Ja het is maar welke entiteit je wilt benoemenquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:10 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Op basis van een hypofysetumor die druk geeft op het chiasma opticum.
Deze mevrouw is bij de advocaat geweest vanwege een scheiding, dus daarom geen trouwring meer, maar door al deze stress van de scheiding en na het zien van de prijs van de advocaatquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een mevrouw van 65 jaar komt bij de huisarts omdat ze de laatste tijd opeens vaker dan voorheen hoofdpijn heeft, en ook minder goed ziet. Het valt de huisarts verder op dat mevrouw haar trouwring niet meer draagt. Welke diagnose zal hij stellen?
Maar weet de patient dat ook? Die formuleert het namelijk normaal gesproken niet zo mooi als het in de boekjes staat.quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:28 schreef mol_air het volgende:
mazelen idd.
Acromegalie lijkt me overigens niet zon waarschijnlijk antwoord op de casus van diederik_duck, dit komt niet ineens "opzetten" bij iemand van 65 ;-)
ok dan kom ik met de nieuwe.quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:28 schreef mol_air het volgende:
mazelen idd.
Acromegalie lijkt me overigens niet zon waarschijnlijk antwoord op de casus van diederik_duck, dit komt niet ineens "opzetten" bij iemand van 65 ;-)
Hmm, Multiple Sclerose?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
ok dan kom ik met de nieuwe.
Komt een man bij de dokter () die klaagt over tintelingen en verminderd gevoel in de benen en voeten en sinds kort ook in de handen. Hij heeft moeite met lopen, slikken en ademen. Hij klaagt ook over flink afgenomen kracht in de extremiteiten. Bij doorvragen komt aan het licht dat de klachten ontstaan zijn na een ziekteperiode veroorzaakt door een onbekende infectie.
Bij het lichamelijk onderzoekt ondekt u afwezigheid van peesreflexen.
Lastig. Afwezigheid van peesreflexen duidt op een perifere aandoening, maar problemen met slikken duidt op een bulbaire stoornis (centrale aandoening dus). En door de sensibele stoornissen zijn ook meteen motorische aandoeningen als ALS uitgesloten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
ok dan kom ik met de nieuwe.
Komt een man bij de dokter () die klaagt over tintelingen en verminderd gevoel in de benen en voeten en sinds kort ook in de handen. Hij heeft moeite met lopen, slikken en ademen. Hij klaagt ook over flink afgenomen kracht in de extremiteiten. Bij doorvragen komt aan het licht dat de klachten ontstaan zijn na een ziekteperiode veroorzaakt door een onbekende infectie.
Bij het lichamelijk onderzoekt ondekt u afwezigheid van peesreflexen.
lekker zegquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:15 schreef fee-tje het volgende:
Ik denk Guillain-Barre.
"Auto-immuunziekte" vaak voorafgegaan door virale infectie, met perifere demyelinisatie (waardoor afwezige peesreflexen). Moeite met lopen door perifere parese, en problemen met slikken en ademen zijn ook symptomen.
Natuurlijk welquote:Op maandag 9 oktober 2006 09:28 schreef mol_air het volgende:
mazelen idd.
Nu je het zegt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:15 schreef fee-tje het volgende:
Ik denk Guillain-Barre.
"Auto-immuunziekte" vaak voorafgegaan door virale infectie, met perifere demyelinisatie (waardoor afwezige peesreflexen). Moeite met lopen door perifere parese, en problemen met slikken en ademen zijn ook symptomen.
Nee sensibiliteitsstoornissen passen erbij.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:28 schreef m021 het volgende:
[..]
Nu je het zegt.![]()
Maar het past niet helemaal, want zo ik het lees in Repeat's post komt de man aanvankelijk met sensibele symptomen, iets wat bij Guillain-Barré slechts op de achtergrond staat. Klinische Neurologie heeft het over "subtiele sensibele stoornissen".
laten we zeggen dat alle 3 de mensen hun klachten door 1 oorzakelijke factor zijn veroorzaaktquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:28 schreef DDM het volgende:
Je bedoelt het oorzakelijk verband tussen de 3 mensen? Of die laatste die het bewustzijn verloren heeft? Denk het eerste toch?
Hehe ja okequote:Op maandag 9 oktober 2006 16:34 schreef fee-tje het volgende:
[..]
laten we zeggen dat alle 3 de mensen hun klachten door 1 oorzakelijke factor zijn veroorzaakt
was ook het eerste wat in mij opkwam met die stront, maarja, of je daar nou accuut aan overlijdt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:36 schreef DDM het volgende:
[..]
Hehe ja okeDan denk ik een ammoniakintoxicatie.
Die boer heeft mest geaspireerdquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:37 schreef Repeat het volgende:
[..]
was ook het eerste wat in mij opkwam met die stront, maarja, of je daar nou accuut aan overlijdt?
Dat was ik ook aan het posten, maar hij gooide me terug naar het "plaats reactie op..." scherm. Daar heb jij toch niks mee te maken, hè...quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:36 schreef DDM het volgende:
[..]
Hehe ja okeDan denk ik een ammoniakintoxicatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |