quote:Op donderdag 28 september 2006 18:46 schreef Bouncer_Bone het volgende:
A = smaakpupillen smaakpapillen
B = zoet
C = zuur
D = bitter
E = zout
I know, maar ik zat net er hw erover te makenquote:Op donderdag 28 september 2006 18:47 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
B.ertha +1
Het zijn papillen en geen pupillen, die zitten ergens anders.
De ontbrekende is umami
Het concept van de vier basissmaken is volgens verschillende wetenschappers eveneens achterhaald. Voor hen staat vast dat onze smaakpapillen ook gevoelig zijn voor een vijfde smaak, namelijk umami. De Japanse professor Kikunae Ikeda beschreef reeds in 1908 een nieuwe basissmaak tijdens het proeven van een bouillon op basis van zeewier. Hij was ervan overtuigd dat deze smaak niet kon worden samengesteld uit de vier andere basissmaken. Professor Ikeda vond deze nieuwe smaak een aangename smaakervaring en noemde deze daarom umami, het Japanse woord voor smakelijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:48 schreef B.ertha het volgende:
Umami?????
Is dat niet eentje uit belgië?quote:Op donderdag 28 september 2006 18:56 schreef B.ertha het volgende:
[afbeelding]
Ik wil weten: De naam van de serie, de zender, en de 2 manieren om de naam uit te leggen
Vage gezichten uit Vlaanderen op de VRT, iets anders kan ik er ook niet van maken...quote:Op donderdag 28 september 2006 18:56 schreef B.ertha het volgende:
[afbeelding]
Ik wil weten: De naam van de serie, de zender, en de 2 manieren om de naam uit te leggen
Yup,quote:Op donderdag 28 september 2006 19:02 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Is dat niet eentje uit belgië?
Klopt!quote:Op donderdag 28 september 2006 19:16 schreef Grim. het volgende:
Ken ze niet, maar belgische zender met een serie en een wazige naam is waarschijnlijk
w817. Afkorting voor wacht eens even
Ja, de 17quote:Op donderdag 28 september 2006 19:21 schreef Homdeck het volgende:
huisnummer?
Goed!quote:Op donderdag 28 september 2006 19:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De wijk waar het huis in lag?
Niet de kogeltreinquote:Op donderdag 28 september 2006 20:25 schreef vipergts het volgende:
nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |