abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42353261
Daar heb ik dan weer mijn 430EX voor zodat ik met bouncen oid wel een mooie flitsfoto kan krijgen, maar dan is het snapshotten er ook wel van af ja: flitser pakken, erop zetten, etc.

Maar goed, in P-stand kun je wel vrij snel (wieltje draaien) andere waarden gebruiken natuurlijk, dat is een kwestie van seconden?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42353392
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:30 schreef Jarno het volgende:
Daar heb ik dan weer mijn 430EX voor zodat ik met bouncen oid wel een mooie flitsfoto kan krijgen, maar dan is het snapshotten er ook wel van af ja: flitser pakken, erop zetten, etc.

Maar goed, in P-stand kun je wel vrij snel (wieltje draaien) andere waarden gebruiken natuurlijk, dat is een kwestie van seconden?
Ja, die gebruik ik nooit Altijd sluitertijd-voorkeur of Av mode.
Ik moet me toch eens gaan verdiepen in het flitsen, helemaal nu ik meer met portretten doe .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_42353431
Voor zomaar een kiekje is de P stand natuurlijk ideaal.

En een externe flitser kan ik je aanraden, geweldig. Ik was ook nooit voorstander van flitsen, maar met een goeie externe flitser is het echt prima te doen. Helaas zijn die krengen altijd wel duur dus kijk ff 2e hands ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:47:24 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42353709
Onze compact gaat ook niet weg hoor. Want hoe vaak heb ik mijn schoonzusje wel niet uitgelachen, omdat zij nog druk bezig was met de lens erop te zetten en ik allang de foto gemaakt had. Als zij klaar was, was dan het moment altijd alweer voorbij.
Wel een goede tip weer Jarno, van die veelgebruikte lens erop te laten zitten en in de P-stand te laten staan.
Ga dit weekend mijn man maar eens meesleuren naar de Mediamarkt voor vergelijken.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42353772
YPPY gebruikt nu mijn compact en ik moet eerlijk toegeven dat je die gewoon veel sneller pakt. Maar mijn dslr staat dan ook vaak in de kast (fout fout) en de compact ligt gewoon op de koelkast. Wel jammer hoor, want een compact is gewoon inherent traag en de reden om een dslr te gebruiken is vaak ook dat je dus het moment niet zal missen ivm knop indrukken = spiegel weg en dus geen ontspanvertraging.

Achja. Het is altijd wel wat he. .
pi_42355623
Ga voor de Nikon D80, daar zit ten minste een heerschende 18-135 kitlens op
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:06:56 #82
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42357557
terugvind post
Zeer interessant aangezien ik de automatische digicam best zat begin te worden.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_42357662
1 simpele toevoeging op alles wat al gezegd is:

Veel oefenen, oefenen en via internet of vrienden jezelf bijscholen.
Veel fotografen die ik tegenkom voor mijn werk lopen met de grootste en soms
duurste camera's rond om hun eigen tekortkomingen te verbergen.

Of zoals iemand al zei:

Een goede foto komt alleen tot stand door een goede fotograaf z'n inzicht.
het fototoestel is alleen een middel omdat vast te leggen.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:48:46 #84
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_42367416
* DemonRage staat ook op het punt om de wereld van dSLR te betreden.

Dan nog te bepalen wat de aankoop wordt, want er is veel keuze wat betreft een camera "samen te stellen". Allereerst ben ik helemaal pro-Olympus en ik zit dan ook te kiezen tussen de E-330 en de nieuwe E-400, die waarschijnlijk over 2 weken te koop is. De laatste kan aangeschaft worden als dubbelzoom-kit, wat natuurlijk een voordeel is.

Het mooie van een dSLR vind ik:
• Meer controle over de scherptediepte. Foto's zien er gewoon super uit als alleen hetgeen waar het om gaat scherp in beeld is en het geeft een mooi 3D-effect.
• De camera (body) zelf voelt beter aan: alle knoppen, schakelaars, enz. voelen niet zo aan alsof ze elk moment kunnen afbreken.
• Grotere sensor = weinig ruis (iig tot ISO 400) en meer dynamiek. En strakke foto's met veel details.
• Verwisselbare lenzen. Voor elk doel een lens die uitblinkt in waarvoor het bedoeld is. Wanneer je iets te kort komt, dan breid je de set gewoon uit.
• Als er nieuwe bodies uitkomen dan kun je gewoon de huidige set objectieven gebruiken.
• Zien wat de lens ziet, vooral handig bij macro's en close-up's.

Waar ik geen probleem mee heb:
• Prijs, evt van uitbreidingen (flitsers, filters, andere objectieven).
• Ontbreken van de elektronische zoeker. Ookal heeft de E-330 het wel, ik kan wel zonder.

[ Bericht 0% gewijzigd door DemonRage op 04-10-2006 19:58:25 ]
pi_42370253
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:48 schreef DemonRage het volgende:

Waar ik geen probleem mee heb:
• Prijs, evt van uitbreidingen (flitsers, filters, andere objectieven).
• Ontbreken van de elektronische zoeker. Ookal heeft de E-330 het wel, ik kan wel zonder.
Toch is het stiekem soms wel heel handig om een kantelbaar schermpje te hebben waarop je kunt zien wat je aan het doen bent..
Bijvoorbeeld bij foto's uit moeilijke hoeken, of een zelfportret.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:22:49 #86
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42370369
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:20 schreef Elefes het volgende:

[..]

Toch is het stiekem soms wel heel handig om een kantelbaar schermpje te hebben waarop je kunt zien wat je aan het doen bent..
Bijvoorbeeld bij foto's uit moeilijke hoeken, of een zelfportret.
daar hebben ze weer hoekzoekers voor uitgevonden, van 45 of 90 grade.

de digitale versie voor de mensen die zo graag een slecht schermpje hebben

en de normale versie :

alleen bij een zelfportret werkt dat niet.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:21:56 #87
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_42372602
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:31 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Het grootste nadeel ten opzichte van mijn compactcam lijkt mij het moeten gebruiken van de zoeker in plaats van mijn huidige kantelschermpje.
Ik vind het een voordeel! Zo vind ik juist makkelijker aparte hoeken.
Moet zelfs bekennen dat laats iemand me vroeg om bij een concert waar ik in de photopit stond met haar compact even een foto te maken... en dat ik gewoon de zoeker niet kon vinden en dat ik dat gewoon echt heel kut vond.

Ik was het totaal niet meer gewend omdat mijn eigen compact overleden is (R.I.P.)
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')