* DemonRage staat ook op het punt om de wereld van dSLR te betreden.Dan nog te bepalen wat de aankoop wordt, want er is veel keuze wat betreft een camera "samen te stellen". Allereerst ben ik helemaal pro-Olympus en ik zit dan ook te kiezen tussen de E-330 en de nieuwe E-400, die waarschijnlijk over 2 weken te koop is. De laatste kan aangeschaft worden als dubbelzoom-kit, wat natuurlijk een voordeel is.
Het mooie van een dSLR vind ik:• Meer controle over de scherptediepte. Foto's zien er gewoon super uit als alleen hetgeen waar het om gaat scherp in beeld is en het geeft een mooi 3D-effect.
• De camera (body) zelf voelt beter aan: alle knoppen, schakelaars, enz. voelen niet zo aan alsof ze elk moment kunnen afbreken.
• Grotere sensor = weinig ruis (iig tot ISO 400) en meer dynamiek. En strakke foto's met veel details.
![]()
• Verwisselbare lenzen. Voor elk doel een lens die uitblinkt in waarvoor het bedoeld is. Wanneer je iets te kort komt, dan breid je de set gewoon uit.
• Als er nieuwe bodies uitkomen dan kun je gewoon de huidige set objectieven gebruiken.
• Zien wat de lens ziet, vooral handig bij macro's en close-up's.
Waar ik geen probleem mee heb:• Prijs, evt van uitbreidingen (flitsers, filters, andere objectieven).
• Ontbreken van de elektronische zoeker. Ookal heeft de E-330 het wel, ik kan wel zonder.
[ Bericht 0% gewijzigd door DemonRage op 04-10-2006 19:58:25 ]