af met de afstand, zoals je ooit bij natuurkunde hebt mogen leren.
Ja, maar dat heeft meer te maken met de horizontale positie t.o.v. de snaar, volgens mij. Maar ik meet bij opnames een lagere output in volume, dus met frequenties heeft het niet mee te maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:11 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft dat wel degelijk invloed... hoe dichter de snaar bij het element beweegt, hoe groter de opgewekte stroom is... te dichtbij is niet goed, te ver er vanaf is ook niet goed... ik weet niet hoe het moet zijn, kun je op internet wel vinden als je zoekt naar gitaarafstellingen...
Maareh is dat zo dan? is dat element een stuk(je) lager dan de andere 2? Bij mijn Les Paul is het zo dat mijn brug element een stuk feller en scherper is en mijn neck element een stuk warmer met minder hoog en meer laag... doordat deze minder fel is, kan het in een situatie met meerdere instrumenten wel lijken dat het minder hard gaat, omdat mijn gitaar dan minder erdoor "snijdt"...
Ik bedoel natuurllijk midden- en nekelementen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je eerste zin trouwens "midden- en nekelementen" moet zijn, het is natuurlijk wel zo dat de amplitude kleiner is bij het brugelement, dus misschien moet je die gewoon nog iets hoger afstellen (en daar het felste element plaatsen was ook een goed idee)?.
Eerder een derde of een vierde macht, aangezien het een dipoolveld isquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. De kracht van een magnetisch veld neemt kwadratisch af met de afstand, zoals je ooit bij natuurkunde hebt mogen leren.
Weet je hoe lang mijn natuurkunde geleden is?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:07 schreef SNArky het volgende:
[..]
Eerder een derde of een vierde macht, aangezien het een dipoolveld is.
Rood is over het algemeen wat feller en wordt vergeleken met een vintage humbucker. Rood vind je dus vaak bij de brug, blue is wat bluesier en zit vaak aan de neck.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:21 schreef Svyatagor het volgende:
Overigens zit er niet heel veel verschil in de elementen; het zijn blauwe en rode lace-sensors. Maar ik ga van het weekend maar eens prutsen met de elementhoogte.![]()
Waarschijnlijk langer dan voor mijquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Weet je hoe lang mijn natuurkunde geleden is?.
Ietsje maarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:30 schreef SNArky het volgende:
[..]
Waarschijnlijk langer dan voor mij.
wat moet die jackhammer kosten?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:37 schreef Neidropje het volgende:
ennnnn weer een nieuwe:
[afbeelding]
dat brengt het totaal op:
[afbeelding]
En dus heb ik nog een Marshall Jackhammer te koop en een EHX Doctor Q!
errr, roep es wat leuks 40e? Of je moet iets leuks in te ruilen hebben (ben nog op zoek naar een playstation2:P) Of ander leuk gitarigs. Roep maar wat je ervan vindt, verzending is iig 6.20quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat moet die jackhammer kosten?
ik heb geen playstation, wel een berg gamecube zooi.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:04 schreef Neidropje het volgende:
[..]
errr, roep es wat leuks 40e? Of je moet iets leuks in te ruilen hebben (ben nog op zoek naar een playstation2:P) Of ander leuk gitarigs. Roep maar wat je ervan vindt, verzending is iig 6.20
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:30 schreef Desensitized het volgende:
En Maaaark, de bas is klaar, eindelijk eindelijk! Moeten alleen nog even 2 knoppen op, maar die mag je zelf uitzoeken, wat je zelf mooi vind. Leg wel even 20 euro bij. Of roep even wat je er op wil, haal ik ze van de week even. Had de aflevering in de planning voor volgende week woensdag [11 oktober], past dat?
uurtarief van een tientje vragenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vandaag met een kameraad van me naar de gitaarboer geweest, hij heeft z'n eerste gitaar gekocht
mag ik 'm de basisakkoorden gaan leren![]()
Nee man een gitaar leraar bij een muziekschool is volgens mij veel duurder, je kan rustig 17,50 vragen, vriendenprijsjequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
uurtarief van een tientje vragen![]()
Of stop er zoals mij gewoon een blokje hout tussenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Even,
Neem aub een locking tremlo anders krijg je er absolut spijt van.*
*Of neem er een met een vaste brug.
Ja hèquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:17 schreef Desensitized het volgende:
Goeie versterker Menno!![]()
En mooie gitaar![]()
Ik heb al eerder een Ibanez gehad met zo'n tremmelo en had toen nergens last vanquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Even,
Geen zwevende brug om mee te beginnen in ieder geval.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Even,
Hoe bedoel je te beginnen? Ik heb al eens een zwevende brug gehad en nooit problemen mee gehad, behalve als je van stemming ging veranderen maar daar heb ik mn andere gitaar voor..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen zwevende brug om mee te beginnen in ieder geval.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:26 schreef Desensitized het volgende:
Dat is echt een ganz geil gitaartje!
Zo eentje waarbij je zowel aan de brug als aan de topnut de snaren kan vastzetten met een inbussleutel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:50 schreef Even het volgende:
Maar wat bedoel je met locking tremmelo?
Dat vind ik juist baggerquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:01 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Zo eentje waarbij je zowel aan de brug als aan de topnut de snaren kan vastzetten met een inbussleutel.
Een Floyd-Rose oid.
Ja maar een dive bommetje of extreem tremolo geweld gaat je hiermee niet lukken. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Juist voor een ibanez vind ik dat wel essentieel aangezien die meer voor shred werk en vai achtige zaken is bestemd. Als ik ooit een ibanez zou kopen dan eentje met een floyd of natuurlijk een van de mooie jazz bakken die ze hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:06 schreef Even het volgende:
[..]
Dat vind ik juist baggerElke keer als je ff snaren wilt verwissel zo'n gedoe
Ja maar daar doe ik dus niet aanquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja maar een dive bommetje of extreem tremolo geweld gaat je hiermee niet lukken. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Juist voor een ibanez vind ik dat wel essentieel aangezien die meer voor shred werk en vai achtige zaken is bestemd. Als ik ooit een ibanez zou kopen dan eentje met een floyd of natuurlijk een van de mooie jazz bakken die ze hebben.
Ah oke. Ja ik heb een heel vast beeld bij gitaren. Zo gebruik ik mijn les paul voor de distorted solo's en het hardere werk evenals akkoorden met een meer akoestisch geluid, voor het cleane jimi geluid en soli a la knopfler mijn strat en dingen als satriani en vai vind ik echt iets voor ibanez.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:52 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar daar doe ik dus niet aanM'n laatste 3 gitaren hadden geen tremelo en heb ik het ook nooit gemist.. Ik was een kwartier op dat ding aan het spelen en toen zag ik pas er een tremelo op kon
En ik vind dit ook niet echt een shred gitaar.. Maar dive bombs doe ik niet aan dus hoef ik geen floyd
met veel regen, donderwolken en een kernoorlog op woensdag was het dat ook geweestquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:55 schreef VaderJacob het volgende:
Goedemorgen beste gitaristen![]()
Vandaag zondag geen regen en redeljk onbewolkt, dus een mooie dag om te gitaren![]()
Truequote:Op zondag 8 oktober 2006 12:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
met veel regen, donderwolken en een kernoorlog op woensdag was het dat ook geweest![]()
Vanmiddag op BBC 2quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:23 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
True![]()
Tijd voor een afgekraakt rijmpje!
Gitaren![]()
Voetbal Rugby![]()
Steven Seagal![]()
Als hij naar links hangt moet je het linkerimbusboutje aan de bovenkant wat omhoog draaien!quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:15 schreef Zyggie het volgende:
Hey maar weet iemand hoe je zo'n zwevende brug moet fixen? De kracht van de snaren is te groot in verhouding met de veren. Hij hangt nogal naar links en intonatie is dramatisch.![]()
Bij de mijne vroeger ook. Maar ik gebruik de jengelstengel nooit, dus heb er lekker een blok hout achter geramd. Nu dus lekker een vaste burg met ziek lage actiequote:Op zondag 8 oktober 2006 16:09 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Als hij naar links hangt moet je het linkerimbusboutje aan de bovenkant wat omhoog draaien!
Als hij omhoog of omlaag staat moet je de veren strakker of losser zetten.
Zo werkt dat bij mijn Ibanez in ieder geval![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:49 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Bij de mijne vroeger ook. Maar ik gebruik de jengelstengel nooit, dus heb er lekker een blok hout achter geramd. Nu dus lekker een vaste burg met ziek lage actie![]()
Wat me er aan herrinnerd dat ik de actie van mij V nog moet verlagen...
Ja ik denk dat ik er ook maar een blok hout achter ga doen, ik gebruik het ook amper.quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:49 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Bij de mijne vroeger ook. Maar ik gebruik de jengelstengel nooit, dus heb er lekker een blok hout achter geramd. Nu dus lekker een vaste burg met ziek lage actie![]()
Wat me er aan herrinnerd dat ik de actie van mij V nog moet verlagen...
muwoa muwoaquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:22 schreef allsystemshalt het volgende:
de Iba in het groot![]()
[afbeelding]
![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:09 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Hahaha la topique gaat over 4 berichten op slot... talking about a late TVP...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |