Ik ben blij dat ze me toen hebben geopereerd, daarvoor had ik (omdat ikzelf niet meteen geopereerd wilde worden), een rustkuur van 2 weken in het ziekenhuis gehad, 1 week daarvan was 24 uur bedrust, dat betekende 1 week lang 24 uur plat en alles op je bed dus plassen, wassen, poepen, eten, drinken, slapen. Zelfs voor het omdraaien kreeg je bepaalde instructies. Deze narigheid had alleen niets opgeleverd, toen ik na die week mocht zitten voelde ik zo de hernia terugvloeien.
Ca. een 4 maanden erna ben ik dus toch geopereerd. Na 1 dag sta je naast je bed (dacht dat ik door midden zou breken of heel erg pijn zou hebben was gelukkig niet zo). Daarna voorzichtig de gang op en neer lopen. Twee dagen na de operatie op de fiets bij de fysio van het ziekenhuis en een week erna mocht ik naar huis.
Ik woonde toentertijd in een maisonnette (dus veel trappen) en had verder geen hulp of speciale aanpassingen gehad, mocht alleen niet zelf autorijden om naar de fysio te gaan. Verder moest ik inderdaad veel lopen en niet te veel zitten, bukken en tillen. Al met al ben na 6 weken voorzichtig weer aan het werk gegaan (zittend beroep) en na een half jaar had ik mezelf volledig genezen verklaard. De enige pijn wat ik aan de operatie had overgehouden was wondpijn in de nacht na de operatie en daarna eigenlijk niet echt veel meer.
Helaas heb ik in 2002 een blokkade van mijn SI gewricht gehad wat ongeveer dezelfde pijn als bij een hernia geeft omdat er ook zenuwen knel zijn komen te zitten. Jammer genoeg kan dit niet geopereerd worden en heb daar veel meer naweeën van dan die hernia.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]