abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42233221
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:53 schreef SToRM81 het volgende:
Ik ga er maar niet meer op reageren...
Goed plan! ik kap er ook mee
pi_42233748
Final Fantasy, MGS, Assasins Creed, DMC, RE5 en Afrika zijn de titels die ik voor de PS3 het meest interessant vind. Toch is dat niet genoeg om m (meteen) te halen. Zeker niet omdat de eerste vier nog een lange tijd op zich laten wachten.
pi_42233920
quote:
My theory on Sony's so-called perceived failed attempt to secure 3rd party exclusices is as follows. I believe sony with its consolidation of all of its first party and some 2nd party teams(SCEWW) will try too create new IP's to take full advantage of its system. They will not fork over the money to publishers like MS, they have enough quality studios with a wealth of experience to get a nice flow of 1stPary/2ndParty titles at approxiamately every 6 to 8 months.

It is a smart move for them to consolidate those studios i.e. sharing tecnnologies, Sony already gives creative freedom and developer support be it with engineering or financial, see Ninja Theory.

We all know that the big studios have stated that multiplatform was the way to go to make money in the next generation. The perception is MS, is nabbing all of these great titles with caveats of some kind of exclusivity. MS, has to do this because they do not have near the developement studios that sony has.

Just remember the statement that Phil was quoted as to saying that their are over a 100 titles in developement for the PS3 from their SCEWW studios. I don't think Sony is counting on the GTIV's of the world to make the PS3 a viable commodity, this time around sony is seeking to be the viable commodity to drive the content in the exclusive market.

I think what they are doing is a smart move and forward thinking on their part.
Bron: http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=62484

Komt van een ander forum. En ik vind dat er een erg goed punt gemaakt wordt.
MS kan dan wel miljoenen in multiplatform games investeren. Maar zodra de PS3 kwa verkopen de 360 gaat inhalen, wordt het alleen maar interessanter om daarvoor de developen en kan MS alleen maar meer gaan dokken voor (tijdelijke) exclusiviteit
PSN id: NL_SToRM
pi_42233978
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:28 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Bron: http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=62484

Komt van een ander forum. En ik vind dat er een erg goed punt gemaakt wordt.
MS kan dan wel miljoenen in multiplatform games investeren. Maar zodra de PS3 kwa verkopen de 360 gaat inhalen, wordt het alleen maar interessanter om daarvoor de developen en kan MS alleen maar meer gaan dokken voor (tijdelijke) exclusiviteit
Als de PS3 beter verkoopt in Amerika en de Wii in Japan. Zo zeker is dat nog helemaal niet, daarbij moeten het ook nog eens significant betere verkoopcijfers zijn omdat de devcosts hoger liggen.
pi_42234026
De PS3 heeft wel ontzettend veel inhouse titels in ontwikkeling he. Veel van de titels die 'exclusief' zijn op de 360 komen ook gewoon op de pc
pi_42234167
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:33 schreef SToRM81 het volgende:
De PS3 heeft wel ontzettend veel inhouse titels in ontwikkeling he. Veel van de titels die 'exclusief' zijn op de 360 komen ook gewoon op de pc
Ta, maar toch wil dat niet automatisch zeggen dat de consument dit ook opmerkt of zo negatief ziet. MS heeft met maar 1 inhouse spel de XBOX behoorlijk draaiend gehouden, laat nou net die opvolger volgend jaar komen. Persoonlijk geef ik je gelijk, exclusieve spellen zijn vaak beter en interessanter. Alleen heb ik het idee dat de algemene gamer dit helemaal niet doorheeft, veel mensen denken zelfs dat alles inhouse is

Persoonlijk ben ik een liefhebber van Japanese made games en om die te krijgen is het belangrijk om de Japanse markt te veroveren. De concurrent voor Sony daar is Nintendo en die heeft ook wel een 'paar' inhouse games
pi_42234203
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:42 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

humor
PS3 ondersteunt mods, 360 niet
Verschrikkelijk, ik heb in mn HELE leven nog nooit een mod geinstalleerd voor een game.
Behalve dat, op een console WIL ik het niet eens. Ik vind het heel tricky zelfs. .
(Exploits, virii etc)
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
  vrijdag 29 september 2006 @ 15:43:08 #83
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42234246
quote:
Sta ik eingelijk niet zo raar van te kijken, de CPU van de 360 kan meer threads tegelijk aan door de cores. Al is de L2 cache van 1mb wel een bottleneck wanneer ze echt 6 threads gaan gebruiken. Maar daartegenover staat weer dat Cell beter is in physics, animaties, particle systems en dat soort zaken. Dus waarschijnlijk heb je op de 360 iets slimmere NPC's maar zien ze er op de PS3 wat beter uit.

Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de programmeer kunsten van de ontwikkelaars. De 360 is al een jaar langer uit dus daar hebben ze ook meer ervaring mee, is ook niet zo raar als ze dan al meer uit de CPU weten te halen.

We hebben het hier trouwens al regelmatig gehad over de laadtijden van de PS3 en Xbox360. En welke sneller zouden zijn. Daarbij gaat het altijd over de snelheid van de DVD en BD-rom. Maar wat er over het hoofd word gezien is dat de PS3 wel 2x zoveel TFlops heeft als de 360. En dat zal zeker zijn invloed hebben op de laadtijden. De PS3 kan daardoor de gelezen data sneller verwerken dan de 360. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat de PS3 sneller laadtijden heeft.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42234263
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:33 schreef SToRM81 het volgende:
Met minderwaardige graphs als je geen snelle bak hebt (zie Alan Wake) en je zit niet achter je HDTV.
Geloof me, echt een HEEL miniem deel is in staat PC games in de huiskamer op HDTV te spelen.
Dus console-exclusive is gewoon exclusive imo.
En nee, ik denk dat de dev-kosten er wel voor zorgen dat veel voor de X360 blijven devven. Dingen zoals nu met AC is alleen maar een prachtig voorbeeld.
Het stokpaardje van de PS3 komt in betere versie uit op de X360. Prach-tig .
pi_42234312
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Sta ik eingelijk niet zo raar van te kijken, de CPU van de 360 kan meer threads tegelijk aan door de cores. Al is de L2 cache van 1mb wel een bottleneck wanneer ze echt 6 threads gaan gebruiken. Maar daartegenover staat weer dat Cell beter is in physics, animaties, particle systems en dat soort zaken. Dus waarschijnlijk heb je op de 360 iets slimmere NPC's maar zien ze er op de PS3 wat beter uit.

Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de programmeer kunsten van de ontwikkelaars. De 360 is al een jaar langer uit dus daar hebben ze ook meer ervaring mee, is ook niet zo raar als ze dan al meer uit de CPU weten te halen.

We hebben het hier trouwens al regelmatig gehad over de laadtijden van de PS3 en Xbox360. En welke sneller zouden zijn. Daarbij gaat het altijd over de snelheid van de DVD en BD-rom. Maar wat er over het hoofd word gezien is dat de PS3 wel 2x zoveel TFlops heeft als de 360. En dat zal zeker zijn invloed hebben op de laadtijden. De PS3 kan daardoor de gelezen data sneller verwerken dan de 360. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat de PS3 sneller laadtijden heeft.
Gaan we weer het Tflops non-argument uit de kast halen? .
De ps2 had er ook meer dan de XBOX.
pi_42234345
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:39 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ta, maar toch wil dat niet automatisch zeggen dat de consument dit ook opmerkt of zo negatief ziet. MS heeft met maar 1 inhouse spel de XBOX behoorlijk draaiend gehouden, laat nou net die opvolger volgend jaar komen. Persoonlijk geef ik je gelijk, exclusieve spellen zijn vaak beter en interessanter. Alleen heb ik het idee dat de algemene gamer dit helemaal niet doorheeft, veel mensen denken zelfs dat alles inhouse is

Persoonlijk ben ik een liefhebber van Japanese made games en om die te krijgen is het belangrijk om de Japanse markt te veroveren. De concurrent voor Sony daar is Nintendo en die heeft ook wel een 'paar' inhouse games
Zoals het er nu uitziet gaat de PS3 de 360 met gemak verslaan in Japan. En Sony en Nintendo vind ik deze generatie ook al verder uiteen liggen dan de vorige. Dus de support zal van daaruit ook wel weer enorm worden denk ik zo
Een game als RE5 kan MS al bijna nietmeer exclusief krijgen, omdat dat spel zo enorm gewild is in Japan en de PS3 daar gewoon veel meer vertegenwoordigd gaat zijn
  vrijdag 29 september 2006 @ 15:50:31 #87
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42234412
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Gaan we weer het Tflops non-argument uit de kast halen? .
De ps2 had er ook meer dan de XBOX.
Dat is geen non-argument, data moet nadat het gelezen is ook verwerkt worden en de ps3 heeft daar meer power voor dan de 360..
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42234463
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Met minderwaardige graphs als je geen snelle bak hebt (zie Alan Wake) en je zit niet achter je HDTV.
Geloof me, echt een HEEL miniem deel is in staat PC games in de huiskamer op HDTV te spelen.
Een echte pc-gamer krijg je volgens mij ook niet zomaar aan de console hoor
quote:
En nee, ik denk dat de dev-kosten er wel voor zorgen dat veel voor de X360 blijven devven. Dingen zoals nu met AC is alleen maar een prachtig voorbeeld.
Ja nou, dat staat ook in dat ene stukje. Steeds meer multiplatform games. Dus het is enorm belangrijk om goede inhouse exclusives te hebben
quote:
Het stokpaardje van de PS3 komt in betere versie uit op de X360. Prach-tig .
We moeten nog maar afwachten hoe AC er uiteindelijk op beide versies uit komt te zien. AC was trouwens al op X05 als een 360 game getoond, dus je mag er wel vanuitgaan dat ze de 360 hardware als basis hebben genomen. De PS3 dev-kit is zelfs nog nieteens helemaal klaar...

[ Bericht 9% gewijzigd door SToRM81 op 29-09-2006 15:58:49 ]
pi_42234528
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:52 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Inderdaad!
Dus dat een spel ook op de PC te spelen is, is imo geen argument omdat het vaak 2 verschillende soorten gamers zijn.
Niet iedereen is een Retuobak of andere random PC/Console fokker.
pi_42234599
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:46 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Zoals het er nu uitziet gaat de PS3 de 360 met gemak verslaan in Japan. En Sony en Nintendo vind ik deze generatie ook al verder uiteen liggen dan de vorige. Dus de support zal van daaruit ook wel weer enorm worden denk ik zo
Een game als RE5 kan MS al bijna nietmeer exclusief krijgen, omdat dat spel zo enorm gewild is in Japan en de PS3 daar gewoon veel meer vertegenwoordigd gaat zijn
Ik denk dat die Japanse analyst best gelijk kan krijgen dat Blue Dragon en Lost Odyssey een flinke boost gaan geven .
Maar dat ze kilometers achter Sony liggen is een feit.
pi_42234640
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met de programmeerkunsten van de ontwikkelaars te maken. De 360 heeft 3 cores die allen op de PPC technologie zijn gebaseerd en daardoor universeel inzetbaar zijn. De Cell heeft 1 multifunctionele PPC core en 7 SPE's die vooral geschikt zijn om floating point berekeningen uit te voeren.
quote:
Bullshit De CPU van de 360 en de Cell kunnen beiden de data veel sneller verwerken dan dat de DVD/BD-speler kan inlezen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_42234647
Lost Odyssey is al een tegenvaller kwa gameplay heb ik her en der gezien. En Blue Dragon gaat het niet redden tegen FF (versus) XIII, White Knight Story en de vele typisch Japanse games die de PS3 gaat hebben.
pi_42234680
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:59 schreef SToRM81 het volgende:
Lost Odyssey is al een tegenvaller kwa gameplay heb ik her en der gezien...
Ten eerste stonden er rijen dik bij de TGS en werd de game nagenoeg unaniem goed ontvangen. .
Waar haal jij je info vandaan dan? .
Over de gameplay is vrij weinig bekend, ik geloof dat het battlesysteem nog niet eens vast staat. De game is namelijk nog niet echt af. .
pi_42234720
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:01 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
De game is namelijk nog niet echt af. .
Net zoals Blue Dragon, FFXIII en White Knight, dus hoe je in godsnaam nu al kan zeggen welke beter is en welke het wel of niet gaat redden...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_42234734
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:01 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Waar haal jij je info vandaan dan? .
PS3 fora
Nee geintje, ik dacht zoiets opgevangen te hebben dat ie toch wat minder was...
pi_42234778
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:02 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

PS3 fora
I rest my case.
De internationale pers was erg postief iig. Dat PS fanboys het niet kunnen hebben dat zo'n droomteam aan een titel (3 zelfs . ) voor de concurrent werkt, kan ik dit soort reacties wel begrijpen.
Maar het is echt onzin, lees de gamesites maar.
pi_42234782
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
en je zit niet achter je HDTV.
Je kunt je PC ook aansluiten op je HDTV.
quote:
Ja, het is onmogelijk om een kabeltje te trekken.
quote:
Ook maar heel weinig mensen zijn in staat om 360 of PS3 games straks te spelen. Dus wat een bullshit .
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:52 schreef SToRM81 het volgende:
Valt best mee
quote:
We moeten nog maar afwachten hoe AC er uiteindelijk op beide versies uit komt te zien. AC was trouwens al op X05 als een 360 game getoond, dus je mag er wel vanuitgaan dat ze de 360 hardware als basis hebben genomen. De PS3 dev-kit is zelfs nog nieteens helemaal klaar...
Final dev kits zijn al een tijdje uit.
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:55 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Inderdaad!
Dus dat een spel ook op de PC te spelen is, is imo geen argument omdat het vaak 2 verschillende soorten gamers zijn.
Niet iedereen is een Retuobak of andere random PC/Console fokker.
Nee, en de meeste mensen hebben ook niet PS3 en 360 straks. Dus maakt dat het exclusive?
Ik snap de redenatie niet zo . Omdat je een platform niet hebt is het ineens exclusive? Een game is exclusive of is dat niet. Simple as that. En de 360 heeft gewoonweg nauwelijks exclusives, en de PS3 wel, zo liggen de feiten.
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:58 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Ik denk dat die Japanse analyst best gelijk kan krijgen dat Blue Dragon en Lost Odyssey een flinke boost gaan geven .
Maar dat ze kilometers achter Sony liggen is een feit.
Xbox brand is dood in Japan. De games zullen nauwelijks aandacht krijgen en de 360 gaat het nooit goed doen. De gemiddelde Japanner geeft gewoon niet meer om het Xbox brand, ze associeren het met Westerse games die ze niks doen. En zelfs als ze er al aandacht aan zouden besteden, koop jij een systeem voor twee games? Nee? Nou, de Japanners ook niet.
pi_42234818
Amen
pi_42234835
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
De internationale pers was erg postief iig. Dat PS fanboys het niet kunnen hebben dat zo'n droomteam aan een titel (3 zelfs . ) voor de concurrent werkt, kan ik dit soort reacties wel begrijpen.
Maar het is echt onzin, lees de gamesites maar.
Reacties op Lost Oddysey waren lang niet zo positief als op Blue Dragon. Combat engine is veel te traag en de art is ook vrij generiek. Zelfs JRPG fanboy, en 360 eigenaar Roy viel het tegen.
Blue Dragon daarentegen oogste vrijwel unaniem positieve reacties .
pi_42234902
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Je kunt je PC ook aansluiten op je HDTV.
Je blijft doorgaan he.
MIJN PC STAAT NIET IN DE BUURT VAN MN HDTV EN DIE MOGELIJKHEID BESTAAT OOK NIET.
DAT GELDT VOOR HEEL VEEL MENSEN DIE IN EEN NORMAAL HUIS WONEN.
Zo duidelijk misschien .
quote:
Ja, het is onmogelijk om een kabeltje te trekken.
Ja, verleng dan ook even je TB en muis. Even verdiepinkje verder joh, geen probleem. .
Kabeltje trekken, prima. Maar er is meer dan alleen een kabeltje voor video en audio.
Feit is gewoon dat het niet hetzelfde is, wat je ook blijft gillen.
quote:
Ook maar heel weinig mensen zijn in staat om 360 of PS3 games straks te spelen. Dus wat een bullshit .
Je verdedigt pc gamen tot in de treure, veel console gamers gamen niet op een PC. Period.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')