quote:te koop: bruin mopshondje
ik zoek een goed tehuis voor mijn mophondje, het is een reu van 5 jaar oud en wegens omstandigheden kan ik niet meer voor hem zorgen.....
lief
aanhankelijk
waaks
kan goed alleen zijn
gecastereerd
vaccinatieboekje aanwezig
op tijd zijn vaccinaties gehad
bij serieuse belangstelling wil ik U de reden wel vertellen waarom hij weg moet
Ik denk inderdaad dat het makkelijker is een hondje dikker te maken dan af te laten vallen. Niet in de laatste plaats om die onweerstaanbare oogjes die smeken om een snoepje, merk ik ook thuis. Maar een extraatje is nooit erg, zolang het maar opgevangen wordt met een lekkere wandeling of een stoeipartij. Bij dit hondje zal ik in het begin echt hard moeten zijn en enkel de maaltijden geven. Hoe lang heeft het geduurd voor de labrador weer op gewicht was?quote:Op woensdag 27 september 2006 17:16 schreef hiena het volgende:
wij hebben op het asiel ook 2 honden weer dun gekregen, de een was een labrador die echt 3 of 4x in omvang was toegenomen dan een normale labrador. die labrador kon ten alle tijden lopen, en kreeg dacht ik gewoon 2x per dag eten en haar conditie werd steeds beter, maar ik denk niet dat het zo snel gaat als een hondje weer op gewicht krijgen..
Ik heb haar gezien! De advertentie doet idd overkomen alsof er niks mis is met het hondje. ( nog nooit kocht jij een kern gezonde mops teefje van drie jaar oud met stamboom ,voor zo weinig geld )quote:Op woensdag 27 september 2006 23:19 schreef Noli. het volgende:
Och het arme beestje..
Ik hoop ook dat ie bij jou komt. En dat je 'm weer op een gezond mopsjesgewicht kan brengen.
Heel veel succes en ik ben uiterard erg benieuwd naar beeldmateriaal.
(by the way, zou het ook een beetje in de aanleg van dit ras zitten? Er staat namelijk ook een teefje (in Friesland) van veel te groot formaat op MP zoek maar eens op "mops")
Odie. Nomen est omen.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:27 schreef beestjuh het volgende:
...
Nu ga ik even uitzoeken hoe het komt dat zijn tong zo verlept buitenboord hangt. Volgens het vrouwtje is dat niet altijd zo geweest (ik was niet brutaal genoeg om te vragen of die tong samenhangt met zijn gewicht) en gebruikt hij die lap gewoon goed met drinken. Misschien is het een doorgefokt iets?
Rofl. Zo had ik het dus nog niet bekeken.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Odie. Nomen est omen.
[afbeelding]
Dit vind ik wel erg dubieus, je wil graag een soort moeder Theresa spelen voor honden maar daarna moeten ze ook weer weg?quote:Op donderdag 28 september 2006 09:27 schreef beestjuh het volgende:
Het plan is wel om na een succesvol dieet op mijn gemak een nieuw baasje voor hem te zoeken denk ik.
Als nomen daadwerkelijk omen is, in ieder geval geen Garfield.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:47 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Rofl. Zo had ik het dus nog niet bekeken.
In dat licht, moet ik 'm dan wel Spekkie noemen? Of is Skinnie beter.
Honden, gevoel? Nee toch, bewegend speelgoed dacht ik?quote:Op donderdag 28 september 2006 09:48 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel erg dubieus, je wil graag een soort moeder Theresa spelen voor honden maar daarna moeten ze ook weer weg?
Je weet dat honden ook gevoel hebben?![]()
Dat andere zware teefje wordt ook nog 300 euro voor gevraagd. Belachelijk, maar voor een echt gezonde raszuivere Mops ben je volgens mij het driedubbele daarvan kwijt. Ik ben akkoord gegaan met 125 euroquote:Op donderdag 28 september 2006 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Aggos, dat arme beest...
Ik hoop dat je hem snel weer gezond kan krijgen!
En idd wel lef hebben om dan ook nog geld te vragen.
Je moet je maar even inlezen, wat voor heldendaden beestjuh verricht voor dieren. Zie de topics over ALF.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:48 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel erg dubieus, je wil graag een soort moeder Theresa spelen voor honden maar daarna moeten ze ook weer weg?
Je weet dat honden ook gevoel hebben?![]()
Ik heb me idd niet ingelezen maar alsnog vind ik het vreemd, er is geen sprake van noodopvang oid toch?quote:Op donderdag 28 september 2006 10:43 schreef Ieneminie het volgende:
[..]
Je moet je maar even inlezen, wat voor heldendaden beestjuh verricht voor dieren. Zie de topics over ALF.
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan zou het exact hetzelfde gaan: Een sympathisant neemt Spekkie in huis om hem op conditie te krijgen, observeert zijn gedrag en gaat daarna hoogstwaarschijnlijk op zoek naar een nieuw baasje. Daarbij zijn ze bij een rasvereniging niet blij met een hond die zo'n tong uit zijn bekkie heeft hangen: Doorgefokt.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:22 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik heb me idd niet ingelezen maar alsnog vind ik het vreemd, er is geen sprake van noodopvang oid toch?Ze kan prima bemiddelen hierin maar een beestje eerst een thuis geven met de wetenschap dat het diertje toch weer weg moet ben ik geen voorstander van.
Is er niet iets via een rasvereniging oid te regelen?
Hahah was wel leuk geweest hequote:Op donderdag 28 september 2006 20:44 schreef Hilje23 het volgende:
He! Had je Spekkie niet een paar weken eerder op kunnen halen? Dan had ik hem ook nog gezien toe ik bij je op visite was hahahahaha!
Wat vinden Alf, Vicky en Herman van Spekkie? Laat hij Alfje een beetje genieten van zijn ouwe dag op zijn tuinkussens? hahahaha...
Maar waarom hou je spekkie niet gewoon? Die past hartstikke leuk bij je trio dat je nu al hebt en hij is niet zo groot als Alf, dus hij neemt niet zoveel plek in hahaha...de kussens in je kamer zijn groot genoeg voor Spekkie, zeker als ie afgevallen is.
Afvaltip? Carnibest light, speciaal ontwikkelde KVV (vers vlees) voor honden om over te zetten van brok op vers en voor te dikke honden. IDEAAL dus! Rimpel heeft het een hele tijd gehad omdat er geen kip en granen inzaten...maar ik moest echt opletten dat hij genoeg kreeg, anders viel ie af...
Hij zal in het begin niet ver komen, nee. Dus echt 4 of 5 keer per dag korte stukjes lopen en dan weer een paar uur uithijgenquote:Op donderdag 28 september 2006 20:58 schreef MouseOver het volgende:
Kan spekkie gewone wandelingen nog wel aan? Dat z'n pootjes alles mee moeten slepen is 1 ding, maar z'n hartje heeft het ook zwaar als hij verder moet dan naar de andere kant van de kamer lijkt me zo.
Succes! Ik hoop dat hij over een tijdje wel weer marathons loopt!quote:Op donderdag 28 september 2006 21:05 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Hij zal in het begin niet ver komen, nee. Dus echt 4 of 5 keer per dag korte stukjes lopen en dan weer een paar uur uithijgen
Hoop dat zijn hartje het houdt, maar de dierenarts is al ingeschakeld om hem in de smiezen te houden
Coevorden????? Dan ben je hier voor de deur langsgeredenquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:14 schreef beestjuh het volgende:
Wat een pokke-eind rijden. Tilburg - Coevorden 220 km. M'n dappere autootje heeft even de tijd nodig om uit te blazen, waarmee hij in de volksbuurt waar Spekkie woont de nodige grappige opmerkingen uitlokt. Camera in de aanslag en we gaan ervoor. Had ik voorheen nog een hoop twijfels, die worden nog even aangesterkt door het niet al te vrolijke onthaal wat de kleine dikkerd ons geeft. Met zijn tong uit zijn bek gromt en blaft hij ons tegemoet, wat gepaard gaat met een hoop benauwd geknor en gekwijl. Zijn vrouwtje had gezegd dat hij waaks was, maar dit grenst aan irritant en hysterisch, echt een typisch verwend hondekindje.
Vol verbazing en vertedering maak ik kennis met Spekkie. Hij blijft onrustig en steeds als er iemand gaat staan of lopen laat hij zich fel horen. Nou, dat is leuk om in huis te hebben, denk ik. Zijn vrouwtje wil laten zien hoe goed hij pootjes kan geven maar Spekkie doet het niet tot ze de beloning recht voor zijn neus houdt. Een lam pootje in ruil voor een lap hondensnoep waar je U tegen zegt, hij neemt het lusteloos aan. Hoe kan dat hondje nog genieten van lekker eten, vraag ik me af, als ik begrijp dat zijn hoofdvoer Frolic is. Je weet wel, die ronde rode brokjes, die mijn hondjes enkel 2 stuks per dag als traktatie krijgen. In de tijd dat we aan tafel zitten eet hij er 10 of 12 van op."Makkelijke eter, hoor," zegt de vrouw, "gewoon een boterham met jam of boter." Ik sta even perplex, hoe moet ik hier nou subtiel op reageren? Geen wonder dat het hondje zo verwend en bitcherig is!
[afbeelding]
Ze huilde. Blijkbaar had ze het hondje al eerder op Marktplaats gezet, maar toen er mensen kwamen kijken had ze afgehaakt. Ze houdt nog steeds vol dat het is omdat ze is gaan werken, maar als je echt wat voor je hondje over hebt, is daar toch wel een mouw aan te passen? Ik krijg het idee dat de sociale controle in zo'n buurt te groot is, serieus, je loopt voor schandaal met zo'n hompje naast je, en dat ze geen idee heeft hoe ze het hondje af kan laten slanken zonder te stoppen hem te verwennen. We hebben het bezoek maar kort gehouden, koffie gedronken en weer op weg. Zielig trouwens dat ie om die dikke nek nog een halsband aan krijgt ook, nu klinkt ie helemaal benauwd.
Een bizarre gedragsverandering in de auto. Het geblaf is verstomd en Spekkie zit verbaasd op schoot om zich heen te kijken. Hij is niet bang of bedeesd zonder zijn vrouwtje, wat ik wel had verwacht aangezien dat alles is wat hij kent! Ik kroel zijn lieve oortjes en vind (natuurlijk) oormijt. Niet zo'n beetje ook. Zijn gebitje is ook niet meer wat het geweest is door de zoetigheid en het zachte voer. Ik vind het nog steeds vreemd, hoe kan iemand denken dat ze zo goed is voor een dier, terwijl het langzaam aan het doodgaan is? Het is weer een heel lange reis maar Spekkie houdt zich ontzettend groot, dan aan het voeteneind, dan weer lekker op schoot, slokje water, lekker kroelen.
[afbeelding]
Eindelijk thuis om kennis te maken met de rest van het gezin. Herman vindt 'm maar raar en durft er niet goed bij in de buurt te komen. Het geknor en gegrom doet hem even denken dat hij Spekkie moet vrezen, maar al gauw merkt ie dat Spek niet op de bank kan komen, dus vanaf veilige hoogte bekijkt Herman zijn nieuwe huisgenootje. Vicky vindt het allemaal wel best en als ik me niet vergis hoor ik Alfje zachtjes grinniken, wat een rare, als Spekkie zijn knuffeltje onder zijn hoofd trekt. Zonder kussen kan hij blijkbaar niet slapen / ademen, zijn vetkwabben zitten in de weg.
[afbeelding]
Na een tijdje geslapen te hebben mag hij nog even mee wandelen. Dat riempje blijft cru, morgen gaan we naar de dierenwinkel om een klein tuigje aan te schaffen, bedenk ik me. Spekkie moet het gehoord hebben, want hij maakt me duidelijk dat hij zoiets helemaal niet nodig heeft door lief naast me te blijven lopen en gewoon het braafste hondje van de klas te zijn. Ook als we zijn riempje dan even uit doen zodat hij lekker los kan lopen (dit is wel half 1 's nachts, voor de hondenhaters onder ons) blijft hij op zijn gemakje naast ons wandelen. Thuis is hij bekaf en blij dat hij mee naar bed mag. Als ik bijna wegzak in een diepe droom voel ik nog net dat Herman tegen mijn buik aankruipt en hoe Spekkie mijn voet gebruikt als kussen. Op het diepe, ritmische gesnurk van Spek slapen we in, en door tot de volgende morgen.
Eten is nog even een probleem. Omdat zijn bak altijd gevuld was, heeft Spekkie absoluut geen haast met eten, terwijl hier in huis standaard 3 maaltijden per dag gegeven worden en als je dat niet meteen opeet, doet een ander dat wel voor je. Komende maaltijd zal ik hem met zijn eten afzonderen in een rustige kamer, zodat hij het op zijn eigen tempo aan kan wennen. Zou hij al honger hebben, vraag ik me af, of is hij blij dat ie even niks weg hoeft te stouwen?
Oh, een samenvatting van het verhaal: He's cute.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |